Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:56

KiWiKo schreef:
heb je er ooit in je eentje voor moeten zorgen........... dus voor inkomen, huishouden ed?

Uiteraard, even teruglezen. Ook heerlijk gestumperd met centjes. Ik verdiende 1.300 gulden netto en de huur was 770, kaal. Ik weet alles van zuinig zijn hoor ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:57

Tjee wat ben jij cynisch Patty. Ik hoop dat jij nooit in de financiële problemen komt. Je zou maar een beroep op iemand moeten doen.......

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:57

KiWiKo schreef:
hihi bravespots............. en dan komt ineens die hoogbenige blondine voorbij met maat 36 en cup dubbel D van nature.......... die ook nog eens leuk kan glimlachen........

en dan gaat je man weg, en die wil niks meer met jou te maken hebben........

hee, het gebeurd :D

Dat gebeurd inderdaad, misschien wel meer dan we willen denken. Of een overlijden kan ook gebeuren.

Daarom schreef ik ook eerder dit:

Citaat:
En tegen de tijd dat ik mss ooit kinderen krijg ga ik er voor zorgen dat ik ook oa financieel genoeg steun en (werk)zekerheid heb om het ook alleen aan te kunnen mocht dat onverhoopt nodig te zijn. Want de toekomst kan je niet voorspellen. En dus ook niet meer kinderen te nemen dan ik aankan op dat vlak.

Nu weet ik niet hoeveel een kind precies kost, maar ik doe een wilde gok dat ik er met mijn (later) loon geen vier zal kunnen onderhouden op de manier waarop ik dat wil. En dan heb ik nog een leuk diploma en héél veel werkzekerheid (bijna 100%)
Daarom zal ik der ook geen vier nemen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:00

Je bedoelt krijgen ipv nemen. ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:03

nicole3939 schreef:
Tjee wat ben jij cynisch Patty. Ik hoop dat jij nooit in de financiële problemen komt. Je zou maar een beroep op iemand moeten doen.......

Hoezo cynisch? Ik zorg voor mezelf, ik krijg geen cent van de staat als ik een slechte week heb hoor. En toen ik met mijn zoontje thuis zat, kreeg ik ook niets. Ook niet nodig want mijn moeder zorgde voor mij en ik werkte. Ik zorg voor mijn zoon. Betaal zijn school, alles wat hij nodig heeft. En ik kom niet in de problemen. Ik heb nu ook een poedersuiker poot, ik heb het leukste paard ter wereld, maar kan er niet op rijden, omdat ik dan niet kan werken. Ik weet wel wat echt belangrijk is. Zouden jullie het tof vinden om mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering (toch geen recht op, maak je geen zorgen) te betalen, en dan steeds leuke HAW topics van mij langs te zien komen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:04

PattyOosten schreef:
Dus als je 120% van minimumloon verdient heb je nog steeds recht op alle "extraatjes" .... Als dat zo is, ben je dus bijna 9000 euro beter af door fulltime te gaan werken. Doen dus!

Toen ik mijn paard kocht was ik enorm goed ter been en verdiende een belachelijke hoeveelheid geld. Nu heb ik dystrofie en verdien dat niet meer. Onvoorziene omstandigheid. Voelt 1 van jullie zich geroepen om mijn stalgeld te sponsoren?

Je verkoopt die knol maar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:05

PattyOosten schreef:
KiWiKo schreef:
heb je er ooit in je eentje voor moeten zorgen........... dus voor inkomen, huishouden ed?

Uiteraard, even teruglezen. Ook heerlijk gestumperd met centjes. Ik verdiende 1.300 gulden netto en de huur was 770, kaal. Ik weet alles van zuinig zijn hoor ;)

1300 euro netto.......... is behoorlijk verdienen hoor meid :D :D

de helft heb je in de bijstand.............. je weet niks van zuinig zijn :D :D helemaal niks!! goed je kon je jurkje niet kopen.............. maar jij hebt echt niet gekeken waar de komkommers goedkoper waren om daar op je fietsie heen te fietsen :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:07

Nee dat bedoel ik niet Betteke. Kinderen zijn geen pakje die samen met de ooievaar uit de lucht komen, althans bij mij gelukkig niet.

Je moet er imo echt klaar voor zijn op alle vlakken, en dan nog zul je in je leven vanalles tegenkomen dat je niet verwacht en die het je moeilijk maakt.

