Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:@ Sarabande: In alles wat je schrijft zeg je 'als je niet zelf voor je kind kan zorgen moet je het aan een ander over laten'.
Uit jouw posts spreekt dat je het de vader ontzettend kwalijk neemt, maar ik begrijp dat gewoon niet. Zelfs na de post van een bokker die de ouders van het kindje persoonlijk kent blijf je als het ware roepen; deze vader gaf geen zier om zijn kind en is een slechte vader.
Pauline schreef:Kaja de meeste KDV doen dat ook, maar goed, dan moeten de ouders wel opnemen. Er kan nog meer gebeuren met een kind als dit, namelijk.
Citaat:Er kan nog meer gebeuren met een kind als dit, namelijk.
Pauline schreef:Ja hoor, kind kan ziek zijn, er kan een ongeluk gebeurd zijn onderweg. Er zijn heel veel redenen waardoor een kind later of niet op school/creche verschijnt. En iig een school is verplicht om dat na te trekken, die zijn gewoon verantwoordelijk.
Ouders in vergadering die hun telefoon uit hebben staan? Die nemen dus niet op. Of dat de een denkt: naja ze bellen de ander vast en ik kan nu niet opnemen.
Pauline schreef:Ja hoor, kind kan ziek zijn, er kan een ongeluk gebeurd zijn onderweg. Er zijn heel veel redenen waardoor een kind later of niet op school/creche verschijnt. En iig een school is verplicht om dat na te trekken, die zijn gewoon verantwoordelijk.
Ouders in vergadering die hun telefoon uit hebben staan? Die nemen dus niet op. Of dat de een denkt: naja ze bellen de ander vast en ik kan nu niet opnemen.
Pauline schreef:Kaja de meeste KDV doen dat ook, maar goed, dan moeten de ouders wel opnemen. Er kan nog meer gebeuren met een kind als dit, namelijk.
Ik lees ook niet dat die vader dan niks om zijn kind zou geven, maar wel dat hij onverantwoordelijk was?
Kaja schreef:Neemt niet weg dat ik het schaamteloos vind dat ouders niet opnemen wanneer zij hun meest belangrijke bezit elders onder hebben gebracht.
Twiggy2008 schreef:Kaja schreef:Neemt niet weg dat ik het schaamteloos vind dat ouders niet opnemen wanneer zij hun meest belangrijke bezit elders onder hebben gebracht.
Ik laat mijn telefoon ook altijd aan staan, waar ik ook ben. Mijn kind is belangrijker dan een eventuele etiquette of bepaalde mensen die liever willen dat ik 'm uitzet. Tenzij je op een begrafenis bent en je kind is bij de oppas ofzo, maar dan nog, dan zet je 'm op stil en zet de trilfunctie aan ofzo...... Toch?
Twiggy2008 schreef:Dus ik vind die zinnetjes in dit topic als 'schaamteloze ouders' die zogenaamd onbereikbaar zijn, een beetje vreemd. Ik ken niemand die zo is, in elk geval, inclusief mijzelf.
Kaja schreef:Laat mij dan diegene zijn die jou uit de droom helpt, want het gebeurd, dagelijks!
Ouders die niet te bereiken zijn, ongeacht of ze aan het werk zijn of vrij zijn.
En ik vind dat schaamteloos, ik vind je dan ongeschikt als ouder.
Een kind heb je 24/7 en niet enkel als het je uitkomt!
Citaat:Ben ik nu een schaamteloze ouder?
Citaat:Hoe kan het eigenlijk dat ouders bij jullie dagelijks gebeld moeten worden? Niet als aanval bedoelt, maar puur uit nieuwsgierigheid......
Kaja schreef:Citaat:Ben ik nu een schaamteloze ouder?
IN mijn ogen is dit niet het moment om grappen te maken over dergelijke situaties.
Rock schreef:Je kan ook een beetje overdrijven... Er wordt over schaamteloze ouders gesproken die de telefoon niet opnemen, dus logisch dat daar dan op een dergelijke manier op gereageerd wordt.
En wanneer is dan wel het moment om grappen te maken over dergelijke situaties?
Twiggy2008 schreef:Kaja, mijn opmerking met mijn vraag met smiley ging over mijzelf, niet over de gestelde situatie waarover dit topic gaat. Daar maak ik zeker geen grappen over, wel over een eventuele 'beschuldiging' of ik ook een schaamteloze ouder ben.![]()
Snap het verschil.....![]()
Mijn ervaring is ook dat er netjes contact gezocht wordt bij de ouders, indien nodig, en ik heb nog nooit gehoord dat ouders expres of uit onverschilligheid niet bereikbaar waren. Nog nooit. Maar goed, ik geef toe dat ik er niet in werk, zoals jij, ik heb alleen wel veel contact met diverse ouders, onderwijzers en begeleiders. Wij, als ouders, bellen of smsen elkaar, als iemand nog in de file staat om een kindje op te halen of wat dan ook. Ik vind het nogal een wezenlijk verschil dat je niet meteen iemand kan bereiken om wat voor reden dan ook, dan meteen te zeggen dat het ouders geen moer interesseert. Die zullen er vast zijn, maar ik vermoed dat dat uitzonderingen zijn.