Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nowornever schreef:Maar tot waar wil je de lijn doortrekken Mjay. Want ik vind een vis in een vissenkom ook heel zielig en een paard wat 24 uur per dag op stal staat ook. En wat denk je dan van al varkens en kippen die op een klein stukje worden gehouden en worden vet gemest zodat mensen s`avonds een lekker stukje vlees op tafel hebben. En niet te vergeten wat er allemaal wordt weggegooit aan vlees.
nowornever schreef:Maar tot waar wil je de lijn doortrekken Mjay. Want ik vind een vis in een vissenkom ook heel zielig en een paard wat 24 uur per dag op stal staat ook. En wat denk je dan van al varkens en kippen die op een klein stukje worden gehouden en worden vet gemest zodat mensen s`avonds een lekker stukje vlees op tafel hebben. En niet te vergeten wat er allemaal wordt weggegooit aan vlees.
Vjestagirl schreef:nowornever schreef:Maar tot waar wil je de lijn doortrekken Mjay. Want ik vind een vis in een vissenkom ook heel zielig en een paard wat 24 uur per dag op stal staat ook. En wat denk je dan van al varkens en kippen die op een klein stukje worden gehouden en worden vet gemest zodat mensen s`avonds een lekker stukje vlees op tafel hebben. En niet te vergeten wat er allemaal wordt weggegooit aan vlees.
Idd. Hoeveel mensen proppen hun goudvis wel niet in een veel te kleine kom? Dat is net zo zielig, alleen wat minder opvallend...
Miska schreef:Vjestagirl schreef:Idd. Hoeveel mensen proppen hun goudvis wel niet in een veel te kleine kom? Dat is net zo zielig, alleen wat minder opvallend...
Ja en?!
Daarom maar gewoon je ogen dicht doen en geen actie ondernemen?
Dat het gebeurt weet IEDEREEN! alleen heel veel mensen kunnen er niet wakker van liggen.
Terwijl de fout al ligt bij zulke dieren te vangen en in gevangenschap te laten voortplanten.
Ga dan observeren in hun natuurlijke habitat om dingen te weten te komen.
Leuk dat het imposante kunstjes kan, maar piep dan niet wanneer er een ongeluk gebeurt, neem dan de juiste verantwoording voor het dier en stop ermee geld te doneren aan zulke parken als Sea World etc.
Precies Berdien!
Vjestagirl schreef:En? Verbeter de wereld begin bij jezelf?
Als er geen Seaworld was geweest dan werd er nogsteeds op deze dieren gejaagd. Waarom? Omdat mensen geen idee hadden hoe ze leven, hoe mooi ze zijn etc.
Miska schreef:Vjestagirl schreef:En? Verbeter de wereld begin bij jezelf?
Als er geen Seaworld was geweest dan werd er nogsteeds op deze dieren gejaagd. Waarom? Omdat mensen geen idee hadden hoe ze leven, hoe mooi ze zijn etc.
Dat zal allemaal best, maar moeten daarvoor weet ik hoeveel dieren in gevangenschap gehouden worden?
Andere dieren dood maken om er je brood mee te verdienen is zowiezo heel krom.
Leven en laten leven.
Respect voor de natuur.
Maar goed, ik vind het allemaal nogal onbewust.
Het zal ook zeker wel zijn goeie dingen in de wereld gebracht hebben, maar waar ik me over op kan fokken is dat mensen daarna niet de verantwoording nemen in voordeel van het dier en daar helemaal niks van leren door gewoon op dezelfde voet verder te gaan en een zondebok zoeken.
Domme regels verzinnen, want dood maken mag niet omdat het beschermd is (tegen wie?!) alleen het dier daarom een klote leven geven mag dan weer wel, hoe barbaars is dat dan?
stef schreef:HD: betreft foto's en filmen: Dit is in alle aquaria zo, in de zin van dat je niet mag flitsen. Kan me voorstellen dat een park om het flitsen uit te sluiten het helemaal verbied. Jammes dat jij daar dan schijt aan hebt
stef schreef:Oh sorry, dan was het bij jou dan beduidend anders dan bij mij, bij mij was het echt drukkie op de boot...horsedude, ik ben destijds ook met de flipper uno (Los Gigantes) mee geweest. Mensen blijven zolang er dolfijnen zijn aan boord, en het is puur het observeren van dolfijnen in hun natuurlijke habitat. Doe je die dieren helemaal geen kwaad mee, en nee, de meeste mensen hebben nog nooit dolfijnen in het wild gezien. Mag dat ook al niet dan?
Ik ben toen ook met een boot mee geweest de oceaan op en heb toen Pilot Whales (grienden) gezien, ontzettend gaaf, zeker toen ze onder de boot door doken (boot met glazen bodem).
Nee, ik vind dat je nu overdrijft.
HorseyDude schreef:stef schreef:Oh sorry, dan was het bij jou dan beduidend anders dan bij mij, bij mij was het echt drukkie op de boot...horsedude, ik ben destijds ook met de flipper uno (Los Gigantes) mee geweest. Mensen blijven zolang er dolfijnen zijn aan boord, en het is puur het observeren van dolfijnen in hun natuurlijke habitat. Doe je die dieren helemaal geen kwaad mee, en nee, de meeste mensen hebben nog nooit dolfijnen in het wild gezien. Mag dat ook al niet dan?
Ik ben toen ook met een boot mee geweest de oceaan op en heb toen Pilot Whales (grienden) gezien, ontzettend gaaf, zeker toen ze onder de boot door doken (boot met glazen bodem).
Nee, ik vind dat je nu overdrijft.Tuurlijk mag dat wel alleen toendertijd bij mij was het op de boot een lichtelijke gekkenhuis.
Stef: we stonden ook foto's te maken zonder flitser (met rolletjes toen) maar ook dáárvoor werden we op aangesproken. Het was al gelijk: no sir, no photos.
Vjestagirl schreef:Ja, daarvoor moeten dieren in gevangenschap gehouden worden. Heel cru: zonder dierentuinen zouden er al diersoorten niet meer bestaan, zonder dierentuinen zouden we nogsteeds op olifanten jagen. Om mensen dingen te leren moet je ze dingen laten zien.
Dieren doodmaken om je brood mee te verdienen is heeeeeeeeeeeeeeeeel normaal in de westerse wereld. Men noemt het slager. Dieren dood maken om er zelf beter van te worden ook. Men noemt het vlees eten en bont dragen. Dieren houden om er zelf plezier aan te hebben is ook heel normaal. En ze op de verkeerde manier houden ook. Wat denk je van de goudvis in zijn eentje in een kommetje, het paard 20 uur per dag op 3x3, de hond in zijn eentje in huis etc.
Tuurlijk met SeaWorld zijn verantwoording nemen, maar ik geloof ook dat er nog nergens gezegd is dat ze dat niet zullen doen. Er is namelijk nog helemaal niet aangegeven wat er zal gebeuren, afgezien van dat ze verklaard hebben dat ze weten dat het het risico van het vak is en dat het dier dus niet afgemaakt zal worden.
HorseyDude schreef:Stef: we stonden ook foto's te maken zonder flitser (met rolletjes toen) maar ook dáárvoor werden we op aangesproken. Het was al gelijk: no sir, no photos.