Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:53

zap schreef:
Nou simpel toch jameyskatje? Dan stem jij toch niet op Wilders.

Zwakke redenering inderdaad Toekie... een discussie is een discussie en hoeft niet zo afgedaan te worden zou ik denken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:56

"jameyskatje"
en met wie zie jij hem een coalitie vormen dan?

Dat zien we dan wel weer.
Denk met Rita [trots op ned.] Verdonk en VVD.[Mark Rutten].

Shadow0

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:00

Rita Verdonk moesten we maar negeren, die heeft de kamer voorgelogen en zich wat mij betreft daarmee gediskwalificeerd om uberhaupt nog besproken te worden. Ze is al minister geweest en daarbij heeft ze een paar hele kwalijke fouten gemaakt... als 15-jarige pubers geen herkansingen krijgen, dan zij zeker niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:04

zap: Het is toch gewoon een discussie? Waarom voelen sommige Wilders-stemmers hier zich toch zo snel (persoonlijk) aangevallen?
Als je 100% achter je partij staat dan is dat imo helemaal niet nodig. ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:07

gohya schreef:
"jameyskatje"
en met wie zie jij hem een coalitie vormen dan?

Dat zien we dan wel weer.
Denk met Rita [trots op ned.] Verdonk en VVD.[Mark Rutten].

Dat is dan 43 zetels alstublieft. :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:08

Toekie schreef:
Dat is dan 43 zetels alstublieft. :P

Ja ze komen niet onder Balkie uit :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:12

Toekie schreef:
zap: Het is toch gewoon een discussie? Waarom voelen sommige Wilders-stemmers hier zich toch zo snel (persoonlijk) aangevallen?

Kun je 100% achter een partij staan? Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af.... een partij heeft zoveel punten, sta je dan echt 100% achter al die punten?

Misschien heb ik Jameyskatje haar post wel wat te serieus genomen en dan vooral dat laatste stukje.... sorry, maar dat vind ik gewoon erg kinderachtig.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:16

Dat klopt idd, ik bedoel gewoon te zeggen: als je achter je partij staat dan voel je je daar als het goed is zelfverzekerd over. Maar het valt mij op dat best een aantal Wilders stemmers zich (onterecht) gauw aangevallen voelen. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:16

Denk ook doordat dat komt dat het vooral nu tegen Wilders is. Niet zo zeer tegen ook andere partijen.. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:17

Toekie schreef:

Misschien omdat Wilders-stemmers vaak persoonlijk worden aangevallen? Ik ben dom, ik kan niet voor mezelf nadenken en een nazi, omdat ik op de PVV wil stemmen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:25

Toekie schreef:
Dat klopt idd, ik bedoel gewoon te zeggen: als je achter je partij staat dan voel je je daar als het goed is zelfverzekerd over. Maar het valt mij op dat best een aantal Wilders stemmers zich (onterecht) gauw aangevallen voelen. :)

Omdat als je hier zegt dat je op Wilders stemt, dat je dan gelijk van alle kanten wordt gevraagd waarom...als er dan een antwoord wordt gegeven waarom iemand op Wilders wilt stemmen is het 9 van de 10 keer niet goed genoeg (en wordt je inderdaad als 'dom' gezien of niet geïnteresseerd genoeg). Dit zie ik overigens niet bij mensen die aangeven op een andere partij te stemmen.

Ik stem op iemand waarop ik wil stemmen en waarom ik op die persoon stem is mijn eigen reden. Wie zijn andere dan om mij te vertellen dat het geen goede reden is? Niet goed genoeg in andermans ogen wil niet zeggen dat het niet goed is en daar wordt hier imo aan voorbij gegaan :).

Stemmen op een partij wil niet zeggen dat je dan maar hun hele partijprogramma MOET kennen, nee, je kan je stem ook heel anders gebruiken...maar dat wordt 'hier' niet alszijnde 'geldige reden' genoemd. Gewoon kul imo.

