Marije_jiplover schreef:Maar een koe, die eerst in een soort kooi loopt, daar een pin op zijn kop krijgt en meteen verdoofd neervalt en dan het mes op de keel krijgt, gesneden wordt en buiten bewustzijn leegbloedt, geniet bij mij de voorkeur boven een koe die een kooi inloopt, dan ineens ondersteboven op zijn rug ligt (nog volledig bij bewustzijn), dan gesneden wordt en dan terwijl het dier aan het doodbloeden is, ergens na een seconden of 20-40 het bewustzijn verliest.
als die koe haar hele leven in de bio-industrie gesleten heeft, zullen die 20-40 seconden ook niet veel verschil meer maken
@kiwiko: die 83% hóeft zich niet aan te passen.
dit is een beslissing van het kdv (ja, die mogen zélf beslissingen nemen) waar je het óf mee eens bent, óf niet mee eens bent en in dat geval je kind verhuist naar een ander kdv.
wél had het kdv van tevoren moeten laten weten dat ze overstapten op halavlees, met een woordje uitleg erbij over wat dat nu precies inhoudt, zodat de ouders hieruit hun conclusie konden trekken.
de beslissing van het kdv vind ik op zich heel logisch.
voor die 83% maakt het dus in wezen niks uit wat voor vlees ze krijgen, dus is dit geen aanpassing
als halalvlees = slecht dan ook bio-industrievlees = slecht.
stel dat 17% van de ouders vraagt om biologisch vlees te serveren, en het kdv doet dit ook voor de 83% die geen probleem heeft met bio-industrievlees.
zouden er dan nog zo veel mensen staan roepen dat het een schande is dat de meerderheid zich moet aanpassen?
nog een voorbeeldje: in het kdv waar mijn 2 oudste kinderen zaten werden er nooit aardbeien in de fruitpap gedaan omdat er een klein percentage kinderen hier allergisch aan is.
moet ik dan ook maar gaan roepen en schreeuwen dat mijn kinderen het récht hebben om aardbeien te eten?
de meerderheid is immers helemaal niet allergisch en moet zich tóch aanpassen.