Heino schreef:Interessant stukje Polly!
Dank je.
Had een 8.9 op het tentamen dat over deze stof ging....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:polly2 schreef:Volgens onderzoek dat in vele, vele landen (74) is uitgevoerd en in een boek an Hofstede is uitgelegd, zit het zo met de Nederlande cultuur:
Ik heb daar ook weleens wat van gelezen en je merkt het pas, als je met een (in mijn geval) Slowaak thuiskomt en daar ook op visite gaat, wat nou de Nederlandse cultuur is en hoe verschillend dat is met (in mijn geval) de Slowaakse cultuur.
Het Nederlands-zijn zit er bij mij te diep in, en bij hem het Slowaak-zijn, dus het is behoorlijk misgelopen.
polly2 schreef:AlexandraM schreef:- we dragen klompen
oja ik zie nooit mensen hier met klompen aan
Dat komt omdat je mij niet kent! Ik (en ijn man ook), heb bij het werk op het erf heel vaak klompen aan. Makkelijk...kun je zo even uit doen als je in huis moet zijn!
russel schreef:polly2 schreef:
Dat komt omdat je mij niet kent! Ik (en ijn man ook), heb bij het werk op het erf heel vaak klompen aan. Makkelijk...kun je zo even uit doen als je in huis moet zijn!
haha de boerenbond klompen of de echte gele klomp ..
milo schreef:Polly wat grappig, die stof heb ik ook gehad op de SPH. Bij interculturele communicatie, en jij?
Ik vond het wel mooi om te zien in welk opzicht de diverse culturen afwijken van elkaar. Daarmee ook verontrustend, omdat ik bang ben dat er niet snel een 'samenleven' kan worden bereikt, helaas..