[edit] Wilders kan geen coalitie vormen wordt hier gezegd, stel dat dat zo is, dan nog heeft NL wél zijn stem laten horen en kunnen de andere eens achter hun oren krabben. Alleen om dat al te kunnen bereiken is voor veel Wilders-stemmers een 'fijne gedachte', denk ik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:31

Ik zie ook meerdere ''aanvallen'' op linkse stemmers en leiders van linkse partijen worden hier ook als ''dom'' bestempeld. ''Linkse hobby's'' is ook een bekende, minachtende term. En als linkse partijen in de regering komen dan zijn we blut. Toch voel ik me niet persoonlijk aangevallen. Want ik weet wel beter. :D Misschien moeten de Wilders stemmers iets meer zelfvertrouwen krijgen. :P ;) Als je er zo zeker van bent dan houd je toch de eer aan jezelf? :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:34

Ben jij uitgehoord over wáárom je op een partij stemt? Wordt jouw verteld dat je redenen om op een partij te stemmen niet geaccepteerd worden of geen geldige redenen zijn?

Dát is namelijk wat wel bij de Wilders-stemmers gebeurt en dat is imo waarom Wilders-stemmers zo in de verdediging schieten. Commentaar op partij-programma's is helemaal niet erg, maar het commentaar op de beargumentatie..... dáár gaat het imo om :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:37

zap schreef:
Ben jij uitgehoord over wáárom je op een partij stemt? Wordt jouw verteld dat je redenen om op een partij te stemmen niet geaccepteerd worden of geen geldige redenen zijn?

Dát is namelijk wat wel bij de Wilders-stemmers gebeurt en dat is imo waarom Wilders-stemmers zo in de verdediging schieten. Commentaar op partij-programma's is helemaal niet erg, maar het commentaar op de beargumentatie..... dáár gaat het imo om :)

En dat is niet zo vreemd. Want waarom kiest iemand met zijn volle verstand voor een persoon die de dingen zegt en doet (ga het niet weer allemaal herhalen) die Wilders zegt en doet.

Hij kweekt angst en verdeling, dat is heel eng. Dus daarom wordt aan je gevraagd waarom en weet je dat wel???

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:40

Waarom? Waarom wordt er op D66 gestemd? Waarom wordt er op de PvdA gestemd? Waarom wordt er op elke ander politieke partij gestemd? Nou, daarom wordt er ook op Wilders gestemd :)

En daarbij denk ik dat op Wilders-stemmen een goede stem kan zijn tegen hoe het vorige kabinet geregeerd heeft...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:40

Het is idd zo dat Wilders veelbesproken is en richting het extreme gaat. Dan is het niet gek dat mensen soms nadrukkelijk vragen waarom je dan op hem stemt. In plaats van in de verdediging te schieten kun je ook gewoon normaal antwoorden (want als het goed is heb je genoeg argumenten) en dan is er niets aan de hand. Als mensen dan écht aanvallen en zeggen dat je dom bent. Dan haak je toch gewoon af?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:43

nou...de Wilders stemmers worden aardig gedemoniseerd hoor....
Als we zeggen dat we op groenlinks stemmen is het goed...maar Wilders?
Dan ben je dom,heb geen opleiding gevolgt,je bent populistisch en hou je je bezig met 'borrelpraat'
Het gaat op dit topic eigelijk net zo als in de media...iets minder erg :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:44

sarabande schreef:
zap schreef:

En dat is niet zo vreemd. Want waarom kiest iemand met zijn volle verstand voor een persoon die de dingen zegt en doet (ga het niet weer allemaal herhalen) die Wilders zegt en doet.

Hij kweekt angst en verdeling, dat is heel eng. Dus daarom wordt aan je gevraagd waarom en weet je dat wel???

hij kweekt geen angst....benoemd enkel feiten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:44

Toekie schreef:
Het is idd zo dat Wilders veelbesproken is en richting het extreme gaat. Dan is het niet gek dat mensen soms nadrukkelijk vragen waarom je dan op hem stemt. In plaats van in de verdediging te schieten kun je ook gewoon normaal antwoorden (want als het goed is heb je genoeg argumenten) en dan is er niets aan de hand. Als mensen dan écht aanvallen en zeggen dat je dom bent. Dan haak je toch gewoon af?

