Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:14

Helaas moet er vaak eerst iets fout gaan voordat er een (beter/mileuvriendelijker?) alternatief verzonnen wordt als oplossing.
Zo ver als dit had het ook nooit mogen komen.

Ik deel die mening met je, alles draait op ons en dat gaat ten koste van de aarde.

Ragdollcat

Dat zou best kunnen, met die droogte en natuurrampen over de hele wereld en vervuilen en uitroeien van alles op de aarde, natuurlijke bronnen uitgeput etc.

Er zijn ook veel ziekte en vervuiling bij de mensen.

Oorlogen, mensen gunnen elkaar niets etc.

Eens zal het erg verkeerd gaan, ooit waren er toch dinosaurussen? nu niet meer, en zo kan het ook gaan met de mens, en eens is de koek op voor de moeder natuur, of het wordt extreem droog over de hele wereld of de zon sterft dan is er ook geen leven meer mogelijk, alles kan, maar dat zal geleidelijk aan gaan, denk ik, het is nu al niet zo best gesteld.

Die enorme olie vervuiling bij Amerika, en vele plasticafval in de zee, veel walvisjacht door jappen, alles gaat naar de kloten, met de vele moorden en uitroeien van diverse dieren en mensen en ga zo maar door.

Kim90

Ik maak me er geen zorgen om, als de wereld vergaat, dan vergaat ie maar, iedereen heeft dan toch hetzelfde lot, en hoef je je familie of vriend e.d. toch niet te missen.
Ik zorg wel dat mijn leventje daarvoor zo geweldig was dat ik er geen spijt van zal hebben. ( ook al kun je niet denken als je dood bent haha. )

vanLotje

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:09

de wereld vergaat niet, de mens sterft uit.
En terecht! Van alle zoogdieren zijn wel wel de domste.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:48

vanLotje schreef:
de wereld vergaat niet, de mens sterft uit.
En terecht! Van alle zoogdieren zijn wel wel de domste.

domste zoi ik niet zeggen maar wel de schadelijkste voor de planeet aarde, eigenlijk ongedierte dus

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:16

Ik heb ook weleens gedacht...wanneer je de mens als dier beschouwt, zal hij zeker de schadelijkste diersoort zijn die er rondloopt op moedertje aarde.
In zekere zin denk ik dat we eigenlijk ook wel te kampen hebben met een overbevolking van het menselijk ras. De mens heeft uit overlevingsdrang toch medicijnen, inentingen enz. tegen de meest gruwelijke ziektes of epidimieën weten te maken terwijl het de natuur 'haar bedoeling' is dat er op deze natuurlijke wijze hele groepen zo nu en dan dood neervallen. Waar vroeger iemand die wellicht toch al verzwakt was doodgaan aan een vrij kleine ontsteking, is dat nu ondenkbaar.

Ik had onlangs zo'n discussie met een vriendin van mij. Op een congres waar zij via haar werk was stelden zij ook dat het mogelijk kon zijn dat de natuur ook homosexualiteit voortbracht om overbevolking tegen te gaan, want dit scheen bij dieren (anders dan mensen) ook voor te komen.

Aan de andere kant....als de mens kometen die op de aarde afkomen niet uit hun baan zouden schieten, zou de aarde dan niet allang vergaan zijn? Met een deel of de complete mensheid?

Ik ben geen geleerde, dus ik zal er nooit een goed antwoord op kunnen geven maar ik vind het wel interessant om te weten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:55

Talishe schreef:
Ik vind het vreemd dat een microbioloog zich bezig houdt met zaken die helemaal zijn vakgebied niet zijn.
Ik lig van dit bericht echt niet wakker

Dit is juist wel zijn vakgebied. De aarde zal niet vergaan, maar de mensen zoals wij ze nu kennen zullen uitsterven door ziekte. Nu al komen er steeds meer ziektes waarvoor geen inentingen of antibiotica zijn. We hebben nu Varkenspest, vogelgriep, westnile, afrikaanse paarden pest, mond-en-klauwzeer/mad cow, hoe lang zal het duren voordat iets dergelijks opduikt voor mensen?
Oh wacht, is al gebeurd, AIDS, kanker, ed.

