Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:09

Megamutsj schreef:
Waves schreef:
jaja, maar vindt je niet dat we de grondwet moeten handhaven en niet gaan morrelen aan het recht op gelijke behandeling om te voorkomen dat een type als Hitler ooit weer de kans krijgt?

En dan zeg ik niet dat Wilders is zoals Hitler, ik geloof helemaal niet dat die man mensen wil doden of wat dan ook. Ik zeg wel dat het gevaarlijk is om aan die grondwet te komen, en dat wil Wilders wél.

Kun je daar op in gaan? :)

Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Het zou vreselijk zijn als het allemaal uit de hand zou gaan lopen. Maar mijn gevoel zegt dat het waarschijnlijk toch niet zo ver zou gaan komen. De kans bestaat natuurlijk en wij moeten ook allemaal op onze hoede blijven, maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen. En omdat uit cijfers blijkt dat de marrokanen het meest crimineel zijn, pakt hij hun daarop. Natuurlijk erg jammer, want de nederlanders kunnen net zo erg zijn..

Als Wilders beter op zijn woorden zou letten zou het allemaal anders zijn gelopen. Ik vind hetzelf ook belachelijk dat hij de moskeeen wilt sluiten, daar ben ik ook op tegen.
De grondwet moet blijven zoals die is, misschien zou hij hier en daar iets "gemoderniseerd" kunnen worden maar verder ben ik het wel met jou eens :j

Vind het alleen jammer dat sommige de vergelijkenis maken met Hitler terwijl hij echt duizend maal erger was, en de situatie toen anders was als nu. Maargoed, het zekere voor het onzekere natuurlijk.

:) Bedankt voor de inhoudelijke reactie. Ik denk dat wij het volledig met elkaar eens zijn. Het zekere voor het onzekere. Dat Wilders aan de wet wil komen is voor dan mij ook reden nummer 1 om niet op hem te stemmen. Iedereen mag vinden wat hij wil maar de basis van wat wel en niet mag moet blijven.

maar ik ben het met velen eens dat binnen die wet mensen gestraft moeten worden als ze de wet overtreden. Ik vind ook dat immigranten minder snel aanspraak mogen maken op bijstand bijvoorbeeld. Dat ze dus minimaal zoveel jaar in NL moeten hebben gewoond en gewerkt.

Megamutsj

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:12

Juist. En doordat Wilders ook wel goede punten heeft heb ik ook op hem gestemd. De andere punten waar ik het niet mee eens ben.. ach, waarschijnlijk worden die toch geschrapt mocht hij aan de macht komen. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:13

Waves schreef:
janesmith schreef:

Je gaat van mij geen beledigende teksten vinden. Het maximale dat je van mij tegenkomt is knuffelaar en theedrinker.
Heino komt zelf melden dat er nooit zo over PVV'ers en Wilders gesproken wordt, en als ik dan een zoekactie start op het woord Hitler, blijkt zij verreweg het vaakst voor te komen!

Heb je dat wetsartikel al gevonden waarin staat dat politici andere dingen mogen zeggen dan gewone burgers? En wat vindt je van mijn argument over discriminatie in overheidsgebouwen?

Google even, dan vind je het vanzelf. Ik ken het al.

Het is geen verbod op basis van geloof, maar een kledingvoorschrift. Dat is heel wat anders. Politieagenten mogen ook geen hoofddoek op. Hoort bij de functie. In Turkije mag je ook op veel plaatsen geen hoofddoek en dat is zelfs een Islamitische staat. Daar zegt ook niemand wat van.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:16

Waves schreef:
Megamutsj schreef:
Laten we even realistisch blijven. Er is geen vergelijkenis met Hitler en Wilders. Mijn oma heeft moeten buigen voor Hitler toen zei nog een klein meisje was, Hitler was zóó veel erger als Wilders.

jaja, maar vindt je niet dat we de grondwet moeten handhaven en niet gaan morrelen aan het recht op gelijke behandeling om te voorkomen dat een type als Hitler ooit weer de kans krijgt?

En dan zeg ik niet dat Wilders is zoals Hitler, ik geloof helemaal niet dat die man mensen wil doden of wat dan ook. Ik zeg wel dat het gevaarlijk is om aan die grondwet te komen, en dat wil Wilders wél.

