jameyskatje schreef:inmiddels is het wel een bekende godsdienst aangezien moslims al voor de 3e generatie in nederland wonen en dus officieel autochtoon zijn ipv allochtoon. en denk maar niet dat ze over een paar generaties wegzijn, ze horen dus inmiddels bij nederland. en een land moet zich blijven ontwikkelen. alles nederland nog zo was al 2 generaties terug zou de jeugd het ook niet meer trekken hier, de losbandigheid werd toen ook niet goedgekeurd, moet nederland zich daaraan dan wel aanpassen?
er zijn meer dan 50000nederlandsemoslims in nederland, die aantal groeit met de dag. dus zelfs nederlanders zijn tegenwoordig moslim. dadelijk ook hun kinderen(ik ken een nederlands gezin, vader moeder en 2 kinderen, allemaal 100% nederlands maar toch moslim!) een land ontwikkeld zich mee. dat heb je in een democratische zorgstaat nu eenmaal.
ik vraag me echt af in wat vor achtergelegen gebieden jullie wonen. op de scholen hier in de buurt (gorinchm en utrecht) mag je dragen wat je wilt. we hadden vroeger gothics op school, en dan die flowerpowertypes met rare kapsels. op een school in mijn wijk zitten bijna alleeeen maaaar lonsdalers. wat is het probleem toch, het lijkt alsof men oprecht bang is voor een moslim. en waar is dat op gebasseerd? niet op kennis in ieder geval, misschien de kennis waar de media je mee dood gooit . zucht.
Als ik jouw bovenste stukje lees, dan wordt ik echt bang ja. Ik wil niet in een land wonen dat zich ontwikkeld naar de moslim toe.
Bij mij op school was ook allerlei kleding toegestaan. Ok, je moest niet half naakt op komen dagen, maar vrij veel was toegestaan. Een pet, muts of iets dergelijks was dan wel weer niet toegestaan, maar een hoofddoek wel. Nu is dit toen allemaal langs me heen gegaan, ik was er gewoon niet mee bezig. Zoals ik er nu over na denk is dit eigenlijk heel erg krom. Een muts mag niet, maar een hoofddoek wel (op het vmbo zag je meer hoofddoeken dan haar). Qua bedekking is het precies hetzelfde, dus ik vind dat daar geen verschil in moet worden gemaakt.