kindermishandeling , wat doe jij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kindermishandeling , wat doe jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:38

Toch zal ik zelf niet gauw het kind van een ander corrigeren (of het moet wel heel erg zijn).

Ik vind dat de taak van de ouders, ik ben niet de opvoeder van dat kind. Als een kind vraagt om de hond of kat te mogen aaien, begeleid ik dat uiteraard wel (en pak ik ook echt het handje vast om te laten weten hóe je dat dan doet) maar corrigeren zal ik niet snel doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:45

Yamcha schreef:
Toch zal ik zelf niet gauw het kind van een ander corrigeren (of het moet wel heel erg zijn).

Ik vind dat de taak van de ouders, ik ben niet de opvoeder van dat kind. Als een kind vraagt om de hond of kat te mogen aaien, begeleid ik dat uiteraard wel (en pak ik ook echt het handje vast om te laten weten hóe je dat dan doet) maar corrigeren zal ik niet snel doen.

Ik in principe ook niet, hoor, maar om maar wat voorbeeldjes te geven; mijn dochter is wel eens bij een oppas, grootouders, bij een ander kindje thuis spelen en dan ben ik er niet bij natuurlijk. En ik doe hetzelfde als ik tijdelijk anderman's kind onder mijn hoede heb en het is even nodig om in te grijpen. Zeker bij jonge kinderen, ontkom je er vaak niet aan. Maar meestal doen vreemde ogen al wonderen en zijn ze hartstikke lief. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:48

Daarom ook :j

Ik pas weleens op het kindje van mijn zus, en idd, vreemde ogen doen zeker wonderen......
Ik hoef dus ook nooit te corrigeren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:58

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen, ik wacht tot de buren van mijn vriendin gaan ingrijpen, want ik vind het raar als ik dat ga doen en dat straks hele gevolgen heeft terwijl ik al genoeg aan mijn hoofd heb.

Het is het volgende;

Kind van 4 krijgt GEEN aandacht, als ze boven komt waar wiet/speed etc ligt word ze naar beneden gestuurt om even een appel te pakken, een bezem te pakken, de hond alvast een lijntje om te doen, etc. Gewoon om even bezig te zijn.
Ze is bij mijn bijzijn al 2 keer uit haar slaapkamerraam gesprongen, van de eerste verdieping. Ze heeft al een aantal keren flessen drank stukgegooit in de gang als ze de deur op slot houden. En ze zoekt aandacht door voor auto's te gaan fietsen etc.

Twee weken geleden trok ze de nieuwe kitten van de trap af en gooide de kitten in het koude badje die de moeder net aan het vullen was. Ze moest daarvoor een half uur onder de ijskoude kraan staan. [ Echt 30 minuten.] Daarbij ging geschreeuw gepaard, en zoals heel vaak de worden ' mama je houd niet van mij he '. [ Kitten heb ik trouwens al teruggebracht naar oude eigenaren.]

Toen dat over was gooide ze misschien een paar uurtjes later de mobiele telefoon van der moeder in de put. De moeder huilend naar buiten en schreeuwen van ' hoe kan ik van je houden als je dit soort dingen doet ' en ' ik haat je '. Kind werd trap op gesleurd en weer onder de koude douche gezet, daarna 20 minuten in de schuur opgesloten. Als je vroeg aan het kind waarom ze dat doet zegt ze omdat ik dat deed.

Daarna was ze weer rustig en zat aan tafel te eten, maar de volgende dag of een paar uur later is het weer presies het zelfde verhaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:03

Wat een vreselijk verhaal.... Dat arme kindje...... Ik zou dit dus echt melden. Dat kan toch anoniem? Nee, ik geloof niet dat ik hier tegen zou kunnen. :n

En wat zijn jullie van plan?

Man, alleen al het idee dat ik mijn kind een half uur onder een koude douche zet!! En zo uitscheld..... Verschrikkelijk. 4 jaar, zo oud is de mijne ook en ja, soms kun je ze achter het behang plakken, maar met dit soort praktijken, bereik je helemaal niets. Dan ben je als moeder echt TE VER HEEN. Melden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:07

Twiggy2008 schreef:
Wat een vreselijk verhaal.... Dat arme kindje...... Ik zou dit dus echt melden. Dat kan toch anoniem? Nee, ik geloof niet dat ik hier tegen zou kunnen. :n

En wat zijn jullie van plan?

Man, alleen al het idee dat ik mijn kind een half uur onder een koude douche zet!! En zo uitscheld..... Verschrikkelijk. 4 jaar, zo oud is de mijne ook en ja, soms kun je ze achter het behang plakken, maar met dit soort praktijken, bereik je helemaal niets. Dan ben je als moeder echt TE VER HEEN. Melden!!!