Microbiologie houd zich JUIST hiermee bezig! Door microbiologie hebben we uitgevonden dat je kan vaccineren, dat er organismen zijn die andere organismen bestrijden (aka antibiotica ;) ) waarom mensen ziek worde, en hoe het voorkomen kan worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 02:33

over 100 jaar zijn we al dood :+ dus we merken er niks van :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:33

Op een gegeven moment vergaat de wereld. Hoe geen idee. Maar de zon is ook al héél raar aan het doen! Weet niet of iemand daar verder iets over weet? Dat er geen vlekken meer op zouden zitten ofzo? Dat ie zou kunnen knallen?

Iig geloof ik het wel wat de maya's voorspelden. Alleen niet dat het persee 2012 is, misschien al wel eerder of later.. Ik merk het wel. Ik vind niet dat de mens de aarde waardig is.. :n echt niet! Hoe wij de aarde hebben verkloot, vind het zwaaaaaaar waardeloos!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:07

Straks gaan die maya s nog gelijk krijgen. De wisseling van de polen. Zie het lekkende olie gat bij Mexico. Zoiets moet de aarde toch uit balans brengen. Domme mensheid........

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:12

xxPatriciaxx schreef:
Aan de andere kant....als de mens kometen die op de aarde afkomen niet uit hun baan zouden schieten, zou de aarde dan niet allang vergaan zijn? Met een deel of de complete mensheid?

Heb jij niet een beetje teveel films gekeken? bij mijn weten is dit nog nooit echt gebeurd.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:55

Nee dat kan de mens nog niet........ 1 komeet met een doorsnee van 10 km schijnt genoeg te zijn om de hele aarde te vernietigen.... En zoiets kunnen wij nog niet van koers laten veranderen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:58

maar hoe gaan we precies dood dan over 100 jaar? :')
boem bats of rustig vergaan? :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:41

Er staat uitsterven, neem aan dat dat best langzaam gaat. Er staat tenslotte niet dat dan de wereld vergaat ;)

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:07

Madeliefjes schreef:
Nee dat kan de mens nog niet........ 1 komeet met een doorsnee van 10 km schijnt genoeg te zijn om de hele aarde te vernietigen.... En zoiets kunnen wij nog niet van koers laten veranderen.

Ik zag een keer een documentaire op tv waarbij ze zeiden dat ze dat al deden hoor (NASA hield zich hiermee bezig als ik me niet vergis).

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:20

suus_ schreef:
Helaas moet er vaak eerst iets fout gaan voordat er een (beter/mileuvriendelijker?) alternatief verzonnen wordt als oplossing.
Zo ver als dit had het ook nooit mogen komen.

Er zijn al zoveel milieuvriendelijke alternatieven. Zoals een auto die 1 op 376 rijdt en een wasmachine die geen wasmiddel of water nodig heeft.
Echter kopen de producenten die er dan geld op verliezen (Shell bv) de patenten voor deze uitvindingen en komen deze apparaten nooit op de markt.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:02

Dan leef ik niet meer en wil geen kinderen so i don't care. Het word toch een zooitje hier *D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:56

Ik geloof niet dat de wereld vergaat.
En als dat gebeurt, is dat puur onze eigen schuld.
We zijn natuurlijk niet erg goed bezig, gelukkig zijn er veel organisaties die er iets tegen willen doen.

Maar de milieu-onvriendelijke partijen hebben duidelijk de overhand.

In sommige landen heb je ontzettende droogte, maar hier in nederland;
Wij douchen, wassen, sproeien onze tuinen, spoelen het toilet door, poetsen met ons drinkwater.
(Niet iedereen natuurlijk, je hebt ook grondwaterpompen ed)

Het weer in Nederland is ook raar aan het doen, daaraan merk je ook al wat.

