Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:'Tweede Nederlander in gecrasht vliegtuig'
AMSTERDAM - Op het Air France-toestel dat maandag bij Brazilië van de radar verdween zaten twee Nederlanders. Dat heeft Marcel Brouwer, de zwager van degene die op het vliegtuig zat, dinsdag gezegd op Radio 1.
Het zou gaan om een 40-jarige vrouw met twee paspoorten die haar hele leven al in Brazilië woont.
De luchtvaartmaatschappij maakte maandag bekend dat op het toestel één Nederlander zat. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde dit.
Dat zijn schoonzus niet in de telling is meegenomen, komt volgens Brouwer doordat zij reisde met haar Braziliaanse paspoort.
Niet gevonden
De Airbus met 216 passagiers aan boord is dinsdagochtend nog altijd niet gevonden. Het verloor ruim vier uur na vertrek het radiocontact. Volgens Air France kwam het toestel boven de Atlantische Oceaan in zwaar weer terecht.
Luchtvaartexpert Chris Yates noemde maandag een blikseminslag als mogelijke oorzaak van de verdwijning van het vliegtuig.
Citaat:Adriana zou week eerder vertrekken
AMSTERDAM, dinsdag - Aan boord van het Air France-ramptoestel dat gisteren voor de kust van Brazilië in de Atlantische Oceaan neerstortte, was één Nederlander. Het merendeel van de passagiers in het vliegtuig op weg naar Parijs bestond echter uit Brazilianen en Fransen.
Dit blijkt uit de passagierslijst die gisteravond werd vrijgegeven door de Franse autoriteiten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt de aanwezigheid van de Nederlandse passagier in het toestel. Ook de 40-jarige Adriana van Sluijs, een Braziliaanse met een Nederlandse moeder, zat aan boord.
Volgens moeder (70) Vasti Ester van Sluijs zou ze aanvankelijk een week eerder vliegen. "Ze was bang. Ze belde me voor de vlucht op en zei: 'Mama, kom je geen afscheid van me nemen?' Maar het lukte me niet om op tijd te komen", aldus de hevig ontdane Nederlandse op het vliegveld van Rio de Janeiro.
"Ik zit stuk. Maar we blijven hopen", aldus moeder. Adriana van Sluijs werkte als persvoorlichter voor het Braziliaanse oliebedrijf Petrobras en zou via Parijs naar Zuid-Korea vliegen.
Naast twaalf bemanningsleden zaten er 216 passagiers in het vliegtuig. Het gaat om tachtig Brazilianen, drieënzeventig Fransen, achttien Duitsers, zes Amerikanen, vijf Chinezen, vier Hongaren, twee Spanjaarden, twee Britten, twee Marokkanen, twee Ieren, een Angolees, een Belg, een Turk, een Noor, een Rus, een Slowaak, een Australiër, een Argentijn, een Pool, een Roemeen, een Zweed, een IJslander, een Filippijn en een Nederlander.
Citaat:'Telefoon passagier ramptoestel gaat over'
WHITBY - Een 58-jarige vrouw heeft nog steeds hoop dat haar man, die passagier was in het ramptoestel van Air France, nog leeft. "Als ik zijn nummer bel, gaat zijn telefoon over. Dat kan niet als het toestel op de bodem van de zee ligt."
Patricia Coakley uit het Britse Whitby heeft haar echtgenoot nog gesproken voor de rampvlucht. Ze had telefonisch contact met hem toen hij aan boord stapte van het toestel dat een paar uur later van de radar verdween.
Omdat de man op dat moment nog met zijn mobiel belde, hoopt de vrouw dat hij zijn telefoon heeft meegenomen het toestel in en niet ergens heeft achtergelaten of is kwijtgeraakt.
"Ik moet er niet aan denken dat hij niet meer thuiskomt. We hadden zo'n mooie toekomst gepland", zegt ze in The Sun.
'Weinig hoop'
Waar Coakley hoop houdt dat haar man nog in leven is, is de Franse regering minder positief gestemd. Volgens de regering is er nog maar weinig hoop om overlevenden te vinden. De zoektocht naar het verdwenen Air France-toestel is nog steeds in volle gang, maar er is nog geen spoor van het vliegtuig.
Samy schreef:Maar dat verklaard misschien wel dit;Citaat:'Telefoon passagier ramptoestel gaat over'
WHITBY - Een 58-jarige vrouw heeft nog steeds hoop dat haar man, die passagier was in het ramptoestel van Air France, nog leeft. "Als ik zijn nummer bel, gaat zijn telefoon over. Dat kan niet als het toestel op de bodem van de zee ligt."
Patricia Coakley uit het Britse Whitby heeft haar echtgenoot nog gesproken voor de rampvlucht. Ze had telefonisch contact met hem toen hij aan boord stapte van het toestel dat een paar uur later van de radar verdween.
Omdat de man op dat moment nog met zijn mobiel belde, hoopt de vrouw dat hij zijn telefoon heeft meegenomen het toestel in en niet ergens heeft achtergelaten of is kwijtgeraakt.
"Ik moet er niet aan denken dat hij niet meer thuiskomt. We hadden zo'n mooie toekomst gepland", zegt ze in The Sun.
'Weinig hoop'
Waar Coakley hoop houdt dat haar man nog in leven is, is de Franse regering minder positief gestemd. Volgens de regering is er nog maar weinig hoop om overlevenden te vinden. De zoektocht naar het verdwenen Air France-toestel is nog steeds in volle gang, maar er is nog geen spoor van het vliegtuig.
LadyLynn schreef:als een vliegtuig in zee stort, dan krijg je wel zo'n enorme klap dat je het niet kunt overleven lijkt mij.
Of het vliegtuig nog in takt blijft dat zou ik niet weten, mij lijkt het dat het explodeert of in ieder geval niet heel blijft.
Mocht dat wel zo zijn en het vliegtuig zinkt, dan kan het best zijn da telefoons gewoon overgaan.
Als ze op een onbewoond eiland zitten en die vrouw belt hem en hij gaat over.... dan lijkt mij het nogal raar dat hij niet opneemt.