Zou je dit ook melden als je zelf erg goed met die mensen bent? Zou je niet afwachten tot anderen wat doen want er gaat weet ik wel zeker binnenkort iemand wat melden. Alleen als ze heel af en toe op bezoek ergens gaan waar andere kinderen zijn heeft ze de tijd van der leven en is ze heel erg rustig en lief.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:10

Ik hou al niet van wiet en speed en ik ben niet dol op mensen die hun kind geen aandacht geven.
Sorry, maar ik zou daar echt problemen mee hebben, ja.

Wat jij beschrijft vind ik heel erg om te lezen..... Jij niet dan? Hoe je verder ook met die mensen bent?
Het zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te verbreken, ja. Daar ben ik heel hard in.

Ik snap dat jij daar blijkbaar anders in bent, maar hoe voel jij je dan over dit kindje? Hoe vind jij dit dan allemaal? Natuurlijk kan iemand anders het ook melden, als jij in een te lastige positie zit, prima, maar je bent toch met me eens dat dit eigenlijk niet genegeerd mag worden? Of wel?

Sterkte ermee, heel moeilijk allemaal..... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:15

Twiggy2008 schreef:
Ik hou al niet van wiet en speed en ik ben niet dol op mensen die hun kind geen aandacht geven.
Sorry, maar ik zou daar echt problemen mee hebben, ja.

Wat jij beschrijft vind ik heel erg om te lezen..... Jij niet dan? Hoe je verder ook met die mensen bent?
Het zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te verbreken, ja. Daar ben ik heel hard in.

Ik snap dat jij daar blijkbaar anders in bent, maar hoe voel jij je dan over dit kindje? Hoe vind jij dit dan allemaal? Natuurlijk kan iemand anders het ook melden, als jij in een te lastige positie zit, prima, maar je bent toch met me eens dat dit eigenlijk niet genegeerd mag worden? Of wel?

Sterkte ermee, heel moeilijk allemaal..... :(:)

Ja ze heeft nog een dochter van 21 en een nog wat oudere zoon ergens in de 20 en ik kan het daar gewoon heel goed mee vinden, met die moeder ook trouwens. Ik zie soms echt dat die moeder echt der best doet maar dat kind is geestelijk al verpest. Waardoor? Ik zou het niet weten. Moeder vertelde dat der andere kinderen dit soort problemen nooit hebben gehad. Ze begon helemaal te huilen over der telefoon dat ze niet snapte waarom ze zo een kind heeft gekregen en dat ze binnenkort echt doorslaat als het zo doorgaat. Misschien dat ik wat hulp voor haar kan zoeken via internet maar ik ben zelf niet van plan om instanties in te gaan schakelen waardoor het kind waarschijnlijk weg word gehaalt.

Ik vind het erg voor het kind maar het is mijn verantwoordelijkheid niet, ik ga als ik daar ben ook niet met het kind spelen of aandacht geven etc. Dat is niet mijn taak. Ik ben het inderdaad met je eens dat het niet genegeerd mag worden en daarom plaats ik dit ook op bokt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:22

Jammer dat een kind van 4 de schuld in de schoenen geschoven wordt door die moeder (zo komt het op mij over). Ze zou eens naar haar eigen aandeel mogen kijken. Is er naar jouw idee iets mis met dit kind? Je zegt dat ze prima bij anderen kan spelen, dat ze dan lief en rustig is. En wat is dat met die drugs dan? Gebruikt moeder drugs?

Ik kan er weinig aan doen, ik ken deze mensen niet. Ik hoop voor dat kindje dat er snel een oplossing komt, want dit is erg triest om te lezen..... Ik zou in elk geval niet daar gezellig op visite kunnen gaan met deze wetenschap. Maar zo zit ik weer in elkaar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:24

Misschien met de moeder eens praten over Jeugdzorg?

Ik weet niet wat normaal gedrag is voor een 4-jarige natuurlijk, maar ik kan zo ook niet peilen of het kind de dingen doet die ze doet uit reactie op de moeder, of dat de reactie van de moeder is op de dingen die het kind doet.

het lijkt mij in dit geval wel heel verstandig als het kind uit huis geplaatst wordt, deze situatie laten voortduren is imo vragen om ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:27

Twiggy2008 schreef:
Jammer dat een kind van 4 de schuld in de schoenen geschoven wordt door die moeder (zo komt het op mij over). Ze zou eens naar haar eigen aandeel mogen kijken. Is er naar jouw idee iets mis met dit kind? Je zegt dat ze prima bij anderen kan spelen, dat ze dan lief en rustig is. En wat is dat met die drugs dan? Gebruikt moeder drugs?