Kun je daar op in gaan? :)

Vergis je niet. De PVV is niet de enige politieke partij die de grondwet wil wijzigen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:28

Megamutsj schreef:
De andere punten waar ik het niet mee eens ben.. ach, waarschijnlijk worden die toch geschrapt mocht hij aan de macht komen. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Dat hoop je dan maar. De mensen die Hitler in zijn machtspositie brachten, deden dat omdat ze dachten dat het allemaal wel loslopen. Een paar jaar later bleek dat toch iets anders te zijn gegaan.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:31

Shadow0 schreef:
Megamutsj schreef:
De andere punten waar ik het niet mee eens ben.. ach, waarschijnlijk worden die toch geschrapt mocht hij aan de macht komen. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Dat hoop je dan maar. De mensen die Hitler in zijn machtspositie brachten, deden dat omdat ze dachten dat het allemaal wel loslopen. Een paar jaar later bleek dat toch iets anders te zijn gegaan.

Ja, maargoed. Als je voor alles bang moet zijn dan kan je net zo goed je bed niet meer uitkomen want je kan ook van de trap vallen en dood gaan.
We moeten nog wel kunnen leven en niet voor alles bang zijn.

Tuurlijk is een partij die aan de macht komt heel wat anders, maar alsnog vind ik dat je niet alles uit hoeft te kiemen. Misschien heeft de VVD of een andere partij ook wel plannen om Nederland over te nemen en een oorlog te voeren, maar dat hij het gewoon voor zich houd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:34

woods schreef:
59 van de 1000 marokkanen was in 2007 verdacht van een misdrijf (o.a. verstoring van de openbare orde, maar ook de zgn. witteboorden criminaliteit) veruit de meerderheid is dus gewoon lekker aan het werk en doet zijn ding.
Overigens blijkt uit deze statistieken dat antillianen en arubanen vaker verdacht worden (59 van de 1000) van een delict dan marokkanen.
Er zijn onlangs ook cijfers bekend geworden dat meer dan de helft van de Marokkanen voor hun 23e in aanraken met de politie komt.
woods schreef:
Moeten alle criminele marokkanen het land uit? Eh... sja, willen alle overige criminele nationaliteiten dan ook even het land verlaten, dan kunnen we hier eindelijk utopia stichten (enneh, buurman wil je dan die blaffende hond ook even meesturen want daar heb ik ook last van :D ). Deze stelling is wat mij betreft wel discriminerend en bovendien in strijd met het grondrecht van ieder persoon. Beter zou zijn een amerikaans systeem van strike3: 3x een misdrijf gepleegd waarvoor je veroordeeld bent? Dan kom je de gevangenis niet meer uit.

Dat Amerikaanse systeem is ook zo goed niet, want iemand die op het punt staat om voor de 3e keer gearresteerd te worden, schiet net zo makkelijk zijn pistool leeg op alles en iedereen omdat het geen verschil meer maakt. De 3e keer veroordeeld worden betekent levenslang. Dan maakt he niks meer uit of het om het stelen van een blikje cola gaat of om meervoudige moord. Het gevolg is dat de meeste criminelen alles doen om te vermijden dat ze in handen van de politie vallen die 3e keer. desnoods schieten ze die agenten dood.
woods schreef:
In mijn ogen zijn er veel mensen die stemmen op de PVV omdat ze actie willen ondernemen en zien dat Wilders dat kan doen. De manier waarop vind ik echter eng. Hij wil niet meer praten met de tegenpartij. Sterker nog, dan loopt hij gewoon weg, in de tweede kamer heeft hij dit meerdere keren gedaan. Een partij die niet wil praten verliest de andere partijen compleet uit het oog en bereikt uiteindelijk alleen maar weerstand. Weerstand creëert weerstand waardoor je uiteindelijk niks oplost. Dát vind ik dom.
Hij heeft dat één keer gedaan in de Tweede kamer en geen meerdere keren. En hij had groot gelijk. Die minister kwam vertellen dat het kabinet gerust een debat wilde hebben maar dat ze niet meer van standpunt zouden veranderen. Wat heb je dan nog te zoeken in een debat? Dan kun je beter je tijd nuttiger besteden. Debateren met de wetenschap dat het kabinet toch gaat doen wat ze willen, ongeacht je argumenten, is nou niet bepaald debat bevorderend.
Over dat niet willen praten met de tegenpartij moet ik ook heel sterk denken aan de PVDA en CDA!
woods schreef:
Mag de PVV meeregeren? Als Wilders kan bewijzen dat hij ook constructieve dingen kan doen, relaties met de groepen allochtonen opbouwen waarbinnen de criminele/overlast gevende allochtonen zich bevinden en draagvlak kan creëren om zijn ideeën uit te voeren, dan vind ik het prima dat hij meeregeert. Tot nu toe heb ik die kant van hem helaas nog niet mogen zien.

