Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Evelijn

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:35

Ik kies hier voor Cohen... kan Wilders gewoon niet los zien van zijn uitspraken over de Islam en de hoofddoekjes. Ik lees in het topic dat een aantal Wilders stemmen dit wel kan omdat ze ervan uitgaan dat zulke voorstellen toch niet worden doorgevoerd omdat ze toch in een coalitie moeten komen. Ik kan dit niet helemaal rijmen. Wilders als tegenstem maar dan toch voldoende vertrouwen in de politiek dat extreme voorstellen niet worden doorgevoerd?
@ Cryssie er zijn echt wel meer partijen te vinden die blauw op straat belangrijk vinden... daar heeft Wilders geen monopolie op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:38

Cryssie schreef:
Volgens mij weet jij echt niet hoe het politiewerk in elkaar zit

Ja dat is gemakkelijk he. Maar in de diverse steden waar ik parkeer zowel in het zuiden van het land als in het westen een paar grote steden zijn het parkeerwachters die een gele bon op een auto plakken. Deze mensen hebben geen opsporingsbevoegdheid.
Indien zij geen bekeuringen meer uitschrijven komt er geen politieagent bij.
Ik weet dat er ook agenten bonnetjes uitschrijven, maar dat neemt niet weg dat zon belofte van Wilders niet zomaar nagekomen kan worden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:46

Duidelijk Cohen..
nog liever een boereklungel als wilders aan de macht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:49

sarabande schreef:
Deze begrijp ik even niet

Maar om antwoord te geven op je opmerking, ik probeer duidelijk te maken dat mijn tekst gemanipuleerd wordt.

Kan ik me voorstellen, was beetje onhandig neergezet, sorry :P
Eerste deel was voor Faye, herhaling van mn vraag, tweede deel voor jou ;)
Ik vind dat je ook subtieler had kunnen brengen dat je het niet eens bent met Cryssie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:22

In Rotterdam mogen tegenwoordig ook de stadswachten bonnen uitschrijven.
De uitspraken van Wilders worden alleen maar gedaan omdat hij daar mensen mee kan paaien. Mensen voelen zich onveilig en balen van bekeuringen, dus roept hij minder bekeuringen en meer boeven vangen. En hoe gaat hij dat waarmaken?
Het zou wel moeten gebeuren misschien, maar iets roepen om daar stemmen mee te winnen of iets eraan (kunnen) doen is iets anders.
Zo daalt de CDA in de peilingen en roept ineens dat er aan de hypotheek-aftrek niets wordt gedaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:30

Heino schreef:
Maar hij zegt toch zelf dingen als "veel Moslims het land uit" en "Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland"
Hoe moet ik dat dan opvatten als dat hij meer dan alleen de k*tmarrokanen aan wil pakken??
[/quote]

Deze heb ik over het hoofd gezien omdat ik dit topic vandaag even achterwege gelaten heb.
Helemaal begrijpen doe ik je vraag niet, althans de twee verschillen die je hier aankaart.
Maar ik doe een poging ;)

Ik heb hem persoonlijk nog niet horen zeggen veel moslims het land uit, wel die moslims het land uit die voor herrie zorgen in Nederland en zich ook niet aan willen passen.

Over die k*t marrokanen zoals jij ze noemt , ik denk dat hij eerder zegt dat het niet alleen om deze groep gaat wat strenger optreden betreft, maar om een ieder, welke kleur of nationaliteit dan ook.
Dus ook Hollanders die zware misdaden plegen, harder aanpakken dan nu het geval is.
Met 1 klein miezerig foutje in het strafdossier staan de grootste criminelen zo weer op vrije voeten.
Ik zou daar ook graag veradering in zien.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:33

jameyskatje schreef:
tessie1985 schreef:
wilders :)

maar ik ben juist zo benieuwd naar de uitleg.

De TS vraagt eigenlijk alleen maar op wie van de twee je zou stemmen, er word niet verder gevraagt wat je beweegredenen daarvoor zijn, misschien boeit dat de TS niet zo en is enkel benieuwd naar de "score" van de poll.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:40

Electra63 schreef:
In Rotterdam mogen tegenwoordig ook de stadswachten bonnen uitschrijven.
De uitspraken van Wilders worden alleen maar gedaan omdat hij daar mensen mee kan paaien. Mensen voelen zich onveilig en balen van bekeuringen, dus roept hij minder bekeuringen en meer boeven vangen. En hoe gaat hij dat waarmaken?
Het zou wel moeten gebeuren misschien, maar iets roepen om daar stemmen mee te winnen of iets eraan (kunnen) doen is iets anders.
Zo daalt de CDA in de peilingen en roept ineens dat er aan de hypotheek-aftrek niets wordt gedaan.

