De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:32

Nu, 1.30 uur s'nachts vraag ik me af in wat voor een vreemd land we wonen. Waak nu over Culemborg omdat Molukkers en Marokanen daar ruziek hebben gekregen om een BROODJE SHOARMA. en daar trommelen ze nu al ruim een week ieder uur van de dag politie voor op om als een grensbewaker door het gebied te lopen.. ik doe wat mij gevraagd wordt maar dit is toch bij het belachelijke af..
Als ik dan hier de discussies terug lees over het opvoeren van een brommer, denk ik maar 1 ding: PEOPLE, GROW UP!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:40

Susy_Q schreef:
Nu, 1.30 uur s'nachts vraag ik me af in wat voor een vreemd land we wonen. Waak nu over Culemborg omdat Molukkers en Marokanen daar ruziek hebben gekregen om een BROODJE SHOARMA. en daar trommelen ze nu al ruim een week ieder uur van de dag politie voor op om als een grensbewaker door het gebied te lopen.. ik doe wat mij gevraagd wordt maar dit is toch bij het belachelijke af..
Als ik dan hier de discussies terug lees over het opvoeren van een brommer, denk ik maar 1 ding: PEOPLE, GROW UP!

We leven inderdaad in een vreemde wereld waar iets als tolerantie nauwelijks meer bestaat en jullie zijn er het dupe van...En als je dan je taak volbrengt krijg je "Ga boeven vangen" naar je lop geslingerd...

Weet je, je moet het maar zo zien: In dit topic reageren soms mensen die geen idee hebben wat er bij komt kijken wanneer je een politieagent(e) wil zijn. Geen flauw benul hebben, maar wel mee willen praten...Dan krijg je soms erg vreemde en lachwekkende posts, maar ook posts waar je kwaad om kunt worden...

Ik kruip nu zo langzaam m'n nestje weer in...Succes met de dienst... :(:)

Edit: Heb "De Veelmoger" maar weer ens geplaatst in de hoop dat het voor sommige mensen een eye-opener is. Gelukkig zag ik al dat mensen het gelezen hebben en er goed op reageren...Is de wereld toch nog niet zo verdorven als ik dacht.... :')

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:15

Adil18 schreef:
Politieagenten....Mannen en vrouwen die ons dagelijks proberen te beschermen en als "dankjewel" er een grote bek voor terug kijken....Van de overheid krijgen ze als "dankjewel" een miserabel loontje....

Wij, de burgers, verwachten een soort van superheld....Een de overheid stelt kaders op waar onze "superhelden" zich binnen moeten bewegen. "Je mag dit niet, je mag dat niet, je mag er zeker niet op los slaan, vooral als de pers er is....Veel plezier bij het onder controle krijgen van de rel...!"

Ach weet je, ik zou zo veel hierover kunnen zeggen...Ik vind het gewoon kwalijk hoe mensen over de politie denken....Hoe mensen agenten behandelen...Hoe onze overheid de agenten behandeld.

Ik zou zo veel kunnen zeggen, maar dit "gedicht" (het is niet de eerste keer dat ik hem op bokt zet) zegt zo veel meer:

Citaat:
Als anderen slapen, mag ik waken.
Ik mag werken op zaterdag en zondag.
Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan.
Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels.
Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset.
Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.
Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron.
Soms wel twee keer op 1 avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje.

Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren.
Ik mag ook gas geven.
Ik mag hard rijden, "met toestemming" door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn.
Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen.
Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen.
Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput.
Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben.
Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden.
Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.
Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen.
Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk.
Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commisaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat.
Ik mag bekeuringen uitdelen.
Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.
Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal.

Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat.
Ik mag er de machinist als eerste opvangen.
Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres.
Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen.
Ik mag vechten bij een aanhouding.
Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten.
Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander.
Ik mag zelfs een column schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.

Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Ik ben eigelijk maar een verwend kereltje.

Wijkagent Utrecht.

Wat een geweldige omschrijving!!! _/-\o_

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:18

Ik hoef echt dat gedicht niet te lezen om een politieagent te kunnen begrijpen fo te leren begrijpen.

