70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:09

Dubbel post... :o
Laatst bijgewerkt door Rienn op 13-05-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Re: 62 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:09

Moeten ze wel eerst weten dat die mensen erbij betrokken zijn...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:11

Ik geloof niet dat mensen daarover gaan liegen als ze hyves aanschrijven.. Ik mag toch hopen van niet.

Blackje

Inderdaad Inujojo ..

Jolliegirl

Dit is heel simpel te regelen. Gewoon hyves inlichten.
Die zoeken dit dan wel uit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:14

Lijkt me niet het 1e waar je aan denkt als familie...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:17

Wel als ik de foto's van mijn geliefden op zou zien duiken op de website van de telegraaf waar ik bij mijn weten geen toestemming voor heb gegeven. Ik zou het niet fijn vinden om als ik zo diep in de rouw zit dan ook nog de foto's van mijn geliefden breed uitgemeten te zien op een website. Die rouw en de foto's van die mensen zijn persoonlijk, daar heeft de rest van Nederland ( of liever gezegd de ramptoeristen onder ons ) niets mee nodig. Dan zou ik eerlijk gezegd heel snel de weg naar hyves gevonden hebben hoor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:19

Jawel maar dan is het al te laat...helaas...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:58

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:04

Echt een woord VRESELIJK ;(
Zomaar hele gezinnen weg, gastie.
Sterkte voor die gene die mensen kwijt zijn :(:)
Zo zie je maar je leven kan in een keer afgelopen zijn..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:21

Nu kwam ik bij mijn ouders, blijkt mijn vader de opa en oma van Ruben een beetje te kennen via de golfclub.... Toch bizar!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:30

Wereld is klein zo zie je maar weer
Via via kent iedereen wel iemand lijkt het
Kennis van me heeft een vriendin verloren ;(

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:43

Verschrikkelijk.. dat is het enige wat ik kan zeggen..

Sterkte aan alle nabestaanden Y;(

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:49

Nou, de telegraaf weer in de bocht hoor :\

Citaat:
Bron: www.telegraaf.nl
'Eerder problemen met Afriqiyah Airways'

AMSTERDAM - Een Airbus van Afriqiyah Airways van Tripoli naar Johannesburg is twee weken geleden niet opgestegen wegens problemen met het landingsgestel.

Dat zegt Grietje de Boer uit Epe tegen de Gelderlander. Ze zou met dit vliegtuig naar Johannesburg vliegen, maar de Airbus, volgens De Boer een kleiner type dan de neergestorte Airbus 330, bleef aan de grond in Tripoli
Grietje en haar man Lubbert moesten door het oponthoud in Tripoli de nacht doorbrengen op het vliegveld. „Het was vies en smerig; je moest je broekspijpen oprollen om naar de wc te gaan. Het was zeker geen modern vliegveld”, aldus Grietje de Boer.

Ik snap niet hoe dit relevant is. Ik ben misschien gek, maar dat dat vliegtuig toen is blijven staan lijkt mij alleen maar goed. Geeft aan dat er voor de vluchten controles worden uitgevoerd en dat de piloten niet onder druk alsnog de lucht ingaan als er een probleem is. En om dit te gebruiken om te laten zien dat het toch een 'slechte maatschappij' is, zo stond ik twee jaar geleden ook op Stockholm airport met een uur vertraging omdat een KLM (!!) toestel een probleem had met de computers aan boord. Dan ga ik toch ook niet meteen beweren dat de KLM een slechte maatschappij is?
En ik snap al helemaal niet hoe het relevant is dat het vliegVELD smerig is in dit geval, het vliegveld heeft de landingsbaan nooit gehaald :\.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:50

iedereen hier die een bekende heeft verloren gecondoleerd. :(:)
ik vindt wel dat dit de laatste tijd wel steeds vaker gebeurd :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:51

Inujojo schreef:

Citaat:
Bron: http://www.telegraaf.nl

AMSTERDAM - Een Airbus van Afriqiyah Airways van Tripoli naar Johannesburg is twee weken geleden niet opgestegen wegens problemen met het landingsgestel.

Dat zegt Grietje de Boer uit Epe tegen de Gelderlander. Ze zou met dit vliegtuig naar Johannesburg vliegen, maar de Airbus, volgens De Boer een kleiner type dan de neergestorte Airbus 330, bleef aan de grond in Tripoli
Grietje en haar man Lubbert moesten door het oponthoud in Tripoli de nacht doorbrengen op het vliegveld. „Het was vies en smerig; je moest je broekspijpen oprollen om naar de wc te gaan. Het was zeker geen modern vliegveld”, aldus Grietje de Boer.

