Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:11

precies, bij de 1 is de trigger ommaar te moorden en verkrachten wat simpeler dan bij de anders, en precies daarom is niet iedereen een aanwinst voor de maatschappij en zitten er mensen in de gevangenis en in TBS enzo. Niet dat ik de pedofiel in kwestie daarmee wil vergelijk, maar het argument dat je je kinderen maar aan iedereen zou moeten kunnen blootstellen omdat iedereen toch in staat is om te moorden en te verkrachten vind ik nogal zwak :) .

Daarnaast acht ik mezelf wel in staat om in zéér extreme omstandigheden tot moord over te gaan. Maar ik zie mezelf toch niet zo snel iemand verkrachten. Ik denk niet dat er een potentiele verkrachter in mij schuilt eerlijk gezegd. :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:44

@ mistery
1 daar ging het niet om het ging om het feit waarom niet iedereen een potentiele moordenaar zou zijn.
2 Ja inderdaad als ik een kind had gehad had ik het liever bij een pedofiel die ik vertrouw achter gelaten dan bij een vreemde die als bijbaantje oppast.

Overgens weet je nooit van iemand of die geene een pedofiel is.
Dus eigenlijk zou jij liever je kind bij iemand laten die mischien een handelende pedofiel is dan bij iemand die pedofiel is maar die je vertrouwd en die niet handelt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:45

Ook je laatste zin vind ik niet echt zinnig. Mijn kind zou ik bij geen enkele pedofiel achter laten. Of iemand pedofiel of niet is weet je natuurlijk 9 van de 10 keer niet. Maar stel dat ik een goede vriend zou hebben die ik voor 100% vertrouw en er achter zou komen dat hij pedofiel is dan zou ik hem nooit meer bij mijn kind in de buurt laten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:48

mistery schreef:
Ook je laatste zin vind ik niet echt zinnig. Mijn kind zou ik bij geen enkele pedofiel achter laten. Of iemand pedofiel of niet is weet je natuurlijk 9 van de 10 keer niet. Maar stel dat ik een goede vriend zou hebben die ik voor 100% vertrouw en er achter zou komen dat hij pedofiel is dan zou ik hem nooit meer bij mijn kind in de buurt laten.

En dat laatste vind ik dus vreemd....

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:52

mistery schreef:

Ik ook niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:53

mistery schreef:

Natuurlijk vertrouw je je vriend. vader, zus, moeder, broer enz daar volledig op.
maar het blijft altijd een onzekerheid.
Alls je alle mogelijkheden wil uitsluiten moet je je kind opsluiten.
Dus ik zeg dan liever een pedofiel die niet handelt en te vertrouwen is dan iemand waarvan ik het niet zeker weet.
Dus ik vraag me af waarom jij niet je kind bij een pedofiel achter zou laten die niet handelt en die je vertrouwd maar wel bij iemand waarvan je niet weet of diegeene pedofiel is?
Schuldgevoel als er wel iets gebeurt?
Bij mij zou dat eerlijk gezegt precies andersom zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:18

Tuurlijk, je hebt bij niemand een garantie. Er zijn genoeg mensen die zich anders voor doen dan dat ze zijn. Maar een pedofiel en een kind.. kom op.. die laat je toch never nooit niet alleen in een kamer. Al is diegene 80 en heeft hij dus 80 jaar niets uitgevreten.. dan nog zou ik hem niet vertrouwen want hij voelt zich nou eenmaal aangetrokken tot kinderen. Misschien is mijn kind dan wel de trigger dat hij wél iets doet..

En ik zou mijn kind nooit zomaar bij iemand achterlaten, alleen bij iemand die ik vertrouw. En als ik van iemand weet dat hij pedofiel is dan vertrouw ik hem dus per direct niet meer. Ik weet hoe sluw pedofielen kunnen zijn, ik weet dat je het niet altijd door kunt hebben.. maar iemand waarvan je weet dat hij dergelijke gedachtes heeft. nee, dan ben je in mijn ogen dom als je je kind daarbij achterlaat.

