heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:22

Taj_Mahal schreef:
ik ga zometeen stemmen!
ik was er al lang overuit om PVV te stemmen, ik zie dat meer mensen het met mij eens zijn, haha ;)

Toch jammer dat je daardoor je favoriete vakantieland met een beetje pech niet meer in mag :P

Even serieus, ik vrees wel dat áls Wilders de minister-president gaat worden de economie nog verder gaat kelderen. Ziet iemand hier hem überhaupt als mogelijke minister-president eigk?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:22

jury schreef:
Whitepanther schreef:
ik vind het een beetje raar om nu mensen te gaan veroordelen omdat ze PVV stemmen.... Sorry hoor maar ik ga hier toch ook niet van alles roepen over mensen die op partijen stemmen waar ik (als ik er een had) een slappe banketstaaf van krijg....

Moet toch wel zeggen dat als mijn vrienden op PVV zouden stemmen ik toch wel erg teleurgesteld zou zijn en dit de vriendschap erg onder druk zou zetten.

Dat dan weer niet, dat is ieders eigen keuze en ik zal ook vast mensen in mijn vriendenkring hebben die hierop stemmen of er in ieder geval achter staan. Mijn keuze is het in ieder geval niet en zal het ook zeker nooit zijn.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:23

Citaat:
Dus iedereen die op de PVV stemt,doet dat omdat hij gunstige standpunten heeft over geld?
Dát is pas raar redeneren

@ Tivoli: Ik denk niet dat het zin heeft er verder op te reageren aangezien je mijn posts niet hebt gelezen.. ;)
Ik spreek namelijk nergens over 'iedereen', dat maak je er zelf van..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:25

Dat slaat idd nergens op. Lekkere vriendschap dan.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:25

Heino schreef:
Taj_Mahal schreef:
ik ga zometeen stemmen!
ik was er al lang overuit om PVV te stemmen, ik zie dat meer mensen het met mij eens zijn, haha ;)

Toch jammer dat je daardoor je favoriete vakantieland met een beetje pech niet meer in mag :P

Even serieus, ik vrees wel dat áls Wilders de minister-president gaat worden de economie nog verder gaat kelderen. Ziet iemand hier hem überhaupt als mogelijke minister-president eigk?

haha, daarom ben ik er ook 5 keer geweest, dat lijkt me genoeg!
maar ik ben totaal geen racist ofzo. ik vind dat Wilders soms ook een beetje doordraafd, maar hij heeft hele sterkte punten.

en je mag toch niet hopen dat zo'n eentje als Balkenende weer minister president wordt om het voor de 5e keer te verklooien!
het zal mij benieuwen wat er uit komt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:26

CtjeLief schreef:
ik zeg ook niet per definitie dat het zo is.. ik DENK dat het verband met elkaar kan hebben.. voor mensen met geld is het niet altijd even gunstig om links te stemmen (meer afdragen). En dat er op Bokt (paardenforum) veel mensen met geld zitten hoef ik niet verder uit te leggen toch! ;) Nogmaals, dit is mijn gevoel en idee, en wellicht is het niet het geval, maar merk het ook op in mijn eigen omgeving...

Liever wel want volgens mij kan dat best tegen vallen. Ken je dat zinnetje:
Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar als ze sterven valt er niets meer te erven. ;)
Ik denk dat je het geld op een ander forum moet gaan zoeken eerlijk gezegd.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:27

Pvda gestemt, wilde pvv stemmen maar was nogal bang voor de coalitie cda - vvd - pvv (volgens mij bijna de enige coalitie waar de pvv in terecht kan), die is niet zo gunstig voor mijn portemonnai + een hoop standpunten waar ik het dan niet mee eens ben.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:30

Equidea schreef:
Pvda gestemt, wilde pvv stemmen maar was nogal bang voor de coalitie cda - vvd - pvv (volgens mij bijna de enige coalitie waar de pvv in terecht kan), die is niet zo gunstig voor mijn portemonnai + een hoop standpunten waar ik het dan niet mee eens ben.

je hebt pvda gestemt maar je wilde pvv stemmen??
dat is echt een wereld van verschil! :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:31

Nee hoor, beide hadden voor mij een hoop tegen en voor. Twijfelde al heel lang.

Edit; foutje
Laatst bijgewerkt door Equidea op 09-06-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:32

Ik heb net gestemd.
Groen Links.

Ik heb de stemwijzer gedaan en daar kwam de PVDA uit.
Maar aangezien ik in hen niet echt het vertouwen heb dat ze daadwerkelijk doen wat ze beloven.....
Heb ik op keuze nummer twee gestemd.

Of het verstandig is?!
Ik weet het niet, uiteindelijk doen ze toch wel waar ze zin in hebben (zwart wit gezien).

