Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:49

oomens schreef:
Miska schreef:
doordat er misbruik van gemaakt is door zo'n loslopende kloot die het gewoon weer bij een ander mag gaan doen.
Ik neem aan dat er niet tegen hem is gezegd dat hij het weer opnieuw mag doen bij een ander.

Ik weet niet precies wat de dader in jouw geval voor straf en behandeling heeft gekregen, maar als TBS daar onderdeel van was, dan laten ze zo iemand als het goed is alleen gaan als ze hem niet langer als een groot risico zien. Als hij niet te genezen is en het vermoeden bestaat dat hij het zo weer doet, dan komt zo iemand op een long stay afdeling en dus niet op straat.

Dat is allemaal nog in behandeling, maar ik bedoel alle ander kloten die er wel mee weg gekomen zijn, want voor mijn stiefvader zal het niet anders zijn denk ik.
Eerst is er al onderbemanning op het politiebureau, waardoor hij nu nog gewoon los mag blijven lopen en waarschijnlijk pas in januari opgepakt gaat worden.
We hebben een zaak werd er gezegd, maar de officiële aangifte moet nog gebeuren.
Dankzij de duizend en één andere zaken omtrent seksueel misbruik gevallen.
Lang leve het systeem!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:50

En ik vind het eigenlijk ook bewonderens waardig dat er mensen zijn die het hun hele leven lang volhouden om genoeg te hebben aan fantasieën (al dan niet gecombineerd met seks met andere volwassenen). Stel je voor je bent hetero en je mag je hele leven alleen maar seks met mensen van hetzelfde geslacht. Dan is het knap als je dat volhoud.

Vjestagirl

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:51

Kunnen we ophouden deze mensen kloten te noemen. Of wat dan ook voor scheldwoord? Het zijn gewoon mensen. En dat jij een hekel hebt aan 1 van die mensen weten we nu wel Miska, dat hoef je niet iedere keer met een boel gescheld en haatverwensingen duidelijk te maken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:55

Mensen ja met een gruwelijke manier van handelen en als ik ze kloten wil noemen, omdat ik ze dat meer vind dan menselijk dan noem ik ze zo.
Kan ook naam en toenaam hier neerzetten, flyers gaan uitdelen en alle andere manieren om te laten weten wie mijn stiefvader is met alle andere misbruikers wat ze geflikt hebben, maar dan ben ik ook strafbaar.
Het is maar een woord.
Pedofiel is ook bijna een modewoord geworden en bestempeld nog lang niet het gevoel erbij!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:55

Vjestagirl schreef:
En ik vind het eigenlijk ook bewonderens waardig dat er mensen zijn die het hun hele leven lang volhouden om genoeg te hebben aan fantasieën (al dan niet gecombineerd met seks met andere volwassenen). Stel je voor je bent hetero en je mag je hele leven alleen maar seks met mensen van hetzelfde geslacht. Dan is het knap als je dat volhoud.

en in het geval van een pedofiel een ramp als het wel mis gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:29

Moniek schreef:
sluit ze maar op maar dan wel tussen de andere geditineerde dus no special treatment zoals ze nu wel krijgen.
dan leven ze geen 24 uur en dat is echt niet zo duur

Welke special treatment dan?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:52

Apart van de anderen gevangen op een "specialeäfdeling,zodat andere gevangenen ze met rust moeten laten.
TV op de kamer enz het is nog net niet het Hilton.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:01

Angelita schreef:
sharir schreef:
Hoe kan je in godsnaam een pedoseksueel begrijpen? Zelf zou ik eigenhandig zijn strot doorsnijden. Daar ga ik die paar jaar wel voor in de bak zitten. Ik keur het echt helemaal niet goed dat er mensen met hun klauwen aan kinderen zitten. En dan heb ik het echt over baby's, kleuters, peuters.
Dan spreek ik echt niet meer over een geaardheid. Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zou je er niets aan kunnen doen? Ik steel toch ook niet, steek ook niets in de fik, verkracht ook geen mannen of vrouwen. Iedereen moet dat knopje in zijn hoofd hebben, Dit is niet goed wat ik nu doe.
Je kan heus wel ergens hulp vinden als je dat echt wil. Maar dan moet je het ook echt willen.

