Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:40

MamboBeach schreef:
Krips schreef:
Ik reageerde niet specifiek op jou post. Ik bedoelde alleen dat ik denk dat loyaliteit aan Turkije of Marokko niet automatisch geen loyaliteit aan Nederland betekend. Bovendien interesseert één voorbeeld me minder dan de hele samenleving.

Ik ken er wel meer die dat roepen en als je roept dat NL geen leuk land is, noem ik niet echt loyaal.
Mij interesseert het namelijk wel, ik baseer mijn mening op bevindingen en eigen ervaringen.

Dat is jou goed recht. Maar daarop kun je geen politiekbeleid formuleren. Vind ik. En daardoor kun je niet iets zeggen over een hele bevolkingsgroep. Want dat zou generaliserend zijn. Plus. Dan wordt het wel heel erg een wellis nietus discussie. Goede ervaringen tegen slechte ervaringen. En van beide is niets te zeggen. Want het is een ervaring geen onderbouwd argument.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:41

Apoc schreef:
Maar ze willen vaker wel verder door studeren dan nederlanders. Of bedoel je nu in het algemeen?

Ik bedoel in het algemeen...

CtjeLief

Dat is precies het kernwoord als het om de uitspraken van Wilders gaat: generaliseren, en van generaliseren komt discirmineren..

Ojajoh

Krips schreef:
2008 is het laatste jaar waarvan er cijfers zijn. De immigratie vertoond een dalende trend. Het interessantst voor nu is dan het laatste jaar waarvan er cijfers zijn. Dat zegt iets over het huidige beleid. En daar had jij het volgens mij over. Over nu.

nou wat ik aan cijfers kan vinden (maar ook niet helemaal duidelijk van wordt) is het alleen maar toegenomen vanaf 2004

Krips

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:43

Totaal is toegenomen maar niet westers is volgens mij afgenomen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:44

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:47

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:48

Krips schreef:
MamboBeach schreef:

Ik ken er wel meer die dat roepen en als je roept dat NL geen leuk land is, noem ik niet echt loyaal.
Mij interesseert het namelijk wel, ik baseer mijn mening op bevindingen en eigen ervaringen.

Dat is jou goed recht. Maar daarop kun je geen politiekbeleid formuleren. Vind ik. En daardoor kun je niet iets zeggen over een hele bevolkingsgroep. Want dat zou generaliserend zijn. Plus. Dan wordt het wel heel erg een wellis nietus discussie. Goede ervaringen tegen slechte ervaringen. En van beide is niets te zeggen. Want het is een ervaring geen onderbouwd argument.

Zo zie ik het niet, ervaringen zijn voor mij heel belangrijk en bepalend op mijn eventueel stemrecht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:43

Krips schreef:

Eens... Als ik mijn stem puur op mijn ervaring met allochtonen uit zou brengen zou het ook PVV worden. Maar ik besef ook dat mijn omgeving niet bepaald representatief is voor alle niet-westerse allochtonen in Nederland.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:47

Vind ik erg apart dat je je bevindingen en ervaringen niet mee neemt is je recht en dat dat niet belangrijk zou zijn. Voor mij dus wel en ik hoop voor heel veel mensen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:49

Ik vind dat niet raar. Ik vind het juist raar als mensen hun stem baseren op hun eigen ervaringen. Je kan namelijk als individu onmogelijk alles wat er in Nederland gebeurt meemaken. Misschien maak jij wel net veel negatieve dingen mee met allochtonen. Terwijl een ander er enkel positieve ervaringen mee heeft. Dan baseer ik mijn keuze liever op statistieken waarin de problematiek in een groter kader gezet wordt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:56

Dat heb ik dus juist niet. Statistieken zeggen mij niet altijd zoveel, in hoeverre zijn die geloofwaardig.

Gelukkig voor mijzelf dat ik mijn mening en ervaring daar wel op baseer en zo hoort het ook in mijn ogen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:58

MamboBeach schreef:
Vind ik erg apart dat je je bevindingen en ervaringen niet mee neemt is je recht en dat dat niet belangrijk zou zijn. Voor mij dus wel en ik hoop voor heel veel mensen.

