Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ik vraag me wel af, financiele crisis hier, financiele crisis daar, maar de regering heeft wel ineens geld om een ingezameld bedrag te verdubbelen... Behoorlijk dubbel dus.
Ik vraag me af, en dat bedoel ik niet banketstaaf, in hoeverre het nut heeft. Natuurlijk heeft het NU nut, maar ik bedoel op de langere termijn. Haiti is al zolang als mensenheugenis zo ongeveer het armste land te wereld. Als er nu geld vrij komt voor noodhulp én wederopbouw (want met alleen noodhulp ben je er niet), en het land is straks weer opgebouwd, dan leven de mensen daar nog steeds in ontzettende armoede, dus in feite, op de lange termijn, verandert er niks
Sammie schreef:Ik nog steeds niet... De overheid doneert al namens mijEn de provincie ook
Toekie schreef:Jawel ik snap je punt wel, cube. Jij vindt geld van de regering overbodig omdat wij burgers al genoeg doneren.
Ik vind dat JUIST de regering het voorbeeld moet geven en het 'fatsoen' moet hebben om mensen die het nog veel, veel, VÉÉL slechter hebben te steunen. En dit gaat echt niet ten koste van de Nederlander.
Je voelt je als Nederlander toch 'genaaid' als je je kei hard inzet maar je eigen land vindt dat we het geld beter zelf kunnen gebruiken. Pff, sorry... geen goed woord voor over.
Xanthe schreef:misschien is dit wel een mooi moment om ervoor te zorgen dat die armoede eens een beetje opgeheven wordt? En wat mij betreft in ieder geval liever een arm land waar (bijna) iedereen onderdak en eten heeft, dan een land wat zoals nu compleet in puin ligt waar mensen sterven van honger, dorst, ziektes, noem het maar op...
stef schreef:Xanthe schreef:misschien is dit wel een mooi moment om ervoor te zorgen dat die armoede eens een beetje opgeheven wordt? En wat mij betreft in ieder geval liever een arm land waar (bijna) iedereen onderdak en eten heeft, dan een land wat zoals nu compleet in puin ligt waar mensen sterven van honger, dorst, ziektes, noem het maar op...
Dus voor de aardbeving had (bijna) iedereen onderdak en eten? Misschien moet je je dan even in het land haiti verdiepen als je dit serieus denkt
Citaat:Nou dan verschillen we daar van mening over. Dat kan, alleen jammer dat jij er dan geen goed voor over hebt. En ik zeg dan op mijn beurt, je keihard inzetten door met 1 druk op de knop geld over te maken? Ik zet me op m'n werk elke dag keihard in omdat de finaciele situatie in nederland juist WEL ten koste gaat van de nederlander(iig bepaalde doelgroepen)..
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik echt de ernst van de situatie wel inzie hoor en ik heb gedoneerd.
Karin_88 schreef:Ik heb vandaag al mijn kleingeld gegeven, maar meer krijgen ze niet.. Onze belastingcenten gaan erheen en dat wordt ons ook niet gevraagd