Sandeman schreef:Er zijn hier wel meer mensen met een temperamentsprobleem en mensen die zich snel voelen aangevallen.
Ik vind dat op bokt over het algemeen wel zo

Maargoed op internet kan je veel verkeerd interpreteren ook
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:gekvanfleur schreef:oke: ik hou jou aan, en vraag om je rijbewijs. jij begint vrolijk met je en jij, en ik vraag of je het op 'ú' wilt houden. zeg jij dan u?
want daa zit hem dus het respect. ik wil graag aangsproken worden met u en ga jij dat dan doen. of heb je vooral zelfrespect.
Ik moet de eerste beste agent nog tegenkomen die zoiets lachwekkends zou zeggen, maar goed stel dat....
Dan zou ik vragen naar het wetsartikel van het wetboek van strafrecht waar in exact staat dat het verboden zou zijn om het woord jij verboden is naar een ambt in functie.
liedje89 schreef:Maar als iemand jou er op moet wijzen dat hij leiver met 'u' aangesproken moet worden heb je imo al een fout gemaakt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de rest van het gesprek fijn verloopt. Een gesprek kan wel fijn verlopen als je eerst 'u' zegt en de andere persoon aangeeft dat je 'je' mag zeggen
Adil18 schreef:liedje89 schreef:@adil18: Over het algemeen vind ik dat niet de eer aan jezelf houden maar arrogant en uit de hoogte overkomen op je gesprekspartner waardoor je alleen maar meer vijandigheid creeerd en vaak express het bloed onder de nagel van de ander vandaan haalt. Dus nee gewoon laf.
We kunnen het ook anders stellen. Jij noemt mij dus nu eigenlijk arrogant, ik zeg tegen jou: Ga een cursus "Anger Management" volgen....Als jij zoiets ziet als provocatie of bloed onder de nagels vandaan alleen ben jij imo de persoon met een probleem, namelijk een temperamentsprobleem.
unicorn_kiss schreef:Sandeman schreef:Er zijn hier wel meer mensen met een temperamentsprobleem en mensen die zich snel voelen aangevallen.
Ik vind dat op bokt over het algemeen wel zo
Maargoed op internet kan je veel verkeerd interpreteren ook
luffie schreef:Het staat volgens mij niet in een wet beschreven hoor.....Het gaat erom dat een agent VRAAGT of je hem/haar met u aan wil spreken. Als je dat dan niet doet zou het als belediging van ambtenaar in functie opgevat kunnen worden.
luffie schreef:Chiqa schreef:
Ik moet de eerste beste agent nog tegenkomen die zoiets lachwekkends zou zeggen, maar goed stel dat....
Dan zou ik vragen naar het wetsartikel van het wetboek van strafrecht waar in exact staat dat het verboden zou zijn om het woord jij verboden is naar een ambt in functie.
Het staat volgens mij niet in een wet beschreven hoor.....Het gaat erom dat een agent VRAAGT of je hem/haar met u aan wil spreken. Als je dat dan niet doet zou het als belediging van ambtenaar in functie opgevat kunnen worden.
Los daarvan vind ik het ronduit respectloos om iemand(politie of niet) dan gewoon met je en jij aan te blijven spreken!
Chiqa schreef:luffie schreef:Het staat volgens mij niet in een wet beschreven hoor.....Het gaat erom dat een agent VRAAGT of je hem/haar met u aan wil spreken. Als je dat dan niet doet zou het als belediging van ambtenaar in functie opgevat kunnen worden.
Wat een flauwekulNou de eerste de beste agent die mij hiervoor gaat bekeuren moet ik nog steeds tegenkomen denk niet dat een agent zich beter druk kan gaan zitten maken waarom hij mij aanhoud dan om een gedachte die jij dr op nahoud
liedje89 schreef:Wat een onzin opmerking. Ik vind mensen die uit de hoogte doen en daarmee mij belachelijk proberen te maken vervelender dan mensen die zichzelf alleen belachelijk maken. AAh ik heb een serieus anger management probleem. Sorry maar wat is dat nou voor redenatie. Als je u als een trucje gebruikt om mensen op afstand te houden die je eigenlijk niet moet is dat imo dus passieve agressie maar dat kan jij anders zien natuurlijk.