Waarom ik met het topic mee praat en niet over bijvoorbeeld Culemborg is omdat die situatie in Culomborg te gek voor woorden is. Wat moet een mens daar nu voor zinnigs woord over zeggen behalve dan tegen de inwoners, doe normaal!

Waarom zouden we het over Columborg moeten hebben om te laten merken dat we politie respecteren?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:36

eppie38 schreef:
Ik kom ook van het kamp, ooit ben nu al heel erg lang aan het burgeren maar nee hoor op het kamp zijn ze echt niet bang(politie), komen gewoon met iets meer mensen omdat ze nu eenmaal een slechte reputatie hebben maar sorry zou ik ook doen.
Over het algemeen hebben kampers en politie best een goede band, klinkt heel erg raar maar er is wederzijds respect maarre toch ben ik blij dat ik gewoon in een huis woon en niet als mijn ouders, grootouders enz in een wagen, juist om dit soort vooroordelen.

Over het algemeen is het zo dat als je een kamper met respect behandeld je minstens zo veel respect terug krijgt :j Hetzelfde met veel echte criminelen (en dan niet de tasjesdieven en inbrekers) ze snappen echt wel dat een politieagent ook maar zijn werk doet en dan opgepakt worden een beroepsrisico is, zo lang ze maar met respect behandeld worden.

Het is vooral het jonge dronken/doorgesnoven tuig dat bij voorbaat al geen respect heeft voor de politie, en uberhaubt autoriteiten :+

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:40

Ik hoef dat gedicht ook niet te lezen om de politie te begrijpen. Ik weet heel goed dat ze het zo makkelijk niet hebben en door veel mensen niet begrepen worden.

Wat ik jammer vind is dat mensen hier in het hoekje "aso en geen begrip voor de politie" worden gestopt op basis van reacties over 1 onderwerp.
Natuurlijk zijn er ergere dingen dan een stomme brommer die wat te hard loopt. Maar je wordt hier gewoon belachelijk gemaakt alleen omdat je ergens wat anders over denkt...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:43

Ik heb wel respect voor ze, maar ik vind dat ze je zo arrogant kunnen aankijken daar mee maken ze zich zelf echt niet geliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:35

xxappiexx schreef:
Ik hoef dat gedicht ook niet te lezen om de politie te begrijpen. Ik weet heel goed dat ze het zo makkelijk niet hebben en door veel mensen niet begrepen worden.

Wat ik jammer vind is dat mensen hier in het hoekje "aso en geen begrip voor de politie" worden gestopt op basis van reacties over 1 onderwerp.
Natuurlijk zijn er ergere dingen dan een stomme brommer die wat te hard loopt. Maar je wordt hier gewoon belachelijk gemaakt alleen omdat je ergens wat anders over denkt...

Ik heb zelf ook scooter gereden en je maakt het in je berichten wel moeilijker dan het is. Ook ben je erg aanvallend in je woorden en dat roept reakties op.

Ik heb er nog nooit last van gehad dat ik van de weg gereden wordt, of de berm ingedrukt en ik reed niet te hard. Ik hou gewoon zoveel mogelijk rechts. Maar ik kom als automobilist zat scooters tegen die gewoon midden op de weg blijven rijden, omdat ze vinden dat ze daar ook mogen rijden, dan krijg je inhaalmanoevres en idd er zijn zat aso's die dan even extra doen..maar als je aan de kant gaat voor een auto die wil passeren, is er niets aan de hand.

Ik vraag mij af, als iedereen er last van had, dan was het al veranderd onder het mom van verkeersveiligheid.

Anders denken mag, maar wees dan sportief om de consequenties te aanvaarden. Dat je door je anders denken, anders gaat doen en regels overtreedt en dan hiervoor wordt bekeurd, is nog altijd een eigen keuze geweest. Als je dan een handhaver tegenkomt heb je pech...zij doen hun werk en jij doet wat jij op dat moment beslist te doen...eigen verantwoording.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:36

@ xxappiexx en LADPR: Ik benn blij dat jullie het gedicht niet nodig hebben om de politie te begrijpen, echter zijn er genoeg mensen die het wel nodig hebben. En dan heb ik het niet alleen over de "normale" burger, maar ook over de hoge heren in de politiek.

