Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Toch zal ik zelf niet gauw het kind van een ander corrigeren (of het moet wel heel erg zijn).
Ik vind dat de taak van de ouders, ik ben niet de opvoeder van dat kind. Als een kind vraagt om de hond of kat te mogen aaien, begeleid ik dat uiteraard wel (en pak ik ook echt het handje vast om te laten weten hóe je dat dan doet) maar corrigeren zal ik niet snel doen.
Twiggy2008 schreef:Wat een vreselijk verhaal.... Dat arme kindje...... Ik zou dit dus echt melden. Dat kan toch anoniem? Nee, ik geloof niet dat ik hier tegen zou kunnen.![]()
En wat zijn jullie van plan?
Man, alleen al het idee dat ik mijn kind een half uur onder een koude douche zet!! En zo uitscheld..... Verschrikkelijk. 4 jaar, zo oud is de mijne ook en ja, soms kun je ze achter het behang plakken, maar met dit soort praktijken, bereik je helemaal niets. Dan ben je als moeder echt TE VER HEEN. Melden!!!
Twiggy2008 schreef:Ik hou al niet van wiet en speed en ik ben niet dol op mensen die hun kind geen aandacht geven.
Sorry, maar ik zou daar echt problemen mee hebben, ja.
Wat jij beschrijft vind ik heel erg om te lezen..... Jij niet dan? Hoe je verder ook met die mensen bent?
Het zou voor mij een reden zijn om de vriendschap te verbreken, ja. Daar ben ik heel hard in.
Ik snap dat jij daar blijkbaar anders in bent, maar hoe voel jij je dan over dit kindje? Hoe vind jij dit dan allemaal? Natuurlijk kan iemand anders het ook melden, als jij in een te lastige positie zit, prima, maar je bent toch met me eens dat dit eigenlijk niet genegeerd mag worden? Of wel?
Sterkte ermee, heel moeilijk allemaal.....
Twiggy2008 schreef:Jammer dat een kind van 4 de schuld in de schoenen geschoven wordt door die moeder (zo komt het op mij over). Ze zou eens naar haar eigen aandeel mogen kijken. Is er naar jouw idee iets mis met dit kind? Je zegt dat ze prima bij anderen kan spelen, dat ze dan lief en rustig is. En wat is dat met die drugs dan? Gebruikt moeder drugs?
Ik kan er weinig aan doen, ik ken deze mensen niet. Ik hoop voor dat kindje dat er snel een oplossing komt, want dit is erg triest om te lezen..... Ik zou in elk geval niet daar gezellig op visite kunnen gaan met deze wetenschap. Maar zo zit ik weer in elkaar.
ztugwell schreef:Zou je dit ook melden als je zelf erg goed met die mensen bent? Zou je niet afwachten tot anderen wat doen want er gaat weet ik wel zeker binnenkort iemand wat melden.
ztugwell schreef:Ik weet ook niet meer wat ik moet doen, ik wacht tot de buren van mijn vriendin gaan ingrijpen, want ik vind het raar als ik dat ga doen en dat straks hele gevolgen heeft terwijl ik al genoeg aan mijn hoofd heb.
Het is het volgende;
Kind van 4 krijgt GEEN aandacht, als ze boven komt waar wiet/speed etc ligt word ze naar beneden gestuurt om even een appel te pakken, een bezem te pakken, de hond alvast een lijntje om te doen, etc. Gewoon om even bezig te zijn.
Ze is bij mijn bijzijn al 2 keer uit haar slaapkamerraam gesprongen, van de eerste verdieping. Ze heeft al een aantal keren flessen drank stukgegooit in de gang als ze de deur op slot houden. En ze zoekt aandacht door voor auto's te gaan fietsen etc.
Twee weken geleden trok ze de nieuwe kitten van de trap af en gooide de kitten in het koude badje die de moeder net aan het vullen was. Ze moest daarvoor een half uur onder de ijskoude kraan staan. [ Echt 30 minuten.] Daarbij ging geschreeuw gepaard, en zoals heel vaak de worden ' mama je houd niet van mij he '. [ Kitten heb ik trouwens al teruggebracht naar oude eigenaren.]
Toen dat over was gooide ze misschien een paar uurtjes later de mobiele telefoon van der moeder in de put. De moeder huilend naar buiten en schreeuwen van ' hoe kan ik van je houden als je dit soort dingen doet ' en ' ik haat je '. Kind werd trap op gesleurd en weer onder de koude douche gezet, daarna 20 minuten in de schuur opgesloten. Als je vroeg aan het kind waarom ze dat doet zegt ze omdat ik dat deed.
Daarna was ze weer rustig en zat aan tafel te eten, maar de volgende dag of een paar uur later is het weer presies het zelfde verhaal.
Twiggy2008 schreef:Nou, Yamcha, geloof me, dit is geen normaal gedrag voor een 4-jarige. Driftbuien, met iets gooien, a la, dat kan, zeker als je een temperamentvol kind hebt (heb ik namelijk zelf ook), maar het feit dat een kind al uit een raam kan springen (tjemig, je zorgt toch voor veiligheid in en om het huis???), met flessen kan gooien (die hou je toch weg bij kinderen?), bij drugs kan komen (idem dito), zegt mij genoeg.
![]()
Las ik nou ook ergens dat ze de deur op slot houden voor dat kind? Dus dat kindje kan dan niet naar binnen toe ofzo? En het kindje krijgt geen aandacht? Behalve dan weggestuurd worden met een opdracht?
Echt, ik kan me er niets bij voorstellen...... Ik vind het dan ook niet gek dat dat kindje bepaald gedrag gaat vertonen, aandacht gaat trekken op een negatieve manier. Dan krijgt ze op haar lazer en heeft ze.... AANDACHT. Weliswaar, hele negatieve aandacht, maar toch.... Zeker niet als er pit in dat karaktertje zit. Ik heb er ook zo een, maar al die factoren die hierboven genoemd zijn, zijn gelukkig niet aanwezig. Kan me er ook niets bij voorstellen.
Ouders maken hun kinderen (tenzij er een stoornis vastgesteld is, dan is het verhaal weer anders, maar dan is het nog geen excuus dat je flessen laat rondslingeren en ramen niet kindvriendelijk beveiligd).
Nogmaals, ik hoop echt voor dat meisje, dat er gauw hulp komt, want anders is ze echt voor haar leven beschadigd........
mimeslosydy schreef:tja ik krijg ook weleens een klap en te horen dat ik me poedersuiker moet houden.(nogal driftige vader)
en jah dan moet ik best wel janken en vind ik mezelf egt vet zielig omdat dat uiteraard alleen bij mij gebeurd![]()
maar hij zegt ook bijna elke dag wel hoeveel hij van me houd dus ja.......
in zo'n situatie zou ik denk gwn me mond houden, (ben erg verlegen)
Betteke schreef:mimeslosydy schreef:tja ik krijg ook weleens een klap en te horen dat ik me poedersuiker moet houden.(nogal driftige vader)
en jah dan moet ik best wel janken en vind ik mezelf egt vet zielig omdat dat uiteraard alleen bij mij gebeurd![]()
maar hij zegt ook bijna elke dag wel hoeveel hij van me houd dus ja.......
in zo'n situatie zou ik denk gwn me mond houden, (ben erg verlegen)
Sorry hoor, maar een ouder die zo tegen zijn kind praat, ook al is hij driftig, vind ik niet normaal.