MamboBeach schreef:Krips schreef:Ik reageerde niet specifiek op jou post. Ik bedoelde alleen dat ik denk dat loyaliteit aan Turkije of Marokko niet automatisch geen loyaliteit aan Nederland betekend. Bovendien interesseert één voorbeeld me minder dan de hele samenleving.
Ik ken er wel meer die dat roepen en als je roept dat NL geen leuk land is, noem ik niet echt loyaal.
Mij interesseert het namelijk wel, ik baseer mijn mening op bevindingen en eigen ervaringen.
Dat is jou goed recht. Maar daarop kun je geen politiekbeleid formuleren. Vind ik. En daardoor kun je niet iets zeggen over een hele bevolkingsgroep. Want dat zou generaliserend zijn. Plus. Dan wordt het wel heel erg een wellis nietus discussie. Goede ervaringen tegen slechte ervaringen. En van beide is niets te zeggen. Want het is een ervaring geen onderbouwd argument.
Zo heb ik ook al eerder duidelijk gepost dat ik denk dat er een stukje cultuurverschil is en de ouders geen weet hebben van wat er gebeurd met hun kinderen en als ze het wel weten, niet weten er hoe mee om te gaan en of het niet belangrijk genoeg vinden.