Ik kan er weinig aan doen, ik ken deze mensen niet. Ik hoop voor dat kindje dat er snel een oplossing komt, want dit is erg triest om te lezen..... Ik zou in elk geval niet daar gezellig op visite kunnen gaan met deze wetenschap. Maar zo zit ik weer in elkaar. ;)

Nee moeder gebruikt geen drugs meer, wel gedaan. Ja ik probeer der meestal als ik daar een keer ben gewoon doorheen te kijken. Maar twee weken geleden zat ik toch wel even met een brok in mijn keel, en met de gedachtes hoe het moet eindigen met dat kind. Ik ga er straks weer even langs, ben benieuwd. Kind heeft trouwens geen blauwe plekken etc. Is wel gewoon gezond voor de rest. Vriend van me vriendin heeft ze ook een keer met een pen of mesje in ze arm gestoken. Gewoon voor aandacht... Ik zou anders wel even de moeder wat aanbieden van hulp ofzo wat op internet staat. Als ze er niet voor openstaat ga ik er op dit moment niet verder op in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:29

Vind het ook niet helemaal normaal gedrag van dat kind, zou toch wel hulp zoeken. Voor beiden.

Kind zal de schuld uiteraard niet zijn, (kan ook niet bij een 4-jarige imo) maar helemaal normaal is het toch niet :\

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:32

Nou, Yamcha, geloof me, dit is geen normaal gedrag voor een 4-jarige. Driftbuien, met iets gooien, a la, dat kan, zeker als je een temperamentvol kind hebt (heb ik namelijk zelf ook ;) ), maar het feit dat een kind al uit een raam kan springen (tjemig, je zorgt toch voor veiligheid in en om het huis???), met flessen kan gooien (die hou je toch weg bij kinderen?), bij drugs kan komen (idem dito), zegt mij genoeg. ;(

Las ik nou ook ergens dat ze de deur op slot houden voor dat kind? Dus dat kindje kan dan niet naar binnen toe ofzo? En het kindje krijgt geen aandacht? Behalve dan weggestuurd worden met een opdracht?

Echt, ik kan me er niets bij voorstellen...... Ik vind het dan ook niet gek dat dat kindje bepaald gedrag gaat vertonen, aandacht gaat trekken op een negatieve manier. Dan krijgt ze op haar lazer en heeft ze.... AANDACHT. Weliswaar, hele negatieve aandacht, maar toch.... Zeker niet als er pit in dat karaktertje zit. Ik heb er ook zo een, maar al die factoren die hierboven genoemd zijn, zijn gelukkig niet aanwezig. Kan me er ook niets bij voorstellen.

Ouders maken hun kinderen (tenzij er een stoornis vastgesteld is, dan is het verhaal weer anders, maar dan is het nog geen excuus dat je flessen laat rondslingeren en ramen niet kindvriendelijk beveiligd).

Nogmaals, ik hoop echt voor dat meisje, dat er gauw hulp komt, want anders is ze echt voor haar leven beschadigd........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:58

ztugwell schreef:
Zou je dit ook melden als je zelf erg goed met die mensen bent? Zou je niet afwachten tot anderen wat doen want er gaat weet ik wel zeker binnenkort iemand wat melden.

Nee, ik zou dat niet met mijn geweten in overeenstemming kunnen brengen. Ik zou het vreselijk vinden om aan te zien, en hoe eerder de dingen in gang gezet worden, hoe groter de kans dat er schade hersteld kan worden. Door niks te doen doe je zowel kind als ouders tekort... en juist als ik meer betrokken zou zijn bij een gezin zou ik iets ondernemen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:48

ztugwell schreef:
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen, ik wacht tot de buren van mijn vriendin gaan ingrijpen, want ik vind het raar als ik dat ga doen en dat straks hele gevolgen heeft terwijl ik al genoeg aan mijn hoofd heb.

Het is het volgende;

Kind van 4 krijgt GEEN aandacht, als ze boven komt waar wiet/speed etc ligt word ze naar beneden gestuurt om even een appel te pakken, een bezem te pakken, de hond alvast een lijntje om te doen, etc. Gewoon om even bezig te zijn.
Ze is bij mijn bijzijn al 2 keer uit haar slaapkamerraam gesprongen, van de eerste verdieping. Ze heeft al een aantal keren flessen drank stukgegooit in de gang als ze de deur op slot houden. En ze zoekt aandacht door voor auto's te gaan fietsen etc.