@ Blue Eyes, ik snap niet dat je dat vreemd vind. Ik zeg alleen dat ik hem niet meer vertrouw met mijn kind. Ikzelf zal hem vast op alle andere gebieden nog vertrouwen, maar met mijn kind zal ik hem niet meer alleen laten.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:36

Moontje1991 schreef:
@ mistery
1 daar ging het niet om het ging om het feit waarom niet iedereen een potentiele moordenaar zou zijn.
2 Ja inderdaad als ik een kind had gehad had ik het liever bij een pedofiel die ik vertrouw achter gelaten dan bij een vreemde die als bijbaantje oppast.

Dus eigenlijk zou jij liever je kind bij iemand laten die mischien een handelende pedofiel is dan bij iemand die pedofiel is maar die je vertrouwd en die niet handelt

Dan hoop ik van harte dat je geen kinderen krijgt. Hoe vaak gebeurt het niet dat een vader zijn kinderen misbruikt? Denk je dat de moeder van de kinderen dat dan al vermoedde? dat zij haar man/vriend niet vertrouwt? Je kan niemand 100% vertrouwen, als je weet dat iemand een pedofiel is, laat je die niet alleen met je kinderen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:05

DorisM schreef:
Moontje1991 schreef:
@ mistery

Dan hoop ik van harte dat je geen kinderen krijgt. Hoe vaak gebeurt het niet dat een vader zijn kinderen misbruikt? Denk je dat de moeder van de kinderen dat dan al vermoedde? dat zij haar man/vriend niet vertrouwt? Je kan niemand 100% vertrouwen, als je weet dat iemand een pedofiel is, laat je die niet alleen met je kinderen.

Kinderen zullen er nooit komen dan laat ik het weghalen.
Maar buiten dat.
Ik vindt dat je geen onderscheid moet maken of niemand bij je kind waarvan je het niet zeker weet en dat is dus inderdaad niemand of alle onschuldigen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:21

Tja, ik vind: je vertrouwt iemand of niet. Als je iemand goed kent en je hebt hem altijd vertrouwd, dan verandert dat bij mij niet doordat hij een andere voorkeur blijkt te hebben gehad dan ik altijd dacht.
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik.

Goed, aangezien we hier toch steeds in herhaling blijven vallen en steeds ons eigen standpunt maar blijven verdedigen (dus: geen stap verder komen) stap ik uit deze discussie en wens jullie nog veel praatplezier :wave:

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 07:42

Blue_Eyes schreef:
Tja, ik vind: je vertrouwt iemand of niet. Als je iemand goed kent en je hebt hem altijd vertrouwd, dan verandert dat bij mij niet doordat hij een andere voorkeur blijkt te hebben gehad dan ik altijd dacht.
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik. :

Maar het is niet een voorkeur, maar een psychoseksuele afwijking, waarom zou je als je weet dat iemand dit heeft daar je kinderen dan aan bloot stellen? Je kan er zelf misschien nog mee omgaan en hem vertrouwen op andere vlakken, maar kinderen laat je er dan buiten. Als je dat niet doet ben je een onverantwoordelijke ouder. Seksueel misbruik gebeurt te vaak om dit soort risico's te lopen. In de meeste gevallen gebeurt seksueel misbruik bij kinderen door iemand die close is met de familie (vaders, ooms, opa's, etc.) en die vertrouw je in de meeste gevallen ook. Je moet het toch met me eens zijn dat iemand die van zichzelf al toegeeft een pedofiel te zijn een veel groter risico is dan een ander? Waarom zou je dat risico in hemelsnaam nemen?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:54

Moontje1991 schreef:
@ mistery

met die laatste zin neem ik aan dat je geen kinderen hebt anders zal je nooooit zoiets zeggen.
een moord plegen zoals je in je vorige post al zei is geen afwijking bij iemand.
iemand die een moord pleegd om lust is ook ziek. (bijv seriemoordenaars)
ik zie me zelf wel in staat te moorden als ik bijvoorbeeld zie dat mijn kind is misbruikt door een volwassene.
maar dat is tijdelijke ontoerekingsvatbaarheid.dat is iets totaal anders dan iemand die geboren is met een sexuele psychische afwijking.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:57

Blue_Eyes schreef:
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik.

