zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:16

Dat het anders moet is iedereen het mee eens HindaFree....

Echter geeft Wilders alleen de Moslims de schuld en negeert alle andere oorzaken. Zijn oplossing is "Alle moslims het land uit, alle moskeen sluiten en de Koran verbieden" ... en daar ligt de oplossing niet. Dat zal extremistische moslims alleen maar nog meer in de hand helpen en de problemen alleen nog verder vergroten.

En dat is, in alle essentie waarom ik zo tegen Wilders ben.

Superwoman, jij snapt duidelijk mijn punt niet.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:17

Shiloh schreef:
Dat het anders moet is iedereen het mee eens HindaFree....

Echter geeft Wilders alleen de Moslims de schuld en negeert alle andere oorzaken. Zijn oplossing is "Alle moslims het land uit en alle moskeen sluiten" ... en daar ligt de oplossing niet. Dat zal extremistische moslims alleen maar nog meer in de hand helpen en de problemen alleen nog verder vergroten.

En dat is, in alle essentie waarom ik zo tegen Wilders ben.

Superwoman, jij snapt duidelijk mijn punt niet.

Ooit debatten gekeken?
Hij wilt ze namelijk niet allemaal het land uit, alleen diegene die het hier verzieken.
Ik snap je punt, maar het klopt niet helemaal , door de vervorming van de media mede.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:18

Shiloh: waarom is er dan niet eerder naar een andere oplossing gezocht? en eventuele maatregelen genomen? als wilders het dus niet doet ( hoop alleen t land laten schrikken zonder gevolgen) zullen we dan niet nog harder achter uit gaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:19

Hij heeft meerdere keren gezegd Bunga dat er geen plaats is voor de Islam in Nederland. Misschien ben jij degene die debatten moet gaan kijken.

Er is wel degelijk naar oplossingen gezocht, het is echter alleen zo'n complexe situatie, die is niet zomaar opgelost! Maar jij gaat mij niet vertellen dat jij denkt dat alle Moslims het land uit de oplossing is van alle problemen met allochtonen op het gebied van criminaliteit ed.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:21

Shiloh schreef:
Hij heeft meerdere keren gezegd Bunga dat er geen plaats is voor de Islam in Nederland. Misschien ben jij degene die debatten moet gaan kijken.

Er is wel degelijk naar oplossingen gezocht, het is echter alleen zo'n complexe situatie, die is niet zomaar opgelost! Maar jij gaat mij niet vertellen dat jij denkt dat alle Moslims het land uit de oplossing is van alle problemen met allochtonen op het gebied van criminaliteit ed.

Waarom doe jij je doppen niet open?
Lees mijn berichten. ;)
Ik ga niet meer reageren in dit topic, mensen lezen toch alleen wat ze willen lezen.

En ja haal dat filmpje maar weg, eerste zin: mensen die zich niet willen aanpassen horen hier niet thuis.
En daar ben ik het 100% mee eens. ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:24

Shiloh schreef:

Als dat voor mij ook bedoelt is... ik ben absoluut niet tegen alochtonen of buitenlanders of hoe ze ze ook noemen... ik ben meer tegen de mens ;) iedereen loopt maar te zeuren maar ze doen er niks aan oplossing? wat is dat? pfff zo moe word je er van..

wilders ben ik niet voor dat zeg ik niet... maar het zou goed zijn voor ons mensen ( de hele groep dus!) als hij ons laat schrikken dat er blijkbaar wel degenlijk wat aan gedaan kan worden om normaal samen te kunnen zijn...
edit: als het zo kan kan het ook in mindere maten antuurlijk ;)

over Criminelen gesproken.. ik heb net zon hekel aan Joran die meisjes vermoord als aan een (turkse?) vader die zijn tiener dochter probeerd te vermoorden...

mens is een mens... maar er zijn grenzen..
Laatst bijgewerkt door HindaFree op 16-06-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:24

Bunga schreef:
Shiloh schreef:

Waarom doe jij je doppen niet open?

Ik lees jou bericht Bunga. Jij zegt dat Wilders zegt dat alleen diegene die het verzieken weg moet. En dat is gewoon niet waar. In de ogen van Wilders heeft iedereen die in de Islam geloofd het "al verziekt" ... luister naar zijn uitspraken uit zijn mond... Notabene de eerste zin in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=2hObdgQRGEg

"er is heel veel vrijheid, maar is 1 grens en dat is, als de Islam zoals verwoord in de Koran, als de mensen daar naar willen leven en daar geen afstand van willen doen, dan is er wat mij betreft geen plaats voor in Nederland."

Duidelijker kun je het niet hebben volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Eight

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:26

Dat komt neer op: mensen die zich niet willen aanpassen horen hier niet thuis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:27

Bunga schreef:

Hij zegt niet, mensen die zich niet willen aanpassen zijn niet welkom. Hij zegt "Mensen die in de Islam geloven zijn niet welkom" Essentieel verschil als je het mij vraagt.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:27

Shiloh schreef:
Bunga schreef:

Hij zegt niet, mensen die zich niet willen aanpassen zijn niet welkom. Hij zegt "Mensen die in de Islam geloven zijn niet welkom" Essentieel verschil als je het mij vraagt.

