Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:12

Overigens heeft iedereen het hier over het verdwijnen van de radar, maar elk vliegtuig verdwijnt tijdens een vlucht wel eens van de radar. Een radar heeft namelijk maar een beperkt bereik, en tussen twee radars in kan het dus zijn dat het vliegtuig 'weg' is. Dat is over het algemeen geen reden paniek, aangezien er nog meer communicatie mogelijkheden zijn, zowel automatisch als 'echt' contact tussen de piloot en de grond.

Lyonesse

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:41

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:15

En enkele bevestigde passagiers:
Confirmed names;
1) Eirch Heine, President, Executive Council, ThyssenKrupp - CSA

2) Luís Roberto Anastácio, President Michelin-South America

3) Antônio Gueiros, IT Director, Michelin

4) Christin Pieraerts, Staff, Michelin-France

5) Roberto Corrêa Chem, plastic surgeon (from POA)

6) Vera Chem, wife of Roberto Chem

7) Letícia Chem, daughter of Roberto Chem and Manager of Roaming International Oi Telecommunication;

8) Deise Possamai, pax

9) Marcelo Parente, special adviser to the Mayor of Rio de Janeiro

10) Leonardo Leonardo Veloso Dardengo, oceanographer;

11) Pedro Luiz de Orleans e Bragança, member of former Brazilian royal family;

12) Rino Zandonai, Director, public servant Trentino (Italy)

13) Giambattista Lenzi, public servent Trentino (Italy)

14) Gianni Zortea, Mayor of the city of Canal San Bovo (Italy)

15) Silvio Barbato, maestro, Director of Music, Symphonic Orchestra, Municipal Theater of Rio de Janeiro

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 01:41

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... rmi_l.html

Het zoekgebied is ingeperkt tot enkele 10tallen nautische mijlen (nautische mijl=1,85 km). Het toestel ligt waarschijnlijk halverwege Brazilië en de Afrikaanse kust (Senegal)
Het vloog met normale snelheid op 11 km hoogte, toen de ramp zich voltrok. Aan boord zijn 3 alarmsystemen die afgaan bij ernstig gevaar, deze zijn niet afgegaan wat er op duidt dat alles in 1 keer is verwoest. Het is zeer snel gegaan. Geen enkel signaal is opgevangen door de satellieten en de 24 controle punten die het wereldwijde vliegverkeer bewaken. Een woordvoorder van cnes heeft verklaard, dat
met zekerheid de alarmsystmen zijn verwoest voordat ze de kans kregen af te gaan maar kunnen ook niet worden ontvangen vanaf de bodem van de oceaan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 01:53

nou dan moet er toch wel iets heel ergs gebeurd zijn wil het vliegtuig ineens pats boem weg zijn

