Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mareng schreef:gr_roos schreef:Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.
Klopt als een bus! Er wordt een hoop gedaan om mensen aan ander werk te helpen. Sommige klampen zich alleen ontzettend vast aan hun baan. de meeste hebben nooit iets anders gedaan en zijn bang voor verandering.
calypsoo schreef:wat ik trouwens echt stom vind van de TNT is dat ze een andere naam krijgen, dus alles moet vervangen worden. Auto's,vrachtwagens,posttassen,kleding,naambordjes,tassen kortom, alles waar tnt op staat.
Dit vind ik dus echt belachelijk, weten ze wel hoeveel geld dit kost.
Waarom eigenlijk. kunnen ze beter minder banen schrappen en de naam laten zoals het is, dit is prima.
Focussed schreef:calypsoo schreef:wat ik trouwens echt stom vind van de TNT is dat ze een andere naam krijgen, dus alles moet vervangen worden. Auto's,vrachtwagens,posttassen,kleding,naambordjes,tassen kortom, alles waar tnt op staat.
Dit vind ik dus echt belachelijk, weten ze wel hoeveel geld dit kost.
Waarom eigenlijk. kunnen ze beter minder banen schrappen en de naam laten zoals het is, dit is prima.
En weet je wat ik stom vind, mensen die niet logisch kunnen nadenken (sorry flauw kon 'm niet laten)
Niet TNT verandert hun naam: ze worden overgenomen door een ander bedrijf.
Dat andere bedrijf KOOPT TNT, en betaalt dus ook al het geld voor die veranderingen.
Fammiie_x schreef:Ik mag morgen ook gewoon werken
Hier gaan ze ook gewoon door kwa post.
Ik hoorde me vader zeggen dat 1 bont niet mee doet aan de staking ofzo?
Mareng schreef:gr_roos schreef:Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.
Klopt als een bus! Er wordt een hoop gedaan om mensen aan ander werk te helpen. Sommige klampen zich alleen ontzettend vast aan hun baan. de meeste hebben nooit iets anders gedaan en zijn bang voor verandering.
gr_roos schreef:Sleeper aub goed lezen. De eerste berichten zijn ca. 10 jaar geleden al naar buiten gekomen en sinds 7 jaar bieden ze opleidingen oid aan. Dat was dus nog in de goede tijd. De crisis kan je daar niet de schuld van geven. Voor de oudere medewerkers zijn er allerlei regelingen. Ik heb ook 18 jaar bij TNT gewerkt en ben op mijn 35ste overgestapt naar een andere baan, gewoon omdat er toen allang bekend was dat er voor mensen onder de 50 geen toekomst was bij TNT.
gr_roos schreef:Dat is ook zo, maar ik wil alleen maar aangeven dat je op jonge leeftijd ook al een hoop dienstjaren kan hebbenPersoonlijk snap ik niet dat de mensen die destijds 30-35 jaar waren niet actie hebben ondernomen. Die zijn nu in de 40 en dan wordt het lastiger.