Maar waarom kan het niet gewoon geaccepteerd worden op welke partij je stemt? Toevallig omdat je op Wilders stemt?

Overigens is het probleem juist met die argumenten dat die voor de andere stemmers niet goed genoeg zijn.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:46

Toekie schreef:
Het is idd zo dat Wilders veelbesproken is en richting het extreme gaat. Dan is het niet gek dat mensen soms nadrukkelijk vragen waarom je dan op hem stemt.

misschien omdat Wilders-stemmers het softe beleid hier in NL zat zijn? ;)
beetje jammer dat ik nog even moet wachten voordat ik mag stemmen.
Of misschien juist niet, al dat gezeur wat je hier ook al ziet! :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:50

Geerke: Dit vind ik weer zo slachtofferig. Borrelpraat staat tegenover linkse hobby's, enz. En de media hebben het weer gedaan. Zoals ik al zei, worden de linkse partijen (en dus kiezers) hier ook als dom bestempeld. De vraag is: wat doe je er zelf mee? Je kunt je er zo druk over maken als je zelf wilt.

Zap: Dat geldt voor linkse stemmers net zo goed. Je moet idd wel verdedigen, maar je eigen standpunten. Dat heet discussiëren. 8-) En dat kan prima als je niet meteen geïrriteerd raakt en denkt dat je persoonlijk aangevallen wordt. Dom worden we allemaal wel eens genoemd, die opmerkingen moet je gewoon links laten liggen (of rechts). :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:54

Nee Toekie, dat ben ik gewoon niet met je eens. Iemand die Wilders stemt wordt imo wel veel meer uitgehoord dan iemand die op een andere partij stemt. En de argumenten waarom iemand op Wilders stemt worden gewoon niet geaccepteerd door de andere stemmers. Hoe kan je dan discussieren? Dat kan toch niet? Als iemand niet wil (!!!) begrijpen waarom iemand op Wilders stemt is het snel klaar met discussieren :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:59

Klopt opzich wel wat Zap zegt. Er is al verschillende keren gezegd waarom iemand in vredesnaam op Wilders zou stemmen met zijn volle verstand. Worden er argumenten gegeven, wordt er over gepraat. Maar er wordt niet van standpunt afgeweken.. Dat kan je dan niet echt discussieren noemen.. Is het meer steeds jouw mening neer zetten en daar op verder borduren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:03

geerke schreef:
hij kweekt geen angst....benoemd enkel feiten

Kijk als je zoiets zegt heb je je echt niet in hem verdiept en ook niet in de gevolgen van zijn uitlatingen. Mensen hun geloof ontzeggen, een hoofddoekje dat een symboolfunctie voor de draagster heeft een vod noemen en haar hoofd een kop. Dat vindt je feiten????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:05

zap schreef:
Nee Toekie, dat ben ik gewoon niet met je eens. Iemand die Wilders stemt wordt imo wel veel meer uitgehoord dan iemand die op een andere partij stemt. En de argumenten waarom iemand op Wilders stemt worden gewoon niet geaccepteerd door de andere stemmers. Hoe kan je dan discussieren? Dat kan toch niet? Als iemand niet wil (!!!) begrijpen waarom iemand op Wilders stemt is het snel klaar met discussieren :j

inderdaad....ik snap mensen die groenlinks stemmen ook niet...dus andersom zal het ook wel het geval zijn.
De mensen die bang zijn voor wilders zijn bang dat hun linkse hobby's worden gestopt....subsidies aan geldverslindende instellingen....allemaal belasting geld....zouden de linkse stemmers dat door hebben?

Inderdaad..Wilders stemmers hebben geen verstand....helemaal prima....dan maar geen verstand.
Iedergeval lijkt het mij een fijn idee dat iemand die met een slok op een kind doodrijdt niet weer op straat loopt nog voor dat het kind begraven is....zwaardere straffen dus...in dit gedoogland.

Wilders heeft meer in zijn programma staan dan alleen de buitenlanders die zich niet gedragen en profiteren van nederland eruit te zetten....