Kan iemand mij vertellen waar er precies in de bijbel staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben? Ik, en wat christelijke vrienden van mij hebben dat namelijk nergens als regel kunnen vinden die je na móét leven voor het geloof.
En ook las ik iets over dat als een pasgeboren baby verkracht en vermoord word, dat dus een soort fout van de ouders is, want díe hebben niet geloofd? Jeetje, nooit geweten dat God zo ongelovelijk kritisch is, en andere mensen zo laten lijden omdat bijv. de ouders niet geloven.
Ik geloof zelf in de evolutietheorie. De mensen die zeggen dat er genoeg bewijzen zijn waarbij de hele evolutietheorie onderuit word gehaald, mogen die bewijzen hier ook wel neerzetten. Want met loze woorden kan ik niet veel.
Ik sta zeker open voor het geloof. Vroeger veel naar de kerk geweest, op een christelijke school gezeten, daarna uit huis geplaatst en in een christelijke instelling gewoond. Ik heb veel christelijke vrienden, waar ik een groot respect voor heb. Helaas kan ik dat niet over alle christelijke mensen zeggen. Nog steeds vind ik het mega interessant allemaal, en discusseer graag met christelijke mensen waarbij ik open sta voor ''hun kant van het verhaal'', maar dan wil ik wel dat ze net zo goed open staan voor ''mijn kant van het verhaal''.
Ik vind dat iedereen (christelijk, een ander geloof, of helemaal niks) kritisch moet zijn met alles. Dat respecteer ik ook van veel vrienden van mij. Die halen de evolutietheorie NIET onderuit, aangezien daar duidelijk bewijzen voor zijn. Iets wat is bewezen, moet toch gewoon waar zijn lijkt me? Of hebben volgens de gelovigen de dino's niet bestaan? Is dat gewoon allemaal nep?
Hoe het heelal is onstaan? Geen idee. maar omdat daar op dit moment nog geen concrete bewijzen voor zijn, moet ik maar geloven dat 1 of andere God dat heeft gemaakt? En dan nogmaals, waar blijven de dino's in het verhaal?

En het lijkt me dat het toch is bewezen dat de mens en de aap dezelfde voorouders hebben, zouden we anders dus echt zoveel tijd voor niks op school zitten omdat het allemaal dikke bullshït is en de minister van onderwijs ( ? ) ons gewoon graag iets wijsmaakt?
Ik heb geen problemen met mensen die het geloof als richtlijn voor het leven gebruiken, maar niet gelovigen mensen doen als het goed is 'gewoon' dezelfde dingen. Alleen dan zonder in 'een God' te geloven. Ben ik dan per definitie gelijk verkeerd bezig? Volgens mij niet. Zo heeft ook iedereen een eigen manier van geloven, het opvatten ervan, en het naleven ervan. Zo hoort het ook vind ik, want het is toch je eigen keus wat je ermee doet of niet? Volgens mij is er niet een precieze lijn tussen gelovigen - niet gelovigen.