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:32

Taj_Mahal schreef:
Equidea schreef:

je hebt pvda gestemt maar je wilde pvv stemmen??
dat is echt een wereld van verschil! :+

daar dacht ik ook al aan. :+
heel veel verschilllen.

m1992

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:34

Was deze poll maar representatief voor NL...

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:39

jury schreef:
Whitepanther schreef:
ik vind het een beetje raar om nu mensen te gaan veroordelen omdat ze PVV stemmen.... Sorry hoor maar ik ga hier toch ook niet van alles roepen over mensen die op partijen stemmen waar ik (als ik er een had) een slappe banketstaaf van krijg....

Moet toch wel zeggen dat als mijn vrienden op PVV zouden stemmen ik toch wel erg teleurgesteld zou zijn en dit de vriendschap erg onder druk zou zetten.

Ik heb zo'n vriendin, zie mijn eerdere post:
Leeuwnie schreef:
Dat hoop ik dan maar!! Eén van mijn beste vriendinnen vertelde me gisteren doodleuk dat ze natuuuuurlijk PVV ging stemmen. In de trein vertelde ze dat, tegenover ons zat een buitenlandse man die alles kon horen. Och, zei ze, die verstaat toch geen Nederlands.... %) Wat viel me dat tegen!

Ik zal je zeggen, ik kijk wel wat anders tegen haar aan nu. Niet dat de vriendschap over is, maar een beetje respect voor haar is afgebrokkeld. Door haar asociale houding...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:40

mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:42

Ayasha schreef:
mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan :n

Ik denk eerder dat de opmerking over het niet Nederlands spreken de druppel was. Dat zou bij mij namelijk ook zo zijn als ze het werkelijk zou menen (en het dus geen grapje was)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:43

Maak dan geen opmerking dat die man het kan horen, het zal mij wat kunnen schelen dat ie kan horen waarop ik stem. :')

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:46

Ik heb vanmorgen gestemd, samen met mams. ;)
PVV.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:47

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:48

Ayasha schreef:

Geval van de pot verwijt de ketel...... :j

Ayasha schreef:
Maak dan geen opmerking dat die man het kan horen, het zal mij wat kunnen schelen dat ie kan horen waarop ik stem. :')

Inderdaad, geeft aan dat je toch iets tegen de PVV hebt als je dat al denkt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:48

Paarde_bloem schreef:
Zo, ik schrik hier wel een beetje van zeg :?
De meeste stemmen hier op Wilders, dat is echt het laatste wat ik zou doen...

Maarja, dat is mijn mening...

Daarom heb je ook de keus om wat anders te stemmen :)

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:49

Heino schreef:
Ik denk eerder dat de opmerking over het niet Nederlands spreken de druppel was. Dat zou bij mij namelijk ook zo zijn als ze het werkelijk zou menen (en het dus geen grapje was)

Jij begrijpt hem ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:50

Valt me op dat wel veel mensen hard schrikken in dit topic. Misschien een waarschuwing in de topictitel zetten? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:51

x_Marr schreef:
Ayasha schreef:

Geval van de pot verwijt de ketel...... :j

Ayasha schreef:

Inderdaad, geeft aan dat je toch iets tegen de PVV hebt als je dat al denkt.

En jij snapt wat ik bedoel! :D

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:52

Ik heb zelf geen PVV gestemd.
Maar ik heb wel begrip voor mensen die dat wel doen.
Ik ben het met heel veel dingen eens waar de PVV voor staat!

En het is ook nog eens zo dat de PVV niet alleen in de kamer komt he.
Ik bedoel, De PVV kan wel in combinatie van een andere partij een hele goede combi worden.
De ene partij versterkt bepaalde punten bij de andere, en andersom!
Iets meer rechts denkend vind ik zeker goed!
Minder imigranten toelaten en islamitische scholen verbieden (ivm radicalisering) vind ik een hele goede!
Hoofddoekjes verbod daarintegen vind ik weer te ver gaan!

Daarom PVV zal toch niet alleen regeren dus hoef je niet bang te zijn voor echt rechtse radicale wetten e.d.
Laatst bijgewerkt door WWisecracker op 09-06-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:52

Ayasha schreef:

Niemand zegt dat je niet mag zeggen dat je PVV stemt.

Zoals ik al eerder aangaf vind ik de praktijken van Wilders gebaseerd op de beginjaren van Hitler.
Dat is mijn gevoel en interpetatie van zijn uitspraken he! En met dat in je achterhoof en je verplaatsend in mijn gevoel......
Om dan een vriendin die serieus zegt PVV te stemmen en achter zijn geloofgoed te staan nog met dezelfde ogen aan te kijken. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar ik zou het er heel erg moeilijk mee hebben.

Ik heb verschillende moslims tot mijn kenissenkring, die kan ik en vooral zij volgens het Wilders principe dus niet meer recht in de ogen aankijken bijvoorbeeld. Wat als ik ze beide tegelijkertijd wil uitnodigen?

En daarmee zeg ik dus niet dat zij geen PVV mag stemmen.