Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:38

Waves schreef:
Michel123 schreef:

Maar dat mogen we niet zeggen van de Linkse Kerk.

Hè ja, laten we hier ook lekker gaan provoceren. Dit is dus iets wat Bokt zou moeten afkappen. Niet omdat ik het al dan niet met de inhoud eens ben (welke inhoud, het gaat nergens over) maar omdat dit duidelijk posten is om een reactie teweeg te brengen, niet om een zinvolle discussie te voeren over het topiconderwerp.

Als je mij toestaat, dan zal ik van jou even een quotje of 10 tevoorschijn toveren die duidelijk in deze provocatie categorie vallen.

verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:38

Waves schreef:
Hè ja, laten we hier ook lekker gaan provoceren. Dit is dus iets wat Bokt zou moeten afkappen. Niet omdat ik het al dan niet met de inhoud eens ben (welke inhoud, het gaat nergens over) maar omdat dit duidelijk posten is om een reactie teweeg te brengen, niet om een zinvolle discussie te voeren over het topiconderwerp.

Hier trap ik dus niet in.
Je probeert mij in de hoek van provocateurs te duwen, en daar pas ik voor. Ik geef mijn mening, ik provoceer niemand, ik beledig niemand, ik doe gewoon netjes mee aan de discussie.
Wat jij hierboven zegt, is gewoon JOUW mening, niet meer en niet minder.
Dus ga nou niet net doen alsof jij alles prima en netjes doet, en anderen niet.
Daar doe ik niet aan mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:39

Michel123 schreef:
Waves schreef:
Ja, dat zeg ik dus. De meeste meningen in de politieke topics gaan dus zo. "de meeste allochtonen hebben een uitkering, ik vind het klaplopers." "En dat mag ik zeggen want het míjn mening"

Het is een feit dat er onder allochtonen relatief meer uitkeringen zijn.
Het is ook een feit dat er onder allochtonen relatief méér mensen in de gevangenis zitten.

En het waarom is eigenlijk interessanter dan deze constateringen. Maar dat hoort niet in dit topic thuis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:40

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de politieke discussie in de politieke topics voort te zetten en hier on topic te blijven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:44

jantergouw schreef:
Niet nodig. Jane's vader heeft meer dan genoeg voor ons om nooit meer te hoeven werken. :-)

Dus wel een klaploper? Alleen niet van de staat?
Wat mankeert er aan werken voor je eigen geld?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:45

Electra63 schreef:

Dat is ook wel weer kort door de bocht, hoor.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:46

Michel123 schreef:
Hier trap ik dus niet in.
Je probeert mij in de hoek van provocateurs te duwen, en daar pas ik voor. Ik geef mijn mening, ik provoceer niemand, ik beledig niemand, ik doe gewoon netjes mee aan de discussie.
Wat jij hierboven zegt, is gewoon JOUW mening, niet meer en niet minder.
Dus ga nou niet net doen alsof jij alles prima en netjes doet, en anderen niet.
Daar doe ik niet aan mee.

Oh, ik maak genoeg fouten. Maar ik probeer wel als het over de inhoud gaat mijzelf op cijfers en bronnen te baseren. Termen als "de linkse kerk" dragen gewoon niet bij aan een inhoudelijke discussie en dan vraag ik me af waarom je dan zo'n term gebruikt en het niet gewoon hebt over de PvdA of Groenlinks of SP of D66 of weet ik veel wie je met de linkse kerk bedoelt, dan kan een ander daar gewoon wat tegenin brengen, bijvoorbeeld dat de PvdA zus en zo. Nu valt er niks tegenin te brengen omdat je in vaagheden schrijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:47

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
Niet nodig. Jane's vader heeft meer dan genoeg voor ons om nooit meer te hoeven werken. :-)

Het is toch hun eigen geld? :?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:48

Waves schreef:
Oh, ik maak genoeg fouten. Maar ik probeer wel als het over de inhoud gaat mijzelf op cijfers en bronnen te baseren. Termen als "de linkse kerk" dragen gewoon niet bij aan een inhoudelijke discussie en dan vraag ik me af waarom je dan zo'n term gebruikt en het niet gewoon hebt over de PvdA of Groenlinks of SP of D66 of weet ik veel wie je met de linkse kerk bedoelt, dan kan een ander daar gewoon wat tegenin brengen, bijvoorbeeld dat de PvdA zus en zo. Nu valt er niks tegenin te brengen omdat je in vaagheden schrijft.

Linkse Kerk is een uitspraak van wijlen Pim Fortuyn. Hiermee bedoelde hij alle linkse partijen en hieraan gelieerde organisaties. Met alleen de PvdA dek ik dus niet de lading.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:49

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Het is toch hun eigen geld? :?[/quote]

ja, natuurlijk, maar Jantergouw roept in andere topics altijd hard over profiteurs e.d.
En al die buitenlanders in Nederland, terwijl hij zelf in het buitenland werkt.
Naar mijn mening, is dat een beetje raar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:51

Electra63 schreef:
ja, natuurlijk, maar Jantergouw roept in andere topics altijd hard over profiteurs e.d.

Inderdaad, hij werkt daar, in welke zin profiteert hij dan? En waarom werkt hij daar? Is hij naar daar gevraagd of zelf gegaan omdat het 'm daar beter beviel?
Daarbij, wat heeft dit bericht te maken met het feit dat de centen van hem zijn. Hij profiteert niet, de vader heeft dat geld en die geeft dat uit aan wat en wie hij wil. Jij moet daar geen cent aan betalen. Waarom denk jij het recht te hebben je te bemoeien met de uitgaves van Jane's vader?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:52

Electra63 schreef:

Je mag dat raar vinden, maar het is wél hun eigen geld.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:54

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:54

Michel123 schreef:
Linkse Kerk is een uitspraak van wijlen Pim Fortuyn. Hiermee bedoelde hij alle linkse partijen en hieraan gelieerde organisaties. Met alleen de PvdA dek ik dus niet de lading.

