Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:38

Yv_ schreef:
Oei :+, ik bedoelde mijn stukje tekst eigenlijk anders hihi...

Maar ik snap je niet helemaal... Imo is verliefdheid geen keuze; je wordt het of je wordt het niet. Dus als je binnen die 2 jaar een ontzettend leuke jongen tegen zou komen, waar het allemaal mee klikt en het wederzijds is ed, zou je die laten lopen omdat je bang bent om over je grenzen heen te gaan? Sorry, maar dat vind ik persoonlijk erg ver gezocht?
Als je binnen een relatie verliefd wordt op een ander, kun je er toch ook voor kiezen wat je ermee doet?!

Yv_

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:39

Ja, wat je ermee doet ja. Niet of je wel of niet verliefd wordt...

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:41

marrlinde schreef:
ik vind bijvoorbeeld ook dat seks bij liefde hoort...

en ook niet met iedereen, voor mij dus gewoon alleen na het huwelijk, dan heb je een soort van "bevestiging" dat je van elkaar houd, en dat je ok echt van elkaar houd en alleen voor elkaar wilt gaan..

Sorry dat ik er zo tussen kom :o
Maar dan weet je niet of het op het gebied van seks ook met elkaar klikt en dan ben je al getrouwd?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:44

nou, maakt dat wat uit? mijn relatie draait echt niet om de seks hoor :=

edit: als je echt van elkaar houd maakt dat echt niet uit hoor, dan neem je elkaar gewoon zo als je bent toch.. :\
Laatst bijgewerkt door marrlinde op 12-11-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:44

Daar valt toch aan te werken? Veel oefenen hahaha.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:48

marrlinde schreef:
nou, maakt dat wat uit? mijn relatie draait echt niet om de seks hoor :=

edit: als je echt van elkaar houd maakt dat echt niet uit hoor, dan neem je elkaar gewoon zo als je bent toch.. :\

Nee maar seks is wel belangrijk en wel onderdeel van je relatie na het huwelijk. Het kan toch dat de seks niet prettig is met elkaar, omdat jullie allebei iets heel anders fijn vinden. En het is misschien wel mogelijk om daar een oplossing voor te vinden, maar het zou kunnen tegenvallen toch?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:52

nou, daar kan ik nou niet wakker van liggen hoor :))
ik denk dat dat wel goed komt dan :P

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:52

Shadow0 schreef:
_Ella_ schreef:
omdat, zoals ik al eerder zei, seks hierdoor zijn waarde verliest. De 'daad' op zich verliest het speciale, wat het meer te bieden heeft dan het technische deel.

Dat is misschien jouw opvatting, maar niet automatisch waar.

Citaat:
seks draait om zoveel meer dan alleen techniek. Je hebt ook nog intimiteit, vertrouwen, lol samen, etc. En wat betreft techniek, kom je met een beetje communicatie al een heel eind. Verder denk ik dat instelling ook verschil maakt; elkaar nemen zoals je bent, met wat je wel kan geven en wat niet.

maar goed, als ik jouw visie door zou trekken zou bv homoseksualiteit ook niet uit moeten maken, als je maar allebei gaat voor het genot van de ander? Zo werkt het dus niet. Sommige dingen liggen nu eenmaal bij jezelf, niet bij de ander.

Er werd al eerder gevraagd naar hoe de christenen er over dachten. Vanuit die visie geef ik daar ook antwoord op. Natuurlijk begrijp ik dat anderen dat vanuit een andere visie bekijken. Niet iedereen hoeft er hetzelfde over te denken als ik.
Ik snap de link naar homosexualiteit niet zo goed...
De liefde naar een ander (vanuit het geloof dus) staat wel degelijk op de eerste plek.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... 3%2C%31%33

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:56

Ella, ik ben het helemaal met jou eens ;)

wat ik dus ook duidelijk probeerde te maken net, ik vind de liefde belangrijker dan de seks. en naar mijn idee, komt seks voort uit de liefde.. :j

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:57

marrlinde schreef:

Gelukkig toch nog iemand ;)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:58

marrlinde schreef:
nou, daar kan ik nou niet wakker van liggen hoor :))
ik denk dat dat wel goed komt dan :P

Ik heb er niets tegen hoor als je wacht tot na het huwelijk, heb er wel respect voor. Voor ieders keuze op het gebied van seks, welke het dan ook is, als de ander waarmee je het doet of niet doet er maar ook achter staat.
Ik vind het belangrijk om voordat ik met iemand ga trouwen deze persoon goed te kennen en al veel met hem mee te hebben gemaakt, waardoor ik weet of deze persoon bij mij past. En bij dat leren kennen hoort ook seks vind ik, omdat het een belangrijk onderdeel van je relatie is. Als je elkaar op dat gebied nog helemaal niet kent, zou het kunnen tegenvallen en zou je er na het huwelijk achter kunnen komen dat jullie toch niet bij elkaar passen. Misschien wil hij wel nooit seks en jij wel, of andersom. Misschien komt hij er wel achter het liefste aan SM te doen en heb jij deze seksuele voorkeur totaal niet. Misschien denkt hij bij de seks wel alleen aan zichzelf. Tuurlijk kan je dit gedeeltelijk van tevoren al weten, maar je weet het nooit zeker toch?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:58

haha, ik denk dat als jij ook christelijk bent we het over de meeste dingen hier in het topic wel eens zijn :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:00

@Rooow
Ook al heb je geen seks voor je huwelijk wil niet zeggen dat je er niet over praat!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:00

Maar, zoals ook al eerder gezegd. Ook gedurende je huwelijk kunnen voorkeuren en wensen veranderen. iets wat overigens ook best wel vaak schijnt voor te komen. Ook sex kan gewoon worden en dan willen mensenmisschien wel nieuwe spanning. Hierdoor kunnen wensen opeens heel verschillend zijn. De een wil bv weleens naar een parenclub, de ander gaat al over zijn/haar nek bij de gedachte.