Hoe zou hij dat kunnen bewijzen als niemand hem mee laat doen?
Als zelfs de koningin zich al met de politiek gaat bemoeien en alles in het werk stelt om de PVV buiten de deur te houden.
Dat is wanneer de burger pas echt het geloof in de democratie verliest en uit protest die partij gaat stemmen die de gevestigde orde het meest pijn doet.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-07-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:35

Megamutsj, met alle respect voor jou als persoon, deze mening vind ik erg kortzichtig...
Stel dat bepaalde standpunten wel waargemaakt gaan worden, zullen deze veel consequenties kunnen hebben. En het kan echt geen kwaad om je (in zijn algemeenheid bedoeld) daarin te verdiepen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:35

ik heb ook op de PVV gestemd en voel me niet aangevallen of anders daardoor ,
ik ben van mening dat een ieder mag en kan zeggen in dit land wat we willen zonder overhoop gestoken te worden .
wilders word momenteel overal buiten gehouden dat is pas een streek , waarom worden we gevraagd om te stemmen als er toch niet geluisterd word ?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:36

Ann schreef:
Megamutsj, met alle respect voor jou als persoon, deze mening vind ik erg kortzichtig...
Stel dat bepaalde standpunten wel waargemaakt gaan worden, zullen deze veel consequenties kunnen hebben. En het kan echt geen kwaad om je (in zijn algemeenheid bedoeld) daarin te verdiepen.

Hij is ook best kortzichtig. Maar ik wil gewoon duidelijk maken dat je sommige dingen gewoon moet laten gaan, het komt wel goed :)
Alsnog erg kortzichtig, maar zo denk ik er nu gewoon over!

Tuurlijk moet je het in je achterhoofd houden, maar wijzelf kunnen er weinig aan veranderen. Het loopt zoals het loopt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:38

Je kunt er wel iets aan veranderen, bewust stemmen bijvoorbeeld en je juist extra goed verdiepen in heftige partijpunten. Maar dat is mijn mening.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:40

Shadow0 schreef:
Megamutsj schreef:
maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen.

Dat is niet helemaal volledig. Wilders wil niet zozeer een ras, maar wel een religie aanpakken, OOK de niet-criminele aanhangers van die religie. En dat is waar zoveel weerstand op komt.

Dat wordt vaak gezegd maar nooit aangetoond. Laat nou eens één standpunt zien waaruit dat blijkt.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:46

Sparky10 schreef:
ik ben van mening dat een ieder mag en kan zeggen in dit land wat we willen zonder overhoop gestoken te worden .
wilders word momenteel overal buiten gehouden dat is pas een streek , waarom worden we gevraagd om te stemmen als er toch niet geluisterd word ?

Klopt en daardoor hebben we straks een oorlog , niet door Wilders maar door links die niet naar eigen volk luistert
en crimininele islamieten die zich klaarmaken voor de Jihad , koestert , ze weigeren het gevaar te zien wat de domme
onder ons allang door hebben , hoe vaak ik al heb gehoord van islamieten dat ze zijn gekomen om het westen over te nemen en dat wordt door links altijd honend van tafel geveegd , als er haat wordt gepredikt in moskeeen en op islamitische scholen dito ,volgens links bestaat dat niet , weltrusten hoor .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:09

Megamutsj schreef:
Ja, maargoed. Als je voor alles bang moet zijn dan kan je net zo goed je bed niet meer uitkomen want je kan ook van de trap vallen en dood gaan.

Je kunt voorbereid zijn en risico's inschatten zonder bang te zijn.

Citaat:
Tuurlijk is een partij die aan de macht komt heel wat anders, maar alsnog vind ik dat je niet alles uit hoeft te kiemen. Misschien heeft de VVD of een andere partij ook wel plannen om Nederland over te nemen en een oorlog te voeren, maar dat hij het gewoon voor zich houd.