Dát heet nou empathie, en als je empathisch sterk bent mag je daar héél trots op zijn. :D
Dat jij op een neerbuigende manier kunt zeggen ''Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zo je er niets aan kunnen doen?' geeft al aan dat jij daar iets minder van hebt. Als iemand ziek is is dat namelijk heel verdrietig, dat is niet een keuze die je maakt: zo bén je gewoon, en dat is ontzettend vervelend.

Ik heb genoeg empathie, maar helemaal niet voor zulke mensen.
Als ze zulke gedachtes hebben en ze gaan er vrijwillig voor in therapie. Dan kan ik het iets opbrengen. Maar voor die smeerkezen die de kinderen aanranden totaal niet.
En door die mensenrechten zweverige types zoals jij nu laat zien met deze post, werkt ons maatschappelijk systeem niet.
Iedereen een 2e kans geven werkt gewoon niet. De een verdient het wel en de ander hoort gewoon achter slot en grendel.

De mensen hier in het topic die ze als gewone mensen beschouwen, omdat het hun geaardheid is, klopt gewoon voor geen kant.
Ik snap niet dat jullie het kunnen vergelijken met hetero of gay zijn.
Dat je hetero of gay bent stem je er ALLEBIJ mee in dat je zo verder wil leven.
Ontmoetingsplekken genoeg voor die 2.
Moet er niet aan denken dat er ontmoetingsplekken komen voor pedofielen zonder dat er een therapeut bij is.
Als je pedofiele gedachtes hebt, moeten het bij gedachtes blijven.
Maar in mijn achterhoofd weet ik dat je ooit aan je lusten, gevoelens, verliefdheid toe gaat geven.
Kinderen zijn er dan de dupe van. Hoe kan je daar nou sympathie voor hebben.
Als ze een goed stel hersens hebben, weten ze ook heus wel dat kinderen niet opgewonden worden als ze gestreelt worden, of bij het zien van een piemel. Dan maar kwaadschiks met bedreiging en omkoping.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:22

Ik heb het programma inmiddels ook gezien.

Wat ik niet begrijp is dat deze mannen de kans hebben gehad om zich nog een keer en nog een keer te vergrijpen aan een kind.

Maar ondanks dat deze pedoseksuelen verschrikkelijk verwoestend gedrag vertonen, ligt er ook een deel van de schuld bij de bedrijven waar ze werken en bij justitie.
Waar was die begeleiding? Waar was de reclassering?

Het is ellendig, maar de wereld zit vol met seksuele predatoren. Zowel mannen die kinderen misbruiken, maar ook mannen die vrouwen misbruiken en mannen die dieren misbruiken. En van hetzelfde laken een pak zal je ook wel in de vrouwenversie hebben.

Het is dus zaak om ons te wapenen tegen dit soort predatoren. Niet met geweren en geweld maar met ons gezonde verstand.
Niemand is 100% te vertrouwen.

Ik heb wel eens een huilend kind dat meegenomen werd aan het armpje gevraagd of dat wel zijn vader was. Dat bleek zo te zijn en pa was ook nog blij dat ik het vroeg.

Door onze ogen open te houden, in gesprek te gaan, door te vragen kunnen we denk al een deel van het leed voorkomen. En niet alleen wat eigen kinderen betreft maar alle kinderen dienen beschermd te worden door volwassenen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:24

@sharir
Dat laatste klopt niet helemaal , ook kinderen hebben (zij het wel wat beperkter dan volwassenen) seksuele gevoelens, alleen wordt het niet vaak zo gezien.
Meisjes vinden het vaak al op hele jonge leeftijd (2 jaar) "lekker" om zichzelf te strelen, zo friemelen (jonge) jongens ook heel wat af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:32

hittepit_12 schreef:
Apart van de anderen gevangen op een "specialeäfdeling,zodat andere gevangenen ze met rust moeten laten.

In welke PI of kliniek dan?

Bij mij zitten er inderdaad veel op 1 afdeling, dat klopt.
Net zoals dat de verslaafden bij elkaar zitten, de psychoten, de autisten, de regulieren, de intensieve behandelafdeling etc. Maar het ligt er maar net aan wat er prioriteit heeft bij de behandeling, is iemand bijvoorbeeld pedosexueel én psychotisch...komt hij eerst op de psychoten afdeling. En het is nou eenmaal makkelijker behandelen als je je methodiek afstemd op een groep en deze groep dan ook bij elkaar hebt. Anders heb je per afdeling 20 methodieken door elkaar lopen, dat werkt zo lastig hè. ;)
En met werken, scholing, boodschappen, sport etc. zijn ze echt nergens een speciale club hoor, alles door elkaar. Zo gaat het in de samenleving namelijk ook.
En wbt. het Hilton, dat is een andere discussie, maar vraag me wel af hoe lang jij op cel gezeten hebt dat het blijkbaar net zo prettig is als het Hilton.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:11

Kanelly schreef:
hittepit_12 schreef:

In welke PI of kliniek dan?