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 02:27

Adriana Francisco Sluijs, 40, del área de comunicacion corporativa de Petrobras
Ana Carolina Rodrigues, 28, integrante de ONG Viva Rio, e integrante del equipe del proyecto Niños y Jovenes en Violencia Armada Organizada (COAV, si sigla en inglés).
Anna Negra, española, de 28 años, volvía a Barcelona de un viaje de novios para pasar unos días con la familia.
Andrés Suárez Montes, 38, ingeniero español que trabajaba en Brasil
Antonio Gueiros, director de informática de Michelin Brasil
Bianca Machado Cotta, joven médica, recien casada con Carlos Eduardo Macário de Melo
Brad Clemes, un hombre de 49 años, de Guelph, Ontario, Canada.
Carlos Eduardo Macário de Melo, recien-casado con Bianca Machado Cotta, e iban de luna de miel a París.
Christin Pieraerts, funcionaria de la unidad París de Michelin
Cristina Paes : Mujer de Marcelo Parente
Deise Possamai, 34, funcionaria de la prefectura de Criciúma
Eithne Walls, doctora, de Irlanda del Norte
Erich Heine, presidente da ThyssenKrupp CSA - Compañia Siderúrgica del Atlântico
Fatma Ceren Necipoglu, un joven de 26 años, es un conferenciante en la Universidad Anadolu en la provincia central de Eskisehir, Necipoglu, asistió a un acontecimiento de música en Brasil, y estudiaba en el Conservatorio de la Universidad Anadolu, en Turquía
Giovanni Batista Lenzi, diputado de la Província Autonoma de Trento, Italia
Gustavo Henrique Brito dos Santos, 30, abogado carioca
Gustavo Peretti, 30 años, trabajaba para la petrolera StatoilHydra
Harald Maximillian Winner, 44, alemán que iría a recoger documentos para casarse
Isis, francesa, mujer de José Ronnel Amorim
Izabela Maria Furtado Kestler, profesora de alemán de la UFRJ
João Marques da Silva Filho, 67, gerente de interface de Estaleiro Atlântico Sul.
José Ronnel Amorim, vino a Brasil para conmemorar su aniversario de 35 años en casa de sus padresen playa de Icaraí, en Niterói, junto a su esposa francesa Isis.
Juliana Aquino (Juliana Ferreira Braga), 29, cantante, vivía en Alemania hace 6 años, y pasaba vacaciones con su familia en Brasilia
Kristian Berg Andersen, 37, noruego, trabajaba para la petrolera noruega StatoilHydra
Leonardo Veloso Dardengo, 31, oceanógrafo y profesor en Coppe/UFRJ
Letícia Chem, 36, gerente de roaming internacional de la operadora Oi
Luigi Zortea, prefecto de Canal San Bovo, en Trento, Italia
Luis Cláudio Monlevad, 48, funcionario de la empresa de cristales Saint-Gobain, multinacional Francesa
Luiz Roberto Anastácio, presidente de Michelin para America del Sur
Marcela Marques Pellizzon, geóloga de la Universidade Federal do Ceará, trabajaba en la multinacional petrolera StatoilHydro, y viajaba con destino final Noruega para un curso
Marcelo Parente, 38, jefe de gabinete del prefecto de Rio de Janeiro, Eduardo Paes (PMDB)
Marcos Mendonça, director de manganeso de la empresa de metales Vale
Martin, 29, médico alemán en vacaciones en Brasil
Nelson Marinho Filho, 40, mecanico de engranajes
Octávio Augusto Ceva Antunes, profesor del Instituto de Química de la UFRJ
Pablo Dreyfus, 38, argentino integrante de ONG Viva Rio
príncipe Pedro Luis de Orleans e Bragança, 26, descendiente de Don Pedro 2º
Rino Zandonai, diretcor de la Associazione Trentini Nel Mondo
Roberto Corrêa Chem, 66, cirujano plástico y profesor universitário, director del Banco de Piel y jefe del Servicio de Cirujía de la Santa Casa de Porto Alegre.
Silvio Barbato, ex-director artístico de la Orquestra Sinfônica del Teatro Nacional de Brasil
Valnilzia Betler, 44, era casada con un alemán
Vera Chem, 63, psicóloga, casada con Roberto Chem

Nog meer pasagiers

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:14

Ik hoop voor de nabestaande dat de rest van het vliegtuig snel wordt gevonden en dat er een mogelijkheid is om de lijken te bergen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:17

Lyonesse , waar heb je die namen gevonden?
Ben aan het rond zoeken ivm een braziliaans meisje wat naar NL zou komen, weten niet als ze in het vliegtuig zat.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:39

Citaat:
'Tweede Nederlander in gecrasht vliegtuig'

AMSTERDAM - Op het Air France-toestel dat maandag bij Brazilië van de radar verdween zaten twee Nederlanders. Dat heeft Marcel Brouwer, de zwager van degene die op het vliegtuig zat, dinsdag gezegd op Radio 1.

Het zou gaan om een 40-jarige vrouw met twee paspoorten die haar hele leven al in Brazilië woont.
De luchtvaartmaatschappij maakte maandag bekend dat op het toestel één Nederlander zat. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde dit.
Dat zijn schoonzus niet in de telling is meegenomen, komt volgens Brouwer doordat zij reisde met haar Braziliaanse paspoort.

Niet gevonden

De Airbus met 216 passagiers aan boord is dinsdagochtend nog altijd niet gevonden. Het verloor ruim vier uur na vertrek het radiocontact. Volgens Air France kwam het toestel boven de Atlantische Oceaan in zwaar weer terecht.
Luchtvaartexpert Chris Yates noemde maandag een blikseminslag als mogelijke oorzaak van de verdwijning van het vliegtuig.

