Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:26

Misschien stonden ze gewoon al langer op de wachtlijst - zou dat mogelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:29

net een hele post getypt...issie weg * dat is m'n straf voor bokken onder het werk ;) *

Maar wat ik wilde zeggen...
het verhaal van Kelly, dat zijn voornamelijk aannames.
Heeft het 'gezin' zich als dusdanig voorgesteld? En dat terzijde, zoals blue eyes ook al zei, woninngbouwverenigingen beoordelen urgentie niet op geloof of etnische achtergrond.
Wat Shadow al zegt, wachtlijstje? Of simpelweg andere eisen/zaken waaraan zij wel voldeden en de moeder van Kelly niet. Ik snap dat het wrang is... maar zo gaat het gewoon.

En absoluut vreselijk dat Kelly is aangerand. Maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat de heren vooraf vertelden dat ze moslim waren...

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:34

Ik hoop dat ze niet gaan winnen.
Ik wil niet discrimineren, er zijn heus goede moslims met goede bedoelingen, maar vele slechte verpesten het voor de goede.

In sommige zwembaden, alleen maar buitenlanders, daar zijn al zoooveel meisjes aangerand. Gelukkig had ik ook heel snel iemand erbij gehaald, maar met het omkleden trekken ze gewoon je pashokje open.
Dan is het toch een heel groot verschil met een 'normaal' zwembad hoor.

Zelf ben ik christelijk, maar ik ben ook van mening dat kerk en staat gescheiden moeten zijn.
Ik vind het maar eng klinken als ze zeggen dat onze cultuur moet worden aangepast aan hun.

Ook vind ik dat als hun hier komen, ze niet ons land mogen aanpassen aan hún cultuur. Ze mogen blij zijn dat ze hier onderdak hebben.
Zoals ik al zei; er zijn genoeg goede moslims, maar ook veel slechte, waarmee ik veel slechte ervaringen heb, en daardoor is mijn hele beeld van hun verpest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:36

Noatjuh, blijkbaar ben jij beter op de hoogte van het partijprogramma...
Ik heb dit namelijk nog niet kunnen vinden en ook niet kunnen lezen dat 'wij' onze cultuur moeten aanpassen aan 'hun"....
Dus ik ben benieuwd waar jij dat gevonden hebt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:39

Ach, er zijn hier in mijn omgeving zat autochtone bejaarden/senioren die een hele eensgezinswoning via de woningbouwvereniging krijgen toebedeeld, terwijl je als gescheiden moeder met kinderen die haar huis uit moet niet zomaar een huis krijgt, maar wel op straat mag komen te staan. :+
Zo gaat dat...... Ik weet zeker dat woningbouwverenigingen niet naar religie en etnische achtergronden kijken. Ze hebben wel meer te doen met al die enorme wachtlijsten. ;)

Verder las ik ergens dat iemand riep dat er bijna meer moslims in NL zijn dan christenen e.d.
Welnee :Z . Zo'n mannetje als Wilders roept dat misschien, maar die blaast al zo vaak te hoog van de toren. :D
Van de week had hij toch ook weer zo'n blunder gemaakt over aantallen, die qua feiten niet helemaal klopte? :+

Verder denk ik wel dat er een wezenlijk verschil is tussen extreme islam en de gematigde (normale?) islam. Ik neem aan dat deze partij niet de normen en waarden van de extreme islamieten nastreeft.
Ik heb niets tegen christenen of moslims of andere godsdienstigen (mits ze anderen maar respecteren!), maar ik vind het persoonlijk niets dat er uberhaupt een moslimpartij is of een christelijke partij (zoals nu in de regering). Godsdienst en regeren vind ik geen goede combinatie. :n
Ik word nu al gek van die uberchristelijke regeltjes af en toe. :+

PS: En ook Nederlanders verkrachten en randen aan, kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen, helaas. En dan heb ik het nog niet over de hitsige Fransen, want ook daar ben ik wel eens enorm lastig gevallen als tiener, lang geleden.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:43

Kanelly schreef:
Noatjuh, blijkbaar ben jij beter op de hoogte van het partijprogramma...
Ik heb dit namelijk nog niet kunnen vinden en ook niet kunnen lezen dat 'wij' onze cultuur moeten aanpassen aan 'hun"....
Dus ik ben benieuwd waar jij dat gevonden hebt?

