Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:47

kanniet schreef:
Dat artikel dat Nicolletje linkte is inderdaad hoopgevend.

Wat de hollandse meiden met hoofddoek betreft: Ik denk werkelijk dat zij geen idee hebben waarmee ze bezig zijn. Het zijn meestal jonge meiden die hun identiteit zoeken en met hoofddoek een "status" bereikt denken te hebben. Het feit dat ze de westerse vrijheden genieten en daardoor geen onderdrukking van hun naaste omgeving ondervinden heeft hun een keuzemogelijkheid gegeven. Ook nu nog leven ze in een westerse omgeving met westerse familie waardoor ze niet volledig als islamitische vrouw hoeven te leven. Maar...door voor de islam te kiezen hebben ze die westerse vrijheid in principe opgegeven. Nu beperkt hun keuze voor een huwelijkspartner zich tot een islamiet, en dán gaan ze pas ondervinden wat "minder waard zijn dan je naaste" betekend. Hun kinderen zullen van geboorte af aan de islamitische druk/onderdrukking ondervinden en zitten gevangen in het systeem waar ze geen uitweg uit hebben. Ik heb mijn zorgen over hun toekomst.

Bedankt, dat je je zorgen om mij maakt. Ik kan je echter gerust stellen ik ben heel erg gelukkig met mijn nieuwe islamitische identiteit en met mijn islamitische man! Sterker nog ik ben gelukkiger dan voordat ik moslima werd. Met mijn geloof heb ik erg veel keuzevrijheid, de islam kent namelijk geen dwang, enkel richtlijnen hoe te leven. Daar streef ik naar en op het moment dat het mij lukt daarnaar te leven wordt ik alleen maar gelukkiger. Deze westerse vrijheid is inderdaad erg waardevol voor mij. Ik ben blij met de rechten die ik hier heb, die ik inderdaad vaak in een islamitisch land niet zou hebben, maar deze rechten die mij hier worden toegekend, zou ik ook naar de sharia krijgen, hoe de islamitische landen in hen overheid opereren is verreweg van islamitisch correct, wat dat betreft doet Nederland het islamitisch gezien beter!!

Ik ben echt niet minder waard dan mijn naaste, ja ik dien hem te gehoorzamen, enkel in het geen wat islamitisch gezien van mij verlangt wordt, en dat is zelfs NIET het doen van het huishouden en het maken van eten!!! Dat gaat om zaken die goed zijn voor mij en hem tezamen. Net zoals hij verantwoordelijk is voor mijn geluk! Wanneer ik hem niet gehoorzaam mag hij mij islamitisch gezien NIET slaan, of wat voor agressie dan ook! Waar maak je je precies zorgen over?

piezze

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:12

Ik maak me zorgen hoe je een cap moet dragen met een hoofddoek om. Doe je die er dan overheen of eronder? Schrikt je paard niet van alle wapperende lappen als je gaat galoperen enzo.
Nee zonder gekheid. Iedereen mag van mij geloven wat die wil zolang je in je daden maar binnen de wetten blijft.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:20

piezze schreef:
Nee zonder gekheid. Iedereen mag van mij geloven wat die wil zolang je in je daden maar binnen de wetten blijft.

+:)+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:26

Daphna schreef:
Wanneer ik hem niet gehoorzaam mag hij mij islamitisch gezien NIET slaan, of wat voor agressie dan ook!

Bof jij even :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:29

Moet ik dan nu ook zeggen dat alle duitsers die hier in nederland komen winkelen, maar geen nederlands praten ook niet welkom zijn?
T gaat weer nergens over hoor }:0

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:32

nine1987 schreef:
Moet ik dan nu ook zeggen dat alle duitsers die hier in nederland komen winkelen, maar geen nederlands praten ook niet welkom zijn?
T gaat weer nergens over hoor }:0

Nee deze reactie gaat nergen over. Is appels met peren vergelijken. Een duitser die hier komt winkelen maakt toch geen aanspraak op sociale voorzieningen hier? Op vakantie naar HOngarije hoef ik heus geen HOngaars te praten. Al is het best makkelijk om een paar woorden te leren. Vooral voor jezelf.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:36

