Megamutsj schreef:Waves schreef:jaja, maar vindt je niet dat we de grondwet moeten handhaven en niet gaan morrelen aan het recht op gelijke behandeling om te voorkomen dat een type als Hitler ooit weer de kans krijgt?
En dan zeg ik niet dat Wilders is zoals Hitler, ik geloof helemaal niet dat die man mensen wil doden of wat dan ook. Ik zeg wel dat het gevaarlijk is om aan die grondwet te komen, en dat wil Wilders wél.
Kun je daar op in gaan?
Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Het zou vreselijk zijn als het allemaal uit de hand zou gaan lopen. Maar mijn gevoel zegt dat het waarschijnlijk toch niet zo ver zou gaan komen. De kans bestaat natuurlijk en wij moeten ook allemaal op onze hoede blijven, maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen. En omdat uit cijfers blijkt dat de marrokanen het meest crimineel zijn, pakt hij hun daarop. Natuurlijk erg jammer, want de nederlanders kunnen net zo erg zijn..
Als Wilders beter op zijn woorden zou letten zou het allemaal anders zijn gelopen. Ik vind hetzelf ook belachelijk dat hij de moskeeen wilt sluiten, daar ben ik ook op tegen.
De grondwet moet blijven zoals die is, misschien zou hij hier en daar iets "gemoderniseerd" kunnen worden maar verder ben ik het wel met jou eens![]()
Vind het alleen jammer dat sommige de vergelijkenis maken met Hitler terwijl hij echt duizend maal erger was, en de situatie toen anders was als nu. Maargoed, het zekere voor het onzekere natuurlijk.

maar ik ben het met velen eens dat binnen die wet mensen gestraft moeten worden als ze de wet overtreden. Ik vind ook dat immigranten minder snel aanspraak mogen maken op bijstand bijvoorbeeld. Dat ze dus minimaal zoveel jaar in NL moeten hebben gewoond en gewerkt.