Vind ik toch. Maar het krijgen/nemen verhaal is eigenlijk niet een dicussie voor hier.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:07

KiWiKo schreef:
de helft heb je in de bijstand.............. je weet niks van zuinig zijn :D :D helemaal niks!! goed je kon je jurkje niet kopen.............. maar jij hebt echt niet gekeken waar de komkommers goedkoper waren om daar op je fietsie heen te fietsen :)

Kim, 1.300 GULDEN geen euro!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:08

Tja op die arbeidsongeschiktheidsuitkering heb ik ook geen recht :P

Ik bedoel alleen maar te zeggen: ze werkt zo rond de 30 uur, ziet haar kids bijna niet, houdt niks van haar loon over, want dat gaat naar de gemeente, waar dan haar huur, opvang kids etc voor betaald wordt. Toch blijft zij positief.

Ja het doet mij dan zeer hoe jij over haar oordeelt.
Jij zegt het al toen jij thuis zat, zorgde jouw moeder voor jou, waardoor jij jouw opleiding kun voltooien. Maar niet iedereen heeft zoveel geluk.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:11

MamboBeach schreef:
PattyOosten schreef:
Dus als je 120% van minimumloon verdient heb je nog steeds recht op alle "extraatjes" .... Als dat zo is, ben je dus bijna 9000 euro beter af door fulltime te gaan werken. Doen dus!

Toen ik mijn paard kocht was ik enorm goed ter been en verdiende een belachelijke hoeveelheid geld. Nu heb ik dystrofie en verdien dat niet meer. Onvoorziene omstandigheid. Voelt 1 van jullie zich geroepen om mijn stalgeld te sponsoren?

En dat hoeft niet, want zelfs met mijn sneue inkomen, kan ik het nog betalen. Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:12

BraveSpots schreef:
Nee dat bedoel ik niet Betteke. Kinderen zijn geen pakje die samen met de ooievaar uit de lucht komen, althans bij mij gelukkig niet.

Je moet er imo echt klaar voor zijn op alle vlakken, en dan nog zul je in je leven vanalles tegenkomen dat je niet verwacht en die het je moeilijk maakt.

Vind ik toch. Maar het krijgen/nemen verhaal is eigenlijk niet een dicussie voor hier.

Het krijgen en nemenverhaal is geen discussie hier?
Maar iemand zomaar veroordelen op dat zij 4 kinderen heeft wel?

Je kunt ook zwanger worden zonder dat je daar zelf voor kiest, niet bij iedereen werkt een pil of condoom. Helaas wordt het ook vaak geroepen om het op deze manier te 'verbergen' maar het gebeurt nog wel.

Dit even terzijde, het valt me op dat er mensen zijn die denken hun hele leven op de rit te hebben en dat dat altijd zo blijft. Laat ik het voor jullie hopen dat jullie nooit in een dergelijke situatie komen te zitten zoals een scheiding of overlijden partner...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:14

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:

En dat hoeft niet, want zelfs met mijn sneue inkomen, kan ik het nog betalen. Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

Ben je nu nog alleen? En ben je al die jaren alleen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:15

precies Mambo........... want dan valt dat heeele veilige wereldje ineens weg............. en moet je het zelf doen.........

en geloof me, zooo makkelijk praten maar als alleenstaande ouder heb je het niet makkelijk......... zelfs niet van een, laat staan van 4

KiWiKo

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:16

Patty........... je bent braaf getrouwd............ :D :D :D waar heb je het over?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

KiWiKo schreef:
precies Mambo........... want dan valt dat heeele veilige wereldje ineens weg............. en moet je het zelf doen.........

en geloof me, zooo makkelijk praten maar als alleenstaande ouder heb je het niet makkelijk......... zelfs niet van een, laat staan van 4

Ik sta er gewoon van te kijken dat er zo makkelijk over wordt gedacht! :j

En eigenlijk de verhalen die ik hier hoor van de alleenstaande moeders die anders beweren heb ik een beetje een dubbel gevoel bij, zeg ik eerlijk. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:19

He wat fijn al die interesse in mijn status. Ben 11 jaar alleen met zoon geweest waarvan 5 bij mama thuis. Nu 9 bijna negen jaar samen met mijn man.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:19

MamboBeach schreef:
BraveSpots schreef:

Het krijgen en nemenverhaal is geen discussie hier?
Maar iemand zomaar veroordelen op dat zij 4 kinderen heeft wel?

Dit even terzijde, het valt me op dat er mensen zijn die denken hun hele leven op de rit te hebben en dat dat altijd zo blijft. Laat ik het voor jullie hopen dat jullie nooit in een dergelijke situatie komen te zitten zoals een scheiding of overlijden partner...

