kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:09

zo simpel is dat ook weer niet, eigen kdv beginnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:10

dipstaartje schreef:
zo simpel is dat ook weer niet, eigen kdv beginnen.

Het was maar een off-the-top-of-my-head idee... Ik bedoelde te zeggen dat er met wat creativiteit best wat op te vinden is...

mariellede

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:11

zonder startkapitaal begin je weinig,maar dit heeft weinig met de KB te maken.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:12

ik werk sinds een jaar op een call center is geen hoog salaris maar idaal als je wat bij wilt verdienen en er is altijd wel werk te vinden.

maar goed ze moeten de kinder bijslag maar gewoon zo houden ik ben er blij mee en verheug me al weer op begin april.

ze hebben allebei nieuwe schoenen nodig, zomer jassen en nog wat dingen dus kan het goed gebruiken de centjes
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 22-03-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:13

Adil18 schreef:
In een opzicht heeft ze zeker gelijk: Je moet je financiën heeeeeeel erg duidelijk op een rijtje hebben wanneer je aan een paard begint....of aan een kind....

Dat ben ik met je eens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:14

Sommigen vergeten blijkbaar dat hun eigen ouders het vroeger ook voor hebben gekregen. ;)

En nogmaals, je kunt van dat bedragje echt geen kind onderhouden, hoor. :n
Daar komt wel wat meer bij kijken.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 22-03-10 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:15

Ja? En dat is een reden om alles maar te laten zoals het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:15

dipstaartje schreef:
en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.

dus van mij mag het blijven bestaan.

ik krijg omgerekend 157 euro in de maand aan kinderbijslag.

daar kan ik echt niet alles voor doen.

He, hoe doe je dat dan? Kinderbijslag is een vaststaand bedrag.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:16

Twiggy2008 schreef:
Sommigen vergeten blijkbaar dat hun eigen ouders het vroeger ook voor hebben gekregen. ;)

En nogmaals, je kunt van dat bedragje echt geen kind onderhouden, hoor. :n
Daar komt wel wat meer bij kijken.

vroeger kregen ze nog wel mee het is al een stuk minder geworden

dipstaartje

Mindim schreef:
dipstaartje schreef:
en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.

dus van mij mag het blijven bestaan.

ik krijg omgerekend 157 euro in de maand aan kinderbijslag.

daar kan ik echt niet alles voor doen.

He, hoe doe je dat dan? Kinderbijslag is een vaststaand bedrag.

heb meerdere kinderen en heb het even per maand berekend
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 22-03-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

_sparta_ schreef:

Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Er mag van mij altijd kritisch gekeken worden naar de situatie en het inkomen van het kind of de kinderen. Maar ik ben er blij mee. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:17

Vjestagirl schreef:
Ze zijn al bezig met het omzetten van omslagstelsel naar een stelsel waarin je voor jezelf betaald. Dan hoeven de jonkies dus niet meer voor de ouwetjes te betalen...

Tja, dan laten we mensen die jarenlang voor onze maatschappij gewerkt hebben het maar gewoon uitzoeken. :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:17

Mindim, ons sociale stelsel wordt helaas steeds asocialer. ;(

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:18

Mindim schreef:
Adil18 schreef:
In een opzicht heeft ze zeker gelijk: Je moet je financiën heeeeeeel erg duidelijk op een rijtje hebben wanneer je aan een paard begint....of aan een kind....

Dat ben ik met je eens.

Ik ook, maaaar nogmaals, wie kan er in de toekomst kijken? Ikke niet. Je weet toch never nooit niet hoe iets verloopt? Mijn financieen waren heeeeeeeeeeel erg duidelijk voor ik in de WAO terecht kwam, nu zijn ze heeeeeeeeeeeeeeeeel erg duidelijk een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk minder. Dat ik in de WAO zou komen nadat ik mijn kind gebaard had was nou niet echt bepaald iets wat ik gepland had staan.

En ik ben het eens met Twiggy, al degenen die nu hard roepen dat het onzin is, hebben er zelf ook van geprofiteerd toen ze klein waren, want ook hun moeders hebben geen nee gezegd ;) . (Ook al kan dat geloof ik niet eens)

Adil

Twiggy2008 schreef:
_sparta_ schreef:

Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Er mag van mij altijd kritisch gekeken worden naar de situatie en het inkomen van het kind of de kinderen. Maar ik ben er blij mee. ;)

Hoe bedoel je, Twiggy?

Brainless

Nederland heeft geregeld.... heb je een kind, dan krijg je kinderbijslag. Waarom? Dat zal mij een worst wezen.
Ik laat het niet liggen omdat een ander het vervelend vind daarvoor te moeten betalen.
Iedereen maakt gebruik van de regelingen in Nederland waar hij/zij recht op heeft.

De 1 betaald "maar" 33% belasting, de ander "maar" 52%.
Dus degene met de hoogste inkomens betalen al meer mee aan de kinderbijslag.

_sparta_

Twiggy2008 schreef:
_sparta_ schreef:

Natuurlijk ben je er blij mee. En daar ga ik ook niet van zeggen dat je dat niet hoeft te zijn. :)
Maar ik vind gewoon dat het potje beter naar iets kan gaan wat heel Nederland aan kan gaan. Zoals de zorg, of zoals in dit topic voorbij kwam, een soort van bijstand voor mensen met een eigen huis als ze in de problemen komen zonder hun schuld. (ziek/ ww)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:20

Twiggy2008 schreef:
Mindim, ons sociale stelsel wordt helaas steeds asocialer. ;(

Nee hoor. Tegen kinderbijslag zijn wil niet zeggen dat we tegen toeslagen in het algemeen zijn. (kijk mijn berichten maar eens na)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:20

Adil18 schreef:
Hoe bedoel je, Twiggy?