Goed, aangezien we hier toch steeds in herhaling blijven vallen en steeds ons eigen standpunt maar blijven verdedigen (dus: geen stap verder komen) stap ik uit deze discussie en wens jullie nog veel praatplezier :wave:

sorry maar ik neem aan dat ouders alle risico''s beperken.
en ja anders kan je je kind wel in een kast duwen.
ik ben zeker van vertrouwen dat de school waar mijn kinderen opzitten de leerkrachten goed screenen en ja het zal kunnen dat er toch een mafkees rondloopt.
maar dan ben ik er niet van op de hoogte en heb ik niet risicovol gehandeld.
dat doe ik wel als eht al bekend is bij die persoon en toch mijn kind er heen stuur,,onder het motto je mag niemand veroordelen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:14

DorisM schreef:
Blue_Eyes schreef:
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik. :

Maar het is niet een voorkeur, maar een psychoseksuele afwijking, waarom zou je als je weet dat iemand dit heeft daar je kinderen dan aan bloot stellen? Je kan er zelf misschien nog mee omgaan en hem vertrouwen op andere vlakken, maar kinderen laat je er dan buiten. Als je dat niet doet ben je een onverantwoordelijke ouder. Seksueel misbruik gebeurt te vaak om dit soort risico's te lopen. In de meeste gevallen gebeurt seksueel misbruik bij kinderen door iemand die close is met de familie (vaders, ooms, opa's, etc.) en die vertrouw je in de meeste gevallen ook. Je moet het toch met me eens zijn dat iemand die van zichzelf al toegeeft een pedofiel te zijn een veel groter risico is dan een ander? Waarom zou je dat risico in hemelsnaam nemen?

Dan bel de kinderbescherming maar. Want als ik een vriend heb die ik voor 100% vertrouw, die mij heel goed kent en ik hem, die zo close met mij is dat hij op mijn kinderen mag passen - en die geeft mij uiteindelijk het vertrouwen om te bekennen dat hij kampt met pedofiele gevoelens - dan ga ik hem daar niet op afrekenen. Hij heeft eindelijk iemand in vertrouwen durven nemen en die zou hem daar direct op afstraffen, nee, sorry. Doe ik niet. Maar misschien hebben jij en ik een andere situatie voor ogen.
Seksueel misbruik gebeurt te vaak ja, maar in heel erg veel % van de gevallen NIET door pedofielen...

:wave:

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:24

ik ben benieuwd hoe je spreekt als je echt kinderen hebt.
want je kan pas oordelen daarover als je zelf dat moedergevoel hebt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:26

Ik val niet snel over iemand's voorkeuren, maar iemand waarvan ik weet dat hij pedofiele gevoelens heeft, wil ik niet in de buurt van mijn kind!!! Natuurlijk weet ik dit van niemand zeker, maar als ik het wel zeker zou weten van iemand, moet ik niets meer van die persoon weten. Ik vind het een van de meest ziekelijke afwijkingen. :j

Heb ooit eens op het forum van die pedofielenpartij gekeken. Walgelijk!!!! Echt walgelijk!!!
Die gasten zijn echt ziek. Ik wil er niets mee te maken hebben. En wee degene, pedofiel of niet, die met zijn tengels aan mijn kind komt. _-:(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:29

Moniek schreef:

