Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Nee, hij wordt genegeerd, omdat er gelukkig in het regeer nog genoeg mensen zijn die een les hebben getrokken uit 40-45.
Tallie_Ho schreef:Welshcobfan schreef:Volgens mij heb ik dat wel vaker gehoord dat geld van een regeringsplan naar een goed doel gaat... kwartje van Kok hebben wij ook nooit meer terug gezien toch?
Gewoon een mooi lokkertje, maar gezien de grote tekorten overal zal dat dus niet door gaan...
En waar hoorde je dat?
Welshcobfan schreef:Maar T-H, dat vind ik nou het jammere aan Geert... want Nederland is ook in mijn ogen te soft, maar dat moet je niet bij 1 groep gaan zoeken. Pak dan iedereen harder aan, maar Geert wil juist de allochtonen harder aanpakken dan de autochtonen. Dan geef je eigenlijk al een raar signaal af dat je je als autochtoon je meer mag misdragen. Trek 1 lijn daarin, dat is voor iedereen prettiger.
Imago01 schreef:Citaat:Nee, hij wordt genegeerd, omdat er gelukkig in het regeer nog genoeg mensen zijn die een les hebben getrokken uit 40-45.
Wat een nonsens zeg! Aan het einde van de WO II riep iedereen: DIT NOOIT MEER!! Binnen een paar jaar werden onze soldaten alweer uitgezonden voor een oorlogje Nederlandsch-Indie om over de hel in de jaren 60 in de Vietnam oorlog al niet te spreken…
Tallie_Ho schreef:Welshcobfan schreef:Huidig kabinet is daar goed inVeel beloven, niets nakomen. Dus ik wil best een frisse wind erdoor heen! Geen Geert wind overigens.
Misschien is het tijd voor de boktpartijHihi
Tallie_Ho schreef:Welshcobfan schreef:Huidig kabinet is daar goed inVeel beloven, niets nakomen. Dus ik wil best een frisse wind erdoor heen! Geen Geert wind overigens.
Misschien is het tijd voor de boktpartijHihi
Welshcobfan schreef:Tallie_Ho schreef:Misschien is het tijd voor de boktpartijHihi
Oh help, 1 marianne thieme is wel genoegMoet er niet aan denken dat er meer tussen komen hahahaha
Tallie_Ho schreef:Vroeger kreeg je een corrigerende tik van je ouders als je je misdroeg, tegenwoordig heet dat mishandeling en is het uit den boze.. ( om maar even een voorbeeld te noemen ) Nederland word steeds softer! Ondertussen doet al dat jonge grut maar waar ze zin in hebben.
Welshcobfan schreef:Lante, ik zie niet echt een wildersverheerlijking bij TH, maar een leuke discussiegenoot. Bovendien zijn wij toch een vrij land? Dus als iemand hem wil verheerlijken: be my guest! Daarvoor wonen wij hier!
Ik ga niemand vertellen wat hij/zij wel of niet mag stemmen of doen. Al stemt iemand de partij van de dieren, zolang die er maar zelf achterstaat: prima toch?
Lante schreef:Hahaha, jouw mening en mijn mening zijn zulke grote tegenpolen dat je ze nooit bij elkaar kunt krijgen.
En dat je daar niks mee kunt, volgens mij wel; gewoon het advies opvolgen.
Welshcf: Ik zie het wel die Wilders verheerlijking en zoals al eerder in één van de "Wilders topics" al is genoemd; de aanhangers (lees: mensen die op hem stemmen) zijn het gevaarlijkst, daarom doe ik erg mijn best om ze de ogen te openen, of dat nu wel of niet lukt.
Ptries schreef:De toename van vluchtelingen de afgelopen jaren heeft volgens mij ook een vrij logische verklaring. Ik denk dat het aantal vluchtelingen dat naar Nederland (en andere landen) komt, afhankelijk is van de situatie op de wereld. De mondiale situatie is de afgelopen jaren verslechterd er zijn meer brandhaarden bijgekomen, denk aan Irak, Somalië en Afghanistan.
Over de politieke vluchteling die de regering niet pissig moet maken. Ik bewonder het dat er nog mensen zijn die het lef hebben om in opstand te komen tegen een slecht regime. In de jaren '40 noemden we deze mensen in ons land verzetshelden. Deze mensen zijn er in de hele geschiedenis de reden van geweest dat wij nu überhaupt onze volksvertegenwoordiging mogen kiezen.
Bovendien, stel dat we zelf hulp nodig zouden hebben? Dan wil je toch ook dat je geholpen wordt? Veel mensen weten niet dat het Franse leger na de capitulatie van Nederland in 1940 nog doorvocht in Zeeland. En minder mensen weten dat soldaten uit Marokko en andere Noord-Afrikaanse landen deelnamen aan de strijd. Het Franse leger telde op het moment van de bevrijding van Europa meer dan 100.000 Marokkaanse soldaten.
Dit is iets meer dan 60 jaar geleden.
Had "het buitenland" toen ook moeten zeggen "ach, Nederland, zoek het maar uit, ons probleem niet?"
Tallie_Ho schreef:Lante schreef:Hahaha, jouw mening en mijn mening zijn zulke grote tegenpolen dat je ze nooit bij elkaar kunt krijgen.
En dat je daar niks mee kunt, volgens mij wel; gewoon het advies opvolgen.
Welshcf: Ik zie het wel die Wilders verheerlijking en zoals al eerder in één van de "Wilders topics" al is genoemd; de aanhangers (lees: mensen die op hem stemmen) zijn het gevaarlijkst, daarom doe ik erg mijn best om ze de ogen te openen, of dat nu wel of niet lukt.
Op deze onconstructieve wijze zal het je niet lukken.. Niet bij mij in ieder geval..Sterker nog, ik denk dat het je bij anderen ook niet zal lukken
Het enige wat je er mee bereikt is dat mensen je irritant gaan vinden en je gaan negeren.