Ik snap niet hoe dit relevant is. Ik ben misschien gek, maar dat dat vliegtuig toen is blijven staan lijkt mij alleen maar goed. Geeft aan dat er voor de vluchten controles worden uitgevoerd en dat de piloten niet onder druk alsnog de lucht ingaan als er een probleem is. En om dit te gebruiken om te laten zien dat het toch een 'slechte maatschappij' is, zo stond ik twee jaar geleden ook op Stockholm airport met een uur vertraging omdat een KLM (!!) toestel een probleem had met de computers aan boord. Dan ga ik toch ook niet meteen beweren dat de KLM een slechte maatschappij is?
En ik snap al helemaal niet hoe het relevant is dat het vliegVELD smerig is in dit geval, het vliegveld heeft de landingsbaan nooit gehaald :\.

Dacht ik ook!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:01

Een vliegtuig is een machine en daar gaat wel eens iets aan kapot net als aan je auto. Wordt dat ontdekt ..tja jammer dan dan heb je vertraging. Ik heb liever 3 uur vertraging en dat het toestel gemaakt wordt dan dat we er mee weg vliegen en vervolgens neerstorten omdat ze dachten dat het nog wel kon.
Je moet blij wezen dat het op de grond door deskundig personeel dus ontdekt wordt en niet op 10 km hoogte.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:03

Inujojo schreef:

Citaat:
Bron: http://www.telegraaf.nl

idd :( gewoon niet relevant
in de tijd met dat gezeik over die turkse maatschappij...een en al ellende...
ik vlieg een keer met KLM en deze stort bijna neer...hoor je nooit meer van, maar als het die turkse maatschappij toendertijd was geweest...nou nou nou... :(

verschrikkelijk trouwens dat er nu op telegraaf van een aantal personen foto's en hun leven op de telegraaf staan...echt zo onrealistisch..
ach die twee zusjes...die moeder van 30...etc ;(

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:04

Daar ben ik het mee eens Cowgirl!

Wat een vreselijke gebeurtenis! De grootste nachtmerrie voor elk mens. Bah, en dat mannetje! Wat zonde, hij lag daar alleen in het ziekenhuis met allemaal mensen om hem heen die hij niet verstond. "Gelukkig" zijn zijn oom en tante nu bij hem.

De "ex"zangeres van Wow komt uit een woonplaats naast mij en werkte op de school waar ik zit.... Vreselijk, echt onwerkelijk.....

Sterkte aan iederen!!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:17

Er zat dus ook een jongen in het vliegtuig dat bij mij op school zat.. ;( Y;( Kende hem niet persoonlijk, maar toch. komt wel heel erg dichtbij..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:22

hoe apart, dat een "zomaar" vliegtuig ongeluk, ineens heel persoonlijk kan worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:16

Weet je ik zat te denken over de vliegramp. Gaan ze DNA zoeken maar:
A: als je gezinslid op vakantie is dan is toch al het DNA verdwenen?
B: als je met meerdere mensen in 1 huis woont weet je toch neit welke vingerafdruk van wie is?
C: waarom hebben we niet in NL een database met DNA van iedereen?
D: je zou bijna voor je op vakantie gaat een zakje pakken, naam opschrijven en er haren van jezelf in doen...?

Maw, volgens mij is het niet zo simpel om DNA materiaal bij elkaar te zoeken waarvan je werkelijk ZEKER weet dat het van die ene persoon is na paar weken vakantie of meerdere huisgenoten..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:17

DNA van familieleden is gerelateerd, dus aan de hand daarvan kunnen ze het wel achterhalen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als tandarts en huisartsgegevens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:19

Cayenne schreef:
DNA van familieleden is gerelateerd, dus aan de hand daarvan kunnen ze het wel achterhalen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als tandarts en huisartsgegevens.

Ow ja niet gedacht aan familie! (stel dat iemand zijn familie al overleden is of geen contact? wordt het lastiger)

Maar ik ging dan ervan uit dat je het lichaam niet meer kan identificeren aan de hand van gebit/lichaamskenmerken.

Maar DNA database lijkt me zo stom nog niet!!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:29

Pim Donders die overleden in met de crash heeft bij mij op de opleiding gezeten in Breda.... Ik schrok me kapot toen ik zijn foto zag op i'net, heb de foto's van mijn introductie kamp nagekeken, en het is hem echt... ook heeft hij nog bij mijn moeder bij AH gewerkt.... echt raar dit... zo ver weg.... en dan toch zo vlak bij!