Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dipstaartje schreef:en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.
dus van mij mag het blijven bestaan.
ik krijg omgerekend 157 euro in de maand aan kinderbijslag.
daar kan ik echt niet alles voor doen.
Mindim schreef:dipstaartje schreef:en daarbij werk ik zelf en mijn man ook dus eigenlijk krijgen we weer een beetje terug wat we aan belasting betalen.
dus van mij mag het blijven bestaan.
ik krijg omgerekend 157 euro in de maand aan kinderbijslag.
daar kan ik echt niet alles voor doen.
He, hoe doe je dat dan? Kinderbijslag is een vaststaand bedrag.
Mindim schreef:Adil18 schreef:In een opzicht heeft ze zeker gelijk: Je moet je financiën heeeeeeel erg duidelijk op een rijtje hebben wanneer je aan een paard begint....of aan een kind....
Dat ben ik met je eens.
Twiggy2008 schreef:_sparta_ schreef:Ja? En dat is een reden om alles maar te laten zoals het is?
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Er mag van mij altijd kritisch gekeken worden naar de situatie en het inkomen van het kind of de kinderen. Maar ik ben er blij mee.
Twiggy2008 schreef:Adil18 schreef:Hoe bedoel je, Twiggy?
Ik vind het ook onzin dat een rijk gezin kinderbijslag ontvangt.
Vjestagirl schreef:Waarom niet? Het is alle 2 iets wat je zelf wilt, als een verrijking van je leven. Het is alle 2 iets wat geld kost om te onderhouden. Het is alle 2 iets waar je voor kunt kiezen om het wel of niet te nemen.
Kinderen zijn anders, in de zin dat ze bij (kunnen!) gaan dragen aan de maatschapij. Daarom krijg je gratis scholing, korting op dierentuinen, musea enz enz enz als je als gezin gaat, daarom krijg je dagen vrij van je werk als je zwanger bent, of als je partner bevallen is, daarom krijg je vaak voorrang op het uitkiezen van je vakantie dagen, daarom kun je 's morgens vroeg naar je werk bellen dat je kind ziek is en dat je dus niet komt enz.
Maar uiteindelijk is het jouw keuze, die jij hebt gemaakt, omdat jij het leuk vindt om kinderen te hebben... En zal jij er dus ook de zorgen en de kosten voor moeten dragen.
_sparta_ schreef:Natuurlijk ben je er blij mee. En daar ga ik ook niet van zeggen dat je dat niet hoeft te zijn.
Maar ik vind gewoon dat het potje beter naar iets kan gaan wat heel Nederland aan kan gaan. Zoals de zorg, of zoals in dit topic voorbij kwam, een soort van bijstand voor mensen met een eigen huis als ze in de problemen komen zonder hun schuld. (ziek/ ww)
Adil18 schreef:Waarom? Omdat ze net iets rijker zijn? Lekker is dat...Zoals Brainless al zei: Ze betalen al meer belasting, dus ook meer aan de kinderbijslag...En dan zouden ze zelf geen recht hebben op kinderbijslag? Das krom...
Vjestagirl schreef:Zelf een KDV beginnen. 2 vliegen in 1 klap. Jij hebt werk en kunt zelf op je eigen kind letten, en andere mama's kunnen werken omdat hun kinderen naar het KDV kunnen...
Is geen subsidie, wel een oplossing