@piezze: nee daar heb je uiteraard gelijk in, maar overdrijven is ook een kunst.. een taal (en vooral duits met zijn miljoen naamvallen) is best pittig te leren en dat gaat echt niet over 1 nacht ijs.. Ik ken genoeg moslims (weliswaar hier in nederland) die gewoon werken en zeer zeker goed hun best doen en die zich wel degelijk schamen voor de rotte appels (en ik geef toe die zijn er jammer genoeg meer dan genoeg) die hier wonen en van alle voorzieingen gebruik maken.. Hier heb je zeer zeker gelijk in.. Maar het zinnetje in de OP wat mij stoorde was gewoon, dat wie de taal niet beheerst niet welkom is.. En daar reageerde ik op..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:37

storrum schreef:
Daphna schreef:
Wanneer ik hem niet gehoorzaam mag hij mij islamitisch gezien NIET slaan, of wat voor agressie dan ook!

Bof jij even :D

Tja, vooroordelen he... maar ik bof inderdaad :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:40

piezze schreef:
Nee deze reactie gaat nergen over. Is appels met peren vergelijken. Een duitser die hier komt winkelen maakt toch geen aanspraak op sociale voorzieningen hier?

Dus dat doen alle moslims wel :?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:45

nine1987 schreef:
@piezze: nee daar heb je uiteraard gelijk in, maar overdrijven is ook een kunst.. een taal (en vooral duits met zijn miljoen naamvallen) is best pittig te leren en dat gaat echt niet over 1 nacht ijs.. Ik ken genoeg moslims (weliswaar hier in nederland) die gewoon werken en zeer zeker goed hun best doen en die zich wel degelijk schamen voor de rotte appels (en ik geef toe die zijn er jammer genoeg meer dan genoeg) die hier wonen en van alle voorzieingen gebruik maken.. Hier heb je zeer zeker gelijk in.. Maar het zinnetje in de OP wat mij stoorde was gewoon, dat wie de taal niet beheerst niet welkom is.. En daar reageerde ik op..

Sorry, tussen de taal beheersen en de taal proberen te beheersen moet geen verschil worden gemaakt. Natuurlijk zal niet iedereen de taal feilloos leren. Maar kom op, waar een wil is, is een weg hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook erger aan legers gehoofddoekte vrouwen in de winkels en wachtkamers van ziekenhuis die in abracadabra taal luidkeels lopen te converseren over en langs mij heen. Het zal best niet goed zijn van me maar toch bekruipt het gevoel me een beetje van uitsluiting in eigen land dan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:51

Oke piezze daar heb je zeer zeker gelijk in.. Maar als ik eerlijk moet zijn.. Als ik met vriendlief zou emigreren, dan zou ik tegen hem ook mijn eigen taal blijven spreken..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:55

Ook een leuke voor allen die bang zijn voor islamisering: Deze ochtend stond er een artikel over een Nederlands meisje in de krant, dat besloten heeft om moslima te worden en dus maar een hoofddoek te gaan dragen. In het artikel staat ook wat ze achter haar rug om te horen krijgt, vaak te stuitend voor woorden.

Nou is het duidelijk dat haar familie haar niet dwingt (die waren zelfs allesbehalve blij met haar beslissing). Natuurlijk is juist dit hetgeen waarvoor schijnbaar zo velen bang voor zijn: dat zelfs allochtonen vrijwillig overstappen naar deze religie. Maar hoe zit dat dan met de vrijheid: mag een Nederlander zomaar een andere religie en wijze van kleding aannemen?

Overigens is dit een beeld van de multiculturele samenleving die duidelijk aangeeft dat niet alleen de nieuwe bewoners zich aanpassen aan de nieuwe omgeving, maar dat ook oorspronkelijke bewoners gebruiken kunnen overnemen van nieuwe gebruikers. Volgens mij heeft iedereen hier wel eens een broodje shoarma gegeten, om maar een deur open te trappen ;)

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:11

Wat geloof aangaat mogen mensen het van mij allemaal zelf weten. Het enige waar ik me aan stoor is weinig aanpassingsvermogen. Ik heb een tijdje in de schoonmaak gewerkt en het stoort me enorm dat ik met mensen samen moet werken die ik niet versta en mensen die mij ook niet verstaan. Ik heb het eerder gezegd, ik woon voor een jaar in Finland en heb eerst een jaar Finse lessen gevolgd en doe hier Fins en Zweeds. Ik probeer me aan te passen omdat ik niet verwacht dat iedereen zich maar aan mij aanpast. En alleen mijn pogingen worden al enorm gewaardeerd.

