Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:51

wat ik trouwens echt stom vind van de TNT is dat ze een andere naam krijgen, dus alles moet vervangen worden. Auto's,vrachtwagens,posttassen,kleding,naambordjes,tassen kortom, alles waar tnt op staat.
Dit vind ik dus echt belachelijk, weten ze wel hoeveel geld dit kost.

Waarom eigenlijk. kunnen ze beter minder banen schrappen en de naam laten zoals het is, dit is prima.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:52

Mareng schreef:
gr_roos schreef:
Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.

Klopt als een bus! Er wordt een hoop gedaan om mensen aan ander werk te helpen. Sommige klampen zich alleen ontzettend vast aan hun baan. de meeste hebben nooit iets anders gedaan en zijn bang voor verandering.

daar ben ik het ook helemaal mee eens, ze wisten dat dit er aan zou komen.

MiniMaxi

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:17

hier is vandaag ook gewerkt alleen gaven ze de machinepost niet mee vanuit het sorteercentrum dus hadden we alleen maar een paar blauwe bakken voor bij ons. (lees 1 a 2 brieven per straat) is best frustrerend als je weet dat je post op containers netjes klaarstaat maar dat het achter slot en grendel zit en dat je het niet meekrijgt... kunnen we het zaterdag weer oplossen...

Daarbij moet ik wel zeggen dat het voor veel klanten erg onduidelijk is wat betreft de staking. Er wordt gezegd op het nieuws dat er niets wordt bezorgt maar vervolgens krijgt iedereen gewoon wat post en lijkt het dus alsof er gewoon gewerkt wordt.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 23:23

Ja, ik vind het echt slecht geregeld zoals het nu gaat.. Ze moeten gewoon zorgen dat er zoveel mogelijk alsnog wordt bezorgd en dat ze berichtenuitzenden die ook echt kloppen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:27

calypsoo schreef:
wat ik trouwens echt stom vind van de TNT is dat ze een andere naam krijgen, dus alles moet vervangen worden. Auto's,vrachtwagens,posttassen,kleding,naambordjes,tassen kortom, alles waar tnt op staat.

Waarom eigenlijk. kunnen ze beter minder banen schrappen en de naam laten zoals het is, dit is prima.

En weet je wat ik stom vind, mensen die niet logisch kunnen nadenken (sorry flauw kon 'm niet laten _O- )

Niet TNT verandert hun naam: ze worden overgenomen door een ander bedrijf.
Dat andere bedrijf KOOPT TNT, en betaalt dus ook al het geld voor die veranderingen.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:28

ikke ook, mensen zoals wij maar ook klanten ed weten niet waar ze/we aan toe zijn.
Zaterdag zal t wel lekker druk zijn.. zit er echt als een blok tegen op, de laatste staking was ook heel veel.

Gister werd er ook heel erg veel post verstuurd trouwens, dacht even na school een wijkJE weg te kunnen brengen omdat ik gemeld had dat ik niet te veel kon doen, sturen ze me nog met 2 mega wijken de straat op. was pas om 5 uur klaar en was om 12 uur begonnen..

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:29

Focussed schreef:
calypsoo schreef:

En weet je wat ik stom vind, mensen die niet logisch kunnen nadenken (sorry flauw kon 'm niet laten _O- )

Niet TNT verandert hun naam: ze worden overgenomen door een ander bedrijf.
Dat andere bedrijf KOOPT TNT, en betaalt dus ook al het geld voor die veranderingen.

maar dan nog kost het veel geld. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:30

Ja.. en?
Als het bedrijf wat TNT opkoopt het daarvoor over heeft? Is dat toch hun zaak :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:30

Ik heb wat via bokt besteld en dat wil ik hebben..
Hopelijk word dat verwerkt en bezorgt. :\

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:31

Ik ga mijn bed in! Morgen invallen voor de stakers hier, dus moet om 07.30 beginnen. Hopelijk een hoop mensen blij maken die wel hun post krijgen en proberen de kerst-invasie op te vangen.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:34

moonfish13: pakketpost gaat wel gewoon door,

focussed, je hebt gelijk. :) Succes morgen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:37

Dat gaat per envelop Calypsoo.
Ik heb maandag teugels verzonden, en dat is wel gewoon afgeleverd.
Hopen dat ik dat geluk ook heb.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:38

hmmm, dan denk ik dat je moet wachten.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:39

ik ga ook morgen gewoon weer op pad . Eens kijken wat er is ,ben toch al vroeg op de vestiging want ik heb ook nog eens mijn beoordelingsgesprek en daarna maar eens kijken wat er voor me ligt om weg te brengen . zal wel niet veel zijn denk ik . Ik had vandaag twee tassen en dat waren dan 3 wijken . En geen h.a.h. Ik vondt wel weer erg glibberig en glad hier in sommige straten en sommige opritten zijn hier ook niet te doen . Laat het maar even gauw gaan dooien dan loopt het alvast weer wat makkelijker .