Twee weken geleden trok ze de nieuwe kitten van de trap af en gooide de kitten in het koude badje die de moeder net aan het vullen was. Ze moest daarvoor een half uur onder de ijskoude kraan staan. [ Echt 30 minuten.] Daarbij ging geschreeuw gepaard, en zoals heel vaak de worden ' mama je houd niet van mij he '. [ Kitten heb ik trouwens al teruggebracht naar oude eigenaren.]

Toen dat over was gooide ze misschien een paar uurtjes later de mobiele telefoon van der moeder in de put. De moeder huilend naar buiten en schreeuwen van ' hoe kan ik van je houden als je dit soort dingen doet ' en ' ik haat je '. Kind werd trap op gesleurd en weer onder de koude douche gezet, daarna 20 minuten in de schuur opgesloten. Als je vroeg aan het kind waarom ze dat doet zegt ze omdat ik dat deed.

Daarna was ze weer rustig en zat aan tafel te eten, maar de volgende dag of een paar uur later is het weer presies het zelfde verhaal.

Ik zou hier niet eens over na hoeven denken. Moeders én kind hebben hulp nodig en heeeel snel!! Wegkijken en het kind geen aandacht geven als je daar op bezoek bent, daar krijg ik echt kippevel van... Ik kan me voorstellen dat je niet de neiging hebt om het kind te heropvoeden, maar wat positieve aandacht voor een 4 jarig kind lijkt me toch niet echt een crime als je daar "gezelllig" met de moeder op de koffie bent. Zelf zou ik, als ik haar huilend aan de telefoon had, helpen om hulp te krijgen, dát ze je belt is al een schreeuw om hulp, en je hoeft daar zelf niet verder bij betrokken te zijn (waar je zo te lezen echt niet op zit te wachten, en dat is je goed recht) als je haar op de instanties wijst en desnoods één keer meegaat als morele steun als vriendin zijnde zeg maar.

Kind is idd op alle mogelijke manieren aandacht aan het vragen omdat ze die dus duidelijk niet krijgt, even in het midden laten of het kind dit gestoorde gedrag uit zichzelf vertoont of door de omstandigheden is gaan vertonen uiteraard, en alle mogelijke manieren is in dit geval letterlijk. Eén ding lijkt me zeker, als dit gezin geen hulp gaat krijgen zal het niet echt lang duren lijkt me voor het naar de verdommenis gaat als het al niet hard op weg is... want drugs in een huis waar een kind bij kan........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:57

Twiggy2008 schreef:
Nou, Yamcha, geloof me, dit is geen normaal gedrag voor een 4-jarige. Driftbuien, met iets gooien, a la, dat kan, zeker als je een temperamentvol kind hebt (heb ik namelijk zelf ook ;) ), maar het feit dat een kind al uit een raam kan springen (tjemig, je zorgt toch voor veiligheid in en om het huis???), met flessen kan gooien (die hou je toch weg bij kinderen?), bij drugs kan komen (idem dito), zegt mij genoeg. ;(

Las ik nou ook ergens dat ze de deur op slot houden voor dat kind? Dus dat kindje kan dan niet naar binnen toe ofzo? En het kindje krijgt geen aandacht? Behalve dan weggestuurd worden met een opdracht?

Echt, ik kan me er niets bij voorstellen...... Ik vind het dan ook niet gek dat dat kindje bepaald gedrag gaat vertonen, aandacht gaat trekken op een negatieve manier. Dan krijgt ze op haar lazer en heeft ze.... AANDACHT. Weliswaar, hele negatieve aandacht, maar toch.... Zeker niet als er pit in dat karaktertje zit. Ik heb er ook zo een, maar al die factoren die hierboven genoemd zijn, zijn gelukkig niet aanwezig. Kan me er ook niets bij voorstellen.

Ouders maken hun kinderen (tenzij er een stoornis vastgesteld is, dan is het verhaal weer anders, maar dan is het nog geen excuus dat je flessen laat rondslingeren en ramen niet kindvriendelijk beveiligd).

Nogmaals, ik hoop echt voor dat meisje, dat er gauw hulp komt, want anders is ze echt voor haar leven beschadigd........

Ik vind het echt erg sneu voor het kind.
Hoe wanhopig moet je zijn, als je zulke dingen doet om aandacht te krijgen.......

