Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:56

idefix4 schreef:
Zelfs voor het hebben van een hond kost je geld.

..terwijl een paard nog steeds buiten schot blijft en wel veel meer geld kost voor ruiterpaden.
Zal wel lobby zijn voor/door bedrijfsbelang. De sector is ook de enige die buiten schot blijft voor welzijnswetegeving. Wederom de hond kent die al 100 jaar. Op basis van een vrouweninitiatief.
Vrouwen en páárden echter.... laat maar. Voer voor psychologen. Niet omdat het zo off-topic is. Dat valt wel mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:54

Nou, mijn vriend en ik zien het helemaal zitten om als meer dan vriend en vriendin door het leven te gaan, maar echt als man en vrouw. En daar mag iedereen van denken wat ze willen, wij denken dat het voor ons de juiste stap is. Niet omdat het moet, omdat we kinderen krijgen, omdat het makkelijker is met een huis kopen of om welke reden dan ook. Gewoon voor ons.
En dat voelt voor ons op dit moment goed, wat er in de toekomst staat te gebeuren, dat weet niemand. En daar ga ik me niet nu al zorgen om maken, dat is iets voor later.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:28

Ik denk níets mbt jou en jouw vriend Sanet. Ik ken jullie niet.
Ik vind het in het algeméén slim om een stel ´wat als´ scenarios te bespreken en zo de zo goed mogelijk bij jullie passende op de mogelijke toekomst voorbereide invullingen te geven.
Carpe diem is niet gelijk aan maar avonturen of en waar het schip strand, want poep gebeurt, dát is de derde zekerheid in het leven.

Verder gewoon en gemeend veel geluk samen toegewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:35

Ach en zo zijn er meer gelukzalig en zonder zorgen het huwelijksbootje ingestapt......Om vervolgens toch weer bij die één van de 5 te belanden.
Vraag mij af of er ook onderzoek is gedaan naar statistieken of deze mensen bleu het bootje in zijn gestapt of dondersgoed weten waar ze aan zijn begonnen.

Mijn geschiedenis en ervaring zegt dus ook; lekker niet doen zo is het ook prima :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:28

"wat als"... Tsja... wat als ik morgen dood ga, dan heb ik niet geleefd naar zoals ik dacht dat ik zou moeten doen, of zoals het goed voelt.
Dan zou ik pas "balen" (achja, hoeveel valt er dan nog te balen, want ik ben er niet meer) dat ik niet de stap genomen heb, die ik graag wil en ga nemen.
Van doemdenken is nog niemand beter geworden, wat als de liefde voorbij gaat, tsja, dat zien we dan wel weer. Misschien roep ik dan wel: " Had ik maar nooit "...
Dat is dan, nu is nu... en nu voelt dit als de beste beslissing ooit en ben ik op dit moment er echt van overtuigd, dat ik nog minstens 60 jaar met mijn aanstaande door zou kunnen brengen, in alle geluk en plezier en liefde.

1 op de 5 is nog relatief weinig.. dus wegaan voor die andere 4 van de 5. Want ach, het is wel een aardige jongeman, waarmee ik ga trouwen ;) .

En dan laat ik het daar ook maar bij :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:35

Zie dat je 24 jaar bent, op die leeftijd stond ik ook anders in het leven, door schade en schande rijker geworden en mijn keuzes op afgesteld. :) Noem het maar realistisch, heldere kijk. Plus en min.

Goed nu heb ik nooit mijn twijfels gehad over trouwen hoor dus ook niet de tijd gehad dr over te doemdenken, in de loop der jaren alleen maar bevestiging gekregen dat trouwen geen barst voorstelt.
Ken eigenlijk geen enkele relatie om mij heen die succesvol is gebleven...Trouwen, kinderen.....Heb dr hier heel wat huilend over de vloer gehad........Wat een ellende, wat was ik elke keer weer blij dat ik daar nooit mijn twijfels over heb gehad. En o wat waren ze gelukkig op dat altaar.

bevestiging dat ik het niet zo verkeerd doe.....Heb een aparte relatie, zou graag een lotgenoot willen treffen :D tot op heden nog niet gevonden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:26

Chiqa schreef:
zou graag een lotgenoot willen treffen :D

Hmmm. Intrigerend ;)

Hier is het ondertussen heerlijk chaotisch in onze hekloze relatie. Mijn lief stapt donderdag op het vliegtuig naar NL voor het vrijgezellenafscheid.
Morgen gaan we naar de regionale stad naar de film. Lief en zoon de film kijken. Ik boek mee en flirten op het terras, want een kleine week zonder tafeldame is wel érg lang :o
Heb een erg goede reden ook: alergische oogontsteking in beide ogen dus ik heb een hilarische maar niet zo praktische kijk op de wereld. Een week alleen op de boerderij maakt een blindengeleide-meisje nodig :D
Of dracula-ogen veel hulp zijn bij het flirten echter?

