Valt me ook altijd op dat er zoveel rokers, alcoholverslaafden en gokkers etc. onder de minima zijn.......
Laat staan de klagers op een paardenforum....

En om op de ministers terug te komen: Ik vind dat ze te weinig krijgen naar dat ze verdienen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:ik vind trouwens wel @Apple, dat jij wel heel hardvochtig reageert in het kader: geen abonnement meer op de TV, geen huisdieren.... wat mag je dan eigenlijk nog wel, als je minima bent? ademhalen misschien? Iedereen verdient iets extra's, en dat kan net dat hondje zijn, dat vreugde biedt, of een tv voor de afleiding, een Internet-abonnement... noem maar op. iedereen heeft zijn verzetje nodig, ook al heb je het krap. Anders heb je gewoon geen leven meer, als NIETS meer kan!
Apple schreef:@Ikdoemaarwat: het UWV betaalt de WW en nog wat andere uitkeringen, niet de Bijstand.
ikdoemaarwat schreef:een ex-collega van mij die rechtszaak kosten moest betalen om zijn kinderen weer te kunnen zien
man heeft zich vreselijk in de schulden moeten steken, hij leeft eigenlijk heel verrot,werkt keihard en heeft een schuldsanering
maar hij mag tenminste wel weer zijn kinderen zien!
Liezel1 schreef:ikdoemaarwat schreef:een ex-collega van mij die rechtszaak kosten moest betalen om zijn kinderen weer te kunnen zien
man heeft zich vreselijk in de schulden moeten steken, hij leeft eigenlijk heel verrot,werkt keihard en heeft een schuldsanering
maar hij mag tenminste wel weer zijn kinderen zien!
Dat snap ik dan weer niet helemaal...
Als die beste man een minimuminkomen heeft, kan hij een beroep doen op de Raad voor de Rechtbijstand en krijgt hij een zaak op basis van toevoeging. Bij een minimuminkomen hoeft hij voor die hele rechtzaak maar €94,- uit eigen zak te betalen.
Als peiljaar inkomen wordt 2 jaar terug genomen, maar als hij tóen nog wel goed verdiende en nu pas op het minimum zit, kan hij gewoon een peiljaarverlegging aanvragen, is geen probleem.