Wie doneert er aan giro555?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:35

Nou toekie dat is dus echt NIET wat ik bedoel..Dan snap je dus echt mijn punt niet.

elias

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:35

ik ga ook nog doneren! :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:37

Ik nog steeds niet... De overheid doneert al namens mij :+ En de provincie ook :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:41

Jawel ik snap je punt wel, cube. Jij vindt geld van de regering overbodig omdat wij burgers al genoeg doneren.

Ik vind dat JUIST de regering het voorbeeld moet geven en het 'fatsoen' moet hebben om mensen die het nog veel, veel, VÉÉL slechter hebben te steunen. En dit gaat echt niet ten koste van de Nederlander.

Je voelt je als Nederlander toch 'genaaid' als je je kei hard inzet maar je eigen land vindt dat we het geld beter zelf kunnen gebruiken. Pff, sorry... geen goed woord voor over. :n
Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-01-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:42

stef schreef:
Ik vraag me wel af, financiele crisis hier, financiele crisis daar, maar de regering heeft wel ineens geld om een ingezameld bedrag te verdubbelen... Behoorlijk dubbel dus.
Ik vraag me af, en dat bedoel ik niet banketstaaf, in hoeverre het nut heeft. Natuurlijk heeft het NU nut, maar ik bedoel op de langere termijn. Haiti is al zolang als mensenheugenis zo ongeveer het armste land te wereld. Als er nu geld vrij komt voor noodhulp én wederopbouw (want met alleen noodhulp ben je er niet), en het land is straks weer opgebouwd, dan leven de mensen daar nog steeds in ontzettende armoede, dus in feite, op de lange termijn, verandert er niks

misschien is dit wel een mooi moment om ervoor te zorgen dat die armoede eens een beetje opgeheven wordt? En wat mij betreft in ieder geval liever een arm land waar (bijna) iedereen onderdak en eten heeft, dan een land wat zoals nu compleet in puin ligt waar mensen sterven van honger, dorst, ziektes, noem het maar op...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:42

ik ook niet, zit wel op tv te kijken. ze hebben nu al 19, hupelepup mil en het is nog maar 10 min bezig.
doen ze goed!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:43

Overigens wordt er vanavond ook (veel) aandacht besteed aan alle twijfels die men heeft over waar het geld terecht komt.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:44

Beau_Myrthe schreef:
ik ook niet, zit wel op tv te kijken. ze hebben nu al 19, hupelepup mil en het is nog maar 10 min bezig.
doen ze goed!

Ze zijn de hele dag al bezig, met radio 555, acties op straat e.d ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:47

Sammie schreef:
Ik nog steeds niet... De overheid doneert al namens mij :+ En de provincie ook :)

zo denk ik net zo, er is ook niemand die aan mij of aan anderen doneert als ze het gas onder je kont vandaan halen en het huis valt daardoor in mekaar i.v.m een aardbeving. ( even voor de duidelijkheid dit is bij mij niet het geval, maar ken genoeg mensen bij wie dit wel het geval is)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:47

Hoe bedoel je het nou?

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:48

Toekie schreef:
Jawel ik snap je punt wel, cube. Jij vindt geld van de regering overbodig omdat wij burgers al genoeg doneren.

Ik vind dat JUIST de regering het voorbeeld moet geven en het 'fatsoen' moet hebben om mensen die het nog veel, veel, VÉÉL slechter hebben te steunen. En dit gaat echt niet ten koste van de Nederlander.

Je voelt je als Nederlander toch 'genaaid' als je je kei hard inzet maar je eigen land vindt dat we het geld beter zelf kunnen gebruiken. Pff, sorry... geen goed woord voor over. :n

Nou dan verschillen we daar van mening over. Dat kan, alleen jammer dat jij er dan geen goed woord voor over hebt. En ik zeg dan op mijn beurt, je keihard inzetten door met 1 druk op de knop geld over te maken? Ik zet me op m'n werk elke dag keihard in omdat de finaciele situatie in nederland juist WEL ten koste gaat van de nederlander(iig bepaalde doelgroepen)..