Sorry, wist even niet meer wat er nou precies in de beginpost stond:
Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen
Dat vind ik wel eng klinken, vooral omdat het niet hun oorspronkelijke samenleving is.
Onze. :Y)
Nogmaals; ik vind het prima hoor, dat ze hier zijn, als ze nergens anders heen kunnen, en al zou ik het stom vinden, ik kan er niets aan doen. Maar ik vind het 'eng' worden als ze onze samenleving willen veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:43

Ach ja Twiggy, tot afgelopen woensdag was ik werkzaam voor justitie en van de ruim 150 heren die er bij ons binnen zaten, waren er max. 25 van niet nederlandse afkomst :D (dus turken, marrokanen, antillianen, indonesiërs, bosniërs, belgen etc. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:45

Maar goed, nu lees ik nog nergens dat ze 'onze' samenleving willen veranderen? ( wat trouwens ook 'hun' samenleving is, want het zijn nederlanders hè ;) ) Misschien kan jij dan antwoord geven in hoeverre de islamitische normen en waarden verschillen van de christelijke c.q. nederlandse?

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:48

Twiggy2008 schreef:
Verder las ik ergens dat iemand riep dat er bijna meer moslims in NL zijn dan christenen e.d.
Welnee :Z . Zo'n mannetje als Wilders roept dat misschien, maar die blaast al zo vaak te hoog van de toren. :D
Van de week had hij toch ook weer zo'n blunder gemaakt over aantallen, die qua feiten niet helemaal klopte? :+

Nou ik moet zeggen dat ik in sommige steden net het gevoel heb dat ik ergens op vakantie ben... Vrij weinig blank.
Woensdag was ik in Amsterdam, zag ik een aanhouding verricht worden (juist ze pakte een zwarte op) die had een vrouwelijke agente geslagen. Donderdag was er in een schoenen winkel uitverkoop nou wat ik zag allemaal buitenlanders. Prima natuurlijk ik ga ook op koopjes af. Maar alle schoenen dozen flikkerden ze op de grond graaien en neergooien! Sorry hoor, maar ik ben opgevoed dat je alles weer netjes terug leg als je het niet nodig hebt. Lopen gewoon dwars door je heen, met paasmarkt wat we hier hebben wachten ze je met een groep op en slaan de jongen met wie je loopt zomaar in elkaar, 1 heeft me zomaar met uitgaan bij me keel gegrepen. Noemen je kaaskop als je nog maar even naar ze kijk of dat zelfs nog niet eens! Lopen heel irritant naar je te fluiten... :n

Natuurlijk zijn er ook positieve dingen pas geleden nog gehoord van een buitenlandse vriendin van me. Maar de buitenlanders die ik ken denken over de dingen die ik genoemd heb precies het zelfde als mij en die zijn dat ook zat.

Ze hoeven voor mij dus echt geen politieke partij op te richten. Ik heb zelf nog nooit gestemd, maar mag het wel al een paar jaar. Maar was het altijd aardig eens met Wilders, niet met alles. Want elke partij heeft goede en slechte ideen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:07

Nog even voor de duidelijkheid: het is niet per definitie met elkaar verbonden: 'allochtoon'/'buitenlander' zijn en Moslim zijn. Zoals iemand eerder al zei, er zijn genoeg mensen die zo wit als sneeuw zijn en ook Moslim zijn.
Verder is het aanhangen van een bepaalde geloof iets anders dan cultuur volgens mij. (van een paar pagina's terug)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:25

Noatjuhh schreef:
Sorry, wist even niet meer wat er nou precies in de beginpost stond:
Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen
Dat vind ik wel eng klinken

Dat is best opmerkelijk, dat iedereen dat leest, en dan vrijwel automatisch de volgende zin overslaat: "Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander'', zegt Kreeft."

