Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:27

Vergeet niet dat er een heleboel mensen zijn die nooit meer loon op kunnen bouwen. Omdat ze ziek zijn, ze kunnen nooit hogerop komen.
Maar ook mensen in fabrieken, op de vrachtwagen, de vuilnismannen, in kassen enz. Die krijgen een laag loon voor het hele harde werk. En dat zal altijd laag blijven. Toch moeten zij elke keer veel % van hun inkomen inleveren als er weer bezuinigd wordt, veel meer in vergelijk met iemand die toevallig is geboren met een goed stel hersenen, maar minder goede handige handen. Beide zijn nodig, toch zijn de handige handen ver in het nadeel.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:34

Nee, zelfs een goed stel hersenen is niet meer afdoende om goed te verdienen... daarvoor moet je een commercieel zakelijk instinct hebben in een leuke sector die de graaicultuur van de mens promoot.... :o

_sparta_

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:36

:D
Gewoon eigenlijk een witteboord crimineel zijn?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:37

Inmiddels wel ja... liefst eentje met weinig geweten (maar wel met enige intelligentie, waarmee je jezelf onderscheid van de echte criminelen die te stom zijn en worden gepakt) :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:40

Is weinig geweten geen functie eis dan? Altijd gedacht. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:40

Babsiej schreef:
Maar wat wil hier iedereen nou??

Dat we allemaal op bijstandsniveau gaan leven omdat er chronisch zieken zijn ?
Dat mensen die meer verdienen alles in moeten leveren voor zij die minder bedeeld zijn ?

Ooit vond de merendeel van de bevolking het niet meer dan normaal dat de sterkste schouders de zwaarste lasten droegen.
Nu vergelijk jij Nederland zelfs al met 3e wereldlanden.

Je hebt werkelijk geen idee waarover je praat aangezien je niet inziet dat een hoop mensen niet meer kunnen bezuinigen en gewoon op straat komen te staan als dit soort plannen doorgaan.
Je snap werkelijk niet hoe bevoorrecht je bent dat je kunt werken.

Ik vind het allemaal prima, maar sta niet raar te kijken als je straks je huis moet beveiligen als een bunker. Mensen gaan rare dingen doen als ze echt niets meer te verliezen hebben.
Sta ook niet raar te kijken als je steeds vaker in het nieuws hoort dat een compleet gezin zelfmoord heeft gepleegd.

Wat ik wil is dat de pil van Drion er gaat komen en voor iedereen beschikbaar is die daar om vraagt, maar dat had ik al eerder gemeld.

De zorg kan een heel stuk goedkoper, te beginnen met al die topmensen er eens uit gooien. Toen de zorg nog niet geprivatiseerd was waren er ook niet zoveel nodig.

Vreemd ook dat niemand zich richt op de veroorzakers van deze crisis en dat die veroorzakers het minste last gaan krijgen van de bezuinigingsmaatregelen. Dat mogen wij met zijn allen gaan betalen voor die mensen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:55

Anoli schreef:
lekker kortzichtig ben jij

Probeer het een beetje algemeen te houden in een topic ;) Spelen op de man is niet netjes...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:57

ThePast03 schreef:
Ooit vond de merendeel van de bevolking het niet meer dan normaal dat de sterkste schouders de zwaarste lasten droegen.

Da's een linkse gedachte... De meesten stemmen behoorlijk rechts tegenwoordig... Ik weet niet of dat dan wel de juiste keuze is als ik dit topic zo eens lees...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:59

In hoeverre worden deze voorstellen nu door gevoerd?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:01

Heino schreef:

Het zal er wel op neer komen dat de zorgtoeslag straks 300 euro wordt, dan lijkt het heel positief na deze voorstellen.

Wat er wordt doorgevoerd heeft alles te maken met hoe Nederland in juni gaat stemmen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:02

ThePast03 schreef:
Heino schreef:

Het zal er wel op neer komen dat de zorgtoeslag straks 300 euro wordt, dan lijkt het heel positief na deze voorstellen.

Wat er wordt doorgevoerd heeft alles te maken met hoe Nederland in juni gaat stemmen.

Zo werkt dat. Als ze nu zeggen 300 zeggen we dat is teveel. Gaan ze ons nu bang maken met 750 en dan dan zeggen we dat gaat wel. Maar dan moeten we eens op de dam gaan staan en al ons werk eens helemaal neer gaan gooien.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:04

Chubby schreef:
ThePast03 schreef:

Da's een linkse gedachte... De meesten stemmen behoorlijk rechts tegenwoordig... Ik weet niet of dat dan wel de juiste keuze is als ik dit topic zo eens lees...