Ik zou zeggen; laat maar komen :)
We zullen zien wat er gebeurt, ik ga niet wakker liggen of nadenken of wij hier over 2 of 100 jaar nog zijn, lets surprise us! :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:22

Idd leef op de dag en niet in de toekomst.
Als we uitstervern (wereld vergaat niet _O-) gebeurt het en kun je er niets meer tegen doen.

Misschien maar goed ook, we zijn 1 grote bacterie voor Aarde :+.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:27

wat een rust zeg, heerlijk. Kan ik nog net 131 worden, haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:00

Citaat:
AMSTERDAM - Het menselijk ras is ten dode opgeschreven. "Mogelijk binnen 100 jaar al sterft de mens uit. De situatie is onomkeerbaar, wat we ook doen."

Dat zegt de vooraanstaande Australische wetenschapper Frank Fenner.... "Koppel ons enorme aantal aan de steeds grotere en oncontroleerbare consumptiedrang en de aarde zal uiteindelijk onder haar eigen gewicht bezwijken", zegt Fenner....

Hier moest ik toch wel erg om lachen. Hoe moet ik me dat voorstellen, dat de aarde in elkaar zakt of zo ???
Heeft er ooit wel eens iemand berekend hoe zwaar de aarde kan worden??
OK de mensheid neemt toe, maar onder het mom van 'from dust to dust' 'verdwijnen' we ook weer. En vwb ons consumeergedrag.. alles wat wij maken komt van deze aarde. Dat gewicht IS er dus al.

Het (gedeeltelijk) uitsterven door een natuurramp bijv. van een meteoorinslag of nieuwe ziekte is vele malen groter.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:03

RedPassion schreef:
Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit. De gevolgen van alles wat wij op deze aarde verstoren of zelfs vernielen worden steeds merkbaarder. Hoewel we denken superieur te zijn zijn we wel afhankelijk van de aarde en veel van wat de natuur te bieden heeft.
Heel simpel gezegd vernielen we ons eigen nest en dat kan natuurlijk niet eeuwig goed gaan. Als er een paar takjes vallen kan de rest er wel eens heel snel achteraan instorten. ;)

Eens..

Aardbevingen, vulkaan uitbarstingen, bosbranden, overstomingen.. Noem het maar op.. De aarde is terug aan het knokken tegen ons misbruik..

Als over 100 jaar de mensheid is uitgestorven, tja, ik leef geen 100 jaar meer :D Maar het is wel een waarschuwing!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:08

Onzin..
Toen wij er nog niet waren waren er veel heftiger vulkaanuitbarstingen en overstromingen. Ook de ijstijden hebben we als mens niet op ons geweten.

Wij als mens verstoren de boel niet meer als de natuur zelf al doet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:16

Goed, 1 wetenschapper zegt dat over 100 jaar de hele reutemeteut is uitgestorven, daartegenover staan duizenden wetenschappers die allemaal op zoek zijn naar oplossingen voor allerlei problemen. Ik denk dus dat het wel losloopt, bovendien is het leven verbluffend vindingrijk, en als ik zie hoe mensen extreme situaties soms overleven, ben ik optimistischer dan die éne wetenschapper.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:38

DubbelDun schreef:
Onzin..
Toen wij er nog niet waren waren er veel heftiger vulkaanuitbarstingen en overstromingen. Ook de ijstijden hebben we als mens niet op ons geweten.

Wij als mens verstoren de boel niet meer als de natuur zelf al doet.

Nou, dat vraag ik me dus serieus af.

In Moskou staat de boel in lichtelaaie, in pakistan stroomt de bende over, net als in duitsland.. Overstromingen etc zullen er ongetwijfeld wel geweest zijn, maar zijn er tegenwoordig niet steeds meer natuurrampen?

Een heel ecosysteem naar zijn mallemoer doordat er een olieleiding lekt..

Ik kan het niet onderbouwen met feiten, maar dit is wat mijn gevoel zegt.. Mensen maken er een troep van en moeder natuur vecht terug.