Bij mij zitten er inderdaad veel op 1 afdeling, dat klopt.
Net zoals dat de verslaafden bij elkaar zitten, de psychoten, de autisten, de regulieren, de intensieve behandelafdeling etc. Maar het ligt er maar net aan wat er prioriteit heeft bij de behandeling, is iemand bijvoorbeeld pedosexueel én psychotisch...komt hij eerst op de psychoten afdeling. En het is nou eenmaal makkelijker behandelen als je je methodiek afstemd op een groep en deze groep dan ook bij elkaar hebt. Anders heb je per afdeling 20 methodieken door elkaar lopen, dat werkt zo lastig hè. ;)
En met werken, scholing, boodschappen, sport etc. zijn ze echt nergens een speciale club hoor, alles door elkaar. Zo gaat het in de samenleving namelijk ook.
En wbt. het Hilton, dat is een andere discussie, maar vraag me wel af hoe lang jij op cel gezeten hebt dat het blijkbaar net zo prettig is als het Hilton.

Ik heb gehoord van verschillende zedenrechercheurs dat ze best veel mogen dat noem ik geen straf hoor.
Laat ze maar eens echt gaan bloeden voor hun daden ipv ergens ondergebracht waar hun natje en droogje volledig verzorgd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:07

'Ik heb gehoord van' nu weet ik nog niet hoe lang jij of die zedenrechercheurs op cel hebben gezeten, dat jij/zij weten dat het net het Hilton is?

En welke PI's of klinieken waren het nou dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:12

Kanelly schreef:
Nee, je kan heterofilie en homofilie ook niet met elkaar vergelijken. De een valt op het andere geslacht, de ander op hetzelfde geslacht.
Maar het is beiden een geaardheid. Of is homofilie bij jou ook nog een ziekte?

1he·te·ro·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor het andere geslacht

ho·mo·sek·su·eel bn met seksuele gevoelens voor leden vh eigen geslacht; homofiel

1pe·do·fiel de; m,v -en volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen

Ik zie het verschil niet echt hoor? Ja, alleen dat 'geslacht' is veranderd door 'kinderen'.
Maar 't principe blijft hetzelfde.

Dit vind ik ook. :j Lijkt me enorm lastig om pedofiel te zijn en nergens met je gevoelens heen te kunnen...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:16

sharir schreef:
Angelita schreef:

Dát heet nou empathie, en als je empathisch sterk bent mag je daar héél trots op zijn. :D
Dat jij op een neerbuigende manier kunt zeggen ''Dan ben je echt ziek in je hoofd. Waarom zo je er niets aan kunnen doen?' geeft al aan dat jij daar iets minder van hebt. Als iemand ziek is is dat namelijk heel verdrietig, dat is niet een keuze die je maakt: zo bén je gewoon, en dat is ontzettend vervelend.

Ik heb genoeg empathie, maar helemaal niet voor zulke mensen.
Als ze zulke gedachtes hebben en ze gaan er vrijwillig voor in therapie. Dan kan ik het iets opbrengen. Maar voor die smeerkezen die de kinderen aanranden totaal niet.
En door die mensenrechten zweverige types zoals jij nu laat zien met deze post, werkt ons maatschappelijk systeem niet.
Iedereen een 2e kans geven werkt gewoon niet. De een verdient het wel en de ander hoort gewoon achter slot en grendel.

De mensen hier in het topic die ze als gewone mensen beschouwen, omdat het hun geaardheid is, klopt gewoon voor geen kant.
Ontmoetingsplekken genoeg voor die 2.
Moet er niet aan denken dat er ontmoetingsplekken komen voor pedofielen zonder dat er een therapeut bij is.
Als je pedofiele gedachtes hebt, moeten het bij gedachtes blijven.
Maar in mijn achterhoofd weet ik dat je ooit aan je lusten, gevoelens, verliefdheid toe gaat geven.
Kinderen zijn er dan de dupe van. Hoe kan je daar nou sympathie voor hebben.
Als ze een goed stel hersens hebben, weten ze ook heus wel dat kinderen niet opgewonden worden als ze gestreelt worden, of bij het zien van een piemel. Dan maar kwaadschiks met bedreiging en omkoping.