Citaat:
[vooral omdat het niet hun oorspronkelijke samenleving is.
Onze. :Y)

Stel nu dat dhr Kreeft net zo Hollands is (tot 5 generaties terug ofzo) als veel Nederlanders. En op latere leeftijd heeft besloten gebruik te maken van het recht op godsdienstvrijheid - dat je dus in Nederland NIET gedwongen bent om een staatsgodsdienst aan te hangen, maar zelf mag kiezen - en zich bekeerd heeft tot de islam. Kun je dan wel zeggen dat het zijn oorspronkelijke samenleving niet is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:31

in welk land word het meeste opium geteeld?

in welke landen is de onderdrukking van mensen het grootst?

In welke landen heerst er het meeste oorlog?

In welke landen kan je niet veilig als westerling over straat?

En dan mag mij iemand uit gaan leggen waarom ik moet gaan staan juichen omdat er een partij opstaat die de normen en waarden van de Islam hier in Nederland wil gaan prediken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:42

Kanelly schreef:
Ach ja Twiggy, tot afgelopen woensdag was ik werkzaam voor justitie en van de ruim 150 heren die er bij ons binnen zaten, waren er max. 25 van niet nederlandse afkomst :D (dus turken, marrokanen, antillianen, indonesiërs, bosniërs, belgen etc. )

Ik bedoel maar..... Alsof die Hollandse kerels allemaal zo heilig zijn. Breek me de bek niet open. ;)

Verder heb ik absoluut enorme bewondering voor al die Iraanse vrouwen die nu in Iran demonstreren met gevaar voor eigen leven. Ook allemaal moslima's met een missie voor hun eigen positie. :j

Want ook in de islam worden 'regeltjes' verzonnen door mensen (mannen). Niet door de islam zelf. En ook in de bijbel staan hele nare teksten, o.a. over vrouwen. Wij zijn in het westen wat verder qua zaken als feminisme e.d. Maar als vrouw stelde je vroeger ook geen moer voor in het christendom, hoor. En dan zal ik ook maar niet beginnen over al die ontuchtzaken bij de katholieken en andere christelijke geloven/kerken. En zo hebben we allemaal wat, moslim, christen, katholiek en noem maar op...... ;)

En KiWiKo, ook in Zuid-Amerika gebeurt er in een hoop landen een hoop ellende. En daar zijn ze voornamelijk katholiek, toch? ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:48

joosie schreef:
Twiggy2008 schreef:

Nou ik moet zeggen dat ik in sommige steden net het gevoel heb dat ik ergens op vakantie ben... Vrij weinig blank.
Woensdag was ik in Amsterdam, zag ik een aanhouding verricht worden (juist ze pakte een zwarte op) die had een vrouwelijke agente geslagen. Donderdag was er in een schoenen winkel uitverkoop nou wat ik zag allemaal buitenlanders. Prima natuurlijk ik ga ook op koopjes af. Maar alle schoenen dozen flikkerden ze op de grond graaien en neergooien! Sorry hoor, maar ik ben opgevoed dat je alles weer netjes terug leg als je het niet nodig hebt. Lopen gewoon dwars door je heen, met paasmarkt wat we hier hebben wachten ze je met een groep op en slaan de jongen met wie je loopt zomaar in elkaar, 1 heeft me zomaar met uitgaan bij me keel gegrepen. Noemen je kaaskop als je nog maar even naar ze kijk of dat zelfs nog niet eens! Lopen heel irritant naar je te fluiten... :n

Natuurlijk zijn er ook positieve dingen pas geleden nog gehoord van een buitenlandse vriendin van me. Maar de buitenlanders die ik ken denken over de dingen die ik genoemd heb precies het zelfde als mij en die zijn dat ook zat.