Datzelfde heb ik als ik in nederland te maken krijg met buitenlanders die de taal aan het leren zijn. Ik heb in een callcenter gewerkt en ik had meer respect voor mensen die zeiden "sorry, ik spreek nog niet zo goed nederlands, maar ik doe mijn best" dan voor mensen die het totaal niet probeerden en dan ook nog eens kwaad werden als ik ze niet te woord kon staan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:18

Noh, toivottavasti viihdyt suomessa ;) Ruotsi ei tarvitse oppia, aika turha kieli siellä (mutta auttaa alussa koska Ruotsia muistuttaa Hollantia niin paljon).

Het is overigens heel moeilijk om Fins te leren in Helsinki, wat dat betreft kan je beter in het buitengebied wonen. En verder ben ik het volledig met je eens wat aanpassen betreft. De taal is wel een minimum wat je jezelf moet aanleren.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:53

Moderatoropmerking:
Deze discussie is een pittige discussie waarin veel gebruikers een sterke mening hebben. Die sterke mening mag iedereen natuurlijk hebben, maar het zorgt er wel voor dat de sfeer in een topic soms wat beknellend over kan komen. De sfeer in een discussie heb je als gebruiker zelf in de hand doormiddel van de inhoud van je berichten, maar zeker ook de toon waarmee je reageert. Ik heb een aantal berichten verwijderd. Probeer er op te letten dat de discussie op een prettige manier kan verlopen, alvast bedankt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:13

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:56

SaskiaStar schreef:
Gaby schreef:
@Nicolletje: bedankt voor het plaatsen van de link, zulke initiatieven hebben we nodig! Het is toch van de zotte dat Marokko nog steeds zo'n druk zet op Marokkaanse Nederlanders!
Ik krijg haast het idee dat Marokka vooral wil dat Nederlandse Marokkanen hun salaris opsturen naar Marokko en verder maar zo Marokkaans mogelijk blijven.Ik hoop nog veel van het netwerk te horen!

En dat is dus ook zo, je idee is helemaal goed.

Gelukkig inderdaad dat ze niet allemaal meelopers zijn maar dat er ook zelfstandig denkende zijn die zich ook nederlander voelen ipv bij een land te horen waar ze eigenlijk niets mee hebben.

Zo moest ik ook lachen om dat filmpje van dat meisje dat vrouwen oproept hun hoofddoek af te doen, en dan te bedenken dat er nederlandse vrouwen zijn die dat ding vrijwillig opdoen en daar trots op zijn.

Mijn inziens zijn die vrouwen (die vrijwillig die hoofdbedekking opdoen dus) trots op het feit dat er overal ter wereld vrouwen worden onderdrukt, vernedert en mishandeld in naam van een geloof.

Omdat een hoofddoek voor sommige vrouwen niet vrijwillig is en omdat sommige vrouwen door hun islamitische mannen mishandeld worden betekent een hoofddoek gelijk onderdrukking? Wat een onzin! Sommige vrouwen zien het ook als een soort van 'bescherming' van mannen, want je ziet niet veel mannen verlekkerd kijken naar vrouwen met een hoofddoek niet waar? Voor veel moslimvrouwen is het ook iets om aan te geven van, ik ben niet beschikbaar, hou je ogen en handen bij je. Ze tonen hun schoonheid niet omdat ze dat alleen aan hun (uiteindelijke) geliefde willen tonen en niet aan alle andere mannen. Dat is voor ons misschien onbegrijpelijk (of niet), maar een vriendin van mij die moslima is, heeft het ooit zo aan mij uitgelegd. Ze draagt overigens zelf een hoofddoek, maar 1 van haar zussen die 30+ is niet. Hoort gewoon nog bij de familie hoor, ze moet het doen wanneer ze klaar voor is (of nooit). Dus ja, onderdrukking bestaat dat ontken ik ook helemaal niet, maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Alleen omdat het anders is dan onze 'o zo heillige' westerse cultuur betekent niet dat het voor sommige mensen niet de prettigste levenswijze kan zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:00

Mariss schreef:
want je ziet niet veel mannen verlekkerd kijken naar vrouwen met een hoofddoek niet waar?