En, zoals ook al eerder gezegd, het kan ook voorkomen dat gedurende een huwelijk een van de twee door bv ziekte niet in staat is sex te hebben toch?

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:02

Brainless schreef:
@Rooow
Ook al heb je geen seks voor je huwelijk wil niet zeggen dat je er niet over praat!

Daarom zeg ik ook je kan het wel gedeeltelijk weten. Maar hoe kan je al voordat je ooit seks hebt gehad weten wat je fijn vind? Dat ga je allemaal uitvinden als je het gaat doen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:03

Only_Hellen schreef:
Maar, zoals ook al eerder gezegd. Ook gedurende je huwelijk kunnen voorkeuren en wensen veranderen. iets wat overigens ook best wel vaak schijnt voor te komen. Ook sex kan gewoon worden en dan willen mensenmisschien wel nieuwe spanning. Hierdoor kunnen wensen opeens heel verschillend zijn. De een wil bv weleens naar een parenclub, de ander gaat al over zijn/haar nek bij de gedachte.

En, zoals ook al eerder gezegd, het kan ook voorkomen dat gedurende een huwelijk een van de twee door bv ziekte niet in staat is sex te hebben toch?

ik denk dat dit met een stukje respect voor elkaar te maken heeft..

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:04

Ik denk het ook Marrlinde.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:05

Only_Hellen schreef:

Tuurlijk, maar waarom moet je wachten tot na het huwelijk met seks? Wat heeft dat voor meerwaarde? Zonder huwelijk kan je toch ook weten dat je gek bent op elkaar en samen verder gaat. En als je ziet hoeveel mensen er weer scheiden, ook gelovige mensen. Ik bedoel, wat maakt het dat God/jijzelf of wie dan ook het na het huwelijk wel "goedkeurd"?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:09

marrlinde schreef:

wat ik dus ook duidelijk probeerde te maken net, ik vind de liefde belangrijker dan de seks. en naar mijn idee, komt seks voort uit de liefde.. :j

:= krijg ik een raar beeld bij . Ik hou ook van mijn fam. en van mijn beesten.. :o

Liefde vind ik ook belangrijker dan sex!
Echter heb ik liever geen sex dan slechte sex :=
Wat goede of slechte sex is, is erg verschillend per persoon, dus imo wel belangrijk om daar niet pas achter te komen na het huwelijk :o

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:10

Rooow schreef:
Tuurlijk, maar waarom moet je wachten tot na het huwelijk met seks? Wat heeft dat voor meerwaarde?

Voor mij geen meerwaarde. Alleen vind ik het feit dat gezegd wordt dat je sex voor het huwelijk met elkaar hebt omdat dat ook moet klikken apart. Je doet het het toch gewoon omdat je wilt doen en omdat de sexuele aantrekkingskracht er is? Toch niet alleen maar om te testen?

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:11

superwoman schreef:
marrlinde schreef:

:= krijg ik een raar beeld bij . Ik hou ook van mijn fam. en van mijn beesten.. :o

Wat goede of slechte sex is, is erg verschillend per persoon, dus imo wel belangrijk om daar niet pas achter te komen na het huwelijk :o

Mee eens en slechte seks is voor mij dan niet dat iemand het niet goed kan, maar dat de andere persoon andere dingen fijn vind als mij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:12

_Ella_ schreef:
Ik snap de link naar homosexualiteit niet zo goed...

Jij zegt dat als je allebei maar aan het genot van de ander denkt, dat het dan voor beiden goed komt. En dat is niet automatisch zo. Bijvoorbeeld niet als een van beiden homoseksueel is: dan kun je allebei nog zoveel willen geven aan de ander - maar toch kan de ander dan niet aan je behoeften voldoen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:13

superwoman schreef:
marrlinde schreef:

ik bedoel dan liefde in de relatie man-vrouw :))

maar, als je geen seks hebt gehad voor het huwelijk, ga je het huwelijk dus in zonder dat je eerder seks hebt gehad.. kan het ook niet slecht zijn.. ;)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:14

Only_Hellen schreef:
Rooow schreef:
Tuurlijk, maar waarom moet je wachten tot na het huwelijk met seks? Wat heeft dat voor meerwaarde?

Voor mij geen meerwaarde. Alleen vind ik het feit dat gezegd wordt dat je sex voor het huwelijk met elkaar hebt omdat dat ook moet klikken apart. Je doet het het toch gewoon omdat je wilt doen en omdat de sexuele aantrekkingskracht er is? Toch niet alleen maar om te testen?

Nee, maar dan weet je wel of je bij elkaar past of niet. Je gaat toch ook niet met iemand samenwonen of op vakantie om te testen of je langere tijd samen kunt zijn zonder elkaar daarna hartstikke zat te zijn, maar door die ervaringen kom je er toch wel achter of je wil trouwen met iemand? Door die ervaringen kan je voor jezelf toch bepalen of je met diegene verder wil in het leven of niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:15

marrlinde schreef:
maar, als je geen seks hebt gehad voor het huwelijk, ga je het huwelijk dus in zonder dat je eerder seks hebt gehad.. kan het ook niet slecht zijn.. ;)

Da's echt logica van niks :P