LADPR schreef:
Waarom zouden we het over Columborg moeten hebben om te laten merken dat we politie respecteren?

Ik heb wel respect voor het feit dat de agenten daar dag en nacht waken en er voor zorgen dat de boel niet uit de spuigaten loopt....Ik vind dat het daarom best wel aangehaald mag worden.... :j

xxappiexx schreef:

Hm, ik zie die berichten eigenlijk nergens staan...Hoewel ik het moet toegeven erg lachwekkend te vinden dat je geen preek van de politie verdraagt, maar wel de regels overtreedt. Dat is ergens gewoon krom. Je wilt geen preek die de politie bewaart voor de domme 16-jarige, maar in mijn ogen stel je je wel als een dom persoon op door je brommer op te voeren en harder te rijden dan eigenlijk toegestaan....Wat gebeurd er wanneer jij een ongeluk bouwt?

Mensen zijn soms zulke interessante wezens! Wanneer ze een bekeuring krijgen omdat ze te hard rijden roepen ze dat de politie boeven moet gaan vangen. Wanneer op dezelfde straat een kind dood wordt gereden wordt gezegd dat iedereen veel te hard rijdt op die straat en de politie daar harder moet optreden. :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:58

Het ging er mij om dat ik als aso word afgeschilderd omdat ik netjes met het verkeer mee rijd met mn brompie.

Als je je niet aan de regels wilt houden prima, maar dan moet je inderdaad wel de consequenties aanvaarden. Ik ga niet moeilijk lopen doen als ik een bekeuring krijgt omdat ik 5 km te hard rijd, ik weet zelf wel dat ik te hard gereden heb dan. Maar goed je word er hier dus niet eens voor bekeurd als je je inderdaad maar normaal gedraagd.

Te hard rijden en netjes met het vekeer meerijden, netjes rechts van de weg is inderdaad heel wat anders dan inderdaad te hard rijden en tussen auto's door scheuren en inhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:21

Adil18 schreef:
Mensen zijn soms zulke interessante wezens! Wanneer ze een bekeuring krijgen omdat ze te hard rijden roepen ze dat de politie boeven moet gaan vangen. Wanneer op dezelfde straat een kind dood wordt gereden wordt gezegd dat iedereen veel te hard rijdt op die straat en de politie daar harder moet optreden. :+

Klopt zo wat je hier schrijft!
Maar hand in eigen boezem steken? Maar dat gaan we niet doen! ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:23

Tsja zo zat ik tijdje terug op een verjaardag en werd er een heel verhaal verteld over een familielid die wel ruim 50 km te hard had gereden in een woonwijk en de 'sukkels' van de politie hadden zn rijbewijs afgenomen.

Mijn reactie van eigen schuld dikke bult werd niet zo op prijs gesteld, haha

Toen ik vroeg van wat nou als er een kind was overgestoken werd er makkelijk gezegd ach zeur niet dat gebeurd niet.

Sommige mensen zijn inderdaad heel erg.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:34

LADPR schreef:
Tsja zo zat ik tijdje terug op een verjaardag en werd er een heel verhaal verteld over een familielid die wel ruim 50 km te hard had gereden in een woonwijk en de 'sukkels' van de politie hadden zn rijbewijs afgenomen.

Mijn reactie van eigen schuld dikke bult werd niet zo op prijs gesteld, haha

Toen ik vroeg van wat nou als er een kind was overgestoken werd er makkelijk gezegd ach zeur niet dat gebeurd niet.

Sommige mensen zijn inderdaad heel erg.

Een kind kan ook onder je wagen lopen met 20km/u
Het maakt je alleen meer schuldig als je harder gaat dan de toegestane snelheid.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:35

Ja precies, dat soort mensen snap je niks van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:37

unicorn_kiss schreef:
Het maakt je alleen meer schuldig als je harder gaat dan de toegestane snelheid.

Met 20km u. zie je het kind eerder. Kun je eerder remmen en is de klap beduidend minder.....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:37

Nee van die mogen ze van mijn part rijbewijs permanent houden.
ik rijd ook vaak te hard, maar dat gaat meer over autosnelweg en overzichtelijke wegen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:39

Ja heb niet goed gelezen inderdaad, hoe harder je rijd en minder snel je het kind ziet!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:39

slimmerik schreef:
unicorn_kiss schreef:

Met 20km u. zie je het kind eerder. Kun je eerder remmen en is de klap beduidend minder.....

