moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:49

Ik geloof dat het Teddy was die zei dat ze zich er in Amerika niet druk om maken over de Islam in het algemeen en ook niet over dat daar een islamitisch cultureel centrum komt. Dat eerste is waar, het tweede is niet waar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:03

janesmith schreef:
Op 5 augustus jongstleden heeft een groep advocaten namens een brandweerman een rechtszaak aangespannen om een verbod af te dwingen tegen de bouw van het Islamitisch Centrum omdat er op de plek waar het gebouwd zou moeten worden een gebouw staat dat onder monumentenzorg valt.

Ja dat was ook wat ik dacht.

Dit is namelijk de toekomst
Afbeelding

en dit is wat het nu is
Afbeelding

En ik dacht meteen: zonde! Er is al zo weinig historisch in Amerika...

En ik hou van oude gebouwen :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:08

shilady schreef:
Amerikanen zijn voor zover ik op tv heb gezien ook bestwel tegen andere geloven

Ik ben er nog nooit geweest (in NY zelf) maar wat ik heb begrepen is dat er een groot verschil is tussen de Amerikaan en de New Yorker.
Als je Miami uitging en ergens in de Everglades terecht kwam was het verschil al enorm. Die mensen daar deden net alsof ze nog nooit een buitenlander (mij dus) hadden gezien. Wel positief overigens.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:15

Wanneer een Fries al anders is als een Groninger, een Drent anders dan een Noord Hollander, wat wil dan een Nederlander begrijpen van de Amerikaner??
Daar zijn de verschillen nog veel groter, vooral wanneer men in de zuidelijke Staten komt.
En als men als Nederlander schrijft zonde van die oude gebouwen, oei, wat gebeurd er in Nederland?
Dat steeds weer Calvenistische gedanken goed van de doorsnee Nederlander bah en nog eens bah.

Adriana

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:26

Steeds weer die vooroordelen van u... echt niet te geloven.
Ik heb familie en vrienden in Amerika... sterker nog ik sta dagelijks in contact met Amerikanen uit alle mogelijke staten daar en toevallig ook met mensen uit NYC. Het is soms wel handig dat ik schrijf voor een Amerikaans blad.
Misschien is het handiger dat u uw eigen gedachten niet verwart met de onze en vooral niet met die van de Native Amerikanen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:29

Professor schreef:
En als men als Nederlander schrijft zonde van die oude gebouwen, oei, wat gebeurd er in Nederland?
Dat steeds weer Calvenistische gedanken goed van de doorsnee Nederlander bah en nog eens bah.

:? Moet ik me aangesproken voelen :?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:34

Ja en nee, alleen degenen die tegen dit plan zijn ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:37

Oh dat ben ik.
Er had ook een andere vorm aan gegeven kunnen worden vind ik. Bescheidenheid siert de mens, toch?
Maar daar is niet voor gekozen omdat de geldschieters uit Arabische (en westerse??) landen weg zouden blijven als er alleen een Cultureel Centrum zonder geloof of gebedsruimte aan vast had gezeten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:42

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over de bouw van een islamitisch cultureel centrum in de nabijheid van ground zero. Op dit moment wordt er weer van alles bijgehaald, wordt er weer op de persoon gespeeld en begint het topic behoorlijk hard af te glijden naar een vervelend topic, waarin mensen vooral bezig zijn hun persoonlijke gram te halen. Vandaar het verzoek om ontopic te blijven en niet van alles erbij te halen, wil je andere zaken bespreken, zoals de native bevolking van de Verenigde Staten, dan kan daarvoor een ander topic geopend worden. Verder worden persoonlijke aanvallen, direct of indirect niet geaccepteerd en wat ons betreft is het heel simpel, als je zelf niet de displine hebt om op een normale inhoudelijke manier te reageren, blijf dan gewoon uit het topic weg en verstoor het niet voor de anderen, die er wel een normale discussie over willen voeren.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:03

Citaat:
Ik denk (eigenlijk weet ik het zelfs, daar ik regelmatig in de US verblijf) dat er in de US bijna geen anti-moslim gevoelens zijn. Zij kennen dat veel minder.

Dit was mijn post Adriana, dus eerst lezen dan roepen. Ik heb dus nooit gezegd dat ze zich niet druk maken over de komst van dat cultureel centrum/

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:15

Teddy321 schreef:
Citaat:
Ik denk (eigenlijk weet ik het zelfs, daar ik regelmatig in de US verblijf) dat er in de US bijna geen anti-moslim gevoelens zijn. Zij kennen dat veel minder.

