de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:03

nanette1 schreef:
Vraag me af hoeveel baby's er per jaar bij komen als ze de pil af gaan schaffen...

Mensen die het risico van kinderen nemen omdat ze de pil niet kunnen betalen... die moeten leren rekenen :) En condooms moet je ook zelf betalen, terwijl die ook wel hun invloed hebben op gezondheid (voorkomen van SOA's). Maar ik geloof dat de vorige keer/keren dat de pil uit het basispakket ging het drama allemaal reuze meeviel, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:13

maar...
iedereen weet toch dat de condoom ook niet volledig dekkend is?
ze adviseren zelfs dat je beter beide tegelijk kunt gebruiken :D
dus eigenlijk...
zouden het condoom en de pil gewoon beide weer terug in het basispakket moeten ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:15

shadow............. we gaan dus 50 jaar terug in de tijd :D :D

das volgens mij niet de bedoeling van de evolutie :D :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:16

of toch wel :')?

Suuskipje

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:07

Ik vind het ook belachelijk... en ik zie de bui alweer hangen kijkende naar mn werk als klantenservice medewerker bij Zilveren Kruis en Groene Land -O-

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

Ok, ik heb niet alle 12 pagina's gelezen *sorry als het dus al naar voren is gekomen*, ik mag een boon zijn hoor, maar die pil zit toch al een paar jaar niet meer in het basispakket boven de 21, daarom hebben we die geweldige aanvullende modules toch?

Even tussendoor, dag die leuke 'besparing' op antidepressiva, dat zal ze zeker heel veel geld schelen in het bekostigen daarvan en dat zal ook vast helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllll geen extra kosten opleveren in de WW/ZW :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

M_D_H schreef:
maar...
dus eigenlijk...
zouden het condoom en de pil gewoon beide weer terug in het basispakket moeten ;)

Condooms zijn al gratis te krijgen op zerocondooms bijvoorbeeld :j

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:18

KiWiKo schreef:

Kiwiko, begin maar die abortuskliniek, ik ken nu al wel wat klantjes..........

Klantenservice van de zorgverzekeraars zullen genoeg te doen hebben, hoeveel uitzendkrachten zijn er al aangetrokken?

Ach, we komen over een jaar of 20 toch handen te kort, hier ligt de oplossing, handen aan het bed voor weinig geld..........allemaal doorberekend door Rutten?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:20

Ja ik vind het echt belachelijk... gaat veel geld naar uit als je zelf iedere maand een pakje moet kopen ;(

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:24

Unwritten schreef:
M_D_H schreef:
maar...
dus eigenlijk...

Condooms zijn al gratis te krijgen op zerocondooms bijvoorbeeld :j

Zoveel als je wil? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:26

Het gaat per 10 per keer :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:31

@ krackertje: nu nog geen. Nu werk ik ook bij een bedrijf wat de klantenservice voor ZKA en GLA doet, dus beetje afwachten wat zij verwachten en of wij dan meer aan moeten gaan nemen :\

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:34

hallo, dat is toch niet genoeg voor die studenten die al hun geld verbrassen :')
die hebben er wel 10 per week nodig _o-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:47

seren schreef:
En over de rollators en andere hulpmiddelen.
GOED dat deze eindelijk uit het zorgpakket zijn! verkwisting van goederen.. De afspiegeling van onze consumerende maatschappij.

Iedereen kon een nieuwe rollator aanvragen. Oude rollators belanden gewoon op de schroothoop.
Misschien als mensen zelf een rollator betalen (bij de praxis in de aanbieding voor €46-, dat ze deze hergebruiken, gaan verkopen of door geven. (net als de kinderwagen??!!)

Dit vind ik nergens op slaan. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van het feit dat ze gewoon zomaar iets kunnen aanvragen, maar er zijn ook ZAT mensen die wel hulpmiddelen nodig hebben om een 'beter' leven te hebben..

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 01:44

Hmm, ik heb net een rekening betaald van 21 euro voor de pil...
En ja mijn eigen risico is allang betaald, een halve week medicatie en die is al op bij mij.

Vraag me af wat er nou eigenlijk nog wel in het basispakket zit.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 02:03

KiWiKo schreef:

:P

Ik gebruik zelf niet de pil, maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is wanneer je het zelf moet gaan bekostigen...

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 02:15

Ik val niet meer in de categorie pilgebruikster, ik hang meer tegen de rollatorgebruikster aan :D

Suuskipje, nou met de komende veranderingen, laten ze bij jullie maar een aantal blikken uitzenkrachten achter de hand houden, mensen gaan bellen om vragen beantwoord te krijgem, ach het zal vooral het antwoord nee zijn dus die extra personen zullen weer snel overbodig zijn....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 06:35

ik kan me voorstellen dat mensen wel balen. misschien niet eens zo zeer om die paar tientjes,maar meer om het feit dat je premie en eigen risico omhoog gaat,maar er steeds minder vergoed wordt.

ik werk in een apotheek,maar krijg wel allerlei groffe onredelijke verwijten naar mn hoofd geslingerd over de vergoedingen van medicijnen,dat zal nog leuk worden ;(

mensen denken vaak dat ik korting krijg of niet hoef te betalen,nou echt niet hoor!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:50

@snoevie hier maken we hetzelfde mee als jij in de apotheek. Maja mensen moeten tegen iemand zeuren denk ik dan maar.

