[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:57

Marian_ schreef:
ze hoeven toch ook niet perfect de nederlandse taal te beheersen? en dan doel ik vooral op het grammatica. als we ze maar verstaan, en begrijpen.

Nou ik vind dat er wel degelijk verschil gemaakt moet worden. Ik hoor vaak genoeg van niet goed Nederlands sprekende mensen (voorbeeld) Gisteren ga ik naar het winkel en kopen ik een appels.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:57

Toekie schreef:
ikdoemaarwat: Dat kunnen de ouders niet beslissen. ;) Daarom zeg ik; het ligt lang niet zo makkelijk als hier door sommigen gedacht wordt.

dan zal als ze dit willen realiseren , hier ook een regeling over getroffen moeten worden.......ouders dus de keus geven of de 1 of de ander

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:58

Toekie schreef:
Ik heb idd één paspoort, maar wel twee nationaliteiten. Dus eigenlijk maakt het niets uit. Ik kan zo een Grieks paspoort erbij nemen. Maar dat is dan puur iets tastbaars. Op papier heb ik twee nationaliteiten. En zo zijn er velen.
Het gaat toch nergens over als je die mensen, waaronder ikzelf, buitensluit?

Voor mij idem (daarom kan ik wat fel reageren op deze kwestie).
Ik heb al sinds m'n geboorte twee westerse nationaliteiten en sinds een jaar ook 2 paspoorten (nou ja 1 buitenlands paspoort en 1 NL'se ID kaart), maar is er iets aan mij veranderd sinds ik dat paspoort heb? Nee, ik ben nog steeds niet crimineel, studeer nog steeds en m'n Nederlands is nog steeds goed ;).

@ikdoemaarwat: soms moet je overdrijven om je punt duidelijk te maken. Wel vraag ik me oprecht af hoe moeilijk het is om hoofdletters te gebruiken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:59

Misser schreef:
@ikdoemaarwat: soms moet je overdrijven om je punt duidelijk te maken.

Wilders kan daarover meepraten. :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:59

ikdoemaarwat schreef:
Nessah schreef:
Daarnaast weet ik niet wie dyslexie heeft, is wel handig om dat even te melden. Als dat het geval is, mijn excuses.

is het nou dikgedrukt om mensen express op het vingertje te tikken?

ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag trouwens.....

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:00

Maar wát is nou het nut om 2 paspoorten te hebben? Mijn vader heeft een Nederlands en Belgisch paspoort, ook helemaaaaal niet nodig in mijn ogen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:00

Toekie schreef:
Misser schreef:
@ikdoemaarwat: soms moet je overdrijven om je punt duidelijk te maken.

Wilders kan daarover meepraten. :')

Gelukkig heb ik geen politieke ambities :D.

Maar nog even over dat dyslexie, iedereen gaat er maar meteen vanuit dat zij dat heeft. Dat is toch ook raar?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:02

Misser schreef:
@ikdoemaarwat: soms moet je overdrijven om je punt duidelijk te maken. Wel vraag ik me oprecht af hoe moeilijk het is om hoofdletters te gebruiken.

het is een forum geen brief naar 1 of ander staatshoofd....
ik typ nu ook niet met hoofdletters,maar wat ik schrijf is toch verdomd goed leesbaar en zeer begrijpelijk!

Exit13

aronneke schreef:
Maar wát is nou het nut om 2 paspoorten te hebben? Mijn vader heeft een Nederlands en Belgisch paspoort, ook helemaaaaal niet nodig in mijn ogen.

Waarom zou het nut moeten hebben als je er geen last van hebt?
Gevoelskwestie? Waarom zou ik een van de nationaliteiten weg moeten doen? En het andere paspoort was goedkoper, want 10 jaar geldig :D.

juline

Even offtopic kwam er niet doorheen en nu is mijn bericht als klad opgeslagen?? Waar kan ik dit terug vinden?

Devaney2009

Oei wat angstaanjagend, de hoeveelheid Wilders stemmers.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:04

Misser schreef:
Maar nog even over dat dyslexie, iedereen gaat er maar meteen vanuit dat zij dat heeft. Dat is toch ook raar?

nee het is raar dat in een topic als deze,wanneer goede argumenten opraken er gezeurd moet worden over spelfouten terwijl dat in voorgaande pagina's niet eens ter sprake kwam en er meer dan genoeg typfouten zijn gemaakt

Toekie

aronneke schreef:

Dat kan heel nuttig zijn. Ik heb bijvoorbeeld journalistiek gestudeerd. Stel dat ik als oorlogsverslaggever aan het werk wil, dan kan ik beter een Grieks dan een Nederlands paspoort hebben (ivm ''vijanden'', ontvoeringen e.d.).
Ook kan het reizen naar bepaalde landen een stuk makkelijker zijn als je een bepaalde nationaliteit/paspoort hebt. En als je een Amerikaans paspoort hebt ben je helemaal een lucky bastard want dan hoef je nooit een visum oid aan te vragen. :D

Je kunt het ook omdraaien: wát is nou het probleem voor jou, als iemand anders twee paspoorten heeft? In dit geval je vader?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 23-02-10 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aronneke

Misser schreef:
aronneke schreef:

Waarom zou het nut moeten hebben als je er geen last van hebt?
Gevoelskwestie? Waarom zou ik een van de nationaliteiten weg moeten doen? En het andere paspoort was goedkoper, want 10 jaar geldig :D.