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:40

ik hoef morgen niet te komen omdat er geen post wordt geleverd bij ons op kantoor ...

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:51

Ik mag morgen ook gewoon werken :j

Hier gaan ze ook gewoon door kwa post.
Ik hoorde me vader zeggen dat 1 bont niet mee doet aan de staking ofzo?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:06

klopt 1 bont is bereid om over het voorstel te praten had ik begrepen dus de medewerkers die daar bij aangesloten zijn moeten ook gewoon werken. Maar ja dan moet er wel post aangeleverd worden :S

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:06

ik weet t verder niet, t is erg onduidelijk. hoorde gister avond pas dat t wel doorging.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 06:49

Fammiie_x schreef:
Ik mag morgen ook gewoon werken :j

Hier gaan ze ook gewoon door kwa post.
Ik hoorde me vader zeggen dat 1 bont niet mee doet aan de staking ofzo?

Bond is met een d... Vakbond! De BVPPP doet inderdaad niet meer mee en aangezien veel postbodes daar bij aangesloten zijn, moeten die mensen gewoon werken...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:47

Mareng schreef:
gr_roos schreef:
Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.

Klopt als een bus! Er wordt een hoop gedaan om mensen aan ander werk te helpen. Sommige klampen zich alleen ontzettend vast aan hun baan. de meeste hebben nooit iets anders gedaan en zijn bang voor verandering.

Als je 20 jaar ergens werkt is het niet zo gek dat je bang bent voor verandering. Zie in deze tijd maar eens een andere baan te krijgen. Dat dit al jaren aan de gang is dat klopt inderdaad. Ik ken veel mensen die de afgelopen jaren weg moesten, met een geldbedrag en/of kans op omscholing. Maar dat waren voornamelijk 'jonge' mensen die nog alle kanten op konden en in betere tijden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:55

Sleeper aub goed lezen. De eerste berichten zijn ca. 10 jaar geleden al naar buiten gekomen en sinds 7 jaar bieden ze opleidingen oid aan. Dat was dus nog in de goede tijd. De crisis kan je daar niet de schuld van geven. Voor de oudere medewerkers zijn er allerlei regelingen. Ik heb ook 18 jaar bij TNT gewerkt en ben op mijn 35ste overgestapt naar een andere baan, gewoon omdat er toen allang bekend was dat er voor mensen onder de 50 geen toekomst was bij TNT.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:06

gr_roos schreef:
Sleeper aub goed lezen. De eerste berichten zijn ca. 10 jaar geleden al naar buiten gekomen en sinds 7 jaar bieden ze opleidingen oid aan. Dat was dus nog in de goede tijd. De crisis kan je daar niet de schuld van geven. Voor de oudere medewerkers zijn er allerlei regelingen. Ik heb ook 18 jaar bij TNT gewerkt en ben op mijn 35ste overgestapt naar een andere baan, gewoon omdat er toen allang bekend was dat er voor mensen onder de 50 geen toekomst was bij TNT.

Misschien moet jij mijn post goed lezen ;) Ik bevestig dat het inderdaad al jaren bekend is, en zeg nergens dat er toen al crisis was. Ik zeg alleen dat de mensen over wie ik heb toen jonge mensen waren en dat het toen betere tijden waren. En 35 vind ik een jong iemand.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:26

Dat is ook zo, maar ik wil alleen maar aangeven dat je op jonge leeftijd ook al een hoop dienstjaren kan hebben ;) Persoonlijk snap ik niet dat de mensen die destijds 30-35 jaar waren niet actie hebben ondernomen. Die zijn nu in de 40 en dan wordt het lastiger.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:51

gr_roos schreef:
Dat is ook zo, maar ik wil alleen maar aangeven dat je op jonge leeftijd ook al een hoop dienstjaren kan hebben ;) Persoonlijk snap ik niet dat de mensen die destijds 30-35 jaar waren niet actie hebben ondernomen. Die zijn nu in de 40 en dan wordt het lastiger.

Maar dat ontken ik ook niet ;) Ik denk dat veel mensen van toen ook jaren lang gedacht hebben het zal zo een vaart niet lopen of dat overkomt mij niet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:04

Ik weet dat ik bij ons op het kantoor :r ben. Ik ben postbode plus geweest en was een van de eerste die in een mobiliteitstraject stapte. Ik heb dan ook helemaal geen medelijden met de collega's (op een uitzondering na) die er nu nog zitten en voor wie het onzeker is.