En toch geloof ik niet dat de oorsprong van belastingen heffen zo nobel is geweest.... Hoe komt (oké, kwam...) de katholieke kerk zo rijk? Op wiens kosten is het Romeinse rijk zo groot geworden? Juist, dankzij de graaicultuur van een selecte (toch al) rijke club, ten koste van....

Hoewel ik het eens ben met de eerstgenoemde quote (tot op zekere hoogte, verschil mag er zijn, maar niet extreem), maar ja, wie zijn wij....

Sparta: dat heet strategisch politiek bedrijven ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:11

YankeeBoy schreef:
Discipline is niks mis mee, zie ze liever in t leger dan op straat de boel verzieken.
Het punt is alleen dat er ook genoeg zijn die er wel iets van willen maken, die een studie doen. Die heb je daar dus ook mee, dat schiet naar mijn mening niet op

je kan bij defensie iedere opleiding doen die je maar wil
betaald en wel
evt zou je zo iets kunnen invoeren als mensen 18 worden (ik noem maar wat) en geen baan hebben of na hun vmbo geen baan hebben
om maar een voorbeeld te noemen

vind trouwens die eis van een half jaar op minimum loon werken briljant
laat ze dan wel een baan verplichten te doen met ook het minimum loon zoals zorg, taxi en of een anderen dienst verlenende baan (een met hondse uren)

eh de 13e maand kan voor veel mensen bv het onderhoud van de auto zijn of het geld voor bv reparatie van de wasmachine dat cadeautje voor je kind of om onder het mom van realiteit te blijven de gas rekening van de afgelopen maanden te kunnen betalen etc etc

ik zou ook geen nee zeggen als een baas tegen me zou zeggen jij kan meer verdienen en dan krijg je er een leuke bonus bij
dat zou niemand
maar het is wel zo dat als ik tevreden ben met mijn werk ed zou ik niet gaan zoeken naar een andere baan

en tegenwoordig werk ik nog maar 20 uur pw omdat mijn baas niet meer uren kan geven
dat resulteert in een 600 euro per maand
dit is deels eigen keuze om redenen die ik voor mezelf wil houden

en het ontwikkelings verhaal
de mensen die het daar nu zo arm en zo zielig zijn is deels schuld aan rijkere landen
waarom omdat wij denken dat ze arm zijn ed
wij geven ze geld dus die mensen denken er is meer eten dus we kunnen meer kinderen krijgen
neem bv de stammen uit groetten uit de rimboe
die mensen zijn ziel's gelukkig omdat die mensen genoeg hebben en leven van alles om hun heen en niet denken we moeten 12 kinderen fokken
dat neemt niet weg dat ik wel vind dat die mensen wel de kans moeten kunnen krijgen school ed te kunnen krijgen
maar .... waarom moeten wij als wij al in de problemen zitten dat oplossen
zoveel kost het niet om die mensen te helpen
zeker geen miljoenen

het zelfde vind ik het van de 16 jarige donkere jongetjes in een dikke ster rond rijden (goh hoe krijgen ze dat voor elkaar ??)
schop onder hun hol op rotten naar je eigen land en lever die ster maar weer in (weer een stukje staats schuld)
en ja dit is pure jaloezie van mijn kant
waarom ?? ik heb een ree voor mijn auto gehad en een 18 jarig meisje heeft de complete zijkant van mijn auto in poeier gereden
gevolg?? mijn zuur verdiende autotje die ik gekocht heb met 60.000 km op de teller uit 91 toen nog in nieuw staat, is niet meer waard dan het ijzer en aluminium waaruit ie bestaat
en ik heb niet eens het geld hem te repareren gezien ik nu weer minder kan gaan werken en ik geen andere baan kan krijgen

nee de meeste mensen verdienen teveel om dood te gaan en te weinig om te leven

pff dat waren 3 pagina's :D

als ik vriend lief zover krijg en ik een goede baan kan krijgen in buitenland ben ik weg :D

zucht....... dromen zijn bedrog ...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:12

ThePast03 schreef:

Hmm ok dan ben ik benieuwd wat de verschillende partijen hier over te zeggen hebben :)
Ik vind dat er over het algemeen te veel naar het heden gekeken wordt, de problemen worden verschoven naar over +/- 20 jaar

rommulus

ik ben trouwens ook wel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren in juni en de jaren daarna

ThePast03

Chubby schreef:

Volgens mij is dat gewoon een sociale gedachte.
Vroeger dacht ik ook dat het een Christelijke gedachte was maar sinds de laatste jaren weet ik dat niet zo zeker meer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:14

Citaat:
Het is korte termijn politiek die de rekening bij de jongere generaties legt.