Ze hoeven voor mij dus echt geen politieke partij op te richten. Ik heb zelf nog nooit gestemd, maar mag het wel al een paar jaar. Maar was het altijd aardig eens met Wilders, niet met alles. Want elke partij heeft goede en slechte ideen.

Dat graaien en spullen neergooien is ook absoluut niet netjes. En dat irritante gefluit ken ik ook. Net als dat bepaalde islamitische jochies me rustig k.utho.r noemen, omdat ik in een kort rokje loop. En ook nog eens lang blond haar heb, wat ze blijkbaar erg fascinerend vinden. :D

Toch denk ik dat het een relatief kleine groepering is, die zich zo gedraagt. Vele moslims veroordelen dit gedrag ook gelukkig. Ik vind ook dat men zich hier aan moet passen, anders kun je maar beter naar je eigen land terug gaan of (als je een moslim NLer bent); emigreer lekker naar het land van je familie, als het je hier niet bevalt. ;)
Zo denk ik dan ook weer. Net als dat ik vind dat al die zeurende NLers dan maar richting buitenland moeten gaan, waar het zogenaamd allemaal beter is. Ik ben meer van 'alles heeft zijn voors en zijn tegens' en 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'. ;)

Overigens stem ik wel altijd en al zo'n 20 jaar. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:49

nee :) Twiggy meerendeel moslim :) Ik zal de precieze cijfers even googlen :)

Maar over de bewondering voor die Iraanse vrouwen, zou toch helemaal niet moeten zijn.......... en daar bedoel ik mee dat het toch te gek voor woorden is dat je bang moet zijn voor je leven omdat je gewoon voor je rechten opkomt? Er is geen bewondering voor Nederlandse vrouwen die demonstreren voor hun recht...... gewoonweg omdat dat hier kan.........

Verder heb je zeker gelijk als het moet gaan om kerkelijke misstanden........ de ontuchtzaken bij de katholieken vliegen je ook om de oren....... inderdaad :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:53

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:55

KiWiKo schreef:
nee :) Twiggy meerendeel moslim :) Ik zal de precieze cijfers even googlen :)

Maar over de bewondering voor die Iraanse vrouwen, zou toch helemaal niet moeten zijn.......... en daar bedoel ik mee dat het toch te gek voor woorden is dat je bang moet zijn voor je leven omdat je gewoon voor je rechten opkomt? Er is geen bewondering voor Nederlandse vrouwen die demonstreren voor hun recht...... gewoonweg omdat dat hier kan.........

Verder heb je zeker gelijk als het moet gaan om kerkelijke misstanden........ de ontuchtzaken bij de katholieken vliegen je ook om de oren....... inderdaad :)

In Zuid-Amerika moslim? Nee, joh...... Columbia? San Salvador? Cuba (communistisch)? Chili? Argentinie? Over drugs, oorlogen, criminelen en mensenrechten gesproken..... Daar zijn ze niet moslim, hoor. ;) :)

Ben helemaal met je eens dat het afschuwelijk is, de positie van die vrouwen in landen als Iran, Afghanistan, Saoedie-Arabie etc. Ik heb er heel veel boeken over gelezen, over dappere vrouwen die daar tegenin gingen. Daar kunnen wij 'verwende' westerse vrouwen nog een puntje aan zuigen in onze luxe posities. Maar goed, het blijft een lastige vergelijking.

Hier in NL zijn wij ook nog steeds niet gelijk aan de man. Denk daarbij aan de salarissen. ;)
Feit is dat wij, vrouwen, in vergelijkbare functies minder verdienen dan de man. Rara, hoe kan dat?
It's still a men's world, girls..... Maar dan nog, gaat het nergens over als je het vergelijkt met de ellende van die vrouwen daar, hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

In Afrika zijn sowieso veel moslims. Heb diverse boeken gelezen over vrouwen uit Afrika (denk aan Waris Dirie bijvoorbeeld) met een moslim achtergrond (ja, ik lees heel wat af :D ). Dat klopt, daar barst het van de moslims. Maar ik had het over Zuid-Amerika, toch? Of heb ik het verkeerd getypt (ik ga effe terug lezen....). ;)

Edit: er staat Zuid-Amerika, KiWiKootje. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:00

hahaha BLONT :D sorrie ik heb niet goed gelezen........ zuid America is hoofdzakelijk katholiek en Christen :) dat klopt :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:02

KiWiKo schreef:
in welk land word het meeste opium geteeld?

in welke landen is de onderdrukking van mensen het grootst?