Zo is dat en dan wil ik wel weten wat ze er van vinden om er met 4 kleine kinderen een fultime baan te moeten hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:20

PattyOosten schreef:
Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

En stel nou dat je ontslagen wordt? Je zoon een dure studie wilt waarvoor de IBgroep van jou een bijdrage in de kosten vraagt? Je paard ernstig ziek wordt en allerlei dure operaties nodig heeft? Je man bij je weggaat en alimentatie weigert te betalen?

Je kan nooit in alles voorzien denk ik, dat is ook een risico dat je neemt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:20

PattyOosten schreef:
He wat fijn al die interesse in mijn status. Ben 11 jaar alleen met zoon geweest waarvan 5 bij mama thuis. Nu 9 bijna negen jaar samen met mijn man.

Ik ben heel blij voor je en dat meen ik! :j
Maar nu is je situatie dan toch heel anders?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:23

Betteke schreef:
Kan je inderdaad een leuk eind mee komen en dan valt je partner ineens dood neer, gut da's nou vervelend. Dan ben je toch erg blij dat er uitkeringen zijn. ;)
Niet alles valt van tevoren te plannen. Een stabiele basis denkt vrijwel iedereen zijn kinderen te kunnen bieden denk ik, maar soms kan het flink tegenzitten.
Persoonlijk heb ik niks tegen werkende moeders en ook niks tegen thuisblijfmoeders. Moet ieder voor zich weten en doen wat het beste aanvoelt.
Ben het trouwens met Faye eens dat de kinderen van een niet werkende moeder zielige gevallen zijn. Zelf was ik gewoon te chaotisch om 2 kleine kinderen met werk te combineren, ik werd daar niet gelukkiger van en ben ook snel met werken gestopt.

Van de moeder waar het over gaat weten wij niet genoeg om er een oordeel over te kunnen geven lijkt mij.

Tegenstrijdig? Nah.... Generaliserend? Mwoah... Veroordelend? Hoe kom ik daar nou bij? Toe zeg. En voor je het zegt: nee, ik ben geen niet-werkende moeder. Maar vind het geen fraaie opmerking.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:23

Heino schreef:
PattyOosten schreef:
Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

En stel nou dat je ontslagen wordt? Je zoon een dure studie wilt waarvoor de IBgroep van jou een bijdrage in de kosten vraagt? Je paard ernstig ziek wordt en allerlei dure operaties nodig heeft? Je man bij je weggaat en alimentatie weigert te betalen?

Je kan nooit in alles voorzien denk ik, dat is ook een risico dat je neemt.

Ik kan niet ontslagen worden, ik heb mijn eigen bedrijf. Mijn zoon klopt niet aan bij IB groep want ik betaal zijn studie. Als het paard ziek is, komt de dierenarts, als er een nieuw zadel moet komen, komt dat. Nogmaals, ik hou mijn eigen broek op.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:25

Blue_Eyes schreef:
Betteke schreef:
Kan je inderdaad een leuk eind mee komen en dan valt je partner ineens dood neer, gut da's nou vervelend. Dan ben je toch erg blij dat er uitkeringen zijn. ;)
Niet alles valt van tevoren te plannen. Een stabiele basis denkt vrijwel iedereen zijn kinderen te kunnen bieden denk ik, maar soms kan het flink tegenzitten.
Persoonlijk heb ik niks tegen werkende moeders en ook niks tegen thuisblijfmoeders. Moet ieder voor zich weten en doen wat het beste aanvoelt.
Ben het trouwens met Faye eens dat de kinderen van een niet werkende moeder zielige gevallen zijn. Zelf was ik gewoon te chaotisch om 2 kleine kinderen met werk te combineren, ik werd daar niet gelukkiger van en ben ook snel met werken gestopt.

Van de moeder waar het over gaat weten wij niet genoeg om er een oordeel over te kunnen geven lijkt mij.

Tegenstrijdig? Nah.... Generaliserend? Mwoah... Veroordelend? Hoe kom ik daar nou bij? Toe zeg. En voor je het zegt: nee, ik ben geen niet-werkende moeder. Maar vind het geen fraaie opmerking.

Ha, ben het woordje "geen" vergeten. :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:25

Ah, dat verandert de zaak :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:27

MamboBeach schreef:
PattyOosten schreef:

Ik ben heel blij voor je en dat meen ik! :j
Maar nu is je situatie dan toch heel anders?

Ik ben ook blij (op ndat been na dan). Maar ik was ook 18 toen ik zwanger was, en het was ook niet makkelijk om een diploma te halen met een kleintje thuis. Het was hard werken. Maar daar ga je niet dood aan. En nu heb ik inderdaad ook een fijne man, en ik ben gelukkig getrouwd, maar als hij morgen weg is, wat ik uiteraard niet hoop, kan ik heus nog wel voor mezelf zorgen, en voor mijn kind.