Ah, GL verwoordt mijn gedachten hierover heel goed zie ik :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:16

Hoe zou het volgens jou dan moeten?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:21

_sparta_ schreef:
Hoe zou het volgens jou dan moeten?

Geen idee, ik vind het ook een heel lastig punt. Ik vind dat er te veel naar nu gekeken wordt en niet naar hoe die voorstellen over 10/20 jaar uitpakken.

Maar sowieso niet bezuinigen op zorg en onderwijs. Als je nu veel mensen demotiveert te studeren heb je over 15 jaar een tekort aan mensen met kennis en goede diploma's. Waardoor dingen als de zorg nóg meer de dupe worden.
10% van minimumloon af vind ik ook belachelijk, die mensen hebben al zo weinig! Hiermee stimuleer je criminaliteit alleen nog maar meer!

Ontwikkelingshulp mag van mij wel flink op bezuinigd worden. En ik ben ook voor de kilometerheffing. Ook huurtoeslag aanpakken vind ik een goed punt, ik krijg de indruk dat er best wat mensen zijn die dat nu krijgen terwijl ze ook zonder zouden kunnen (waaronder mijn gezin, we hebben er recht op maar kunnen het zonder ook gemakkelijk redden)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:23

Kilometerheffing vind ik wel een moeilijke. De meeste gebruiken dat wel om te gaan werken. En niet iedereen woont op een plek waar openbaar vervoer goed is. Ik rij ook best wat kilometers in een maand, maar sta nooit in een file.
Stimuleren van thuiswerken in banen dat dit kan vind ik wel weer goed.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:25

net voor het kabinet viel, opperde Bos nog het idee om weer een extra belastingschijf in te voeren: de 62% schijf, en dan voor inkomens vanaf 150.000. Ik heb er niets meer over gehoord, na de val. Jullie wel?

Je kan ook ipv die kilometerheffing, ook e.e.a. verweven in de brandstof; de gebruiker betaalt, en zo ook de buitenlanders die hier door ons land rijden. iedereen betaalt dan mee. En iemand die maar 5000 kilometer rijdt, betaalt ook minder dan iemand die 25.000 km rijdt. Zelfde principe wellicht, maar geen zwarte dozen, geen controles en iedere gebruiker betaalt mee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:27

_sparta_ schreef:
Kilometerheffing vind ik wel een moeilijke. De meeste gebruiken dat wel om te gaan werken. En niet iedereen woont op een plek waar openbaar vervoer goed is. Ik rij ook best wat kilometers in een maand, maar sta nooit in een file.
Stimuleren van thuiswerken in banen dat dit kan vind ik wel weer goed.

Ja verbetering van het OV is dan wel een must! Ik heb toevallig de tram voor de deur stoppen maar in sommige wijken van bvb Gouda (mijn oude stad) rijdt geen bus of wat dan ook in een straal van 5/10 km.

Stimuleren van thuiswerken vind ik ook erg goed! Kan natuurlijk niet met elke baan maar je lost er wel een deel probleem rondom kinderopvang mee op.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:28

Verbetering van het OV is sowieso niet slecht en kan de files ook weer minderen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:29

62% vind ik ook niet eerlijk. Die betalen al meer.
Maar eigenbijdrage in de zorg naar inkomen vind ik wel kunnen. Misschien nooit nodig.

Belasting op benzine is al duur. En 5000 km in Amsterdam in de spits is meer belastend dan 5000 in het platteland. (daar doen ze amper wat aan de wegen)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:32

Heino schreef:
Stimuleren van thuiswerken vind ik ook erg goed! Kan natuurlijk niet met elke baan maar je lost er wel een deel probleem rondom kinderopvang mee op.

Niet alleen rondom de kinderopvang. Een hoop chronisch zieken zouden dan ook weer een bijdrage kunnen leveren.
Het UWV ondersteund thuiswerken niet....