Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:47

Wendy1978 schreef:
zit gewoon op mijn werk.
Mijn baas haat voetbal.
Iedereen die het wilde zien
Moest vrije middag nemen :j

Groot gelijk... dat bazen daar tijd voor vrijmaken... moet niet gekker worden. :n Als je 't wilt zien, prima, maar dan van je eigen uren toch?

Wendy1978

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:48

Alleen grappige is...
Ik krijg geen klant te pakken, alles en iedereen is dicht :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:49

Ik ben gewoon aan 't werk met 't nos live aan, kan ik t commentaar tenminste horen :)
Helaas begint ie wat vast te lopen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:50

Bij mn vader en mn vriend op t werk hangen gewoon grote schermen waar ze voetbal kunnen kijken

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:23

Gewonnen! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:36

Ik heb ook gekeken met de Livestream aan, meer voor het commentaar, kon de juiste radio zender neit vinden :+
Af en toe als het spannend werd even kijken en dan weer verder met het werk.
Zo heeft het me geen uren gekost en heb ik het toch aardig kunnen volgen.
Iedereen was vrij om te gaan kijken in de vergaderzaal hier, maar zolang je daar zat, zat je ook in je eigen tijd, die tijd moest dus later gewoon weer ingehaald worden :j

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:51

mystery1980 schreef:
Hier kunnen we op het werk kijken tegen inlevering van 1 vrij uur, andere uur krijgen we van de baas. Helaas moet ik als niet voetbalfan gewoon 2 uur werken en waar is mijn uurtje van de baas??? Vind het niet helemaal eerlijk, ga dus stiekem maar een uurtje bokken hihi.

Da's niet correct van je baas. Wij hebben een uur 'van ons' gegeven, en de rest moeten ze opnemen. Wie wil kijken, die gaat tegen inlevering van een aantal vrije uren lekker naar huis, de rest is om 16.00 uur klaar. En zo heb ik het dus opgelost ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:53

Bij ons heeft de baas geregelt dat we met een hapje en drankje de wedstrijd konden zien :D Echt super werkgever heb ik :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:23

dorothea schreef:
mystery1980 schreef:
Hier kunnen we op het werk kijken tegen inlevering van 1 vrij uur, andere uur krijgen we van de baas. Helaas moet ik als niet voetbalfan gewoon 2 uur werken en waar is mijn uurtje van de baas??? Vind het niet helemaal eerlijk, ga dus stiekem maar een uurtje bokken hihi.

Da's niet correct van je baas. Wij hebben een uur 'van ons' gegeven, en de rest moeten ze opnemen. Wie wil kijken, die gaat tegen inlevering van een aantal vrije uren lekker naar huis, de rest is om 16.00 uur klaar. En zo heb ik het dus opgelost ;)

blij dat jij het ook zo ziet, stel makke schapen van collega's heb ik hier. Niemand durft wat te zeggen en alleen begin ik niks.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:58

Ik zou vanmiddag de boel draaiende houden in mijn eentje. Ligt toch zeker internet eruit en telefonisch waren er geen klanten te bereiken :+ Ben ik maar wat administratief werk gaan doen. De tv stond ook aan dus ik heb niet veel hoeven missen. Mijn collega's moesten een halve dag verlof opnemen :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:20

Mijn oh zo aardige werkgever had mij vergeten een mailtje te sturen dat er ook 's avonds niet gewerkt zou worden. Dus ik stond vandaag keurig om 16:55 op een lege afdeling.. Gelukkig was er nog een collega overgeslagen. Gedeelde smart is halve smart toch?
Ben die hele rotvoetbal nou helemaal zat. Omdat een voetbalwedstrijd 's middags is kan er 's avonds niet gewerkt worden? Ik vid het echt nérgens over gaan. Het is maar een achterlijk stom spel. Er staan geen levens op het spel! Echt, wat een massahysterie.

Ik ben er nu in ieder geval al helemaal klaar mee.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:51

en het was me toch heerlijk rustig in de bus en op de weg gister :z

maar ja belachelijk dat het hele land stilstaat voor de voetbal :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:20

Moet eerlijk gezegd een beetje lachen om dat principiele gedoe van sommigen hier dat je in de baas zijn tijd niet naar voetbal zou mogen kijken (ook al geeft je baas je die tijd gewoon vrij, wat ze bij ons altijd hebben gedaan trouwens :D ).

