Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:28

Een expert gaat dalijk zeggen dat ze liegt, ze ze moet telkens nadenken over wat ze zegt...

Shetjjee__x

Ik begin nu idd te twijfelen! Ben benieuwd wat er nu waar is en wat niet waar is..
Al vooral idd als je die 2e klasgenoot hoort! En ook als je die intervieuws nu een paar keer hebt gezien, hoe ze kijkt en praat niet echt geloofwaardig meer.

Ben benieuwd naar de rest! :)

intral

Is het progamma nog bezig? en op welk net als ik vragen mag? :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:29

IndianLady schreef:
Indra schreef:
Ze spijbelde vanaf dag 1, dus bijna geen leraar die haar kende... dat scheelt ook.

Maar goed.. we zullen het horen. Het verhaal van Manou zelf neem ik daarom ook met een korreltje zout. Hij kan vast banketstaaf als een brugman en daar ken ik er meerdere van........

Sorry, maar mijn MAVO had echt wel contact met mijn ouders hoor. Vooral als je zoveel mist en je rapport zo slecht onder gemiddeld is. (alles moest een 5 zijn)

Dat schreven ze hier alleen in het weekrapport, wat ik uiteraard ook zelf tekende. Ik tekende alles zelf. Het heeft allemaal tot het eind van het jaar geduurd tot mijn moeder een telefoontje kreeg.... Mijn ouders hadden geen rapport gezien en van het week rapport wisten ze het bestaan niet eens vanaf. En ik spijbelde zéér regelmatig. :o

Ik twijfel ook wel, maar dan meer door de klasgenoten...

Girl In The Mirror

Wel een beetje raar, dat ze wel in geuren en kleuren het verhaal in het boek beschrijft en op tv komt, maar puntje bij paaltje geen aangifte wilt doen.

Ik vind het trouwens wel vrij hilarisch, normaal zijn bij Peter R. de Vries alleen zaken over moordzaken of doorgewinterde criminelen, nu is het een meisje met een boek waarbij fictie en realiteit het spoor bijster is geraakt. _O-

Aranel

YankeeBoy schreef:
Aranel schreef:
Ik begin die Maria steeds minder te geloven :')

Same here.
Vind het nogal suf van mezelf dat ik het verhaal niet vaag vond op het moment dat ik het las.. :+

Haha inderdaad. Maar daar opende het programma ook mee toch, 'je geloofd wat je wilt geloven'. Of zoiets.

Ik geloof best dat haar vervelende dingen zijn overkomen, maar dat er ook een heel groot deel verzonnen is :j Zeker na de verhalen van die klasgenoten.

YankeeBoy

sbs 6

Shetjjee__x

intral schreef:
sbs ;)
en nog bezig ja, tot 11 uur.

Limitless

Ik ben nu ook aan het kijken. Heb het boek nooit gelezen, maar kende het verhaal wel doordat ze zo vaak op tv is geweest. Ik geloof zelf niet veel van het verhaal. :n Wel inderdaad dat er wat gebeurt is met die 4 jongens en ook wel dat ze theraphie heeft gehad, maar de rest is volgensmij de grootste onzin die ik gehoord heb. Aan de andere kant, waarom zou je over zoiets ernstigs als dit liegen en waarom zou haar Moeder dan meeliegen?
Nuja, het verhaal is en blijft raar en ik geloof het dus niet meer :Y)

Girl In The Mirror

intral schreef:

sbs6

Limitless schreef:
Aan de andere kant, waarom zou je over zoiets ernstigs als dit liegen en waarom zou haar Moeder dan meeliegen?

:$ :$ :$
Laatst bijgewerkt door Girl In The Mirror op 09-05-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Haar moeder heeft toch ook een boek geschreven? Ik stond laatst voor een poppenkraam. Of is dat van iets anders?

Roosch

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:30

Ah, een topic. Ik zit het programma met grote verbazing te kijken.

Moet eerlijk zeggen dat ik het boek niet heb gelezen maar mijn aandacht werd getrokken door de trailer van het programma.
Wat een vraagtekens komen er boven drijven.
Nou is de kracht van de media onder andere het inspelen op de kijker met goede invalshoeken, maar dit blijft hoe dan ook ongeloofwaardig.