Dat lijkt me toch weer anders dan als bepaalde voornemens duidelijk uitgeschreven staan. Door een stem te geven aan een partij met zulke standpunten, stem je namelijk in met die standpunten. Misschien dat jij ze niet goed vindt, maar de PVV weet dat niet, wil dat misschien ook niet weten. Jij geeft je stem aan dingen die in het programma staan - dan kun je later niet meer in redelijkheid zeggen dat het niet de bedoeling was.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:45

Nikka schreef:
slokkie schreef:

Een meisje van 13 nu wel.
Dank voor het maken van mijn punt.
Ik ben geen PVV stemmer, maar gedurende dit topic worden degene die de PVV (lijken te) stemmen continu aangevallen. Ze worden min of meer voor dom uitgemaakt. Dit doe je nu ook bij Gohya. Verder geven PVV stemmers aan onprettig te worden bejegend door hun omgeving. Ik denk dat PVV'ers zich zo aangevallen voelen omdat ze meestal daadwerkelijk heel negatief benaderd worden.
En wat betreft je laatste post: Bedankt voor het maken van mijn punt.

:)) +:)+

Zo zie ik het ook hoor... De 'tegenhangers' van Wilders vind ik gewoon een beetje kinderachtig... Serieus, had dat niet verwacht en zeker niet van bepaalde bokkers, die had ik hoger ingeschat...
Oeps, kan natuurlijk niet, want alleen de Wilders-stemmers zijn dom. ;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:05

sjonnie48 schreef:
Sparky10 schreef:

Klopt en daardoor hebben we straks een oorlog , niet door Wilders maar door links die niet naar eigen volk luistert
en crimininele islamieten die zich klaarmaken voor de Jihad , koestert , ze weigeren het gevaar te zien wat de domme
onder ons allang door hebben , hoe vaak ik al heb gehoord van islamieten dat ze zijn gekomen om het westen over te nemen en dat wordt door links altijd honend van tafel geveegd , als er haat wordt gepredikt in moskeeen en op islamitische scholen dito ,volgens links bestaat dat niet , weltrusten hoor .

over die moskeeen gesproken , als je denkt in een islamitisch land een kerk te kunnen bouwen of een nederlandse school op te richten ben je al dood nederland is veel TE tolerant wat betreft immigratie, kost ook nog een klauwen met geld , en waar moeten we dan op bezuinigen ?? onze zorg! wie moeten er meer gaan betalen WIJ en waarom om gescheiden inburgeringscursusen te geven want mannen en vrouwen mogen van die afkomst niet bij elkaar in een ruimte komen, waarom dan in godsnaam inburgeren als ze toch al daarbij juist hun eigen standpunt handhaven ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:09

Sparky10 schreef:
over die moskeeen gesproken , als je denkt in een islamitisch land een kerk te kunnen bouwen of een nederlandse school op te richten ben je al dood

Dat is 1. niet waar en 2. geen argument. Wij hebben namelijk heel nadrukkelijk gekozen voor een land met godsdienstvrijheid. Dus mag iedereen een gebouw bouwen en het een religieuze bestemming geven. Als we ons gaan vergelijken met landen die godsdienstvrijheid nadrukkelijk niet willen, vergeet je toch iets belangrijks...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:13

Een hoop Nederlands heeft gekozen voor PVV.
Mag je er niet blij mee zijn PVV in regering zit? Ga dan het land uit of wacht op de herkiezing.

Heb respect voor de persoon die op een bepaald partij stemt.

Het is niet dat maar 1 persoon aan de macht kan blijven.
Op elke punt wordt er gediscusseerd en mag niet zo maar geacepteert worden zoals vroeger en ik denk een hoop mensen dat zijn vergeten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:20

kensha schreef:
Mag je er niet blij mee zijn PVV in regering zit? Ga dan het land uit of wacht op de herkiezing.

Van de andere kant - meer mensen hebben niet op de PVV gestemd. Dus zeggen dat bepaalde coalities niet kunnen en dat de PVV als 'grootste groeier' meer recht heeft op kabinetsdeelname dan een andere partij met net zo veel stemmen, is ook niet reeel. Uiteindelijk heeft een meerderheidscoalitie gewoon een meerderheid.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:30

janesmith schreef:
Dat wordt vaak gezegd maar nooit aangetoond. Laat nou eens één standpunt zien waaruit dat blijkt.