Nou ik hoop dat de meeste mensen toch verder kijken dan hun eigen beleef wereld. Bijvoorbeld wat er gaat gebeuren met de internationale (handels) betrekkingen als iemand die zulke uitspraken doet (zie het stuk van de ultra rechtse Amerikanen, zelfs voor hen gaat dat te ver) het voor het zeggen heeft.
Als Nederland niet meer aanvaardbaar is als exportland zal het hier financieel echt mis gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:59

MamboBeach schreef:
Dat heb ik dus juist niet. Statistieken zeggen mij niet altijd zoveel, in hoeverre zijn die geloofwaardig.

Gelukkig voor mijzelf dat ik mijn mening en ervaring daar wel op baseer en zo hoort het ook in mijn ogen.

Wat is niet mogelijk niet geloofwaardig aan statistieken? Je weet hoe die verzameld worden?
En waarom hoort dat ook zo volgens jou? Onderbouw het eens?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:59

Wat ik me bij deze discussies altijd afvraag is, gaat het alleen om Turken en Marokkanen?
Stel, ik ben met een Turk getrouwd en ik heb kinderen en die gaan later het slechte pad op, worden die dan ook teruggestuurd? Het zijn dan maar halve Turken?
En als je een kind uit Thailand hebt geadopteerd en deze vreet later iets uit? Ook terug?
Of 3e generatie Turken?
Waar leggen de Wilders-aanhangers de grens met terugsturen naar eigen land?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:02

Electra: niet-westerse allochtonen gaat het dan om geloof ik. Weet alleen niet wat er precies onder westers en niet-westers verstaan wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:05

Dat bedoel ik dus Heino, gaat het alleen om Turken en Marokkanen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:13

Als ik eerlijk ben denk ik absoluut dat men het alleen over deze groep heeft.. En dan denk ik toch dat dat komt doordat zij vaak moslim zijn..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:14

Citaat:
Niet-westerse allochtoon:
Allochtoon met als herkomstgroepering een van de landen in Afrika,
Latijns-Amerika en Azië (exclusief Indonesië en Japan) of Turkije. Op
grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden
allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend.
Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn
geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.

Aldus CBS :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:22

Er zijn wel meerdere bevolkingsgroepen die moslim zijn, daar gaat het niet om. Het gaat erom wat ze doen en uitspoken.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:49

Maar dat heeft te maken met de Islam?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:52

Lees mijn post eens. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:55

Maar jij zegt duidelijk dat allochtonen bij jou in de buurt voor problemen zorgen. Toch? Ik heb al meerdere keren mijn sociaal-economische invalshoek laten zien maar daarop krijg ik niet echt reactie. Hoe denk jij dan dat dat gedrag veroorzaakt wordt? Want jij zegt dus indd dat de Islam er niet mee te maken heeft omdat er ook andere groepen zijn die islamitisch zijn maar geen problemen veroorzaken? Maar turkse en marokkaanse allochtonen wel? Hoe verklaar je dat dan? Want dat is waar het volgens mij om gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:59

Krips schreef:
Maar jij zegt duidelijk dat allochtonen bij jou in de buurt voor problemen zorgen. Toch? Ik heb al meerdere keren mijn sociaal-economische invalshoek laten zien maar daarop krijg ik niet echt reactie. Hoe denk jij dan dat dat gedrag veroorzaakt wordt? Want jij zegt dus indd dat de Islam er niet mee te maken heeft omdat er ook andere groepen zijn die islamitisch zijn maar geen problemen veroorzaken? Maar turkse en marokkaanse allochtonen wel? Hoe verklaar je dat dan? Want dat is waar het volgens mij om gaat.

In de buurt hoor je mij niet zeggen hoor! :)

Hoe jij het zegt zo zie ik het precies! :j Zo heb ik ook al eerder duidelijk gepost dat ik denk dat er een stukje cultuurverschil is en de ouders geen weet hebben van wat er gebeurd met hun kinderen en als ze het wel weten, niet weten er hoe mee om te gaan en of het niet belangrijk genoeg vinden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:09

Maar dat cultuurverschil vervaagt toch binnen een generatie? Ik ben het er overigens niet echt mee eens. Er is misschien wel een cultuurverschil maar ik denk niet dat dat betekend dat men de kinderen niet goed opvoed. Maar als dat wel zo is dan is de enige oplossing toch jongeren goed ondersteunen door middel van goed en persoonlijk onderwijs. Jongeren wegwijs en welkom maken binnen de maatschappij. Ouders alle handvaten aanbieden om kennis te nemen van onze maatschappij. Positief benaderen in plaats van negatief. En bovendien de nieuwe generatie stimuleren en de tijd geven.