@kiwiko nog even een reactie van 7 pagina's terug. Waarom vroeg ik geen reactie.
Dus bij deze je bent wel de bokker met het beste inschattings vermogen. Ik ben nog een scholier ja en zit nu nog in havo 4 ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:20

krackertje schreef:
Ik val niet meer in de categorie pilgebruikster, ik hang meer tegen de rollatorgebruikster aan :D

Suuskipje, nou met de komende veranderingen, laten ze bij jullie maar een aantal blikken uitzenkrachten achter de hand houden, mensen gaan bellen om vragen beantwoord te krijgem, ach het zal vooral het antwoord nee zijn dus die extra personen zullen weer snel overbodig zijn....

Gisteren had een collega iemand al aan de telefoon erover 'wordt het nog wel uit mn aanvullend pakket vergoed?'
Mevrouw wij hebben nog geen idee er is nog niets bekend gemaakt verder :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:43

Ja.. ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Natuurlijk is het niet leuk als mensen dat zelf moeten betalen. Iedereen heeft het liever vergoed, maar er moet nou eenmaal bezuinigd gaan worden. En als je in de zorg dan toch moet bezuinigen, dan het liefst op dit soort dingen.

Het gaat hier immers niet om ziekte of weet ik wat voor een gezondheidsproblemen. Eigenlijk is het verstrekken van de pil een luxe, toch? Niemand heeft hem echt nodig tenslotte. Als je er voor kiest om seks te hebben kun je er ook voor kiezen om anti conceptie te gebruiken. En ja, die moet je dan zelf betalen. Waarom zou iemand anders dat voor jou moeten doen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:47

milatje schreef:
seren schreef:
En over de rollators en andere hulpmiddelen.
GOED dat deze eindelijk uit het zorgpakket zijn! verkwisting van goederen.. De afspiegeling van onze consumerende maatschappij.

Iedereen kon een nieuwe rollator aanvragen. Oude rollators belanden gewoon op de schroothoop.
Misschien als mensen zelf een rollator betalen (bij de praxis in de aanbieding voor €46-, dat ze deze hergebruiken, gaan verkopen of door geven. (net als de kinderwagen??!!)

Dit vind ik nergens op slaan. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van het feit dat ze gewoon zomaar iets kunnen aanvragen, maar er zijn ook ZAT mensen die wel hulpmiddelen nodig hebben om een 'beter' leven te hebben..

Ja en waarom kan een bejaarden die slecht ter been is niet zelf een rollater aanschaffen? Je betaald toch ook voor een fiets. Wat mij betreft mogen ze dit aanpakken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:48

Ik betaal al enkele jaren zelf de pil,was toen al uit het pakket gehaald.Dat ze die rollators eruit halen,das gewoon idioot.
De oudere worden gedwongen zo achter de geraniums te gaan zitten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:49

Jessix schreef:
Ja.. ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Natuurlijk is het niet leuk als mensen dat zelf moeten betalen. Iedereen heeft het liever vergoed, maar er moet nou eenmaal bezuinigd gaan worden. En als je in de zorg dan toch moet bezuinigen, dan het liefst op dit soort dingen.

Het gaat hier immers niet om ziekte of weet ik wat voor een gezondheidsproblemen. Eigenlijk is het verstrekken van de pil een luxe, toch? Niemand heeft hem echt nodig tenslotte. Als je er voor kiest om seks te hebben kun je er ook voor kiezen om anti conceptie te gebruiken. En ja, die moet je dan zelf betalen. Waarom zou iemand anders dat voor jou moeten doen?

Eh mensen met menstruatieproblemen wordt ook vaak de pil voorgeschreven he :\

en anticonceptie is niet alleen de pil, maar bijvoorbeeld ook het spiraaltje en die blijft wel mooi in de basis zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:49

[/quote]
Dit vind ik nergens op slaan. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van het feit dat ze gewoon zomaar iets kunnen aanvragen, maar er zijn ook ZAT mensen die wel hulpmiddelen nodig hebben om een 'beter' leven te hebben..[/quote]

Ja en waarom kan een bejaarden die slecht ter been is niet zelf een rollater aanschaffen? Je betaald toch ook voor een fiets. Wat mij betreft mogen ze dit aanpakken![/quote]

Omdat de oudere miss. een heel laag inkomen hebben?