Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:59

vera23 schreef:
en daarom wilde ik niet meer met de trein naar huis ;) was te verwachten helaas!

Zoiets is inderdaad te verwachten, al helemaal als er zoveel mensen met zó veel agressie in zich..

Wietsje92

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:19

Jeetje dat moet er ook nog bijkomen, mensen moet blij zijn dat ze met der zatte kop nog redelijk dicht bij huis kunnen komen d.m.v de trein, en het openbaar vervoer in t geheel.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:25

vera23 schreef:
tja je weet niet wat er gebeurt is toch of wel ?? .. strandstoelen gooien kan zoiezo al niet want die stonden er niet ..

Dat is niet waar...

bij de duinen stonden oranje ligbedden, heb het zelf gezien dat ze die richting de paarden gooide, dus hier ben ik 100% zeker van ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:51

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:02

Bronnen binnen de politie? Maar de politie wil zelf niks loslaten? Weet niet of dit te vertrouwen is, ik zou voordat we met zn allen n conclusie gaan trekken, en de politie weer in het kwade daglicht zetten, toch maar even wachten totdat de politie zelf uitspraak doet over de zaak.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:04

2 vriendinnen van mij waren hier heen,
ik wist niet wat ik hoorde toen de ene alweer terug was om 1uur.
"Kogels vlogen om m'n oren"
Leuk hoor, zo'n feestje :n

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:11

ROTTERDAM - Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam geeft de komende twee jaar geen toestemming voor grootschalige, gratis dance-evenementen ''die kennelijk het risico inhouden van excessief en massaal geweld.''

Fijn, maar er moet ook altijd eerst een dode vallen voordat er ergens wordt ingegrepen... :r

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:12

Diablo schreef:
vera23 schreef:
maarr als nou blijkt dat echt alleen de politie geschoten heeft .. wat we nog af moeten wachten . dan kan ik wel begrijpen waarom de mensen zich tegen de politie gingen keren :o ..

Ik niet. Als een paar duizend man op de politie en elkaar beginnen in te slaan en te schoppen, strandstoelen gooien en wat al niet meer, kan ik heel best begrijpen waarom de politie op deze manier ingrijpt. Wat hadden ze anders moeten doen?

dat dus, er is geen enkele reden om te gaan rellen tegen de politie, hier in utrecht is in 2007 geloof ik toen een man doodgeschoten omdat hij werd bedreigd, hij had geen tijd om te richten op het been, de man overleed en heel ondiep stond op zijn kop, ze zijn met 100en vertrokken en hebben heel utrecht op stelten gezet, die man deed zijn werk alleen maar, en ik weet wel zeker dat de politie niet zomaar schiet.

Mochten de agenten undercover zijn dan verklaard dat een hoop in deze getuigen verklaring:
"Vriendin zit met vriendinnetjes thuis, redelijk overstuur. Een kale man trok een pistool en schoot in de lucht, waarna iedereen uit elkaar stoof. Daarna is blijkbaar ook nog op mensen geschoten. Het hele feest stond bol van de vechtpartijen. Hulpdiensten konden nauwelijks de plek des onheils bereiken, behalve politie te paard en helikopters. Telefonisch was communiceren onmogelijk. Handig: er waren poortjes waar iedereen door heen moest, 20.000+ man, maar niemand is gefouilleerd. Mag dat dan? Logistiek een ramp dit, met het worst-case-scenario dat gebeurt. De nieuwsdiensten verklaren op grond van politieberichten onzin, misschien om de rust te bewaren. Maar hier zitten vier ooggetuigen: er stond een man te schieten en dat was geen politie."

ik wacht ongeduldig af op officele antwoorden, het nieuws kan zoveel zeggen..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:13

Nou vind ik niet hoor Missy_me, je hoort bijna nooit dat evenement zo erg uit de hand lopen. Zoals meerdere bokkers al gezegd hebben, was het vorig jaar hardstikke gezellig

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:20

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:58

Wietsje92 schreef:
Bronnen binnen de politie? Maar de politie wil zelf niks loslaten? Weet niet of dit te vertrouwen is, ik zou voordat we met zn allen n conclusie gaan trekken, en de politie weer in het kwade daglicht zetten, toch maar even wachten totdat de politie zelf uitspraak doet over de zaak.

Ik doe er geen uitspraak over, maar ik zeg alleen wat er in dat bericht staat.
Ik denk dat er mensen binnen dit topic zijn die dat ook willen zien.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:01

xDramaQueen schreef:
ik weet trouwens niet of deze er al op staat...

http://www.youtube.com/watch?v=5nal5pvNd4U

Volgens mij stond die nog niet in dit topic.
Ik vind dit wel echt een schokkend filmpje eigenlijk.. Maar ik snap niet waarom hij door blijft filmen. Ik was echt gaan rennen! :oo

Pfff en wéér dat ''ROTTERDAM HOOLIGANS!!'' Bah..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:02

blauw00gje schreef:

Het is ook totaal niet aanvallend bedoeld hoor, maar sommige mensen gaan gelijk op zulke berichten af.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:02

MiSsY_Me schreef:
ROTTERDAM - Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam geeft de komende twee jaar geen toestemming voor grootschalige, gratis dance-evenementen ''die kennelijk het risico inhouden van excessief en massaal geweld.''