Terug on topic is er uiteraard niets mís met huisje boompje beetsje op zich. Het is pas mis als je wat dan ook ´kiest´ wat niet is wat je zou kiezen als je wist wat je wilde. Dat laatste is nog niet zo makkelijk omdat je niet weet wat je niet weet, dus vor je enige ervaring hebt als perspectief, je alleen kan beslissien over wat je wel weet. Het heeft ook geen zin daar spijt van te hebben.
Het is exáct als een laptop nieuwe kopen. Je schrijft op wat je wil en gaat prijsvergelijk doen op basis waarvan je een op dat moment beste keuze maakt. Een week later lees je een recente publicatie over het betreffende bedrij dat ze een groot aantal componenten afgrijselijk vervuilend in Maleisië laten maken.
Zo is het mensen en relatievormen ook. Je weet niet wat je niet weet en je enige maatstaf is je referentiekader.
Het is erg moelijk om je te blijven realiseren dat er altijd meer is. dat je er verstandig aan doet om altijd de deur open te houden maar zóndedr dit te laten ontaaren in níet beslissen. Sanet merkt terecht op dat je niet moet wachten tot je wel weet wat je niet weet. Máák je fouten. Spring echter niet zonder reddingsboei en het lieft daar een touw aan in onbekend diep water.

Ann

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:56

HC, even uit nieuwsgierigheid. Een héle tijd terug was er een B-meisjes verhaal. Ik vraag me nog steeds af hoe dat is afgelopen? :D ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:47

Ann schreef:
HC, even uit nieuwsgierigheid. Een héle tijd terug was er een B-meisjes verhaal. Ik vraag me nog steeds af hoe dat is afgelopen? :D ;)

Dat is niet afgelopen, maar loopt. Bevalt duurzaam goed. Al levend leert men, dus steeds beter en de B is flexibel invulbaar net als de invulling van relaties is.
Vandaar B(lindengeleiden)-meisje :)*
Reacties op de vacature(s) graag via email :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:56

Even een stap terug: Vrouwen - huwelijk - paarden.

´Moet´´je een even het onderwerp: wie durft het toe te geven op discussie lezen.
Daar gaan je haren van overeind staan.
Iemand is helemaal zoals deze is. Niet alleen naar paarden :)*
Nee het gaat niet om het meppen, trekken en schoppen, maar om de mentaliteit welke er achter zit. Díe blijft hetzelfde.
Iééék. Dan heb je wel een hek om je relatie nodig ja.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:09

Ah, op die (behaarde) fiets...

Ach, de paarden gaan ook niet weg zo hè en er rijdt nogal wat zwaar verkeer langs. Beter een ruim weiland, dan aan de ketting hè? haha.

Ik hoorde vroeger altijd de opmerking van mannen om me heen: Het enige recht van een vrouw is het aanrecht... Ook een denkertje. Je snapt dat ik zulke mannen ver van mijn bed houdt, én het aanrecht! :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:55

idefix4 schreef:
Je snapt dat ik zulke mannen ver van mijn bed houdt, én het aanrecht! :P

Nee. Waarom zouden die mannen niet achter het aanrecht kunnen? Juíst die?!

Ik ken ng wel een gevleugelde: blootsvoets en zwanger. Is niets mis mee.

Ook niet met blootvoets zwanger achter het aanrecht.
Zijn vrouwen ´beter´ op de plaats dan mannen.
Laat die man maar buiten het varken vangen en slachten. Of houtblokken klieven voor de oven.
Mannen hebben geen baarvader en zwanger sta je beter in de keuken dan op een steiger in de bouw.
Zwanger in een straaljager is ook niets en ik zou niet graag een gevechtsvliegster met pms in een bommenwerper achter de knoppen zien.
Gelijkwaardig, niet gelijk.
Keukenblok of heiblok is het punt niet. Meest geschikt voor de klus wel.
Profiteer van die verschillen ipv ´positieve discriminatie´ voor inefficiënte nep-gelijktrekkerij :)*

Ik kan net zo goed koken als mijn lief. Zij heeft er véél meer pezier van dan ik en heeft er oon veel meer geduld voor
We hebben beiden evenveel hekel aan afwassen doch ik heb vuurvaste handen en kan dus beter in heet water.
Zij kookt ik was af.
Hoéven we geen van beiden en als dat zo uitkomt dan gaat het ander. Is echter een optimale verdeling van onze kwaliteiten als man en vrouw.

Is overigens iets wat zíj leuk vindt, ik onleuk vind. Dat is dus een punt waarvan we weten dat het compensatie behoeft. Komt wel weer op een andere aspect waar we ook een goede verdeling van de kwaliteietn hebben maar waar ík meer lol in heb.
Benút de verschillen.
Zwanger achter het keukenblok is zó´n dom gezegde niet :)*