Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:33

Het is allemaal heel raar gegaan vind ik..... konden we het maar terug draaien...

Sientje

Lielle schreef:
Nessah schreef:
Sorry, op olympisch niveau kan zoiets niet gebeuren :)

Doe je dat wel, zegt dat wat over jou als coach. ( vind ik hoor)

aan de andere kant is het wel vreemd dat een vaste routine op de OS ineens anders moet vanwege 'regels' (veiligheid?). Op alle toernooien heeft Kemkers iemand die voor hem de tijden op het bord schrijft, hier moest hij dat zelf doen omdat er niemand anders op de kruising mocht staan. Je ziet ook heel goed dat precies als hij die tekst schrijft, Kramer al naar de buitenbaan gaat. Als Kemkers opkijkt is Kramer dus al gewisseld, maar dat was wel heel vroeg. Heel begrijpelijke fout dus.

Is het echt vanwege veiligheidsregels? Hij had toch veel meer midden op het rechte eind kunnen staan? Op de plek waar hij nu stond (15 à 20 m voor het begin van de bocht) zit naar verluidt een hoge glasplaat achter de boarding, waardoor er daar niemand meer achter de boarding paste om bijvoorbeeld dingen op een whiteboard te kalken en aan Gerard aan te reiken.

Nessah

Het was voor alle partijen beter geweest als Sven gewoon had gewonnen of bijvoorbeeld was gevallen ( dat was enorm erg geweest, maar dan kan je niet de hele tijd naar elkaar wijzen )

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:34

Karin schreef:
stefan3 schreef:
Ik heb er stiekem in mezelf een beetje om moeten lachen dat nederland weer eens zo'n grote mond had zoals meestal.... even die medaille ophalen, net zo iets als bij het EK tegen Rusland.

Flauw. Hij had de beste kansen en dat was heel realistisch gedacht. Hij had wél de snelste tijd, dat bewijst toch wel wat.

En ja, het mag op het cruciale moment niet fout gaan. En ook dat hoort idd bij topsport.

Idd, heel flauw...waarom mogen we niet trots zijn dat "we" de beste schaatsers vd wereld op dit moment hebben. Elk land is trots op zijn eigen sporters en wij moeten weer "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" gaan spelen.
Sorry , maar volgens mij heeft hij zelfs nu bewezen dat hij de beste was. Hij had toch een snellere tijd dan Lee? Zelfs al had hij de buitenbaan genomen, dan had hij alsnog sneller geweest.
Laatst bijgewerkt door prakkie op 24-02-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:34

ik weet niet wat de achtergrond van die regels is, ik weet alleen dat er gezegd werd dat er vanwege regels maar 1 persoon op de kruising mocht staan. Zal eens kijken of ik eea kan vinden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:35

Sven had idd beter kunnen vallen

Maar het is sowieso erg, want NL verwacht heel veel van Sven en dus had Sven een grote druk achter zich.
Ik blijf het vreselijk vinden.

Sientje

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:39

Ik vind niet dat hij beter had kunnen vallen. Nu weet hij in elk geval dat hij de sterkste en de snelste is. En dat het niet aan hem lag. Lijkt me dat dat net iets meer vertrouwen geeft voor de PA en voor over vier jaar dan een valpartij.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:42

Nee niks flauw, wij als supporteres leggen veel te veel druk op de schouders van sporters door ze bijvoorbaat al als winaars te bestempelen. Of het nu schaatsen of EK voetbal tegen Rusland was of wat dan ook. Door deze druk maak je gewoon eerder fouten met dit als resultaat.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:43

Echt super jammer! Ik vind het wel flauw dat hier geen uitzondering voor wordt gemaakt. :o Een paar seconden aftrek ofzo was nog op z'n plaats geweest. Maar dit, erg jammer. Wat zal Sven zich rot voelen..

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:44

Nee hoor,ben het geheel met Prakkie eens.
Sven was/is gewoon de snelste.Hij lag secondes voor op Lee,ook al had ie de goede bocht genomen.
Het is wel heel zuur voor beiden mannen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:45

uitzondering vind ik echt totaal niet aan de orde, een fout is een fout en leidt in dit geval tot diskwalificatie, hoe zuur dat ook is.

Mizoan

Rianne_ schreef:
Echt super jammer! Ik vind het wel flauw dat hier geen uitzondering voor wordt gemaakt. :o Een paar seconden aftrek ofzo was nog op z'n plaats geweest. Maar dit, erg jammer. Wat zal Sven zich rot voelen..

Regels zijn regels, of het nu pietje puk is op zijn schaats of Sven the man.......

Lydia_

Zonde, maar helaas. Heel erg zuur voor Sven, maar ook heel erg zuur voor de coach, hij zou het vast niet verkeerd bedoeld hebben..
En Sven is goed, héél goed, dus dat komt allemaal wel goed.. Fouten kunnen gemaakt worden, ook door mensen, gelukkig maar..

Anoniem

Lielle, die regels zijn/waren er inderdaad want de coach van Bob de Jong stond daardoor juist vooraan op de baan (zag je het vingertje van Bob wijzen naar het einde van de baan?).