Ik vind het ook onzin dat een rijk gezin kinderbijslag ontvangt. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:22

Twiggy2008 schreef:
Adil18 schreef:
Hoe bedoel je, Twiggy?

Ik vind het ook onzin dat een rijk gezin kinderbijslag ontvangt. ;)

Waarom? Omdat ze net iets rijker zijn? Lekker is dat...Zoals Brainless al zei: Ze betalen al meer belasting, dus ook meer aan de kinderbijslag...En dan zouden ze zelf geen recht hebben op kinderbijslag? Das krom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:22

Vjestagirl schreef:
Waarom niet? Het is alle 2 iets wat je zelf wilt, als een verrijking van je leven. Het is alle 2 iets wat geld kost om te onderhouden. Het is alle 2 iets waar je voor kunt kiezen om het wel of niet te nemen.

Kinderen zijn anders, in de zin dat ze bij (kunnen!) gaan dragen aan de maatschapij. Daarom krijg je gratis scholing, korting op dierentuinen, musea enz enz enz als je als gezin gaat, daarom krijg je dagen vrij van je werk als je zwanger bent, of als je partner bevallen is, daarom krijg je vaak voorrang op het uitkiezen van je vakantie dagen, daarom kun je 's morgens vroeg naar je werk bellen dat je kind ziek is en dat je dus niet komt enz.

Maar uiteindelijk is het jouw keuze, die jij hebt gemaakt, omdat jij het leuk vindt om kinderen te hebben... En zal jij er dus ook de zorgen en de kosten voor moeten dragen.

Kinderen maken later de maatschappij, paarden niet. Kinderen moeten later de kosten van de maatschappij dragen, paarden niet, paarden gaan meestal voor hun 30e dood, kinderen niet. Al met al heeft de maatschappij meer aan een kind dan aan een paard, dus ik snap je vergelijking niet.
Kinderen worden volwassenen die later met vergaarde kennis de economie draaiende houden, sommigen worden minister, dokter vuilnisman of bakker, andere worden koningin, het paard loopt hoogstens voor haar koets of onder haar zadel. Kinderen zijn in eerste instantie een verrijking, maar dragen als ze volwassen zijn de maatschappij. Waardoor oudere mensen een pensioen krijgen, de ww betaald kan blijven worden, het zorgstelsel en noem het maar. Hoe minder kinderen er geboren worden, hoe groter de financiele druk later op enkele schouders valt. Paarden hebben daar geen last van.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:25

_sparta_ schreef:
Natuurlijk ben je er blij mee. En daar ga ik ook niet van zeggen dat je dat niet hoeft te zijn. :)
Maar ik vind gewoon dat het potje beter naar iets kan gaan wat heel Nederland aan kan gaan. Zoals de zorg, of zoals in dit topic voorbij kwam, een soort van bijstand voor mensen met een eigen huis als ze in de problemen komen zonder hun schuld. (ziek/ ww)

Jij hebt geen kind en hoeft het dus niet te rooien in je eentje. De zorg vind ik ook een ramp tegenwoordig en daar betalen we ons allemaal scheel aan, terwijl je er amper iets voor terug krijgt. Dat geldt voor jou, dat geldt voor mij, dat geldt voor iedereen. Maar ik ben toch blij met de kinderbijslag, zeker nu mijn dochter een groeispurt gehad heeft, ik net een gigarekening van de DA gehad heb voor mijn paard en ik het ook niet altijd even makkelijk heb. Ja, kan mijn paard verkopen, maar dat is iets wat je niet zomaar doet, he. ;)

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:26

[/quote]

Ik vind het ook onzin dat een rijk gezin kinderbijslag ontvangt. ;)[/quote]

Waarom? Omdat ze net iets rijker zijn? Lekker is dat...Zoals Brainless al zei: Ze betalen al meer belasting, dus ook meer aan de kinderbijslag...En dan zouden ze zelf geen recht hebben op kinderbijslag? Das krom...[/quote]

helemaal mee eens je betaald al meer belasting als je wat meer verdiend, ook zijn je ouderlijke bijdrage's hoger als je meer verdiend. KB is voor iedereen hetzelfde je hebt ook nog kindertoeslag die is inkomens afhankelijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:27

Adil18 schreef:
Waarom? Omdat ze net iets rijker zijn? Lekker is dat...Zoals Brainless al zei: Ze betalen al meer belasting, dus ook meer aan de kinderbijslag...En dan zouden ze zelf geen recht hebben op kinderbijslag? Das krom...

Mag je vinden. Heb ooit in een rijkere situatie gezeten en de kinderbijslag was fijn, maar zonder hadden we het prima gered, hoor. Nu kijk ik er echt naar uit, daar kan ik eerlijk in zijn. ;)
Overigens zit er een verschil in rijker en echt rijk zijn. Ik woon in een dorp met heel veel echt rijke mensen, ga ook met ze om, kinderen zitten bij mijn kind in de klas en geloof me, die lachen om dat schijntje kinderbijslag, hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:27

Vjestagirl schreef:
Zelf een KDV beginnen. 2 vliegen in 1 klap. Jij hebt werk en kunt zelf op je eigen kind letten, en andere mama's kunnen werken omdat hun kinderen naar het KDV kunnen...

Is geen subsidie, wel een oplossing ;)

Tja en dan kan zo maar _-:( dat kost niets, hoef je geen diploma voor te halen. Get real.