Er zit uiteraard verschil in.. snelheidslimieten bestaan niet voor niks.. ik bedoel alleen dat het iedereen kan overkomen ongeacht de snelheid.
Maar je kan het risico beperken door je aan de regels te houden.
Ik vind bv in het centrum van de stad met spelende kinderen op de stoep.. 30/u eigenlijk nog te veel.. ergens moet jij ook een beetje bepalen welke snelheid je waar aanneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:38

marleen_usar schreef:
Ik heb wel respect voor ze, maar ik vind dat ze je zo arrogant kunnen aankijken daar mee maken ze zich zelf echt niet geliefd.

Ja en waarom? ;) Omdat ze tegenwoordig alleen nog maar scheldwoorden naar hun hoofd geslingerd krijgen, op de 1 of andere manier moeten ze nog proberen gezag uit te stralen, maar als ze dat doen timmeren mensen er gelijk op los. Misschien dat wat arrogantie nog wel helpt naar de burgers om ze te laten gedragen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.. ze doen hun best voor de samenleving en ze worden niet bepaald aardig behandeld door iedereen..

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:07

Slechte ervaringen met de politie??

Ik wordt om kwart voor 6 's morgens uit mijn bed gebeld voor een melding van de meldkamer van de winkel waar ik werk. Ik kom daar met mijn collega, gat in het dak, geforceerde deuren, een puinhoop en doorgeknipte kabels.
Op dat moment zijn we snel naar buiten gegaan en in de auto gaan zitten. Weet jij veel of die gasten nog binnen zijn? Al met al heb ik 70 minuten op de politie moeten wachten. Uiteraard heb ik ze hier op aangesproken. Wat ik als reactie kreeg? Maar mevrouw, dit is toch geen spoedgeval? Vervolgens geloven ze ook niet dat de inbrekers door het dak zijn gekomen, terwijl daar toch echt een gat in zit en moeten wij ze vertellen dat ze de hele winkel maar eens door moeten om te checken of er niemand meer binnen zit.

Winkeldieven betrapt op de camerabeelden in de winkel, die vervolgens gepakt zijn door de politie. Ik heb langer op het bureau gezeten om aangifte te doen, dan dat die winkeldieven er gezeten hebben. Het enige wat ze krijgen is een boete en een winkelverbod.

Een huisgenootje die bedreigd wordt omdat ze weggelopen is bij haar loverboy. Politie komt en doet niks. Ze kan nergens heen voor onderdak omdat ze (nog) niet inelkaar gemept is. Niet alleen zij, maar vervolgens ook ik en een andere huisgenote zitten vervolgens met de gebakken peren en een stelletje aggressieve mafkezen aan de deur.

Dit zijn dingen waar de politie niet altijd wat aan kan doen omdat ze gewoonweg te weinig mogen, maar het zorgt er wel voor dat ik héél weinig respect heb voor de agenten.

Kijk je dan naar programma's uit Engeland of Amerika, dan vraag ik me echt af hoe de Nederlandse staat dit soort dingen aan denkt te gaan pakken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:15

SpiedSkeet schreef:
Slechte ervaringen met de politie??

Ik wordt om kwart voor 6 's morgens uit mijn bed gebeld voor een melding van de meldkamer van de winkel waar ik werk. Ik kom daar met mijn collega, gat in het dak, geforceerde deuren, een puinhoop en doorgeknipte kabels.
Op dat moment zijn we snel naar buiten gegaan en in de auto gaan zitten. Weet jij veel of die gasten nog binnen zijn? Al met al heb ik 70 minuten op de politie moeten wachten. Uiteraard heb ik ze hier op aangesproken. Wat ik als reactie kreeg? Maar mevrouw, dit is toch geen spoedgeval? Vervolgens geloven ze ook niet dat de inbrekers door het dak zijn gekomen, terwijl daar toch echt een gat in zit en moeten wij ze vertellen dat ze de hele winkel maar eens door moeten om te checken of er niemand meer binnen zit.

