Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:pizza64 schreef:Ok ok in de meerderheid van de geënte ouderen, mijn punt is gewoon dat er zoveel onzekerheden mbt deze inenting zijn dat ik mij afvraag of de voors nu wel tegen de tegens opwegen . En zoals ik eerder al noemde waarom nu met de mexicaanse griep wel, en met de 'gewone' griep waaraan al jaren jaarlijks 1000den mensen sterven niet ?
Jij ziet veel onzekerheden, ik niet. Je goed inlezen zal wel helpen.
Kaygee schreef:Je kan niemand verplichten om te enten. Ik werk ook in het ziekenhuis, maar laat mij niet enten.
Risico voor patiënten? Al kom ik wel met meerdere mensen in contact, als de overige zaalgenoten en bezoek zich niet laten enten kunnen zij het net zo goed overdragen.
MamboBeach schreef:Kaygee schreef:Je kan niemand verplichten om te enten. Ik werk ook in het ziekenhuis, maar laat mij niet enten.
Risico voor patiënten? Al kom ik wel met meerdere mensen in contact, als de overige zaalgenoten en bezoek zich niet laten enten kunnen zij het net zo goed overdragen.
Wat je nu doet is de dingen voor je uit schuiven en als als gebruiken. Als we dat met alles zo doen. Jij ben t wel met de patient bezig, niet de zaalpatient of het bezoek.
Wat mij erg opvalt is dat maar erg weinig mensen het serieus nemen en aan zichzelf denken en de zorg helemaal niet zo leuk vinden. Hier schrik ik erg van.
MamboBeach schreef:Kaygee schreef:Je kan niemand verplichten om te enten. Ik werk ook in het ziekenhuis, maar laat mij niet enten.
Wat je nu doet is de dingen voor je uit schuiven en als als gebruiken. Als we dat met alles zo doen. Jij ben t wel met de patient bezig, niet de zaalpatient of het bezoek.
Wat mij erg opvalt is dat maar erg weinig mensen het serieus nemen en aan zichzelf denken en de zorg helemaal niet zo leuk vinden. Hier schrik ik erg van.
Kaygee schreef:Je kan niemand verplichten om te enten. Ik werk ook in het ziekenhuis, maar laat mij niet enten.
Citaat:Transmissie via verpleging wordt in ieder geval sterk beperkt na vaccinatie en heeft dus altijd nut. Verpleging, die in een instelling werkt en die zo veel mogelijk zou moeten werken aan herstel van een zieke. Overigens mag je hopen dat familieleden rondom een al ziek persoon zo wijs zijn om bezoek af te raden. Ook zullen familieleden regelmatig ingeënt worden. Er liggen in de ziekenhuizen draaiboeken klaar, ook over hoe er mee om te gaan (mondkapjes, handen wassen bij binnenkomst kamer, beschermende kleding enz)
raket schreef:Ik laat iedereen die zich niet laat enten verder in zijn of haar waarde, maar waar ik nu wel wat kriebelig van wordt is dat er blijkbaar toch heel wat mensen in de zorg werken die er het helemaal niet naar hun zin hebben.
Dat vind ik nu kwalijker dan het wel/niet enten verhaal en dat had ik van deze discussie niet verwacht.
Ik ben blij dat ik in de zorg werk, met een fijn team met betrokken collega's. Aan hun zou ik mijn liefsten blindelings tovertrouwen. Omdat ze het een prachtvak vinden en van mensen houden.
Ik heb een poos ergens anders gewerkt en daar zag ik die mentaliteit vaker terug.
Dat was overigens een andere zorgsetting. Met niet alleen verpleegkundigen.
manie schreef:Het gebruik van thiomersal in vaccins wordt in relatie gebracht met een toename van autisme bij kinderen die gevaccineerd zijn met thiomersal bevattende vaccins.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal_controversy
Hoewel keihard wetenschappelijk bewijs hierover mager is, is er wel verdenking wanneer je met statistiek 'speelt'.
Maar of je hier nu echt bang voor moet zijn....nee dat geloof ik niet
beantsje schreef:manie schreef:Het gebruik van thiomersal in vaccins wordt in relatie gebracht met een toename van autisme bij kinderen die gevaccineerd zijn met thiomersal bevattende vaccins.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal_controversy
Hoewel keihard wetenschappelijk bewijs hierover mager is, is er wel verdenking wanneer je met statistiek 'speelt'.
Maar of je hier nu echt bang voor moet zijn....nee dat geloof ik niet
Ik wist dit niet, bizar... bij mijn autistische neefje zijn de problemen als baby begonnen op de ene van de andere dag, na een vaccinatie....dan moet je denken aan verkrampt zijn, zweten, veel huilen...eerst werd gedacht aaan een allergische reactie op de entstof. Uiteindelijk is dus na 2 jaar de diagnose autisme gesteld.
Citaat:Wat mij erg opvalt is dat maar erg weinig mensen het serieus nemen en aan zichzelf denken en de zorg helemaal niet zo leuk vinden. Hier schrik ik erg van.
Kaygee schreef:Ik werk in bijna alle opzichten mee om mexicaanse griep te voorkomen, let goed op hygiëne, hoest of nies in een zakdoek en ontsmet mijn handen na elke patiënt. Ik laat mij alleen niet vaccineren, en niet alleen vanwege het feit dat een prikje vervelend is want dit prikje is niets vergeleken met de prikken die ik gedurende de opleiding gehad heb.Citaat:Wat mij erg opvalt is dat maar erg weinig mensen het serieus nemen en aan zichzelf denken en de zorg helemaal niet zo leuk vinden. Hier schrik ik erg van.
En ik vind dit wel een voorbarige conclusie... Omdat ik in de zorg werk mag ik in dit geval niet aan mezelf denken? Tuurlijk ik zal best de mexicaanse griep onderschatten, maar of ik mij laat vaccineren is mijn eigen keuze, het is mijn eigen lichaam. Verder werk ik mee aan alle preventies... En om nou te zeggen dat veel mensen de zorg niet leuk vinden alleen omdat ze zich niet laten vaccineren? En dus "egoistisch" zijn?. Dat geldt voor mij in ieder geval niet. Ga nog elke dag met veel plezier naar mijn werk om voor zieke mensen te zorgen.
Citaat:Minister Kopacz verklaarde tevens dat het geheime contract dat de Poolse regering had moeten sluiten met farmaceutische bedrijven die het vaccin produceren, meer dan twintig clausules bevat die strijdig zijn met de Poolse wetgeving.