kanniet schreef:Dat artikel dat Nicolletje linkte is inderdaad hoopgevend.
Wat de hollandse meiden met hoofddoek betreft: Ik denk werkelijk dat zij geen idee hebben waarmee ze bezig zijn. Het zijn meestal jonge meiden die hun identiteit zoeken en met hoofddoek een "status" bereikt denken te hebben. Het feit dat ze de westerse vrijheden genieten en daardoor geen onderdrukking van hun naaste omgeving ondervinden heeft hun een keuzemogelijkheid gegeven. Ook nu nog leven ze in een westerse omgeving met westerse familie waardoor ze niet volledig als islamitische vrouw hoeven te leven. Maar...door voor de islam te kiezen hebben ze die westerse vrijheid in principe opgegeven. Nu beperkt hun keuze voor een huwelijkspartner zich tot een islamiet, en dán gaan ze pas ondervinden wat "minder waard zijn dan je naaste" betekend. Hun kinderen zullen van geboorte af aan de islamitische druk/onderdrukking ondervinden en zitten gevangen in het systeem waar ze geen uitweg uit hebben. Ik heb mijn zorgen over hun toekomst.
Bedankt, dat je je zorgen om mij maakt. Ik kan je echter gerust stellen ik ben heel erg gelukkig met mijn nieuwe islamitische identiteit en met mijn islamitische man! Sterker nog ik ben gelukkiger dan voordat ik moslima werd. Met mijn geloof heb ik erg veel keuzevrijheid, de islam kent namelijk geen dwang, enkel richtlijnen hoe te leven. Daar streef ik naar en op het moment dat het mij lukt daarnaar te leven wordt ik alleen maar gelukkiger. Deze westerse vrijheid is inderdaad erg waardevol voor mij. Ik ben blij met de rechten die ik hier heb, die ik inderdaad vaak in een islamitisch land niet zou hebben, maar deze rechten die mij hier worden toegekend, zou ik ook naar de sharia krijgen, hoe de islamitische landen in hen overheid opereren is verreweg van islamitisch correct, wat dat betreft doet Nederland het islamitisch gezien beter!!
Ik ben echt niet minder waard dan mijn naaste, ja ik dien hem te gehoorzamen, enkel in het geen wat islamitisch gezien van mij verlangt wordt, en dat is zelfs NIET het doen van het huishouden en het maken van eten!!! Dat gaat om zaken die goed zijn voor mij en hem tezamen. Net zoals hij verantwoordelijk is voor mijn geluk! Wanneer ik hem niet gehoorzaam mag hij mij islamitisch gezien NIET slaan, of wat voor agressie dan ook! Waar maak je je precies zorgen over?