Dit was mijn post Adriana, dus eerst lezen dan roepen. Ik heb dus nooit gezegd dat ze zich niet druk maken over de komst van dat cultureel centrum/

Dan heb ik je verkeerd begrepen, mijn excuus. Ik kreeg het gevoel er wel bij gezien de strekking van dit topic.
Het cultureel centrum is op die plek niet gewenst.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:16

Adriana schreef:
Steeds weer die vooroordelen van u... echt niet te geloven.
Ik heb familie en vrienden in Amerika... sterker nog ik sta dagelijks in contact met Amerikanen uit alle mogelijke staten daar en toevallig ook met mensen uit NYC. Het is soms wel handig dat ik schrijf voor een Amerikaans blad.
Misschien is het handiger dat u uw eigen gedachten niet verwart met de onze en vooral niet met die van de Native Amerikanen...

En wat zijn dan de gedachten van de american in de zuidelijke en overige staten? En wat zijn de gedachten van de onze (wie zijn onze uwe voor mij?, europeanen en nederlanders?)? En wat zijn de gedachten van de natives?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:18

Nicolletje schreef:
shilady schreef:
Amerikanen zijn voor zover ik op tv heb gezien ook bestwel tegen andere geloven

Ik ben er nog nooit geweest (in NY zelf) maar wat ik heb begrepen is dat er een groot verschil is tussen de Amerikaan en de New Yorker.
Als je Miami uitging en ergens in de Everglades terecht kwam was het verschil al enorm. Die mensen daar deden net alsof ze nog nooit een buitenlander (mij dus) hadden gezien. Wel positief overigens.

Ja dat wil ik best van je geloven :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:31

Karl66 schreef:
Dit topic gaat over de bouw van een islamitisch cultureel centrum in de nabijheid van ground zero. Op dit moment wordt er weer van alles bijgehaald, wordt er weer op de persoon gespeeld en begint het topic behoorlijk hard af te glijden naar een vervelend topic, waarin mensen vooral bezig zijn hun persoonlijke gram te halen. Vandaar het verzoek om ontopic te blijven en niet van alles erbij te halen, wil je andere zaken bespreken, zoals de native bevolking van de Verenigde Staten, dan kan daarvoor een ander topic geopend worden. Verder worden persoonlijke aanvallen, direct of indirect niet geaccepteerd en wat ons betreft is het heel simpel, als je zelf niet de displine hebt om op een normale inhoudelijke manier te reageren, blijf dan gewoon uit het topic weg en verstoor het niet voor de anderen, die er wel een normale discussie over willen voeren.

[NM] Moslim geen recht van bouwen, maar american wel?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:36

pfff als ze geen recht van bouwen hadden hadden die andere moskees er in amerika er ook niet gestaan ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:48

Nu niet alle moskees er bij doen halen, het gaat niet eens om een moskee maar centrum.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:56

Het gedachtengoed erachter blijft toch echt hetzelfde en daar veranderd een andere benaming niks aan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:12

Echt door dit soort acties (want anders kan ik het niet benoemen) provoceren de islamieten wel heel erg.
en elders las ik al van iemand dat ze niet alle islamieten hierop aan wil kijken, maar er wel steeds meer de neus van vol krijgt van de islamieten en daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
Helaas is dat nu mijn gevoel als ik een hoofddoekje zie passeren, hoe graag ik dat gevoel ook uit wil schakelen, het lukt me op de een pof andere manier niet en zo ken ik mezelf eigenlijk helemaal niet.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:17

shilady schreef:
pfff als ze geen recht van bouwen hadden hadden die andere moskees er in amerika er ook niet gestaan ;)

Alleen in New York staan er al 100!
En dan zeuren ze hier in Nederland, waar er al 500+ staan, dat het nog niet genoeg is. 8)7 :?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:18

janesmith schreef:
shilady schreef:

En dan zeuren ze hier in Nederland, waar er al 500+ staan, dat het nog niet genoeg is. 8)7 :?

ja tis vd zotte

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:19

janesmith schreef:
shilady schreef:

Daarom! Er zijn genoeg plekken waar de mensen die er graag naar toe willen terecht kunnen, daar hoeft geen opzichtig gebouw bij/in Ground Zero te komen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:23

Ze kunnen toch ook gewoon thuis hun matjes uitrollen en daar wat gaan zitten brabbelen??
Christenen bidden toch ook gewoon thuis of snap ik als niet gelovige nu iets helemaal niet? }:0

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:26

Onassa schreef:
Ze kunnen toch ook gewoon thuis hun matjes uitrollen en daar wat gaan zitten brabbelen??
Christenen bidden toch ook gewoon thuis of snap ik als niet gelovige nu iets helemaal niet? }:0

Volgesmij bidden die ook wel in de kerk
tenminste als je een beetje fanatiek bent :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:32

Onassa schreef:

Dat "brabbelen" is voor hun wel "de directe lijn" met hun God. Het is wel wat meer dan gewoon brabbelen. Brabbelen doen baby's.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:35

Dat is weer een andere discussie. Ze moeten die plek met rust laten. Geen geloofslabel daar plakken van geen enkel geloof.

Baby's maken met brabbelen wel contact met hun hechtingsfiguren ;)