Lees mijn onderschrift eens? :+

*kijkt naar zebrabuik* *kijkt naar zooi in huis* *kijkt naar goed gevulde speelgoedkast* Check - ik heb ECHT kinderen :j

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:34

Blue_Eyes schreef:
Moniek schreef:

Lees mijn onderschrift eens? :+

sorry niet gezien.
maar dat maakt het voor mij alleen maar onbegrijpelijker dat jij zo denkt.
van moeder tot moeder snap ik je echt niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:37

Blue_Eyes, ik kan je deze keer ook echt niet volgen.... :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:42

Tja, dat zal wel niet meer goedkomen dan... Ik snap jouw (jullie) redenatie best. Maar ik denk er wel anders (genuanceerder?) over. Ik heb genoeg meegemaakt met mensen dat ik weet dat het lang niet altijd mensen zijn met bepaalde gevoelens waar je voor uit moet kijken. Juist diegenen die die gevoelens hebben en zelf aangeven dat ze zich er dood voor schamen (er zijn er zelfs die zeggen dat ze van zichzelf walgen) - die zijn een stuk minder dan die 'betrouwbare' mannen met een grote mond dat ze dat zo gruwelijk vinden - maar intussen, in de achterkamertjes...
En als ik dus een vriend heb die uiteindelijk aan 1 iemand (mij in deze context) durft toe te geven dat hij die gevoelens heeft, maar van zichzelf walgt, dan ga ik hem daar echt niet op afrekenen. Hij zou zelf ook zo graag anders willen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:47

Blue_Eyes schreef:
Tja, dat zal wel niet meer goedkomen dan... Ik snap jouw (jullie) redenatie best. Maar ik denk er wel anders (genuanceerder?) over. Ik heb genoeg meegemaakt met mensen dat ik weet dat het lang niet altijd mensen zijn met bepaalde gevoelens waar je voor uit moet kijken. Juist diegenen die die gevoelens hebben en zelf aangeven dat ze zich er dood voor schamen (er zijn er zelfs die zeggen dat ze van zichzelf walgen) - die zijn een stuk minder dan die 'betrouwbare' mannen met een grote mond dat ze dat zo gruwelijk vinden - maar intussen, in de achterkamertjes...
En als ik dus een vriend heb die uiteindelijk aan 1 iemand (mij in deze context) durft toe te geven dat hij die gevoelens heeft, maar van zichzelf walgt, dan ga ik hem daar echt niet op afrekenen. Hij zou zelf ook zo graag anders willen.

A vraag ik me af of iemand die daar voor uit komt echt walgt (goede manipulator)
b en of ze anders willen zijn? zie man waar dit topic over gaat wil zelf niets anders hij wil de maatschappij anders zodat het wel kan.
vraag 100 pedofielen waarom ze niks doen (staat internet vol van) is hun enige antwoord dat is strafbaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:51

Heb jij het aan 100 pedofielen gevraagd dan? Ik vraag me af hoeveel er zijn die zouden antwoorden dat ze een kind geen schade willen berokkenen.
Die man uit de OP, daar moet je voor de gein eens op googelen. Die doet echt vreemde uitspraken, dat is een ander geval. Ik heb het nu ook niet over iemand die in de openbaarheid gaat vertellen dat hij pedofiel is. Ik heb het over een goede vriend, die de last niet meer alleen kan dragen en daarom aan iemand vertelt dat hij die gevoelens heeft. Of denk jij dat die mensen geen gevoel hebben van eenzaamheid, van twijfel, van walging van zichzelf? Ik denk het wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:52

Naief kun je mij niet noemen wat dit soort onderwerpen betreft, Blue_Eyes. ;)
Heb zelf het nodige meegemaakt, helaas.....