Als ik zie hoeveel mensen hier op bokt in de baas zijn tijd zitten te bokken, dan hoor je niemand. :+
Maar o wee, als mensen gewoon gezellig met z'n allen even kijken...... Die sfeer is supergezellig, zeker als we winnen. ;)
Kom op, zeg, doe niet zo moeilijk!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:53

Twiggy2008 schreef:
Moet eerlijk gezegd een beetje lachen om dat principiele gedoe van sommigen hier dat je in de baas zijn tijd niet naar voetbal zou mogen kijken (ook al geeft je baas je die tijd gewoon vrij, wat ze bij ons altijd hebben gedaan trouwens :D ).

Als ik zie hoeveel mensen hier op bokt in de baas zijn tijd zitten te bokken, dan hoor je niemand. :+
Maar o wee, als mensen gewoon gezellig met z'n allen even kijken...... Die sfeer is supergezellig, zeker als we winnen. ;)
Kom op, zeg, doe niet zo moeilijk!

Nou ja, ik doe wel moielijk als ik dan snel wil tanken en de kassajongen mij niet kan of wil helpen omdat het "net zo spannend is"...Ja zeg, zoteflikkereenendop! :+ Ik ram dus op de balie en zeg "Ja hallo! Kan het vandaag nog ff? Of is de benzine vandaag gratis?". Kom nou, ik heb het druk...! :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:35

Adil18 schreef:
Ik ram dus op de balie en zeg "Ja hallo! Kan het vandaag nog ff? Of is de benzine vandaag gratis?".

Ah, beschaving! :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:41

bij mijn zusje op school draaiden ze een half uurs rooster ipv 50 min rooster zodat ze voetbal konden kijken

en ik was gewoon die 2 uur vrij dat er voet bal was.. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:53

Shadow0 schreef:
Adil18 schreef:
Ik ram dus op de balie en zeg "Ja hallo! Kan het vandaag nog ff? Of is de benzine vandaag gratis?".

Ah, beschaving! :)

Niet werkelijk :'), maar kom op nou, moet ik onder het ineens niet meer in staat zijn van het uitvoeren van je werk van een ander lijden dan?

En ik bedoel, ik heb echt lang gewacht voor deze uitbarsting...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:33

Adil, jij hebt de wedstrijd zelf dus niet gezien?

Die spannende momenten duurden echt niet lang, hoor, dus ik weet niet hoe lang jij nou echt gewacht hebt?
Zeker de eerste helft, gebeurde er niet zo heel veel, eerlijk gezegd. :+

Ik weet niet hoe jij verder bent in het dagelijks leven, maar ik weet wel dat ik veel, heel veel mensen enorm ongeduldig vind
(en ik ben zelf ook geen heilige, hoor, betrap mezelf daar ook regelmatig op en ben daar niet trots op! :o ) tegenwoordig....... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:44

Twiggy2008 schreef:
Adil, jij hebt de wedstrijd zelf dus niet gezien?

Die spannende momenten duurden echt niet lang, hoor, dus ik weet niet hoe lang jij nou echt gewacht hebt?
Zeker de eerste helft, gebeurde er niet zo heel veel, eerlijk gezegd. :+

Ik weet niet hoe jij verder bent in het dagelijks leven, maar ik weet wel dat ik veel, heel veel mensen enorm ongeduldig vind
(en ik ben zelf ook geen heilige, hoor, betrap mezelf daar ook regelmatig op en ben daar niet trots op! :o ) tegenwoordig....... ;)

Ik heb de wedstrijd niet gezien nee...

Ik vind dat ik na zeker 3 minuten aan een kassa te staan geholpen moet worden, zeker omdat ik de enige klant was en de pompbediende niets anders belangrijks aan het doen was...en zeker omdat ik haast had...! Nu weet ik wel ddat mensen niet kunnen ruiken dat ik haast heb, maar ik wil niet staan wachten omdat zo'n jochie al gapend naar een TV kijkt waar 22 idioten tegen een bal aan staan te trappen...!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:24

Ik zit hier in Mexico. Hier staat alles ook lekker stil tijdens voetbalwedstrijden van hun jongens. leuk toch, het is hier allemaal wel wat emotioneler.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:39

In Italie (is mijn tweede vaderland, zeg ik wel eens ;) ) ligt ook alles plat bij een belangrijke voetbalwedstrijd. ;)
We zijn in NL niet de enigen inderdaad. :D