Moet wel toegeven dat ik alleen de betekenis van 2 paspoorten weet, en niet die van 2 nationaliteiten dus daar kan ik niet over oordelen. Dat ga ik eerst nu eens opzoeken :+

Citaat:
Dat kan heel nuttig zijn. Ik heb bijvoorbeeld journalistiek gestudeerd. Stel dat ik als oorlogsverslaggever aan het werk wil, dan kan ik beter een Grieks dan een Nederlands paspoort hebben (ivm ontvoeringen e.d.).
Ook kan het reizen naar bepaalde landen een stuk makkelijker zijn als je een bepaalde nationaliteit/paspoort hebt. En als je een Amerikaans paspoort hebt ben je helemaal een lucky bastard want dan hoef je nooit een visum oid aan te vragen.

Je kunt het ook omdraaien: wát is nou het probleem voor jou, als iemand anders twee paspoorten heeft? In dit geval je vader?

Daar heb je een punt :o Ik vind gewoon wanneer je in Nederland woont, je enkel een Nederlands paspoort moet hebben, het is gewoon een gevoelskwestie. Maar om de discussie met een "ervaringsdeskundige" te gaan voeren, die kan ik toch niet winnen ;)
Laatst bijgewerkt door aronneke op 23-02-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:05

Devaney2009 schreef:
Oei wat angstaanjagend, de hoeveelheid Wilders stemmers.

en waarom dan? wat is er in jouw ogen zo beangstigend aan? kan je je mening ook onderbouwen?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:06

Goh, ik dacht hier een interessant topic over de verkiezingen te vinden, maar er wordt alleen maar gevit op taalfouten geloof ik. Wat een teleurstelling.

Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen, dat is afhankelijk van hun standpunten.

Morgenavond is er voor de lokale verkiezingen een debat en daar wil ik alvast gaag heen. Misschien ook wel enigszins richtinggevens voor de landelijke politiek, misschien ook niet.

Partij voor de Dieren wordt het denk ik niet, die wilde vorige keer niet meer toestaan dat je op een paard ging zitten ;-)!

Toekie

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:07

Dat valt wel mee hoor MirjamN, je komt net op het verkeerde moment binnen. ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:08

Inderdaad, dat is inmiddels al weer voorbij.
Nu kunnen we weer verder discusseren over het topic onderwerp

aronneke

Inderdaad, eigelijk moet het gaan over wie op wie stemt. Nu gaan er enkel verwijten over en weer over de kwestie PVV

Exit13

aronneke schreef:
Moet wel toegeven dat ik alleen de betekenis van 2 paspoorten weet, en niet die van 2 nationaliteiten dus daar kan ik niet over oordelen. Dat ga ik eerst nu eens opzoeken :+

Er is geen verschil, alleen bij een paspoort heb je een papiertje. Niets meer niets minder ;).

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:11

Ik snap :)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:16

juline schreef:
Inderdaad, dat is inmiddels al weer voorbij.
Nu kunnen we weer verder discusseren over het topic onderwerp

Goed plan!

Er zijn een aantal onderwerpen die ik wel erg belangrijk vindt qua standpunt en dus doorslaggevend voor mijn keuze. Bijvoorbeeld de lastenverhoging c.q. verlaging. Ik vind dat ik nu wel meer dan genoeg belasting betaal. En dit kabinet geeft het naar mijn mening ook niet aan de juiste dingen uit (welk kabinet wel trouwens???).

Het rekeningrijden moet ik me nog in verdiepen. Het zou nog wel eens eerlijker kunnen zijn dan de wegenbelasting, en ik hou van eerlijk. Maar dan moet het per saldo wel een vergelijkbare hoeveelheid geld binnenbrengen voor de overheid, zeker niet meer!

Immigratie/inburgeren etc. vind ik ook belangrijk. Onder de juiste voorwaarden! En ja, mijn partner is boer, dus ook landbouwstandpunten zijn belangrijk. Ben benieuwd welke onderwerpen jullie belangrijk vinden!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:18

aronneke schreef:
Daar heb je een punt :o Ik vind gewoon wanneer je in Nederland woont, je enkel een Nederlands paspoort moet hebben, het is gewoon een gevoelskwestie. Maar om de discussie met een "ervaringsdeskundige" te gaan voeren, die kan ik toch niet winnen ;)

Haha dat is wel grappig wat je daar zegt. Want het is vrij gemakkelijk om iets te vinden of roepen, maar als er dan ineens iemand is die het ''slachtoffer'' (stom woord) is van (in dit geval) de plannen van de PVV dan wordt het voor velen in eens wat lastiger. Eigenlijk moet je juíst dan voor je eigen standpunten opkomen. ;)

Gevoelskwestie is imo behoorlijk discutabel (jij vindt het niet goed voelen, dus moet ik mijn Griekse nationaliteit opgeven).

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:19

Persoonlijk staat hoog aan mijn lijstje de zorg.
Vindt deze erg achteruit gegaan en dit vindt ik erg kwalijk.
Dus iedere partij die dit ook hoog heeft staan vindt ik al top

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:21

SP. :j