In welke landen heerst er het meeste oorlog?

In welke landen kan je niet veilig als westerling over straat?

En dan mag mij iemand uit gaan leggen waarom ik moet gaan staan juichen omdat er een partij opstaat die de normen en waarden van de Islam hier in Nederland wil gaan prediken

goede stelling! :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:04

In Zuid Amerika is het wel al heel, heel lang heel rustig, leeft alles in pais en vree samen, er zijn geen oorlogen ook geen burgeroorlogen....... wel is het zo dat vooral Bolivia veel van doen heeft in de cocaine.......

Ook is het zo dat er in die landen veel geweld is vooral onder de mannen onderling.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:07

Nou, ik ben net zo blont, hoor. :D
Er is veel oorlog geweest daar, veel criminaliteit (nog steeds), veel ontvoeringen en op veel plekken zijn de mensenrechten niet bepaald geweldig. Drugs zijn daar een enorm probleem. Er is overal wel wat. Wat ben ik dan blij dat ik in NL woon, waar het allemaal nog best meevalt. :)
Zelfs het weer is prima hier. :D

Weet je wat ik meer denk? Dat DE mens in het algemeen gewoon niet zo'n vriendelijk wezen is. Vroeger waren het de christenen die dood en verderf zaaiden. Want ook die groep heeft hele nare dingen gedaan. Nu heb je de extreme moslims. En is die strijd gestreden dan komt er wel weer een andere club om moeilijk te doen.

Wij mensen leren nauwelijks iets van de geschiedenis en willen blijven overheersen, desnoods over de lijken van andere medemensen. Zo zie ik het. Klinkt negatief, soms ben ik dat ook over de mensheid, eerlijk gezegd.
Maar gelukkig zijn er ook leuke, lieve, fijne mensen (in alle lagen van de wereldbevolking!!!) die wel oprecht bezig zijn om de wereld een fijne plek te maken. Hetzij in het klein, hetzij in het groot. Daar geniet ik dan ook weer van, want ik voel er niets voor om me alleen maar bezig te houden met de negatieve zaken.

Verder denk ik dat zo'n moslimpartij nooit zo groot zal worden in ons land. Moslims zijn nog altijd zwaar in de minderheid, ook al denk je in bepaald wijken wel eens anders. ;)
Nederland is zoveel groter dan die paar grote steden. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:09

@KiwiKo: zouden die misstanden niet vooral met armoede te maken hebben? Als mensen niet te eten c.q. geld hebben, gaan ze zoeken naar manieren om dat wel te krijgen.
Ik begrijp eerlijk gezegd nooit zo goed waarom er zoveel verschil in welvaart in de wereld is. In principe is overal dezelfde kennis toch te krijgen, waarom rijden wij in auto's en gebruikt men ergens anders nog paard & wagen? Waar zit hem dat in?
Ik weet wel dat mensen in nood (om het zo maar te noemen) vaak veel aan geloof kunnen hebben (ook als je bijvoorbeeld ernstig ziek bent). En als je dan toevallig woont in een land waar veel Moslims wonen, is de kans groot etcetera. Geloof kan ook iets zijn wat mensen met elkaar verbindt, als je je verbonden voelt met anderen, kun je in ieder geval daar je kracht nog uithalen (als er verder weinig leuks in je leven is, kan ik me goed voorstellen dat mensen daar iets aan hebben).

