Jesser schreef:Heino schreef:Maar Jan, denk even wat breder, abstracter. Wat vindt je er nu van dat we mensen dwíngen zichzelf niet meer te zijn? Even los dus van dat het gebeurt, want dat is wel duidelijk

Zij mogen zichzelf zijn, maar op straat behoor je je aan het algemeen beeld aan te passen, niets meer of minder.
DUS mogen ze niet zichzelf zijn. Jezelf zijn mag hier alleen als je in de meute past.
Citaat:
Ik denk hiermee ook de burka beetje gebagitaliseerd wordt. Alsof het een onschuldig kleed is.. Maar onschuldig is het niet, niet in mijn ogen althans.
Zeker niet met het oog op het feit dat er in bepaalde landen het verplicht is, en in sommige landen vrouwen gedwongen worden. Met dat in mijn achterhoofd kan ik dat niet zien als een onschuldig kleed.
Dat het in andere landen verplicht is, wil niet zeggen dat er hier ook bloed aan kleeft. Als vrouwen er zelf voor kiezen om dat te dragen, is dat hun keuze.
Citaat:
Daarnaast hebben onze moeders/oma hard gevochten voor gelijke rechten en plichten in Nederland, voor de vrijheid die we vandaag de dag als vrouwen hebben. En in mijn ogen is zo'n kleed een paar stappen terug..
In jouw ogen ja. Maar vrouwen hebben toch ook het recht om zich te kleden zoals ze willen? Of gelden die rechten ineens niet meer als die vrouwen dan andere keuzes maken dan wij zouden doen?
Citaat:
het is in mijn ogen niet normaal als een vrouw zich daarachter verschuild.. Het idee erachter dat men niets met andere mannen te maken wilt hebben.. kom nu, dat is pas niet sociaal.. We zijn mensen, en dan pas man of vrouw. We behoren in sociaal opzicht met elkaar om te gaan. Jezelf in een burka plaatsen is dan ook niet sociaal.
Tsja, wat is belangrijker voor een mens.... voor de een is dat geloof en voor de ander een bepaald soort gedrag. Het zou pas sociaal zijn als we dat eens gewoon van elkaar zouden accepteren.