Chiqa schreef:Nou? Noem dan eens zo'n situatie Miracle want tot nu toe heb je er nog geen een met een bepaalde 'overtuiging' als zwakke verkeersdeelnemer kunnen brengen, maar ben benieuwd?
Prima.
Ik kan je er een uit eigen ervaring geven.
Een straat vlakbij mijn huis, is smal, met erlangs struiken en draad. Daar midden in zitten 2 wegversmallingen, waar de andere kant voorrang heeft, als ik richting huis rij. Als er een auto van die andere kant komt, moet ik dus stoppen (joh.) En aangezien die versmalling vlak voor een onoverzichtelijk bocht zit, houden niet alle auto's daar rekening mee, dat ik op de rem zou moeten. Ik woon daar, dus ik weet inmiddels wel dat ik goed moet uitkijken, en dus niet harder dan 20 moet rijden daar. En uiteraard, zijn er altijd weer van die heerlijk ongeduldige automobilisten die niet even willen wachten totdat ik netjes voorbij die versmallingen ben, en dus voorbij willen. Ik kan dan NIET aan de kant, omdat ik dan in de struiken hang. En dat vind ik persoonlijk niet de meest prettige plek op de openbare weg
Goed, als meneer of mevrouw automobilist toch erlangs wil, zal die mij de berm in moeten rijden, of meneer of mevrouw tegenligger even diep in de ogen kijken, omdat die versmalling maximaal 50 meter uit elkaar liggen. In die situatie kan ik dus niet aan de kant, en als ik spontaan op de rem moet, zit diegene letterlijk achterop mijn scooter. (Wat me dus al 1 keer helemaal gebeurd is, en 1 keer nauwelijks wat scheelde, of ik had er weer prachtig bij gelegen....)
Voila, de situatie. Ik wil hem zelfs nog wel even voor je uittekenen als het je nu nog steeds geen beeld kan geven hoor
Desnoods google ik de plattegrond nog voor je als mijn uitleg niet duidelijk is.. Kortom, je kan niet altijd aan de kant.
Vind het gewoon zacht gezegd frustrerend dat de scooterrijder als schuldige word bestempeld.