Daarbij wil ik wel zeggen dat ik echt de ernst van de situatie wel inzie hoor en ik heb gedoneerd.
Laatst bijgewerkt door cube op 21-01-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:49

Xanthe schreef:
misschien is dit wel een mooi moment om ervoor te zorgen dat die armoede eens een beetje opgeheven wordt? En wat mij betreft in ieder geval liever een arm land waar (bijna) iedereen onderdak en eten heeft, dan een land wat zoals nu compleet in puin ligt waar mensen sterven van honger, dorst, ziektes, noem het maar op...

Dus voor de aardbeving had (bijna) iedereen onderdak en eten? Misschien moet je je dan even in het land haiti verdiepen als je dit serieus denkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:52

Met keihard inzetten bedoel ik alle Nederlanders (bekend en onbekend) die allerlei acties op touw zetten. Dat zijn er heel wat!

Het gaat mij ook niet om of mensen doneren of niet. Maar de argumentatie dat we het geld beter hier kunnen gebruiken, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Sorry.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:52

stef schreef:
Xanthe schreef:

Dus voor de aardbeving had (bijna) iedereen onderdak en eten? Misschien moet je je dan even in het land haiti verdiepen als je dit serieus denkt

Dat zeg ik niet, ik zeg dat ná alle hulp misschien een aanzienlijk gedeelte van de bevolking onderdak heeft.
In ieder geval meer dan nu het geval is, dus ik geef daar graag een bijdrage aan!

Misschien moet jij je even serieus in mijn verhaal verdiepen als je dat serieus denkt :D
Nee dat was een grapje, maar zo aanvallend hoeft het toch niet?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:53

Citaat:
Nou dan verschillen we daar van mening over. Dat kan, alleen jammer dat jij er dan geen goed voor over hebt. En ik zeg dan op mijn beurt, je keihard inzetten door met 1 druk op de knop geld over te maken? Ik zet me op m'n werk elke dag keihard in omdat de finaciele situatie in nederland juist WEL ten koste gaat van de nederlander(iig bepaalde doelgroepen)..

Daarbij wil ik wel zeggen dat ik echt de ernst van de situatie wel inzie hoor en ik heb gedoneerd.

En voor al die nederlanders die ten onder gaan in de financiele crisis is er een sociaal vangnet. Dat is het mooie aan een zorgstaat zoals Nederland! En als wij zelfs de middelen hebben om mensen op die manier te helpen, dan moeten we de landen die op deze manier getroffen worden en geen middelen hebben om de bevolking te helpe, te hulp schieten. Dat is de morele en sociale verplichting die het met zich mee brengt.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 21-01-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Ik heb vandaag al mijn kleingeld gegeven, maar meer krijgen ze niet.. Onze belastingcenten gaan erheen en dat wordt ons ook niet gevraagd :D

Sammie

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:55

Karin_88 schreef:
Ik heb vandaag al mijn kleingeld gegeven, maar meer krijgen ze niet.. Onze belastingcenten gaan erheen en dat wordt ons ook niet gevraagd :D

Nee, maar dankzij het al dan niet gebruiken van je stemrecht zit er nu een regering die namens jou die beslissingen neemt. Handig hé, dat ze dat niet eerst een bijna 17 miljoen inwoners hoeven te vragen :D
Grapje hoor ;)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:56

Toekie:Nou goed, ik geloof dat we van mening verschillen en dat geeft ook niet.
flyaway:we hebben idd de middelen maar die worden soms alleen niet gebruikt omdat de financien bij de regering op zijn..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:57

Maakt ook niets uit cube.
Toepasselijk die muziek nu, van Michael Jackson. Sowieso, zijn gedachte van

Heal the world, make it a better place

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:58

btw dat stemmen gaat wel steeds moeilijker worden. Ze doen nl. niet wat ze in hun partijprogramma's beloofden dat ze zouden doen }>

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:59

Dat past er idd goed bij, geweldig nummer is dat!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:01

Ik doneer niet. Niet omdat ik het de mensen daar niet gun, maar omdat ik het de mensen die het geld er onderweg ertussenuit pikken niet gun.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:05

Wij hebben gegeven aan een weeshuis wat daar zwaar is getroffen. Niet aan giro 555 maar dus een kleiner project, hopelijk kunnen ze met ons geld en het geld van andere wat doen voor de mensen daar.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:08

Ik heb niet veel geld (arme student :')) maar wilde toch iets doen, heb dus maar een smsje gestuurd naar dat nummer van giro 555. Dat is dan drie euro, niet veel, maarja, het is iig iets.