Mensen die in de Islam geloven, en hier aan vast willen blijven houden = niet aanpassen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:29

Je aanpassen naar de wetten van een samenleving en blijven geloven in een godsdienst gaat anders prima en dat staat volledig los van elkaar.

Anders kun je het Christendom ook wel afschaffen in Nederland.

Overigens is GODSDIENSTVRIJHEID (niet om te schreeuwen maar om het extra duidelijk te maken) notabene de BASIS van het ontstaan van NEDERLAND.

Dat is waar de hele oorlog met de spanjaarden om draaide, dat is alles waar Nederland onafhankelijkheid van heeft gevochten.

Ik ga hier niet eens over verder in discussie met je Bunga. Ik vind dat mensen die op een dergelijke manier als jij, zich moeten schamen! Dit is de absolute basis van alles waar ik in geloof! Iedereen heeft het recht te geloven in wat hij wil. Uiteraard binnen de wetten van een land, maar dat kan MAKKELIJK. Het is niet voor niets dat een hele grote groep moslims geen enkel probleem veroorzaakt!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:31

Shiloh schreef:
Je aanpassen naar de wetten van een samenleving en blijven geloven in een godsdienst gaat anders prima en dat staat volledig los van elkaar.

Anders kun je het Christendom ook wel afschaffen in Nederland.

offtopic: doe ook gelijk even die jehova getuigen :Y)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:32

Even een simpel vraagje; waar is de TS? Die dropt hier een bommetje(pardon, ik bedoel in de vorm van een stelling/discussie) en zien we vervolgens niet meer?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:36

Vala schreef:
Even een simpel vraagje; waar is de TS? Die dropt hier een bommetje(pardon, ik bedoel in de vorm van een stelling/discussie) en zien we vervolgens niet meer?

Sommige mensen hebben ook een leven buiten bokt. TS heeft gisterenavond nog gewoon gereageerd hoor. Ik zou op een gegeven moment ook genoeg hebben van een discussie. Je bent als TS toch niet verplicht tot het einde in een topic te blijven hangen.

HindaFree: Bah bah bah....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:38

Ja, maar verder als 1 pagina is ze niet gekomen in de discussie en ik vind het toch wel netjes als zij dan toch nog even reageert.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:39

Mag ze toch zeker zelf weten. Overigens gaat het topic allang niet meer over waar zij het over wilde laten gaan. Groot gelijk dat ze niet meer reageert.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:40

Natuurlijk maar IK vind het niet netjes, duidelijk?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:42

Vala schreef:
Natuurlijk maar IK vind het niet netjes, duidelijk?

Terwijl je topic niet meer gaat over waar je het over wilde laten gaan? Nogmaals, ik geef der groot gelijk. Duidelijk?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:42

Bunga schreef:
Mensen die in de Islam geloven, en hier aan vast willen blijven houden = niet aanpassen.

Dus als ik in Staphorst zou gaan wonen, moet ik bij de zwarte kousen kliek aanschuiven, of oprotten? en dat bedoel ik niet l.ullig naar de mensen in Staphorst, maar ik probeer een punt te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:43

En als het niet duidelijk is wat dan? Je hoeft niet zo'n dreigende toon te gebruiken TS wou het zoveelste topic over moslims dus die heeft ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:45

PattyOosten schreef:
Bunga schreef:

Dus als ik in Staphorst zou gaan wonen, moet ik bij de zwarte kousen kliek aanschuiven, of oprotten? en dat bedoel ik niet l.ullig naar de mensen in Staphorst, maar ik probeer een punt te maken

nee maar er niet over zeiken is precies hetzelfde als wanneer een stadmens naar het platteland verhuist ga dan niet zeiken over koeien

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:46

Whahaha, ga je mij nu aanspreken op het "duidelijk?", whahaha, lees ff een post voor mij alsjeblieft. Dan snap je precies waarom ik die duidelijk gebruikte ...

*sorry, ik lig even echt heel erg hard dubbel*

Okee, ik ben trouwens klaar met dit topic, de laatste paar berichten over het onderwerp waar het overging voor het geneusel over de TS, maakt mij duidelijk genoeg dat discussieren verder geen zin heeft.

Het niveau van intollerantie ligt me veel te hoog om er fatsoenlijk een punt over te kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:48

breezy302 schreef:
nee maar er niet over zeiken is precies hetzelfde als wanneer een stadmens naar het platteland verhuist ga dan niet zeiken over koeien

Er is nog nooit een Moslim tegen mij aan komen "zeiken" over zijn geloof anders, en dat kan ik van onze Jehova christenen niet zeggen!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:50

PattyOosten schreef:
breezy302 schreef:

Er is nog nooit een Moslim tegen mij aan komen "zeiken" over zijn geloof anders, en dat kan ik van onze Jehova christenen niet zeggen!

ik denk dat meer bedoelt word als ej van buitenland hier heen komt en dan over nederland ga lopen zeuren ;):P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:53

PattyOosten schreef:
breezy302 schreef:

Vreemd jehova's gaan hier gewoon weg als ik geen interesse heb en moslims hebben wel tegen mij zitten zeiken dat ik ook moslim moet worden want allah is zoooo goed.