Karl66 schreef:Shadow, in dit soort situaties hebben alle partijen boter op hun hoofd.
Dus waarom zou je dan maar 1 politieke partij bekritiseren?
Citaat:
Het CDA heeft bepaalde ideeën over de plaats van Nederland in de internationale politiek en hoe wij als land onze belangen het beste kunnen dienen. Daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar dat is een keuze die zij gemaakt hebben.
Het punt is dat Balkenende helemaal niet duidelijk heeft kunnen maken in welk opzicht dit de belangen van het land het beste dient. Als ze dat zouden kunnen duidelijk maken zou het misschien anders zijn. Maar persoonlijk kwam het op mij meer over dat het erom ging hoe Balkenende en Verhagen de belangen van Balkenende en Verhagen het beste konden dienen. En dat de andere partij dan de boel opblaast - zeker na de beschamende vertoning na het Irak-rapport (waar ook al niet uit bleek dat Balkenende in oprechtheid z'n best had gedaan om de landsbelangen te dienen en die ook kritisch te evalueren of ze ook echt het beste waren...) vind ik het persoonlijk
Citaat:
Ik weet niet of je vanavond Bos in Nova gezien hebt, maar de reden waarom er in de eerste plaats een crisis was, was omdat de PvdA-ministers het verkondigen van een partijpolitiek standpunt belangrijker vonden dan het spreken vanuit eenheid van het kabinet.
Lijkt mij een uiterst gezond standpunt in een parlementaire democratie
Bovendien, laten we de zaken wel even correct stellen: het is het CDA geweest die ervoor heeft gekozen van het kabinetsstandpunt (zoals vastgelegd in het regeringsakkoord) af te wijken. Dus wie is er uiteindelijk nu degene die het verkondigen van eigen standpunt belangrijker vindt dan de afspraken in het kabinet?