Ik wil beide types niet in de buurt van mijn kind hebben. Natuurlijk weet je dingen nooit zeker, dat geldt net zo goed voor jou en je kinderen. Ik leer mijn kind in elk geval dat ze grenzen heeft, die mag aangeven en dat ze bij mij altijd mag praten over alles. Tot nu toe hoor ik al haar vervelende ervaringen (gelukkig zijn dat onschuldige zaken als dat andere kinderen op school duwen/slaan/schoppen, dat soort zaken). Hopelijk hoeft ze me nooit te vertellen dat iemand haar lastig gevallen heeft. Ik leer haar absoluut dat niemand haar ongewenst mag aanraken en dat ze altijd assertief mag zijn. En dat ik voor haar klaar sta, ten alle tijde.
Meer kun je niet doen. Ja, zelf je ogen open houden. Verder kun je een kind niet overal tegen beschermen, helaas. Maar zo'n zieke gast wil ik pertinent niet in de buurt hebben. En die sneaky types overigens ook niet. :n

Wat dat betreft voel ik helemaal geen behoefte om me te bekommeren om hun gevoelens van eenzaamheid, walging, whatever. Gewoon opzouten uit mijn en vooral mijn kind haar buurt!!! :j

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:55

Blue_Eyes schreef:
Heb jij het aan 100 pedofielen gevraagd dan? Ik vraag me af hoeveel er zijn die zouden antwoorden dat ze een kind geen schade willen berokkenen.
Die man uit de OP, daar moet je voor de gein eens op googelen. Die doet echt vreemde uitspraken, dat is een ander geval. Ik heb het nu ook niet over iemand die in de openbaarheid gaat vertellen dat hij pedofiel is. Ik heb het over een goede vriend, die de last niet meer alleen kan dragen en daarom aan iemand vertelt dat hij die gevoelens heeft. Of denk jij dat die mensen geen gevoel hebben van eenzaamheid, van twijfel, van walging van zichzelf? Ik denk het wel.

nee ik denk het niet ik heb een site gevonden van pedofilen die op een forum hun verhaal kwijt kunnen.
ja ze schamen zich dat wel ja maar of ik dat moet geloven ? nee ik zie het als manipulatie.
als je al hun verhalen leest waarom ze nu niks doen is het omdat je in de problemen zal kunnen komen met de wet en de ouders.
er word zelfs aangemoedigd praat met de ouders van het kind als je verliefd bent op hun dochter/zoon.
want door begrip van de ouders kan je meer bereiken,,,hoe ziek is dat?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:56

Tja, daar denken we dus anders over. Een echte vriend die bij mij aangeeft dat hij die gevoelens heeft omdat hij de last niet meer alleen kan dragen, zal iemand moeten zijn die mij al vertrouwt en goed kent, anders vertelt hij dat niet aan mij (en zou dat anders zijn, dan zou ik het zaakje ook niet vertrouwen). Het is nogal een bekentenis.

Laten we zeggen dat er veel andere types zijn die ik dan veel minder zou vertrouwen dan een vriend die dat vol schroom toegeeft. En die kan ik ook niet makkelijk vermijden.
Noemde ik jou naief dan? ;)

Wat dit betreft:
Citaat:
Ik leer mijn kind in elk geval dat ze grenzen heeft, die mag aangeven en dat ze bij mij altijd mag praten over alles. Tot nu toe hoor ik al haar vervelende ervaringen (gelukkig zijn dat onschuldige zaken als dat andere kinderen op school duwen/slaan/schoppen, dat soort zaken). Hopelijk hoeft ze me nooit te vertellen dat iemand haar lastig gevallen heeft. Ik leer haar absoluut dat niemand haar ongewenst mag aanraken en dat ze altijd assertief mag zijn. En dat ik voor haar klaar sta, ten alle tijde.
Meer kun je niet doen. Ja, zelf je ogen open houden. Verder kun je een kind niet overal tegen beschermen, helaas.

Volledig mee eens.

Monique, het soort vriend waar ik op doel vertoeft niet op die fora. Als je je er echt voor schaamt, wil je ook niet het risico nemen dat iemand je daar terug kan vinden.