Ja dat probeerde ik ook te zeggen :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:45

Onassa schreef:
Heino schreef:
Maar hij zegt toch zelf dingen als "veel Moslims het land uit" en "Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland"
Hoe moet ik dat dan opvatten als dat hij meer dan alleen de k*tmarrokanen aan wil pakken??

Deze heb ik over het hoofd gezien omdat ik dit topic vandaag even achterwege gelaten heb.
Helemaal begrijpen doe ik je vraag niet, althans de twee verschillen die je hier aankaart.
Maar ik doe een poging ;)

Ik heb hem persoonlijk nog niet horen zeggen veel moslims het land uit, wel die moslims het land uit die voor herrie zorgen in Nederland en zich ook niet aan willen passen.

Over die k*t marrokanen zoals jij ze noemt , ik denk dat hij eerder zegt dat het niet alleen om deze groep gaat wat strenger optreden betreft, maar om een ieder, welke kleur of nationaliteit dan ook.
Dus ook Hollanders die zware misdaden plegen, harder aanpakken dan nu het geval is.
Met 1 klein miezerig foutje in het strafdossier staan de grootste criminelen zo weer op vrije voeten.
Ik zou daar ook graag veradering in zien.[/quote]

Volgens mij bepaalt nog altijd de rechter of een crimineel vrijuit gaat en niet de politiek
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 31-03-10 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:45

Onassa schreef:

Hij zegt letterlijk ‘We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’

Ik snap dat hij wil dat álle criminelen harder aangepakt moeten worden, maar waarom dan toch de nadruk leggen op de Marrokanen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:48

Ik ben ook altijd benieuwd waarom mensen op Wilders stemmen.

Ik moet er toch niet aan denken dat die man straks Nederland in Europa en de rest van de wereld vertegenwoordigd.

Lijkt me niet zo goed voor de economie en de verhoudingen binnen Nederland.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:52

Heino schreef:
Onassa schreef:

Hij zegt letterlijk ‘We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’

Ik snap dat hij wil dat álle criminelen harder aangepakt moeten worden, maar waarom dan toch de nadruk leggen op de Marrokanen?

misschien omdat er in de grote steden veel problemen zijn met marokkanen?
En daar is niemand blij mee,ook de marokkanen zelf niet

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:54

geerke schreef:

Ik neem aan dat we oplossingen willen. Ik denk dat je op deze manier alleen maar meer verdeeldheid zaait wat het oplossen van de problemen helemaal niet ten goede komt. Hij scheert immers blijkbaar álle Moslims over één kam. Ik zou ook niet blij worden als dat bij mij gedaan zou worden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:55

Idd Geerke geeft het antwoord al zie ik ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:57

Onassa schreef:
Idd Geerke geeft het antwoord al zie ik ;)

Maar voor jou is het gegeven dat hij álle Moslims weg wil hebben geen goede reden om er níet op te stemmen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:57

geerke schreef:

De Marokkanen zelf zouden voor het grootste deel erg blij zijn als de media het niet voortdurend over hen heeft. De "normale" Nederlanders van Marokkaanse afkomst die gewoon meedraaien in de maatschappij zijn het kotsbeu om verantwoordelijk gesteld te worden voor een stel achterbuurt jochies.
Voel jij je verantwoordelijk voor de moordenaar van Milly die is toch ook een blanke Nederlander

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:58

En daar is niemand blij mee,ook de marokkanen zelf niet[/quote]

Nou ik woon in Rotterdam in een "prachtwijk" (tot verbazing van familie, vrienden, collega's etc) en ik heb nergens last van.
Ga 's avonds gewoon weg, en loop gewoon op vrijdagavond op de Lijnbaan hoor.
Ook mijn dochters van 17 en 22. je moet wel opletten natuurlijk, niet midden in de nacht pinnen in een donker straatje, maar dat moet je tegenwoordig ook niet doen in een dorp.

Mensen laten zich allemaal gek en bang maken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:02

Heino schreef:
Ik neem aan dat we oplossingen willen. Ik denk dat je op deze manier alleen maar meer verdeeldheid zaait wat het oplossen van de problemen helemaal niet ten goede komt. Hij scheert immers blijkbaar álle Moslims over één kam. Ik zou ook niet blij worden als dat bij mij gedaan zou worden.