Ook dat mailtje wat net in beeld kwam, met ontieglijk veel msntaal/spelfouten. Beetje suf dat ze dan wel bestsellers kan schrijven, maar niet eens een korte brief naar de politie kan opstellen zonder fouten.
Ook het spijbelverhaal vind ik raar. Middelbare scholen zitten er tegenwoordig vaak bovenop.
En de klasgenoten van Maria vertellen ook iets anders.
Daarboven op komt nog het feit dat ze geen aangifte wil doen. Als iemand je onrecht aan doet, wil je hem toch zeker laten boeten?
Bovendien vind ik het ook een raar meisje, stelt zich raar op en haar lichaamshouding klopt ook niet.
Ik denk dat ik het boek 'Echte mannen eten wel kaas' maar eens ga lezen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:31

Nee die heeft haar moeder geschreven. Je zou eens op die website van haar moeder kijken in het gastenboek. Die reacties.. :=

SAKKIA

OH oke, ben benieuwd........

Ik snap ook niet dat ze geen aangifte heeft gedaan, misschien bang dat haar verhaal uitkomt?
Haar moeder is denk ik niet veel te verwijten. Dit is een verhaal die ze blijkbaar aan iedereen heeft verteld en welke moeder geloofd haar dochter nu niet? Zeker als ze met zulke verhalen thuiskomt?

Toch ben ik benieuwd of dit ook verder opgepakt gaat worden, ook door de politie?

Clairetjuhz

Over het spijbelen dat zou nog waar kunnen zijn.
Ik ga ook bijna niet naar school.
Ben geloof ik dit jaar 2 hele weken naar school geweest.
Nou had ik ook wel mijn redenen daarvoor en wist de school daar ook vanaf maar er is nooit een schoolinspectie ingeschakeld.
Omdat er zulke lange wachtlijsten zijn bij de jeugdzorg heeft mijn moeder zelfs nog moeten aanvragen of ze de inspectie wouden inschakelen.
Belachelijk na hoeveel uren ik dus gewoon niet gevolgd heb wij zelfs nog moeten vragen naar de inspectie.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij deze school is maar volgends mij klopt er geen bal van
:n

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:32

Heb het boek ook gelezen en werdt toevallig net gebelt dat er een uitzending over was.
Was er natuurlijk ook van overtuigt dat het echt was. Had haar ook al vaker in programma's gezien, waar ik op dat moment natuurlijk medelijden en respect voor haar had. En dan blijkt het hoogst waarschijnlijk niet helemaal waar te zijn.
Snap niet hoe je zoiets zo ver hebt kunnen laten, maar ze zal er zeker een lekker zakcentje aan over hebben gehouden.

Zag dat haar moeder ook in tv programma's aan het woord was met haar verhaal + dat ze ook een boek heeft geschreven. Heeft Maria haar moeder nou voor de gek gehouden of doet haar moeder mooi mee met de media, wie weet dat?

sans6

weet je, je gelooft wat je wil geloven zegt hij.

Blijkbaar werkt dat voor hem dan ook, want nu loopt iedereen weer als een kip zonder kop achter zijn mening aan.

Maar hij laat dan ook alleen mensen aan het woord die zijn visie ondersteunen.
Ook alleen passages uit het boek achter elkaar opnoemen die hem het beste uitkomen....

Ik vind het alleen maar goed dat er kritisch gekeken wordt hoor, maar doe dat dan óók "onafhankelijk" en niet alleen van uit jouw mening.

YankeeBoy

Roosch schreef:
Ah, een topic. Ik zit het programma met grote verbazing te kijken.

Moet eerlijk zeggen dat ik het boek niet heb gelezen maar mijn aandacht werd getrokken door de trailer van het programma.
Wat een vraagtekens komen er boven drijven.
Nou is de kracht van de media onder andere het inspelen op de kijker met goede invalshoeken, maar dit blijft hoe dan ook ongeloofwaardig.

