__Nathalie__ schreef:HouVanUtopia schreef:Maar dat vind ik ook als horecamedewerksters....
Met elk klein beetje fooi moet je blij zijn.
Alle kleine beetjes helpen. En je moet blij zijn met alles wat je krijgt van de gasten.
Nou preccies en met zo;n instelling zou ik er dus wat extra's bij leggen!
Tsja ik werk dan zelf ook in de horeca. En we hebben idd collega's die soms afkeur hebben als ze maar 0.50 cent fooi krijgen van een gast.
Ik vind dat je blij moet zijn met alles wat je krijgt.
Tuurlijk is het een super gevoel als je 5,00 of 10.00 krijgt van een gast! Dat geeft ook zeker een kick.
Maar ik vind dat je de klanten die je minder fooi geven ook moet respecteren! En in hun waarde moet laten.
@ Ciara tuurlijk werk zelf ook in de horeca en soms loop je je totaal voro mensen uit de naad en je doet alles voor ze om het extra naar hun zin te krijgen.
En als je dan 0,00 van hun krijgt is dat natuurlijk niet leuk. Maar ik vind niet dat je mensen erop kunt nawijzen of ze minder te respecteren.
Die mensen hebben waarschijnlijk toch een bewuste keuze om geen fooi te geven, en dat moet je ook respecteren.
EN fooi is een extraatje in je vak zo zie ik het. En alles wat je (bij ons dan aan het einde van de maand) krijgt moet je blij mee zijn. Goh weer 1x gratis stappen!