Chiqa schreef:luffie schreef:Het staat volgens mij niet in een wet beschreven hoor.....Het gaat erom dat een agent VRAAGT of je hem/haar met u aan wil spreken. Als je dat dan niet doet zou het als belediging van ambtenaar in functie opgevat kunnen worden.
Wat een flauwekulNou de eerste de beste agent die mij hiervoor gaat bekeuren moet ik nog steeds tegenkomen denk niet dat een agent zich beter druk kan gaan zitten maken waarom hij mij aanhoud dan om een gedachte die jij dr op nahoud :D
Adil18 schreef:liedje89 schreef:
Maar goed dat dat er tussen staat. Want daar kunnen heel veel mensen zich niet druk om maken hoor.
Tja, maar ook genoeg mensen wel...
unicorn_kiss schreef:Er zijn agenten die een kort lontje hebben hoor en voor de gekste dingen bekeuren
liedje89 schreef:Ik ind het trouwens heus niet altijd arrogant oid om u te zeggen wanneer mensen je wel net aanspreken maar je niet netjes behandelen vind ik dat veel vervelender dan wanneer ze er gewoon eerlijk over zijn dat ze me niet netjes behandelen. Ik spreek mensen ook met u aan vind mezelf toch niet arrogant
Chiqa schreef:luffie schreef:Dit is wel de wet nl. Als een agent zich beledigd voelt kan hij een bekeuring uitschrijven.
Moet dit wel gegrond zijn, en daar is echt wel even meer voor nodig hoor dan weigeren hem met U aan te spreken![]()
Wat een flauwekul.
MamboBeach schreef:Ik denk dat de mensen die u echt niet begrijpen een flinke plaat voor hun hoofd hebben en de opvoeding of niet is gelukt of niet is doorgedrongen... Ik sta er echt van te kijken dat mensen er niets van (willen) begrijpen...
Op je werk spreek je iemand toch ook aan met u?!
KiWiKo schreef:ik heb hem wel eens gehad....... een bekeuring voor het beledigen van een ambtenaar in functie![]()
![]()
het enige wat ik zei was........ goh, Had uw vrouw gisterenavond hoofdpijn???
maar dit is wel 20 jaar geleden............. toen beledigde je nog iemand daarmee, tegenwoordig is het bijna ongepast om dat niet te zeggen
Adil18 schreef:unicorn_kiss schreef:Er zijn agenten die een kort lontje hebben hoor en voor de gekste dingen bekeuren
Hoezo voor de gekste dingen? Een middelvinger opsteken is voor de meeste mensen al een heel normaal teken die zoner probleem gegeven wordt. Echter bij een politieagent kan je dat wat gaan kosten....Maar om dan te zeggen dat agenten een kort lontje hebben...?
Je hebt een ambtenaar in functie niet te beledigen, klaar.
liedje89 schreef:MamboBeach schreef:Ik denk dat de mensen die u echt niet begrijpen een flinke plaat voor hun hoofd hebben en de opvoeding of niet is gelukt of niet is doorgedrongen... Ik sta er echt van te kijken dat mensen er niets van (willen) begrijpen...
Op je werk spreek je iemand toch ook aan met u?!
Ik spreek mensen wel aan met u. Dat is ook in mijn eigenbelang op het werk, mensen in de dienstverlening, vreemden op straat als ik iets wil vragen. Ik kan me er alleen niks bij voorstellen dat je dat ook echt belangrijk vind en je het ook echt vervelend vind als je (per ongeluk) een keer met je aangesproken word. Ik vind het vooral heel jammer voor jezelf als je je daar echt iets van aantrekt, wat kan jou het nu schelen als ik me verspreek of iets anders gewent ben.