Ook dat mailtje wat net in beeld kwam, met ontieglijk veel msntaal/spelfouten. Beetje suf dat ze dan wel bestsellers kan schrijven, maar niet eens een korte brief naar de politie kan opstellen zonder fouten.
Ook het spijbelverhaal vind ik raar. Middelbare scholen zitten er tegenwoordig vaak bovenop.
En de klasgenoten van Maria vertellen ook iets anders.
Daarboven op komt nog het feit dat ze geen aangifte wil doen. Als iemand je onrecht aan doet, wil je hem toch zeker laten boeten?
Bovendien vind ik het ook een raar meisje, stelt zich raar op en haar lichaamshouding klopt ook niet.
Ik denk dat ik het boek 'Echte mannen eten wel kaas' maar eens ga lezen.

Nou, over dat taalgebruik; het boek is echt geen bestseller vanwege haar manier van schrijven. Dat is 3x niks.

Natasja__

Ik kijk het ook, heb het boek pas gelezen voor mijn examens, vond het toen wel geloofwaardig.
Maar zet er nu toch wel mijn vraagtekens achter.. :)

Aranel

Limitless schreef:
Nee die heeft haar moeder geschreven. Je zou eens op die website van haar moeder kijken in het gastenboek. Die reacties.. :=

Link? :D Kan 'm niet vinden :+

Janine1990

Girl In The Mirror schreef:
Wel een beetje raar, dat ze wel in geuren en kleuren het verhaal in het boek beschrijft en op tv komt, maar puntje bij paaltje geen aangifte wilt doen.

Ik vind het trouwens wel vrij hilarisch, normaal zijn bij Peter R. de Vries alleen zaken over moordzaken of doorgewinterde criminelen, nu is het een meisje met een boek waarbij fictie en realiteit het spoor bijster is geraakt. _O-

Dit is anders ook best ziek van dat meisje, ik bedoel, je geld verdienen met leugens??? Hoe kan je er in vredesnaam al bijkomen op die leeftijd...
En moeders doet vrolijk mee...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:33

Nou, ik vind wel dat het progamma erg naief doen over wat een loverboy kan doen. Zo'n bende is groot, zit over heel nederland, over de hele wereld. Overal zijn connecties.. Ze volgen haar nog op de voet. Ze weten precies waar ze uithangt en wat ze doet.. Zolang het geen grote bedreiging is voor ze, houden ze zich kalm..

En het is zeker niet raar, dat ze er over durft te praten op tv, maar geen aangifte durft te doen.. Die mannen sporen niet, en dat weet ze dondersgoed. Als ze aangifte doet, krijgt ze zeker wat te horen van ze..

Er wordt veel te makkelijk gedaan over deze praktijken, want het zit zo 'geniaal' in elkaar.. Dat mag zeker niet onderschat worden.. En meneer de Vries wil ook echt niets met deze mannen te maken krijgen..

En dat ze de foto's van die Manou laten zien zo op tv, vind ik getuigen van lef. Daar zouden ook wat consequenties aan vast kunnen zitten..

En haar verhaal dat ze heeft geschreven zal natuurlijk wel aangedikt zijn, maar zker niet alleen fictie zijn..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:33

sans6 schreef:
weet je, je gelooft wat je wil geloven zegt hij.

Blijkbaar werkt dat voor hem dan ook, want nu loopt iedereen weer als een kip zonder kop achter zijn mening aan.

Maar hij laat dan ook alleen mensen aan het woord die zijn visie ondersteunen.
Ook alleen passages uit het boek achter elkaar opnoemen die hem het beste uitkomen....

Ik vind het alleen maar goed dat er kritisch gekeken wordt hoor, maar doe dat dan óók "onafhankelijk" en niet alleen van uit jouw mening.

Mening van de meesten vandaag wordt gebaseerd op wat er gezien wordt vanavond.
Kracht van de media. :Y)

@ YankeeBoy: Heb het boek helaas niet gelezen dus daar kan ik helaas niet over oordelen.
Misschien eens even kijken of ik hem ergens kan bemachtigen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:34

Toch knap dat ze inderdaad overgaat elk jaar :oo

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:34

Hoe je die manou nu ziet.. ik had me er een heeeel ander beeld bij!