Sorry, dat was mij dan niet bekend. Fortuyn is immers ook al weer even geleden.
Maar bij deze: als ik het in het vervolg over "bruinen" heb dan bedoel ik dus Wilders en alle daaraan gelieerde organisaties. Maar dat is niet provocerend bedoeld hoor! Vind ik gewoon makkelijker typen dan Wilders en alle daaraan gelieerde organisaties. :P

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:58

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Helemaal niks. Maar wat mankeert er aan niet werken als je je het veroorloven kunt en dus niet uit de staatsruif vreet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:00

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Inderdaad, hij werkt daar, in welke zin profiteert hij dan? En waarom werkt hij daar? Is hij naar daar gevraagd of zelf gegaan omdat het 'm daar beter beviel?
Daarbij, wat heeft dit bericht te maken met het feit dat de centen van hem zijn. Hij profiteert niet, de vader heeft dat geld en die geeft dat uit aan wat en wie hij wil. Jij moet daar geen cent aan betalen. Waarom denk jij het recht te hebben je te bemoeien met de uitgaves van Jane's vader?

Dat komt door de andere topics.
Als je een hekel hebt aan buitenlanders die in Nederland zijn, dan vraag ik me af, wat de Duitsers denken van die Nederlanders in Duitsland?

Maar jullie hoeven het niet op te nemen voor Jan, dat kan hij nl. zeer goed zelf.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:02

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Het is toch hun eigen geld? :?

Electra63 schreef:

Profiteurs van de staat. Als ze een suikeroompje hebben die alles voor ze betaalt, zal ik er niets van zeggen. Zodra zijn ze de staatsruif aan het leegvreten, dan gaat dat ten koste van andere groepen die het wel hard nodig en verdiend hebben.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-09-10 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:03

Electra63 schreef:
Dat komt door de andere topics.
Als je een hekel hebt aan buitenlanders die in Nederland zijn, dan vraag ik me af, wat de Duitsers denken van die Nederlanders in Duitsland?

Maar jullie hoeven het niet op te nemen voor Jan, dat kan hij nl. zeer goed zelf.

En jij hoeft niet voor mij te bepalen wat ik "hoef" of "niet hoef". Dat kan ik nl zeer goed zelf. ;)

Dat moet je aan de duitsers vragen. Misschien is hij wel daarheen gevráágd voor extra expertise? En nu hij die gegeven heeft komt hij weer terug naar eigen land. Daarbij, als ik Jan's berichten goed lees heeft hij niets tegen die wat hier komen werken. Wel tegen die dat hier komen zitten en niets doen. :)

He jan, je hebt de quote verkloot... :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:04

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Helemaal niks. Maar wat mankeert er aan niet werken als je je het veroorloven kunt en dus niet uit de staatsruif vreet?

Dan is het voor jou en Jane te hopen, dat dit zo blijft.
Want anders moet je straks toch ineens je hand ophouden en je heb dan natuurlijk geen rechten opgebouwd immers je was in het buitenland en je hebt niet gewerkt in Nederland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:04

Electra63 schreef:
Want anders moet je straks toch ineens je hand ophouden en je heb dan natuurlijk geen rechten opgebouwd immers je was in het buitenland en je hebt niet gewerkt in Nederland.

Is dat jouw probleem?
Ik snap jou niet goed. Jan wérkt toch? :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:06

Iemand die een uitkering heeft, is niet altijd een profiteur.
Buitenlanders die hier jaren gewerkt hebben en premies hebben betaald, hebben daar recht op, dus zijn ook geen profiteurs.

Waves

@Ayasha: Het is gewoon haar mening. Als jan zich er niet aan stoort waarom stoort het jou dan? Dat is toch de redenatie op van velen hier? Iedereen mag beledigen maar als je je er aan stoort dan is het een mening en moet je je niet beledigd voelen want dat zegt dan wat over jou...
Laatst bijgewerkt door Waves op 17-09-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Is dat jouw probleem?
Ik snap jou niet goed. Jan wérkt toch? :?

nee, hij komt binnen een paar weken naar Nederland, dus ik vroeg of hij werk had als hij terug kwam?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:08

Waves schreef:
@Ayasha: Het is gewoon haar mening. Als jan zich er niet aan stoort waarom stoort het jou dan? Dat is toch de redenatie op van velen hier? Iedereen mag beledigen maar als je je er aan stoort dan is het een mening en moet je je niet beledigd voelen want dat zegt dan wat over jou...

Waar staat dat het me stoort dan? :D Er staat dat ik haar niet snap. :D
Ik vind het niet netjes om anderen woorden in de mond te leggen waves. Bovendien draagt dat volgens mij ook niet bij aan een goede discussie!

Electra: geen idee, maar als dat blijkbaar niet nodig is... Als ik geld genoeg had kwam ik ook nie meer. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:09

Waves schreef:
Michel123 schreef:

Sorry, dat was mij dan niet bekend. Fortuyn is immers ook al weer even geleden.
Maar bij deze: als ik het in het vervolg over "bruinen" heb dan bedoel ik dus Wilders en alle daaraan gelieerde organisaties. Maar dat is niet provocerend bedoeld hoor! Vind ik gewoon makkelijker typen dan Wilders en alle daaraan gelieerde organisaties. :P

Wat ik heel toepasselijk vind, want de bruine kleur krijg je alleen na het toevoegen van rood! Dat zal dan het PVV gedeelte zijn _O-