Hoe dan ook, dit heeft weer eens laten zien dat vergissen menselijk is. Ook topsporters en hun coachen zijn mensen, en mensen zijn feilbaar.
Hoewel ik ook vind dat Sven zelf kan nadenken -en dus ook wisselen- snap ik dat zoiets op de automatische piloot gaat tijdens zo'n wedstrijd. Je denkt als schaatsel (wsl) meer aan je rondetijden, aan het verschil met de Koreaan, aan je techniek, aan hoe je je voelt... dan begrijp ik heel goed dat je afgaat op de coach als die zegt dat je naar binnen moet.
Bovendien werken Kemkers en Kramer al jaren samen en is er tussen hen een sterke band ontstaan. En wie anders vertrouw je op zo'n moment dan de man die je heeft geholpen met al je successen?

Als laatste vond ik dat Sven zijn verlies op een supermanier oppakte. Hij toonde zich juist daardoor een winnaar. Immers kan iedereen een winnaar zijn (let wel: niet iedereen kan winnen) want een gevoel van blijdschap voelen en dat met je meedragen, kan iedereen. Echter, kan niet iedereen een verlies nemen op een nobele manier. En dat deed hij wel. Daardoor liet hij juist zien -bijv. in het interview met de NOS direct na de wedstrijd- een geweldige topsporter te zijn. Vergeet niet dat Sven al jaren niet meer had verloren en dat gevoel dus niet meer recentelijk heeft meegemaakt. Juist door zijn gevoelens te tonen aan de wereld maar dit ook op te nemen als een man, liet hij zien wat voor persoon hij is.
Alle respect naar Sven.

En ook naar Gerard Kemkers, die de 'schuld' (mijns inziens kun je niet spreken van schuld als het niet expres gaat) op zich nam. Nou lag het ook aan hem, waar kon niemand omheen. Maar als toeschouwer mag je ook niet vergeten dat dit de ergste nachtmerrie is van een coach. Zo de fout ingaan...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:46

helemaal mee eens ffortuna!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:47

Lielle schreef:
helemaal mee eens ffortuna!

Me too :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:48

Mooi gesproken Ffortuna!

fargo

Michelle__ schreef:
Nja Sanne over 4 jaar is hij 27.. Gaat wel moeilijk worden dan.
Echt erg, vooral ook omdat het in princiepe niet eens zijn eigen schuld is. Denk dat het lang gaat duren voor je zo'n klap hebt verwerkt. :(:)

Pfff het is juist bijzonder dat hij nu (zo jong al ) deze prestaties al heeft neergezet, hij zou het over 4 jaar nog moeten kunnen hoor, maar of hij dan nog de motivatie heeft is misschien de vraag. Hij is er gewoon uitzonderlijk vroeg al zo sterk bij (dit zijn zijn 2e olympische spelen al)!

Lydia_

Ffortuna, ik vind dat je het heel goed hebt verwoord en hoop dat Nederland zelf ook zo gaat denken! +:)+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:49

ik ergerde me trouwens wel dood aan die Mart Smeets na afloop. Hoe hij krampachtig de perfecte journalist wil blijven uithangen. Zelfs Ria visser was pissed op hem

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:51

Goed gezegd ffortuna!

Ik snap ook niet waarom iedereen Kemkers de schuld geeft.
Fouten maken is menselijk alleen het is jammer dat het op zo'n moment gebeurt.
het is natuurlijk ook een banketstaaf manier om gediskwalificeerd te worden, dan val ik toch liever dan dat ik zo gediskwalificeerd word! maar voor mij blijft Kramer de échte winnaar, hoe hij zich toonde enzo. de Koreaan is niet eens naar hem toegeweest (niet dat ik gezien heb op tv) terwijl de Rus dat wel deed!
die dag zal vooral in gaan als de dag dat Kramer goud mist en niet dat de Jong brons heeft!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:53

Inderdaad Ffortuna, hij toonde zich wel als een echte topsporter door op deze manier te reageren, dat is wel super knap en verdient zeker respect.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:54

ilse86 schreef:
ik ergerde me trouwens wel dood aan die Mart Smeets na afloop. Hoe hij krampachtig de perfecte journalist wil blijven uithangen. Zelfs Ria visser was pissed op hem

Ik vind Ria Visser echt geweldig, die kan als enige tegenwicht bieden aan Mart Smeets, en doet dat met verve.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:54

Even terzijde: iedereen die nu denkt dat het makkelijk is om te zien waar je heen moet wisselen: ook de ervaren commentatoren van de NOS hebben er volgens mij een rondje over gedaan voor ze doorhadden wat er nou precies mis was. Terwijl zij nog veel meer het overzicht hebben en ook minder adrenaline dan als je daar op de baan staat.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:56

Lielle schreef:
ilse86 schreef:

Ik vind Ria Visser echt geweldig, die kan als enige tegenwicht bieden aan Mart Smeets, en doet dat met verve.

whaha, dat was echt grappig. maar Mart Smeets moest wel een beetje daar de rust bewaren tussen Ria en Bart want anders... Bart was zoo chagerijnig/boos/onbegrip