Ik ben ook zo'n zweverig empatisch typje dat erg veel begrip kan opbrengen voor andere mensen, maar er zijn duidelijk grenzen.
Iedereen mag zijn gedachten hebben, maar daar begint het vaak mee.
De beste ideeën en dergelijke komen voort uit gedachten, daarna worden ze omgezet in handelingen.
Maar dat betekent niet dat ik begrip heb voor child molesters (engelse woord zet iets meer kracht bij mijn gevoel) zoals mijn stiefvader en dergelijke figuren.
En dat is niet alleen omdat ik slachtoffer ben.
Ik zal je nog iets sterkers vertellen, laatst was er op tv toch ook zoiets over een pedofiel dat die ergens niet mocht komen te wonen.
Mijn stiefvader had er een hele uitgesproken mening over en discussie met mijn moeder hoe ziek het was als je zoiets deed etc. bla bla bla...
Wat hij die mensen toen allemaal toewenste, zouden ze voor mijn part allemaal uit mogen voeren, want hij geeft immers zelf toestemming, toch? Of is dat ook empatisch, weten wat er boven je hoofd hangt als het uitkomt?
Hij had het namelijk over zichzelf, toen mijn nichtjes dit nog niet naar buiten hadden gebracht.
Dat iemand ziek in zijn hoofd is, dat is zeker verdrietig en dat je zo bént vind ik goed gezegd, want dat betekent dat het dus niet te veranderen valt.
Maar dat wil niet meteen zeggen dat ik daar empathie voor op kan brengen, want ik wil dergelijke gedachten niet in mijn hoofd hebben, omdat het ziek is en dat is ook vanwege mijn eigen ervaring doordat ik weet hoe het voelt als je zo belaagd bent.
En dat zou ieder mens moeten kunnen bedenken!

Brainless schreef:
@sharir
Dat laatste klopt niet helemaal , ook kinderen hebben (zij het wel wat beperkter dan volwassenen) seksuele gevoelens, alleen wordt het niet vaak zo gezien.
Meisjes vinden het vaak al op hele jonge leeftijd (2 jaar) "lekker" om zichzelf te strelen, zo friemelen (jonge) jongens ook heel wat af.

Dat is nog wel een groot verschil met letterlijk geil zijn en geslachtsrijp te wezen!

hittepit_12 schreef:
Ik heb gehoord van verschillende zedenrechercheurs dat ze best veel mogen dat noem ik geen straf hoor.
Laat ze maar eens echt gaan bloeden voor hun daden ipv ergens ondergebracht waar hun natje en droogje volledig verzorgd wordt.

Ik sluit me aan bij hittepit, want het is alom bekend dat de mensen die is geflikt hebben, het helemaal niet zo heel zwaar hebben in gevangenschap of onder toezichtstelling.
Weliswaar moeten ze er voor werken, maar hebben gewoon recht op alles wat ze eerder ook in hun leven hadden.
En imo mag dat best wel even ietsje minder, want zo is het niet echt een straf...
Het betekent dat iedereen in onze maatschappij dit weet en juist daarom van alles uitspookt en nergens bang voor is, want er wordt toch wel voor je gezorgd.
Dus eigenlijk geef je iedereen mee; alles wat je doet is toch niet erg, want je krijgt een tik op de vingers en je wordt nog bijna in de watten gelegd ook.
Daar zou ik ook nog wel mee kunnen leven ja!
Ik moet leren dealen met andermans daden die elke keer weer naar boven komen bij een soortgelijke situaties, elke keer als ik intiem met mijn man wil zijn moet ik een bepaald bewustzijn uitschakelen, is er maar 1 ding wat me er per ongeluk aan herinnert dan moet ik mezelf overtuigen dat het niet nodig is wat ik bedenk, want dat is geweest enzovoort en de dader hoeft nergens diep over na te denken en krijgt nog een schouderklopje ook voor zijn goede gedrag wat hij vertoont.
Uiteraard kunnen mensen veranderen en moet je iedereen een 2e kans geven, maar voor dit soort mensen met zulke kwalijke levensbepalende handelingen, imo niet. :n
Zoals eerder al gezegd, een chip erin en 24/7 kunnen zien waar degene zich bevindt.
Wereldwijd, want mijn stiefvader ging ook maar al te graag naar Thailand op vakantie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:07

sharir schreef:

