dorientjuh schreef:Zilfstar:
Je hebt het in eerste instantie over een moeder die thuis is voor haar kinderen. Daar ben ik ook voor.
Daarna heb je het over ouders die beide volop werken. Daar ben ik ook tegen. We zijn het dus met elkaar eens.
HUH????
Gequote van TS uit OP:
Citaat:
Ik ben opgegroeid in een gezin met twee hoogopgeleide, werkende ouders. Mijn zus en ik zijn ook hoogopgeleid (althans, ik zit in mijn vierde jaar van mijn HBO opleiding). Mijn zus werkt al en ik ben dit ook van plan.
Kortom: ik ben opgegroeid in een gezin waarbij het normaal was / is om twee werkende ouders te hebben. Ik vind dit ook normaal en ik vind dat in de huidige maatschappij iedereen zijn steentje moet bijdragen wanneer dit mogelijk is.
Bij een ander gezin dat ik ken is het echter zo dat vader werkt en moeder thuis is. Beide zijn hier tevreden over, maar feit is wel dat er natuurlijk minder geld overblijft voor luxedingen zoals uitjes, nieuw meubilair enzovoorts.
Persoonlijk vind ik het egoistisch van een vrouw wanneer zij thuis blijft omdat ze geen zin heeft om te werken en dus in feite teert op de beurs van haar man. Eventuele kinderen moeten het eveneens doen met minder geld dan wanneer beide ouders zouden werken, waardoor bijvoorbeeld de kinderen volledig zelf hun studie moeten betalen, terwijl dit niet het geval zou zijn wanneer beide ouders zouden werken.
Je zou als argument kunnen aanvoeren dat het huishouden ook veel tijd kost maar in de praktijk blijkt dat het huishouden doen ook lukt wanneer beide partners een fulltime of parttime baan hebben.
Nu wil ik hier een discussie openen: hoe zie jij de rol tussen man en vrouw qua werken tegenwoordig?
Daarom is de stelling: een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch
Hierbij gaat het dus NIET om:
- vrouwen die niet kunnen werken door lichamelijke of psychische problemen;
- vrouwen die tijdelijk (een paar maanden of jaren) thuis blijven om voor de kinderen te zorgen totdat zij naar school gaan;
- vrouwen die parttime werken.
Kortom: het gaat hier over vrouwen die hun hele leven niet (willen) werken, dus ook niet als de (eventuele) kinderen bijvoorbeeld al uit huis zijn.
Sorry hoor TS: maar je hebt het in je OP meerdere malen ZELF over gezinnen waarbij BEIDE ouders werken en dat je dat volledig normaal vind. En dat kinderen waarvan de moeder niet werkt materiele zaken zouden missen... Dus hoezo zijn wij het met elkaar eens??? Ik zie NERGENS dat jij erop tegen bent dat beide ouders werken, in tegendeel! Dat promoot jij juist. Ook zie ik nergens dat jij erVOOR bent dat de moeder thuis is bij de kinderen (en met kinderen bedoel ik niet tot een jaar of 1 a 2 maar tot 18 van mijn part...)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 14-09-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt