Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:59

Overigens vind ik moskeeën ook niet echt in de Nederlandse samenleving passen :=

Het is net de Efteling

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:00

En GODzijdank hebben we hier in Nederland de mogelijkheid om aan onze om het even welke religies uiting te geven, zonder dat de politieke grondslagen van ons land dat belemmeren.

Zolang het uitoefenen van een religie dus niet in strijd is met de grondwet, mag je geloven wat je wilt.

Waarom zou dat een probleem zijn?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:01

Religie kan niet als basis staan van de samenleving?
Dan zou ik toch even de grondwet erop naslaan, daar is immers de samenleving op gebaseerd....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:02

Prima, geloof wat je wilt.

Maar laat het niet zo zijn dat je anders behandeld wilt worden

De grondwet staat altijd nog boven een religie

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:02

DeniseES schreef:
Overigens vind ik moskeeën ook niet echt in de Nederlandse samenleving passen :=

Het is net de Efteling

pffff waarom een Moskee niet, maar een katholieke kerk wel dan???

als je nix nuttigs te melden hebt, laat het dan....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:03

Ik weet niet of een paar posters op mijn uitspraken doelen, maar ik wil wel zeggen dat ik niks tegen de immigrant heb zoals waar Nathalie bijvoorrbeeld over schrijft. :) Ik heb het in mijn eerdere posts over alle allochtonen gehad die naar Nederland zijn gekomen om hier te komen uitvreten.

Ik heb niks tegen de islam ansich, wel tegen de idiote ideeen die SOMMIGEN uit die cultuur er op na houden. Nathalie, ik vraag me af of jij ook met een hoofddoek loopt en 10 meter achter je vriend, of dat jullie (en dat verwacht ik eerder) een normale, gelijkwaardige relatie hebben?

Daar zit het verschil! En daar doel ik op!

Nogmaals, ik ben voor een multiculturele samenleving, maar wel eentje waar idereen evenveel bijdraagt en even hard zijn beste beentje voorzet om er wat van te maken :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:04

DeniseES schreef:
Prima, geloof wat je wilt.

Maar laat het niet zo zijn dat je anders behandeld wilt worden

De grondwet staat altijd nog boven een religie

Sorry, hoor maar heb je enig idee waar je het over hebt???
Volgens mij niet namelijk.

Ik zoek het wel even voor je op, voordat je nog meer domme uitspraken doet.
Ik hou het bij Art. 1 voor je.

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:07

Moet iedereen die een pet of een hoedje oid draagt dan straks ook "kopvoddentax"betalen??
Ik heb meer een probleem met burka's, waarbij je het hele gezicht niet kan zien maar voor de rest:
WAAR ISTIE MEE BEZIG?!!
Hij vraagt om zijn eigen dood zo, als hij niet oppast..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:08

Die wilders.... ;(

Ik heb nog een veel beter idee:
Alle Moslims die in Nederland wonen moeten zich als moslim laten registreren. Alleen dan mogen ze hun geloof uitoefenen/tonen. En om te laten zien dat ze zich geregistreerd hebben, moeten ze een ster op hun kleding dragen. Zo kun je een moslim dan goed herkennen.

Kom toch op zeg...

Ik lees echt met verbazing sommige reacties hier...
Afgelopen weken was er op National Geographic Channel een WW1 en WW2 week. Als je dat kijkt snap je niet dat mensen elkaar dat aan kunnen doen. En alleen maar omdat ze 'anders' waren..

En verdorie, nog geen 50 jaar later gebeurd het weer, maar nu een andere 'vreemde' groep.
Schande..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:09

Yeyo schreef:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Daar kan je nog een zeer grote discussie over voeren.. Wat hier dus staat is dat er op geen enkele wijze mag worden gediscrimineerd in Nederland.. Houd dus ook in, dat als er een allochtoon mijn naroept: "Heey Kaaskop wil je me pijpen?" Ik aangifte mag doen voor discriminatie? Of als er eerst 5x PSST word gezegd en vervolgens ik het woord höer naar mijn kop geslingerd krijg omdat ik het negeer ook?

Dan mag de politie en justitie er nog wel wat mensen bij aannemen, dan kunnen ze het nog wel eens druk gaan krijgen! :D

In Nederland werkt het 2 kanten op.. Alleen de allochtoon in Nederland gilt moord en brand, terwijl ze zich er net zo goed schuldig aan maken ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:10

Leg jij mij dan maar uit waarom hoofddoekjes op mogen blijven bij pasfoto's, en wij haar achter oren moeten stoppen, sieraden af moeten doen etc.

Wanneer een hoofddoek afgaat is de persoon eronder amper te herkennen omdat het gezicht er dan ineens heel anders uit ziet. Ja, dat weet ik. Dit heb ik meegemaakt met één van mijn vriendinnen die ik al 4 jaar praktische elke dag zie. Als ik die zonder hoofddoek op straat tegenkom, zou ik haar waarschijnlijk niet eens herkennen.

Loop niet te wauwelen dat ik er geen verstand van heb, sta zelf eens open voor andere meningen.

En inderdaad Tallie_Ho

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:11

64 jaar Mariska ;)

Maar je hebt gelijk hoor, helemaal met die stelling erbij, dan word het gewoon eng.

Die Wilders kan wel een lachertje zijn, hij heeft ondertussen wel eng veel aanhangers en dat vind ik echt zorgwekkend.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:11

Tallie_Ho schreef:
Ik weet niet of een paar posters op mijn uitspraken doelen, maar ik wil wel zeggen dat ik niks tegen de immigrant heb zoals waar Nathalie bijvoorrbeeld over schrijft. :) Ik heb het in mijn eerdere posts over alle allochtonen gehad die naar Nederland zijn gekomen om hier te komen uitvreten.

Ik heb niks tegen de islam ansich, wel tegen de idiote ideeen die SOMMIGEN uit die cultuur er op na houden. Nathalie, ik vraag me af of jij ook met een hoofddoek loopt en 10 meter achter je vriend, of dat jullie (en dat verwacht ik eerder) een normale, gelijkwaardige relatie hebben?

Nogmaals, ik ben voor een multiculturele samenleving, maar wel eentje waar idereen evenveel bijdraagt en even hard zijn beste beentje voorzet om er wat van te maken :)

Er zijn veel meer mensen die niet hun beste beentje voor zetten en iets bijdragen in positieve zin, aan de nederlandse maatschappij. Ik vind serieus dat uitvreters van allerlei afkomst zijn en niet perse een groep. Het maakt me niet uit of dit moslims, christenen joden, antilianen, turken of weet ik wat voor afkomst deze mensen hebben.
Ik baal van Wilders omdat hij (hoewel hij gelijk heeft wat betreft het feit dat uitvreters niet welkom zijn in nederland) continue een groep noemt als hij het over deze uitvreters heeft, terwijl dit beslist niet gerechtvaardig is en ook zeker niet legaal! Wilders stigmatiseert een bepaalde bevolkingsgroep en dat is illegaal en gevaarlijk!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:13

vanitymay schreef:
Ik baal van Wilders omdat hij (hoewel hij gelijk heeft wat betreft het feit dat uitvreters niet welkom zijn in nederland) continue een groep noemt als hij het over deze uitvreters heeft, terwijl dit beslist niet gerechtvaardig is en ook zeker niet legaal! Wilders stigmatiseert een bepaalde bevolkingsgroep en dat is illegaal en gevaarlijk!

Idd.. De moderne versie van de Joden van Hitler...

Tallie_Ho schreef:

Misschien doen Jappers dat ook wel.. Het hoort zo bij bepaalde culturen. Net als dat wij geleerd worden U tegen oma en opa te zeggen. Omdat jij het raar vind moeten we ze maar gaan verketteren?
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 17-09-09 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:13

vanitymay schreef:
Er zijn veel meer mensen die niet hun beste beentje voor zetten en iets bijdragen in positieve zin, aan de nederlandse maatschappij. Ik vind serieus dat uitvreters van allerlei afkomst zijn en niet perse een groep. Het maakt me niet uit of dit moslims, christenen joden, antilianen, turken of weet ik wat voor afkomst deze mensen hebben.

En daar moet hij in januari voor naar de rechter.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:15

sarabande schreef:
vanitymay schreef:

En daar moet hij in januari voor naar de rechter.

En terecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:15

Yeyo, onze samenleving is er een waarbij een duidelijke scheiding is van kerk en staat. Er is geen enkele kerk/religie die de wetten en normen voorschrijft.

Karl66, ik ben niet met je eens dat de koninklijke familie roomser moet zijn dan de paus. Alles wat voor ons toegestaan is, is dat voor hen ook. Er is geen wet die uitzondering maakt, er staat nergens: ... voor alle Nederlanders, behalve die van de koninklijke familie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:16

Citaat:
Zolang het uitoefenen van een religie dus niet in strijd is met de grondwet, mag je geloven wat je wilt.

Mensen die de Islam (of welke godsdienst ook) willen misbruiken voor doeleinden die in strijd zijn met nationole wetten en internationale verdragen, worden in ons land wel degelijk aangepakt.
Zeker in de huidige wereld zijn autoriteiten scherp gericht op het voorkomen van problemen.

Want ja, we weten allemaal dat er Islamstromingen bestaan die opruiend en radicaal zijn (er zijn ook christenstromingen die te vuur en te zwaard het woord gods willen verspreiden overigens en dit zijn stromingen die betrokken waren bij de lobby voor de oorlog van de VS tegen Irak en die bijv. ook Israels strijd tegen de Palestijnen steunen).