Ik moet zeggen, ik vind het echt moeilijk om er een oordeel over te geven. Ik heb zelf geen kinderen, ik vind het dus heel moeilijk om in te schatten hoe ver een kind van 4 zou gaan om aandacht te krijgen.
Het kindje van mijn zus is 15 maandjes, dus dat is echt geen vergelijk. Plus dat die sowieso wel aandacht krijgt ;) hoeft ze niet iets voor te doen, zeg maar.

En dat is het enige kleine kind wat ik echt goed ken, ik kan geen oordeel geven op basis van een 4-jarige die ik een paar minuten zie, ik heb geen flauw idee hoe een kind zich op die leeftijd ontwikkelt, en welke sociale vaardigheden ze al hebben en welke niet, en dan is het ook nog zo dat een meisje anders is (en dus op een andere manier ontwikkelt) dan een jongetje. En het verschilt ook nog eens per kind. Vandaar mijn eerdere vraag ook, de moeders in dit topic hebben een beter idee van wat een 4-jarige kan en niet kan, dan ik ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:04

tja ik krijg ook weleens een klap en te horen dat ik me poedersuiker moet houden.(nogal driftige vader)
en jah dan moet ik best wel janken en vind ik mezelf egt vet zielig omdat dat uiteraard alleen bij mij gebeurd :+
maar hij zegt ook bijna elke dag wel hoeveel hij van me houd dus ja.......

in zo'n situatie zou ik denk gwn me mond houden, (ben erg verlegen :o )

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:47

@ztugwell: ik zou hier zeker melding van maken. Krijg gewoon kippenvel van je verhaal, afschuwelijk! Echt, je helpt moeder en kind ermee door hier melding van te maken.
Als alle buren wachten tot de ander gaat bellen, dat schiet niet op natuurlijk! Het belang van het kind moet voor gaan, want het kind kan niet voor zichzelf opkomen. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:49

Eens met Alet :j

Lijkt me idd dat hier wat moet gebeuren :j

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:49

mimeslosydy schreef:
tja ik krijg ook weleens een klap en te horen dat ik me poedersuiker moet houden.(nogal driftige vader)
en jah dan moet ik best wel janken en vind ik mezelf egt vet zielig omdat dat uiteraard alleen bij mij gebeurd :+

Sorry hoor, maar een ouder die zo tegen zijn kind praat, ook al is hij driftig, vind ik niet normaal. :roll:

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:00

nou dat vind ik ook erg heftig!
mijn vader is ook een driftkop,maar dat heeft hij nog nooit gezegd.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:54

Ik ben moeder van 3 kleine kinderen: meid van bijna 3, jongen van bijna 4 en een meid van net 5. Kinderen kunnen af en toe echt het bloed onder je nagels vandaan halen!!! Een hele enkele keer krijgen ze een tik op hun hand. Af en toe schiet ik uit mijn slof en sta net zo hard mee te gillen met ze (ja, schaam ik me een beetje voor).
Maar ik zou ze NOOIT hard slaan, en zeker niet in het gezicht wat ik vorig jaar zag.
Meid van een jaar of 6 was met opa op pad. Hadden net iets gekocht wat ze graag wilde dragen en begon te zeuren erom. Opa schoot uit zijn slof en slaat het kind in haar gezicht. Ik was zo geschokt, maar heb niets gezegd, zooo stom.
Na die dag heb ik me voorgenomen dat ik iemand erop aanspreek. Desnoods geef ik hun een klao ik het gezicht, weten ze ook hoe het voelt.
Maar dat mensen niets doen, komt omdat ze een leider nodig hebben. Als er 1 iemand uit de groep erop afstapt, volgen er altijd meer om ze bij te staan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:06

Betteke schreef:
mimeslosydy schreef:

Sorry hoor, maar een ouder die zo tegen zijn kind praat, ook al is hij driftig, vind ik niet normaal. :roll:

nja denk dat er echt wel meer ouders zijn die dat zeggen hoor, vind het niet zo heftig als iemand zegt dat je je mond dicht moet houden (om het maar ff netjes te formuleren.
heb het ook wel eens naar me kop geslingerd gekregen. als je boos bent en je blijft als kind doorzeuren dan flap je er zoiets wel eens uit. vind het erger als je je kind uitscheld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:13

@Bleu_kim
Dus jij vindt poedersuiker geen scheldwoord??

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:07

Nou Bleu_kim, ik vind poedersuiker wel een scheldwoord en niet normaal als een ouder zoiets tegen zijn/haar kind zegt. Het klinkt goedkoop en ordinair.
"Hou je waffel" of "hou je grote mond" klinkt een stuk beter.