Ik zou Zuid Amerika nu echt niet een leuk en gezellig werelddeel willen noemen eigenlijk... Er is toch regelmatig iets in het nieuws, veel ellende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:11

KiWiKo schreef:
In Zuid Amerika is het wel al heel, heel lang heel rustig, leeft alles in pais en vree samen, er zijn geen oorlogen ook geen burgeroorlogen.......

Ik geloof dat je ze dat nog even moet gaan vertellen - veel mensen die daar wonen hebben andere ervaringen.

Gewoon zomaar de eerste hit van Google: http://www.vakbondsrechten.nl/dossierco ... tuatie.asp
Citaat:
In Colombia is de politieke situatie zeer onrustig. Het Zuid-Amerikaanse land is een van de oudste democratieën in Zuid-Amerika, en tegelijkertijd de meest gewelddadige. De laatste decennia zijn leger, paramilitaire organisaties, drugsbendes en oppositiegroepen voortdurend met elkaar in oorlog. Hiervan zijn vooral de burgers het slachtoffer.

De strijdgroepen hanteren ontvoeringen, ‘verdwijningen’, martelingen, moord, bomaanslagen en intimidatie om hun zin te krijgen. Grote delen van het land zijn ontwricht door het oorlogsgeweld en grootschalige schendingen van de mensenrechten.

Als je wilt verwijzen naar feiten, dan wel graag de juiste.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:21

Ik heb ooit iemand gekend die beweerde dat als ze in Irak of Iran was geboren ze nooit moslim zou zijn geworden (ze was nogal een overtuigd christen ;) ). Ik had zoiets van 'yeah, right'. :+

Uiteindelijk is het voornamelijk je omgeving die bepaalt welke religie je wel/niet aanhangt, hoor. Natuurlijk zijn er mensen die op latere leeftijd bewust een andere richting op gaan qua geloof (of er juist uit stappen), maar jongens, wees reeel. Was jij in een ander land geboren, dan was het waarschijnlijk anders geweest.

Ik heb hier thuis een mooi boekje liggen met de wereldkaart met alle religies. Er staat precies in hoe de percentages in elk land liggen qua religies binnen dat land. Heel interessant. Daaruit blijkt toch dat de meerderheid gaat voor wat daar gangbaar is. Dus waren wij allen geboren in Saoedie-Arabie, dan waren we waarschijnlijk ook moslim, in Griekenland waren we Grieks-orthodox, in Italie katholiek en in India hindoestaans, om maar wat te noemen. Geef mij dan maar het boeddhisme of zelfs de Hare Krishna. :D

KiWiKo, een ex-vriendje van me komt uit Brits Guyana. Geen oorlog, wel heel veel armoede, criminaliteit, rascisme en corruptie. Ook geen land waar je als armoedzaaier veel kansen krijgt, hoor. Hij heeft het geluk gehad begin jaren 90 naar NL te zijn gekomen. Bijna al zijn broers en zussen wonen over de hele wereld heen en zijn goed terecht gekomen. Maar hij is de enige die ik persoonlijk ken, die echt honger heeft gekend als kind. Ik vond zijn verhalen echt schokkend. Dat land ligt naast Suriname (waar overigens ook hele nare zaken gebeurd zijn nog niet zo lang geleden). Ik zou er niet willen wonen. Wel op vakantie naar sommige landen, want er zijn prachtige plekken daar. Maar zo'n land als Columbia en noem maar op, waar je uit moet kijken dat je niet ontvoerd wordt. Hmmm, nee......

Ik denk dan ook even aan die bewegingen als de FARC. Denk aan zo'n Ingrid Betancourt die jarenlang in de jungle gevangen is gehouden. Nee, ook daar is een hoop ellende. Sloppenwijken..... Ik kan nog uren doorgaan.

Nogmaals, men loopt hier te zeveren, maar we hebben het hier best goed. Wees eerlijk. :)

Ik hou van het liedje van The Scene, Iedereen Is Van De Wereld En De Wereld Is Van Iedereen....... ;)