Citaat:
Adriana zou week eerder vertrekken

AMSTERDAM, dinsdag - Aan boord van het Air France-ramptoestel dat gisteren voor de kust van Brazilië in de Atlantische Oceaan neerstortte, was één Nederlander. Het merendeel van de passagiers in het vliegtuig op weg naar Parijs bestond echter uit Brazilianen en Fransen.

Dit blijkt uit de passagierslijst die gisteravond werd vrijgegeven door de Franse autoriteiten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt de aanwezigheid van de Nederlandse passagier in het toestel. Ook de 40-jarige Adriana van Sluijs, een Braziliaanse met een Nederlandse moeder, zat aan boord.

Volgens moeder (70) Vasti Ester van Sluijs zou ze aanvankelijk een week eerder vliegen. "Ze was bang. Ze belde me voor de vlucht op en zei: 'Mama, kom je geen afscheid van me nemen?' Maar het lukte me niet om op tijd te komen", aldus de hevig ontdane Nederlandse op het vliegveld van Rio de Janeiro.

"Ik zit stuk. Maar we blijven hopen", aldus moeder. Adriana van Sluijs werkte als persvoorlichter voor het Braziliaanse oliebedrijf Petrobras en zou via Parijs naar Zuid-Korea vliegen.

Naast twaalf bemanningsleden zaten er 216 passagiers in het vliegtuig. Het gaat om tachtig Brazilianen, drieënzeventig Fransen, achttien Duitsers, zes Amerikanen, vijf Chinezen, vier Hongaren, twee Spanjaarden, twee Britten, twee Marokkanen, twee Ieren, een Angolees, een Belg, een Turk, een Noor, een Rus, een Slowaak, een Australiër, een Argentijn, een Pool, een Roemeen, een Zweed, een IJslander, een Filippijn en een Nederlander.

Hier dus wel al een naam van bekend ...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:32

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:24

Ik las gister op Teletekst dat het was neergestort op een eilandje en dat iedereen dood was. Ik vind het maar raar allemaal van de media (uiteindelijk was het maar een vermoeden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:47

stond ook in de telegraaf dat ze op een eiland zijn geland (waarschijnlijk) waar rotsen zijn en een vuurtoren en een klein hutje voor militairen.... verder op lees ik dat het waarschijnlijk in de oceaan is "gevallen" en er niemand zou kunnen overleven.....

vreemd allemaal

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:50

Maar dat verklaard misschien wel dit;

Citaat:
'Telefoon passagier ramptoestel gaat over'

WHITBY - Een 58-jarige vrouw heeft nog steeds hoop dat haar man, die passagier was in het ramptoestel van Air France, nog leeft. "Als ik zijn nummer bel, gaat zijn telefoon over. Dat kan niet als het toestel op de bodem van de zee ligt."
Patricia Coakley uit het Britse Whitby heeft haar echtgenoot nog gesproken voor de rampvlucht. Ze had telefonisch contact met hem toen hij aan boord stapte van het toestel dat een paar uur later van de radar verdween.

Omdat de man op dat moment nog met zijn mobiel belde, hoopt de vrouw dat hij zijn telefoon heeft meegenomen het toestel in en niet ergens heeft achtergelaten of is kwijtgeraakt.
"Ik moet er niet aan denken dat hij niet meer thuiskomt. We hadden zo'n mooie toekomst gepland", zegt ze in The Sun.

'Weinig hoop'

Waar Coakley hoop houdt dat haar man nog in leven is, is de Franse regering minder positief gestemd. Volgens de regering is er nog maar weinig hoop om overlevenden te vinden. De zoektocht naar het verdwenen Air France-toestel is nog steeds in volle gang, maar er is nog geen spoor van het vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:51

Samy schreef:
Maar dat verklaard misschien wel dit;

Citaat:
'Telefoon passagier ramptoestel gaat over'

WHITBY - Een 58-jarige vrouw heeft nog steeds hoop dat haar man, die passagier was in het ramptoestel van Air France, nog leeft. "Als ik zijn nummer bel, gaat zijn telefoon over. Dat kan niet als het toestel op de bodem van de zee ligt."
Patricia Coakley uit het Britse Whitby heeft haar echtgenoot nog gesproken voor de rampvlucht. Ze had telefonisch contact met hem toen hij aan boord stapte van het toestel dat een paar uur later van de radar verdween.

