Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het gaat naar verschillende organisaties. Zij zullen het geld besteden wat ze nodig hebben voor Haïti, wat ze niet nodig hebben, zullen ze in de pot houden, omdat er natuurlijk elders ook nog werk te verrichten valt.
Karl66 schreef:Haiti heeft ongeveer 9 miljoen inwoners, dat betekent dat van de nederlandse hulp er nog geen 10 euro hulp per inwoner gegeven kan worden. Ja, 83 miljoen is echt veel te veel
Moreill schreef:Karl66 schreef:Haiti heeft ongeveer 9 miljoen inwoners, dat betekent dat van de nederlandse hulp er nog geen 10 euro hulp per inwoner gegeven kan worden. Ja, 83 miljoen is echt veel te veel
Misschien kromme vergelijking, maar voor 10 euro kan ik nog geen 2x naar de Mac, en daar heeft 1 persoon voor 10 euro een maand lang eten.
wouterpaard schreef:Hebben jullie honger
Citaat:Het gaat naar verschillende organisaties. Zij zullen het geld besteden wat ze nodig hebben voor Haïti, wat ze niet nodig hebben, zullen ze in de pot houden, omdat er natuurlijk elders ook nog werk te verrichten valt.
Dit zijn tenminste argumenten/ feiten waarin het goed wordt toegelicht. Vind het jammer dat iedereen doet alsof ik niet de ernst ervan in zie. Zoals ik eerder zei hebben wij ook in de stress gezeten of de familie van kennissen nog in leven waren.
Jullie doen net alsof ik zeg dat we helemaal geen geld moeten doneren maar dat heb ik nergens gezegd alleen MIJN mening is dat Ik 83 miljoen teveel vind.
caspar2007 schreef:ja ik ben het wel met je eens.
want als je kijkt wat er wereld wijd opgehaalt is en waarschijnlijk nog opgehaalt word dan is er straks zoveel geld dat ze het geen eens op krijgen in dat land.
en de rest van het geld wat over blijft??
als er weer een ramp gebeurt laten ze weer die vreselijke beelden zien en dan storten de mensen weer massaal miljoenen en die andere miljoenen die over waren??
ach die zijn we dan toch vergeten en als we er naar vragen is dat zo genaamt allemaal op gegaan
caspar2007 schreef:dan heb jij een nieuwsuitzending gemist waar mensen op straat werden gevraagd naar hun mening.
want is namelijk wel zo dat het geld wat overblijft in beheer blijft van de goededoelen.
en als er weer ergens een aardbeving plaats vind dan word er weer een inzameling gehouden
en komt er weer zoveel geld terwijl ze nog geld hadden van de vorige giften
caspar2007 schreef:dan heb jij een nieuwsuitzending gemist waar mensen op straat werden gevraagd naar hun mening.
want is namelijk wel zo dat het geld wat overblijft in beheer blijft van de goededoelen.
en als er weer ergens een aardbeving plaats vind dan word er weer een inzameling gehouden
en komt er weer zoveel geld terwijl ze nog geld hadden van de vorige giften
Kaja schreef:Je kunt appels niet met peren vergelijken, dat is ook zo, maar het gaat mij erom dat mensen eens verder kijken dan hun IKKE-IKKE-IKKE mentaliteit!
Ik wil alleen maar zeggen dat ons leven zoveel beter, rijker is dan de mensen daar.
Nee we hebben niet allemaal veel geld, nee we hebben niet alles wat we willen, nee we hebben het niet altijd makkelijk, maar we hebben geen honger, we hebben het niet koud en we slapen warm en droog...
Tel je zegeningen! Je kunt het leed van de wereld niet dragen, en je mag best eens klagen, maar je moet de dingen wel in de juiste context zien... Ik zeg niet dat iedereen MOET geven, dat bepaal je zelf, MAAR ga dan zelf ook niet vergelijken, want er valt in deze siuatie toch niets te vergelijken?!
Kaja schreef:Je kunt appels niet met peren vergelijken, dat is ook zo, maar het gaat mij erom dat mensen eens verder kijken dan hun IKKE-IKKE-IKKE mentaliteit!
Ik wil alleen maar zeggen dat ons leven zoveel beter, rijker is dan de mensen daar.
Nee we hebben niet allemaal veel geld, nee we hebben niet alles wat we willen, nee we hebben het niet altijd makkelijk, maar we hebben geen honger, we hebben het niet koud en we slapen warm en droog...
Tel je zegeningen! Je kunt het leed van de wereld niet dragen, en je mag best eens klagen, maar je moet de dingen wel in de juiste context zien... Ik zeg niet dat iedereen MOET geven, dat bepaal je zelf, MAAR ga dan zelf ook niet vergelijken, want er valt in deze siuatie toch niets te vergelijken?!
wouterpaard schreef:Hebben jullie vandaag naar Netwerk gekeken? Naar het geweldadigste dorp uit haiti?
Dat mensen hun leven weer aan het oppakken zijn (marktje met producten) en dat het ergste niet de ramp is voor de meeste maar het geweld wat er nu is ontstaan door bendes en doordat de gevangenis weg is. En hebben jullie ook gezien hoe het bij voorbaat was? Grote slopenwijken en armoede.... hadden ze toch eerder wat geld uit het potje kunnen geven.
En ik snap het van die 10 mcdonals wel. Kijk wat ze daar kunnen met 10 euro? Dus de vergelijking Nederland/ Haiti is anders. Wij leven misschien beter maar betalen ook overal veel meer geld voor.