Dat is niet helemaal waar. Iemand die bedekt is wordt ook weer aantrekkelijker (nieuwsgierigheid).

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:17

Vrijwillig een hoofddoek, dat moet men toch zelf weten? Anderen doen een pet op en weer anderen een hoed. Dat moet toch kunnen? Als er één jochie met een blauwe pet op loopt en een overval pleegt, dan staat hij toch niet voor alle mensen met een blauwe pet die overvallers kunnen zijn?

Ik vind dat een hoofddoek moet kunnen, voor de rest (niqaab en verder) heb ik wel mijn vraagtekens. In landen waar ze van orgine gedragen worden kan ik het begrijpen dat met dat doet (uit bescherming).

Heb zelf ook een paar weken met een hoofddoek moeten lopen, maar mén wat was ik blij dat ik hem af kon doen! Voor mij als westerling is het een last, terwijl het voor een oosterling juist een bescherming kan zijn.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:19

Nicolletje schreef:
Mariss schreef:
want je ziet niet veel mannen verlekkerd kijken naar vrouwen met een hoofddoek niet waar?

Dat is niet helemaal waar. Iemand die bedekt is wordt ook weer aantrekkelijker (nieuwsgierigheid).

Is ook zo. Maar in islamitische landen betekent het toch wel; 'afblijven.'
En nu niet zo'n opmerking ze moeten altijd van je afblijven, want dat is ook zo.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:36

Moderatoropmerking:
Ik zal de opmerking nog een keer herhalen. Het is echt de bedoeling de discussie weer op een normale en redelijke manier te vervolgen, zonder pesterijtjes en sneren of iets wat daar op lijkt. Als na deze opmerking weer blijkt dat dat niet mogelijk kan dat een OW tot gevolg hebben. Laat het alsjeblieft niet zo ver komen. Ik heb weer een aantal berichten verwijderd.
Mireille schreef:
[mod]Deze discussie is een pittige discussie waarin veel gebruikers een sterke mening hebben. Die sterke mening mag iedereen natuurlijk hebben, maar het zorgt er wel voor dat de sfeer in een topic soms wat beknellend over kan komen. De sfeer in een discussie heb je als gebruiker zelf in de hand doormiddel van de inhoud van je berichten, maar zeker ook de toon waarmee je reageert. Ik heb een aantal berichten verwijderd. Probeer er op te letten dat de discussie op een prettige manier kan verlopen, alvast bedankt.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:35

Nicolletje schreef:
Mariss schreef:

qoute Mariss: Is ook zo. Maar in islamitische landen betekent het toch wel; 'afblijven.'
En nu niet zo'n opmerking ze moeten altijd van je afblijven, want dat is ook zo.[/quote]

Is het dan niet logischer dat mannen blinddoeken dragen en dat hun wandelgangen beperkt worden? Hier worden de vrouwen gedreigd met vreemde mannenreacties als ze hun hoofddoek niet dragen. Ik blijf het de wereld op zijn kop vinden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:47

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:44

Het artikel van storrum schreef:
Abdul heeft recht op een vergoeding van 500 euro per dag omdat Fedasil, het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers, de wettelijke verplichting niet nakomt: onderdak verlenen aan iedereen die asiel aanvraagt. Een collega-vluchteling uit Congo diende via zijn advocaat een klacht in bij een Brusselse rechtbank die hem in het gelijk stelde en Fedasil een dwangsom oplegde van 15.500 euro voor 31 dagen buiten bivakkeren.

Voor Abdul tikt de teller ook: ‘Mijn advocaat zegt: ‘wachten’.’

Zeker dezelfde advocaten als die hier rondlopen :(

Citaat:
Aan teruggaan denkt hij niet. ‘Iran no good, no work, no money.’

Politiek vluchteling huh?

Wat een verschrikkelijk triest artikel :n

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:56

Citaat:
Het draagvlak onder de bevolking ebt weg’, concludeert hij, omdat niemand het pikt dat een asielzoeker per dag bijna evenveel krijgt als een alleenstaande uitkeringstrekker per maand, namelijk 740,32 euro.

Gek he.