Hij heeft het idd veel over de Islam, te veel inderdaad.
Maar ik ben er van overtuigd dat hij absoluut deze hele bevolking niet over 1 kam wil scheren, als lijkt het voor de anti wilders natuurlijk wel zo (en dat snap ik ook)
Het gros van de Marokkanen baalt zelf enorm dat er een groep van "hen" is die toch vaak niet al te best in het nieuws komen.
Ooit was er een tijd dat dit een beetje vergelijkbaar was met de Turken.
Hij doelt meer denk ik op het probleem dat als er nooit eens een halt toegeroepen word, het nog meer uit de hand gaat lopen.
Hij heeft er helemaal geen problemen mee als er Islamieten in Nederland wonen die zich binnen de normen gedragen.
Ik vind het zelf soms ook kl*te om te zeggen, maar een deel van deze bevolkingsgroep houd nu eenmaal de gemoederen van de rest flink bezig en dat boezemt veel mensen angts is....die vragen zich af...wanneer gaat de rem er eens op voordat eht nog beroerder wordt.
Zo zie ik het een beetje hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:02

Heino schreef:
geerke schreef:

ik denk dat de marokkanen zelf verantwoordelijk zijn voor de verdeeldheid waar jij op doelt...hij scheert niet alle moslims over kam,degene die zich gewoon aanpassen en werken of studeren daar kan niemand toch iets tegen hebben?

Misschien willen de mensen gewoon weer eens zonder problemen met het ov,of s'avonds veilig hun hond uitlaten?
Las vandaag ook dat bij een rechtzaak de getuigen appart verhoort werden...uit angst van represailles van de verdachten(marokkanen)....dat vindt ik dus zorgelijk...dat zorgt voor verdeeldheid niet geert wilders...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:03

sarabande schreef:
geerke schreef:

De Marokkanen zelf zouden voor het grootste deel erg blij zijn als de media het niet voortdurend over hen heeft. De "normale" Nederlanders van Marokkaanse afkomst die gewoon meedraaien in de maatschappij zijn het kotsbeu om verantwoordelijk gesteld te worden voor een stel achterbuurt jochies.
Voel jij je verantwoordelijk voor de moordenaar van Milly die is toch ook een blanke Nederlander

Inderdaad.
ik ken zat Marokkanen, Turken etc. die gewoon werken en het goed doen.

Iedereen zou eens beoordeeld moeten worden op wat hij/zij doet.
Er zijn zat Nederlanders waar ik ook niet mee vergeleken wil worden.
Zeker niet de PVV-aanhangers die ik een tijdje terug op TV zag bij een demonstratie. Werd ik niet blij van. :D

Feit is dat de toleratie en solidariteit in Nederland tegenwoordig ver te zoeken is.
En dat is voor mij een reden om links/Cohen te stemmen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:04

Heino schreef:
Maar voor jou is het gegeven dat hij álle Moslims weg wil hebben geen goede reden om er níet op te stemmen?

Hij wil niet ALLE moslims weg hebben.
Als ik ook maar 1 seconde die gedachte zou hebben zou er geen haar op mijn hoofd zijn om hem een kans te geven.
Hij haalt vooral veel een bepaalde groep Marrokanen aan, daar doelt hij op.
Je hoort hem verder nooit "mopperen" over andere Medelanders die ook Islamitisch zijn maar zich wel weten te gedragen en dar zijn er echt heel veel.
Niet alleen Marokkanen zijn Islamitisch.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:05

Onassa schreef:
Maar ik ben er van overtuigd dat hij absoluut deze hele bevolking niet over 1 kam wil scheren, als lijkt het voor de anti wilders natuurlijk wel zo (en dat snap ik ook)

Nou ja, volgens mij líjkt het niet alleen zo maar ís het zo. Ik bedoel, waarom zou hij dat zelf anders zeggen??

Ik vind het zo jammer dat het continu over hoofddoekjes en k*tmarrokanen moet gaan. Er is zo veel meer. Meer belangrijkere dingen ook. Maar nee, debatten moeten continu om de Islam draaien waardoor de kostbare tijd (ja we betalen genoeg toch ;)) verloren gaat die aan nuttigere zaken besteed zou kunnen worden. Een hele hoop punten van de PVV komen er toch nooit doorheen. Waarom daar dan wel oeverloos over discussiëren??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:05

Onassa schreef:
Als ik ook maar 1 seconde die gedachte zou hebben zou er geen haar op mijn hoofd zijn om hem een kans te geven.

'We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’
Hoe moet ik dat dan interpreteren???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:06

goh...het is 32 maart...dit is wel heel vreemd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:07

Onassa schreef:
Hij haalt vooral veel een bepaalde groep Marrokanen aan, daar doelt hij op.
Je hoort hem verder nooit "mopperen" over andere Medelanders die ook Islamitisch zijn maar zich wel weten te gedragen en dar zijn er echt heel veel.
Niet alleen Marokkanen zijn Islamitisch.

Waarom noemt hij het geloof van alle moslims dan een achterlijk geloof en vergelijkt de Koran met Mein Kampf wat dat gaat wel degelijk ALLE moslims aan.