Omdat de man op dat moment nog met zijn mobiel belde, hoopt de vrouw dat hij zijn telefoon heeft meegenomen het toestel in en niet ergens heeft achtergelaten of is kwijtgeraakt.
"Ik moet er niet aan denken dat hij niet meer thuiskomt. We hadden zo'n mooie toekomst gepland", zegt ze in The Sun.

'Weinig hoop'

Waar Coakley hoop houdt dat haar man nog in leven is, is de Franse regering minder positief gestemd. Volgens de regering is er nog maar weinig hoop om overlevenden te vinden. De zoektocht naar het verdwenen Air France-toestel is nog steeds in volle gang, maar er is nog geen spoor van het vliegtuig.

wie weet

laten we het hopen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:51

hmm ik weet ook wel van iemand die zijn telefoon in een kanaal was gegooid, die was nog gewoon te bellen en ging gewoon over....
maarja de oceaan is natuurlijk wel een stukje dieper. :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:52

Meestal neem je je telefoon toch mee het vliegtuig in. Zou niet weten waarom je het achter zou laten....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:54

Per ongeluk ergens laten liggen kan wel toch :) Maar dan zou ie op een vliegveld allang gevonden zijn dus dan zou ie m wel bij zich moeten hebben. Maar als dat vliegtuig is neergestort hoeft dat nog niet meteen te betekenen dat die telefoon ook kapot is toch? Dan kan ie best overgaan..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:55

Ik krijg nu een beetje een eng beeld voor me van een neergestort toestel ergens op een verlaten eilandje, niemand die het overleeft heeft, en dat je iedere keer een telefoon hoort afgaan...

Ik houd het maar op een enorm slaaptekort :\

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:17

als een vliegtuig in zee stort, dan krijg je wel zo'n enorme klap dat je het niet kunt overleven lijkt mij.

Of het vliegtuig nog in takt blijft dat zou ik niet weten, mij lijkt het dat het explodeert of in ieder geval niet heel blijft.

Mocht dat wel zo zijn en het vliegtuig zinkt, dan kan het best zijn da telefoons gewoon overgaan.

Als ze op een onbewoond eiland zitten en die vrouw belt hem en hij gaat over.... dan lijkt mij het nogal raar dat hij niet opneemt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:20

Het begint steeds meer een 'Lost' tafereel te worden..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:24

LadyLynn schreef:
als een vliegtuig in zee stort, dan krijg je wel zo'n enorme klap dat je het niet kunt overleven lijkt mij.

Of het vliegtuig nog in takt blijft dat zou ik niet weten, mij lijkt het dat het explodeert of in ieder geval niet heel blijft.

Mocht dat wel zo zijn en het vliegtuig zinkt, dan kan het best zijn da telefoons gewoon overgaan.

Als ze op een onbewoond eiland zitten en die vrouw belt hem en hij gaat over.... dan lijkt mij het nogal raar dat hij niet opneemt.

Maar zou dat na na een paar uur nog zo zijn?
Lijkt mij dat ie het een paar x doet en dan begeeft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:25

Naja, als hij overgaat, wil dat zeggen dat hij ergens contact maakt met een zendmast. Dat mogen ze dan wel heel snel gaan onderzoeken, want zo'n batterij van een telefoon gaat doorgaans ook maar een paar dagen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:29

Jieks eng zeg. Ik hoop dat ze snel meer weten! Zo'n groot ding kan toch niet zomaar weg zijn? :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:31

Je telefoon moet uit aan boord. Ik heb geen idee wat je te horen krijgt als je iemand belt die zijn telefoon uit heeft staan.

Er zijn wel eens meer vliegtuigen neergestort die pas na enkele dagen gevonden werden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:32

Cowgirl, er zijn volgens mij ook telefoons met een speciale functie waardoor ze aan kunnen blijven aan boord.