Dit soort problemen staan deels los van immigrantenproblemen in het algemeen. Tweede en derde generatieproblemen zijn niets nieuws onder de zon. Ze worden deels veroorzaakt doordat bepaalde groepen immigranten normen en waarden hebben die zover van de onze afstaan, dat er een kloof overbrugt moet worden. Daar zijn deze 2e en 3de immigranten mee bezig maar het wordt hen van beide kanten niet makkelijk gemaakt.

Jammer dat een Wilders met zijn ongefundeerde uitspraken de boel alleen maar verder op scherp zet, en dat in een samenleving waarin de 4e generatie al het levenslicht ziet, zodat we tot elkaar veroordeeld zijn.

Dat wil niet zeggen dat je alles maar goed moet vinden, verre van dat. Maar multi culti vraagt wel om tact en tolerantie, niet om één groep mensen die omwille van een vaag 'érfrecht' menen zomaar de dienst uit te mogen maken voor de anderen.

Hoofddoekjes die het straatbeeld verpesten... mag er dan ook aub een verbod op bilnaden, dikke tienermeisjes die hun vetrollen uit hun kleren laten puilen, tatouages, leggings, crocs, rare motorpakken, navelpiercings en broeken bij vrouwen?

Ik noem maar wat. :+

Ik wil trouwens een verbod op politici die hun door ons betaalde kostbare tijd serieus aan deze komedie verspillen. :D
Stemmen jullie allemaal op mij dan? *D

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:16

Geweldig :D Hij denkt natuurlijk niet serieus dat hij dit erdoor krijgt. Wel krijgt hij weer meer aanhangers, zodat in de toekomst wij het weer (of nog) in handen hebben! Go Wilders.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:17

Citaat:
Loop niet te wauwelen dat ik er geen verstand van heb, sta zelf eens open voor andere meningen

hahahahaah, ik loop te wauwelen??
ik sta open voor andere meningen hoor, maar niet voor ongefundeerde, puberale losse flodders die werkelijk nergens op slaan.
dus als jij met een fatsoenlijk argument komt, en dus niet met "moskeeen passen hier niet want het lijkt de efteling wel" dan zal ik daar op reageren.

domme opmerkingen vragen om domme reacties he, misschien handig om je dat de volgende keer te bedenken als je wat post.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:18

Het zal vast aan mij liggen, maar ik leg hier toch ergens een beetje een link met Hitler.
Die begon ook met het "minderwaardig" noemen van een bepaald ras/geloof.
Zonder Wilders is er al genoeg racisme.
Op zich kan ik sommige dingen van hem begrijpen, maar waarom het nou weer op zo'n asociale manier gebracht moet worden. :n
Ik houd me niet heel erg bezig met de Tweede kamer en de debatten (is dat de goede vorm van meervoud? :=), maar als ik af en toe dingen lees... Wat is het verschil tussen een debat en op elkaar inhakken? Ik weet het niet. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:18

Randalinpony ik stem dan 100% op jou haha :P

Geert Wilders moet maar met Gordon gaan werken :') die is dagelijks
minimaal 1 x per dag op tv, dan heeft geert ook weer zijn uurtje aandacht
gehad en kan die tenminste weer normaal doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:20

vanitymay schreef:

Wilders geeft deze strijd niet op.. Ook al word hij 100x voor de rechter gesleept.. Hij wil een verschil maken in Nederland. Ik vind het nog steeds dat hij wel doordraaft met betrekking tot moslims, hij heeft al zijn pijlen daarop gericht. Hij zou wat dat betreft ook verder moeten kijken als zijn neus lang is. Maar hij moet ergens beginnen!

Zo was Ivo Opstelten tijdens zijn ambtstermijn als burgemeester van Rotterdam bezig om alle probleem Antillianen aan te pakken. Daar deze heel veel onrust en problemen veroorzaakten. Is hij dan ook maar een vieze racist omdat hij "zijn" stad op wilde ruimen en het veiliger en leefbaarder te maken? Hij moest ook ergens beginnen! Hij kon moeilijk de 100-zoveel nationaliteiten in deze stad ineens aanpakken!

Overal zal je de rotte appels vinden, in iedere cultuur, in iedere stad. Blank, bruin, geel, groen of wat mij betreft paars met een goud randje!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:20

MamaMiesje schreef:
Wahaha zo'n man wordt toch NOOIT serieus genomen, als 'ie steeds met van die debiele ideeën komt? _O-
Sneu kereltje. Ik ben alleen vóór als hij dan van die inkomsten eens naar een fatsoenlijke kapper gaat :')

_/-\o_ _/-\o_

*Gaat verder bijlezen :D*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:21

Yeyo schreef:
64 jaar Mariska ;)

Maar je hebt gelijk hoor, helemaal met die stelling erbij, dan word het gewoon eng.

Die Wilders kan wel een lachertje zijn, hij heeft ondertussen wel eng veel aanhangers en dat vind ik echt zorgwekkend.

Maar dit speelt al veel langer he. Pim Fortuin riep precies hetzelfde. Die man was pas echt eng..
Was trouwens toen erg blij dat degene die hem dood geschoten had een blanke Nederlander was..