Ik denk bovendien dat hetero-, homo en biseksualiteit te maken heeft met verliefd worden.
In een volwassen/kind-relatie is er geen sprake van gelijkwaardigheid en ga je dus eerder naar de machtspositie toe die je ook bij verkrachters terug ziet. Heeft imo toch een stuk minder te maken met verliefdheid alswel met lust.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:08

Urielle schreef:
sharir schreef:

Ik denk bovendien dat hetero-, homo en biseksualiteit te maken heeft met verliefd worden.
In een volwassen/kind-relatie is er geen sprake van gelijkwaardigheid en ga je dus eerder naar de machtspositie toe die je ook bij verkrachters terug ziet. Heeft imo toch een stuk minder te maken met verliefdheid alswel met lust.

Een pedofiel kan toch verliefd worden op een kind?

Dat heeft niks met wederzijdse gevoelens te maken. De vergelijking met homo/hetero gaat over geaardheid, niet over relaties.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:13

Pedofiel kan inderdaad verliefd worden, maar die kan ook wel bedenken dat het niet gezond is wat hij voelt.
En helemaal wanneer het jonge kinderen betreft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:17

Maar vroeger was homofilie verboden, toen voelden homo's dat het niet gezond was wat ze voelden. Dat ligt eigenlijk meer aan de maatschappij...

Overigens ben ik niét voor pedoseksuelen - voor dat misschien gedacht gaat worden - maar ik kan me er wel in inleven dat het enorm moeilijk moet zijn voor zulke mensen...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:22

Uiteraard, dat zal allemaal wel en het is ook sneu, maar goed het is gewoon niet normaal en als je dat beseft kan je meteen hulp gaan zoeken ipv een weerloos kind te grazen nemen.
Maar dat gebeurt vaak niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:26

Toch denk ik dat er naar verhouding vrij weinig pedofielen zijn die pedoseksueel worden.
Hulp zoeken is lekker makkelijk gezegd, kom je bij je dokter aan 'ja, ik val op kinderen.' En dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:28

Inderdaad Fiffill, hulp zoeken als je valt onder het 'uitschot' van de samenleving.
Da's denk ik net zoiets als dat een orthodox-christelijke, islamitische of joodse homosexueel ergens aan gaat kloppen 'Hoi, ik ben homo...nu wil ik graag hulp'
Right.

Ik zou echt geen instanties weten waar pedofielen zich makkelijk zouden kunnen melden. (ja afgezien van stichting martijn en het jon)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:36

Fiffill schreef:
Toch denk ik dat er naar verhouding vrij weinig pedofielen zijn die pedoseksueel worden.
Hulp zoeken is lekker makkelijk gezegd, kom je bij je dokter aan 'ja, ik val op kinderen.' En dan?

verwijst die je door naar een psycholoog of iets..zodat je leert omgaan met die gedachtes en ze niet zal omzetten in aktie.
Schaamte is groot, dus helaas zullen maar weinig pedofielen dit doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:43

superwoman schreef:
Fiffill schreef:

verwijst die je door naar een psycholoog of iets..zodat je leert omgaan met die gedachtes en ze niet zal omzetten in aktie.

Precies wat ik bedoel dus. Die mensen kunnen toch amper hulp zoeken eigenlijk, al zouden ze het willen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:45

superwoman schreef:
Fiffill schreef:

Precies, als je je zwakte aan durft te geven en er hulp bij wilt dan weigeren ze dat echt niet.
Wordt je zo doorgestuurd naar een psycholoog/specialist zodat je een manier vindt om er mee om te gaan.
Een huisarts of een psycholoog mag je niet veroordelen om je vreemde gedachtengang en als je zelf al aangeeft dat het niet klopt, dan gaan ze daar heus wel serieus mee om.
Alleen schamen ze zich de ogen uit de kop en waarom dan?
Waarom zouden ze zich moeten schamen, omdat ze dus weten dat het niet juist is!
Daarom heb je hulp nodig, want je hoeft je niet te schamen pas alleen als je daadwerkelijk iemand misbruikt hebt.