Citaat:
Onze trots waar Nederlanders met overtuiging decennialang een gedeelte van hun salaris aan
hebben overgemaakt, de verzorgingsstaat, is verworden tot een magneet voor gelukszoekers
uit islamitische landen. Niet meer een schild voor de zwakken, maar een afhaalloket voor
onevenredig veel lanterfantende moslimimmigranten. Henk en Ingrid betalen voor Ali en Fatima.

Citaat:
Onze elites hebben zich bekeerd tot de illusie dat alle culturen
(en daaraan verbonden waarden) gelijk zijn. Alles moet kunnen. Er bestaat geen goed of kwaad,
alle culturen zijn voor hen gelijk, de islam of het christendom, meisjesbesnijdenis, handen
schudden of niet - wat maakt het uit.

Citaat:
Overal in Europa zien we dezelfde problemen
met de islam.

Citaat:
Kiezen voor islambestrijding en tegen de
massa-immigratie
De islam is vooral een politieke ideologie; een totalitaire leer gericht op dominantie, geweld
en onderdrukking. Gericht ook op de invoering van een stelsel van wetten, de sjaria. Op veel
plekken zien we dat de islam zeggenschap aan het verwerven is over territorium. Natuurlijk
zijn er veel gematigde moslims. Maar een substantieel gedeelte van de islamieten is dat niet.
Er bestaat onder mohammedanen een brede steun voor de invoering van de sjaria, de jihadaanslagen
van 11 september en de afkeer van Joden en het Westen.
Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam. De islam is gebouwd op twee onveranderbare
pijlers: de letterlijkheid van de koran (het ongecreëerde woord van Allah) en de volmaaktheid
van Mohammed, hun profeet. De islam gaat uit van de fundamentele ongelijkheid van mensen.
Het ziet twee categorieën: moslims en kaffirs (niet-moslims). De een is superieur, de ander
minderwaardig. De islam streeft naar wereldheerschappij. Jihad is de plicht van elke moslim. De
koran schrijft gedrag voor dat strijdig is met onze rechtsstaat, zoals antisemitisme, discriminatie
van vrouwen, het doden van ongelovigen en heilige oorlog tot de werelddominantie van de islam
een feit is.

Geert Wilders
Voorzitter Partij voor de Vrijheid

En dat in het partijprogramma, dit het ver uit het grootste gedeelte is, en dat met de aow met 65jaar ook, luistert dus Geert Wilders niet naar de kiezers.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:32

Wat ik ook niet zo goed begrijp van de pvv, is hun naam..
Partij voor de VRIJHEID. Vrijheid voor wie? Niet voor de Nederlands-Islamitische vrouw die vanwege geloofsovertuigingen een hoofddoek draagt. Waarom noemt de pvv dan het woord vrijheid in hun naam, als ze beperkingen willen opleggen aan een groot gedeelte van de NL bevolking? Dat heeft dan toch niks meer met vrijheid te maken?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:33

Shadow0 schreef:
kensha schreef:

Van de andere kant - meer mensen hebben niet op de PVV gestemd. Dus zeggen dat bepaalde coalities niet kunnen en dat de PVV als 'grootste groeier' meer recht heeft op kabinetsdeelname dan een andere partij met net zo veel stemmen, is ook niet reeel. Uiteindelijk heeft een meerderheidscoalitie gewoon een meerderheid.

Met die filosofie mag niet één partij deelnemen want op iedere partij hebben meer mensen niet dan wel gestemd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:34

wilders ziet het als een bevrijding voor die vrouwen om de hoofddoek af te doen..........

en ergens snap ik dat wel, die hoofddoek belemmert hier in Nederland een hoop in je leven......... werk bijvoorbeeld :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:47

janesmith schreef:
Met die filosofie mag niet één partij deelnemen want op iedere partij hebben meer mensen niet dan wel gestemd.

Dan lees je de theorie verkeerd.

Kiwiko: dus mensen die wel prima werk hebben, die mogen 'm wel omhouden neem ik aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:51

Wat mij betreft niet in publieke functies en in het onderwijs :D