Winkeldieven betrapt op de camerabeelden in de winkel, die vervolgens gepakt zijn door de politie. Ik heb langer op het bureau gezeten om aangifte te doen, dan dat die winkeldieven er gezeten hebben. Het enige wat ze krijgen is een boete en een winkelverbod.

Een huisgenootje die bedreigd wordt omdat ze weggelopen is bij haar loverboy. Politie komt en doet niks. Ze kan nergens heen voor onderdak omdat ze (nog) niet inelkaar gemept is. Niet alleen zij, maar vervolgens ook ik en een andere huisgenote zitten vervolgens met de gebakken peren en een stelletje aggressieve mafkezen aan de deur.

Dit zijn dingen waar de politie niet altijd wat aan kan doen omdat ze gewoonweg te weinig mogen, maar het zorgt er wel voor dat ik héél weinig respect heb voor de agenten.

Kijk je dan naar programma's uit Engeland of Amerika, dan vraag ik me echt af hoe de Nederlandse staat dit soort dingen aan denkt te gaan pakken.

Volgens mij zijn dit nu net twee voorbeelden waar de agenten zelf ook steen en been over klagen. Ligt imo meer aan ons beleid, ik heb soms trouwens wel het idee dat veel mensen dat ook niet anderom kunnen bekijken (net als de snelheidsboetes en de ongelukken).
Wanneer iemand verdacht is vinden ze maar dat al zijn rechten geschonden mogen worden (recht op privecy en vrijheid dan vooral) maar ow wee als de politie jou een uurtje vast zou houden voor niets wat je niet gedaan hebt.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:17

@ liedje, daarom zet ik er ook bij dat ik weet dat ze in sommige gevallen niks mogen doen, maar het draagt absoluut niet bij aan het negatieve beeld dat veel mensen van de politie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:20

Begrijp dat het vervelend is dat er ingebroken is maar als ze aan elke inbraak een prioriteit 1 zouden moeten geven zou het wel erg druk worden op de weg met toeters en bellen.....Zouden ze mensen tekort hebben als er écht iets aan de de hand is van kwestie leven of dood.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:25

LADPR schreef:
Het ging er mij om dat ik als aso word afgeschilderd omdat ik netjes met het verkeer mee rijd met mn brompie.

Als je je niet aan de regels wilt houden prima, maar dan moet je inderdaad wel de consequenties aanvaarden. Ik ga niet moeilijk lopen doen als ik een bekeuring krijgt omdat ik 5 km te hard rijd, ik weet zelf wel dat ik te hard gereden heb dan. Maar goed je word er hier dus niet eens voor bekeurd als je je inderdaad maar normaal gedraagd.

Te hard rijden en netjes met het vekeer meerijden, netjes rechts van de weg is inderdaad heel wat anders dan inderdaad te hard rijden en tussen auto's door scheuren en inhalen.

Idd, zo bedoelde ik het ook. Alleen door alle kritiek ben ik me misschien wat te aanvallend te gaan verwoorden. Het schoot me gewoon in het verkeerde keelgat dat ik als aso wordt neergezet (niet letterlijk nee), terwijl ik andere verkeersdeelnemers juist niet tot last wil zijn door me aan te passen aan de snelheid van de andere weggebruikers. (want ik vind het ook niet fijn om met de auto achter een brommer te moeten blijven hangen die net 40 rijdt)

Als ik agenten onderweg tegenkom is er niks aan de hand, ookal rijd ik te hard (met het verkeer mee) en gewoon langs het midden van de rijbaan. Alleen met de rollerbank krijg ik een boete (waar ik verder geen problemen mee heb, zij doen ook gewoon hun werk). Alleen het verhaaltje over levensgevaarlijke dingen die ik uit zou spoken e.d. hoef ik niet te horen nee, zo gedraag ik me niet en zo heeft de agent me ook niet zien rijden. Dat is het enige waar ik een probleem mee had.

Hopelijk is het zo beter te begrijpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:59

Brommer opvoeren màg niet .....simpel zat. Als je dat tòch doet krijg je een welverdiende preek.... ook simpel zat.