Daarnaast acht ik mezelf wel in staat om in zéér extreme omstandigheden tot moord over te gaan. Maar ik zie mezelf toch niet zo snel iemand verkrachten. Ik denk niet dat er een potentiele verkrachter in mij schuilt eerlijk gezegd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mistery schreef:Ook je laatste zin vind ik niet echt zinnig. Mijn kind zou ik bij geen enkele pedofiel achter laten. Of iemand pedofiel of niet is weet je natuurlijk 9 van de 10 keer niet. Maar stel dat ik een goede vriend zou hebben die ik voor 100% vertrouw en er achter zou komen dat hij pedofiel is dan zou ik hem nooit meer bij mijn kind in de buurt laten.
mistery schreef:Ook je laatste zin vind ik niet echt zinnig. Mijn kind zou ik bij geen enkele pedofiel achter laten. Of iemand pedofiel of niet is weet je natuurlijk 9 van de 10 keer niet. Maar stel dat ik een goede vriend zou hebben die ik voor 100% vertrouw en er achter zou komen dat hij pedofiel is dan zou ik hem nooit meer bij mijn kind in de buurt laten.
Moontje1991 schreef:@ mistery
1 daar ging het niet om het ging om het feit waarom niet iedereen een potentiele moordenaar zou zijn.
2 Ja inderdaad als ik een kind had gehad had ik het liever bij een pedofiel die ik vertrouw achter gelaten dan bij een vreemde die als bijbaantje oppast.
Overgens weet je nooit van iemand of die geene een pedofiel is.
Dus eigenlijk zou jij liever je kind bij iemand laten die mischien een handelende pedofiel is dan bij iemand die pedofiel is maar die je vertrouwd en die niet handelt
DorisM schreef:Moontje1991 schreef:@ mistery
1 daar ging het niet om het ging om het feit waarom niet iedereen een potentiele moordenaar zou zijn.
2 Ja inderdaad als ik een kind had gehad had ik het liever bij een pedofiel die ik vertrouw achter gelaten dan bij een vreemde die als bijbaantje oppast.
Dus eigenlijk zou jij liever je kind bij iemand laten die mischien een handelende pedofiel is dan bij iemand die pedofiel is maar die je vertrouwd en die niet handelt
Dan hoop ik van harte dat je geen kinderen krijgt. Hoe vaak gebeurt het niet dat een vader zijn kinderen misbruikt? Denk je dat de moeder van de kinderen dat dan al vermoedde? dat zij haar man/vriend niet vertrouwt? Je kan niemand 100% vertrouwen, als je weet dat iemand een pedofiel is, laat je die niet alleen met je kinderen.
Blue_Eyes schreef:Tja, ik vind: je vertrouwt iemand of niet. Als je iemand goed kent en je hebt hem altijd vertrouwd, dan verandert dat bij mij niet doordat hij een andere voorkeur blijkt te hebben gehad dan ik altijd dacht.
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik. :
Moontje1991 schreef:@ mistery
Blue_Eyes schreef:Tja, ik vind: je vertrouwt iemand of niet. Als je iemand goed kent en je hebt hem altijd vertrouwd, dan verandert dat bij mij niet doordat hij een andere voorkeur blijkt te hebben gehad dan ik altijd dacht.
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik.
Goed, aangezien we hier toch steeds in herhaling blijven vallen en steeds ons eigen standpunt maar blijven verdedigen (dus: geen stap verder komen) stap ik uit deze discussie en wens jullie nog veel praatplezier
DorisM schreef:Blue_Eyes schreef:Tja, ik vind: je vertrouwt iemand of niet. Als je iemand goed kent en je hebt hem altijd vertrouwd, dan verandert dat bij mij niet doordat hij een andere voorkeur blijkt te hebben gehad dan ik altijd dacht.
Wie weet heeft de meester op school ook wel stiekem pedofiele gedachtes... maar ik zal hem toch moeten vertrouwen, vrees ik. :
Maar het is niet een voorkeur, maar een psychoseksuele afwijking, waarom zou je als je weet dat iemand dit heeft daar je kinderen dan aan bloot stellen? Je kan er zelf misschien nog mee omgaan en hem vertrouwen op andere vlakken, maar kinderen laat je er dan buiten. Als je dat niet doet ben je een onverantwoordelijke ouder. Seksueel misbruik gebeurt te vaak om dit soort risico's te lopen. In de meeste gevallen gebeurt seksueel misbruik bij kinderen door iemand die close is met de familie (vaders, ooms, opa's, etc.) en die vertrouw je in de meeste gevallen ook. Je moet het toch met me eens zijn dat iemand die van zichzelf al toegeeft een pedofiel te zijn een veel groter risico is dan een ander? Waarom zou je dat risico in hemelsnaam nemen?
Blue_Eyes schreef:Moniek schreef:ik ben benieuwd hoe je spreekt als je echt kinderen hebt.
want je kan pas oordelen daarover als je zelf dat moedergevoel hebt.
Lees mijn onderschrift eens?
Blue_Eyes schreef:Tja, dat zal wel niet meer goedkomen dan... Ik snap jouw (jullie) redenatie best. Maar ik denk er wel anders (genuanceerder?) over. Ik heb genoeg meegemaakt met mensen dat ik weet dat het lang niet altijd mensen zijn met bepaalde gevoelens waar je voor uit moet kijken. Juist diegenen die die gevoelens hebben en zelf aangeven dat ze zich er dood voor schamen (er zijn er zelfs die zeggen dat ze van zichzelf walgen) - die zijn een stuk minder dan die 'betrouwbare' mannen met een grote mond dat ze dat zo gruwelijk vinden - maar intussen, in de achterkamertjes...
En als ik dus een vriend heb die uiteindelijk aan 1 iemand (mij in deze context) durft toe te geven dat hij die gevoelens heeft, maar van zichzelf walgt, dan ga ik hem daar echt niet op afrekenen. Hij zou zelf ook zo graag anders willen.
Blue_Eyes schreef:Heb jij het aan 100 pedofielen gevraagd dan? Ik vraag me af hoeveel er zijn die zouden antwoorden dat ze een kind geen schade willen berokkenen.
Die man uit de OP, daar moet je voor de gein eens op googelen. Die doet echt vreemde uitspraken, dat is een ander geval. Ik heb het nu ook niet over iemand die in de openbaarheid gaat vertellen dat hij pedofiel is. Ik heb het over een goede vriend, die de last niet meer alleen kan dragen en daarom aan iemand vertelt dat hij die gevoelens heeft. Of denk jij dat die mensen geen gevoel hebben van eenzaamheid, van twijfel, van walging van zichzelf? Ik denk het wel.
Citaat:Ik leer mijn kind in elk geval dat ze grenzen heeft, die mag aangeven en dat ze bij mij altijd mag praten over alles. Tot nu toe hoor ik al haar vervelende ervaringen (gelukkig zijn dat onschuldige zaken als dat andere kinderen op school duwen/slaan/schoppen, dat soort zaken). Hopelijk hoeft ze me nooit te vertellen dat iemand haar lastig gevallen heeft. Ik leer haar absoluut dat niemand haar ongewenst mag aanraken en dat ze altijd assertief mag zijn. En dat ik voor haar klaar sta, ten alle tijde.
Meer kun je niet doen. Ja, zelf je ogen open houden. Verder kun je een kind niet overal tegen beschermen, helaas.