Fijn, maar er moet ook altijd eerst een dode vallen voordat er ergens wordt ingegrepen... :r

Beetje kortzichtig he, moeten ze dan alle evenementen aflassen voor er iets gebeurt is, moet je dan iedereen horen schelden! Je kan het als politie / burgemeester ook nooit goed doen. Wat er ook gebeurt, het is altijd jouw schuld.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:05

Wietsje92 schreef:
blauw00gje schreef:

Het is ook totaal niet aanvallend bedoeld hoor, maar sommige mensen gaan gelijk op zulke berichten af.

Nee snap ik ;)
Maar ik wilde deze ''informatie'' die ik gevonden had, wel even met jullie delen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:06

Anoeska schreef:
MiSsY_Me schreef:

Beetje kortzichtig he, moeten ze dan alle evenementen aflassen voor er iets gebeurt is, moet je dan iedereen horen schelden! Je kan het als politie / burgemeester ook nooit goed doen. Wat er ook gebeurt, het is altijd jouw schuld.

Dat ook. Maar anders moeten ze wel heel veel al bij voorbaat afschaffen, terwijl het misschien wel een groot succes gaat worden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:00

Die vriend van ons die was neergeschoten, is gelukkig uit het ziekenhuis.
Hij loopt wel op krukken maar het gaat verder ok.

En het is gewoon balen hoe het is ge-eindigd.

Hopelijk zullen de eerstkomende feesten veilig zijn, en eindigen zonder rellen.

Ik weet wel dat ik voortaan eerder ga, was er nu rond 11 uur ivm werk en file.
Verder heb ik wel genoten. Heb enorm gelachen op de terugweg lopen, het hele eind naar de auto.
We moesten verderop parkeren, helemaal bij de dijk. Mn vriend en ik liepen samen, door hem voelde ik me wel veilig.

De hele terugwandeling verder geen problemen gehad!

Verder was het op het feest wel eng hoor.. al die rennende hooligans gingen recht op ons af..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:44

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:31

Zo hallo. Die konden niks anders dan alleen maar achteruit!

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:06

Ik was zaterdag thuis gelukkig.

Ik zelf woon in vlaardingen en kan vanuit de keuken op de snelweg kijken(drie hoog).
Ze hadden de snelweg afgesloten en er kwam echt van alles voorbij met sirenes.
Van politiauto, ambulance, brandweer en op de motor.
De een na de ander kwam voorbij uit de richting van schiedam/rotterdam.
Leek wel of al de hulpdiensten van de hele omgeving voorbij kwamen razen.
Als de ene sirene verstomde hoorde je de volgende al weer aan komen zo twee uur lang.

Vond het toch wel eng want zoveel hulpdiensten die voorbij razen is meestal niet voor niets
Had echt geen idee waar het voor was.
In de ochtend hoorde ik het pas bij het nieuws dat het voor dat feest was.
Ik kan niet snappen dat dit zo maar kan gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:35

weet je, ik ga graag naar evenementen....... en ik heb me nog nooit onveilig of bedreigd gevoeld......... maar ik denk dat dit komt omdat ik meestal naar feesten ga waar de gemiddelde leeftijd boven de 30 is :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:57

Volgend jaar gewoon door laten gaan.

Met ondersteuning van het leger.

Het gaat toch helemaal nergens over dat zon feestje niet meer kan ?

Van mij mag mag de politie gewoon kei hard ingrijpen ! Moeten die mensen die het verzieken maar normaal doen. Gewoon met veel man aanwezig. Als effe kan zonder vuurwapens.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:19

Ik kan hier zo boos om worden. Waarom zijn er nou altijd mensen die dit soort dingen moeten verzieken? :\ . Waar blijft het vertrouwen in elkaar?
En voor de politie net zo... 't is toch de ziek voor woorden dat je zo ingesloten wordt :n
Gekken die aan hekken gaan hangen en dingen kapot moeten maken, waarom?
Ik snap die behoefte ook echt niet :n

@Wafel: Ik heb daar mijn twijfels over. Het vooruitzicht op een feest onder strenge beveiliging van het leger klinkt ook niet bepaald gezellig... :\
Maarja, als dat straks het enige alternatief is....

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:25

Vraag me trouwens gelijk af of dingen zoals de danceparade en zomercarnaval volgend jaar doorgaan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:26

die gaan vooralsnog gewoon door omdat dit dagfeesten zijn :)