Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:15

@pharagirlke: Heb je ooit van het woord "verdraagzaamheid" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn eigen geloof te geloven. Vrijheid is niet onbeperkt maar houd op waar de vrijheid van iemand anders wordt aangetast. Op het moment dat iemand een hoofddoekje draagt wordt niemands anders vrijheid aangetast, dat toevallig een bepaalde kortzichtige categorie mensen zich daar aan ergert is geen argument. Want ze doen er niemand kwaad mee, en ook Nederland heeft het verdrag van de mensenrechten ondertekend en is verplicht om iedereen zijn vrijheid te gunnen. Ik zelf geloof ook echt niet, maar niet geloven is ook een vorm van geloof en als iemand mij zou vertellen dat ik niet meer mocht geloven in het feit dat ik niet geloof zou ik aangetast zijn in mijn persoonlijkheid. Zou ik niet meer kunnen zijn wie ik ben, en dat gun ik niemand toe.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:15

pharagirlke schreef:
Noem je dat streng? Dat noem ik "welkom welkom, doe vooral wat je wil :j Wij zorgen wel dat het je goed gaat. Neem je hele familie ook maar mee, ook al ben je enkel getrouwd om ze hier heen te nemen"

Kom op zeg... Geef ze nog een aai over de bol.......
Groenlinks noemt niet zo omdat ze streng willen zijn voor allochtonen. Dan zouden ze wel groenrechts noemen.

Extra geld uit trekken? Waar gaan ze dat nog halen? De burger meer laten dokken omdat die mensen zonder centen hierheen komen en maar verwachten dat ze opgevangen worden? :) Alsof het leven nog niet duur genoeg is zonder dat soort grapjes.

Helemaal mee eens :j Groen-links bovenaan met landelijke verkiezingen, dan ging ik echt mijn knapzakje pakken :7

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:19

joopie7 schreef:
@pharagirlke: Heb je ooit van het woord "verdraagzaamheid" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn eigen geloof te geloven. Vrijheid is niet onbeperkt maar houd op waar de vrijheid van iemand anders wordt aangetast. Op het moment dat iemand een hoofddoekje draagt wordt niemands anders vrijheid aangetast, dat toevallig een bepaalde kortzichtige categorie mensen zich daar aan ergert is geen argument. Want ze doen er niemand kwaad mee, en ook Nederland heeft het verdrag van de mensenrechten ondertekend en is verplicht om iedereen zijn vrijheid te gunnen. Ik zelf geloof ook echt niet, maar niet geloven is ook een vorm van geloof en als iemand mij zou vertellen dat ik niet meer mocht geloven in het feit dat ik niet geloof zou ik aangetast zijn in mijn persoonlijkheid. Zou ik niet meer kunnen zijn wie ik ben, en dat gun ik niemand toe.

ik vind dat mijn vrijheid behoorlijk aangetast word op het moment dat ik me op bepaalde plekken in Nederland niet meer durf te vertonen, of dat ik savonds niet meer naar buiten durf...... Of dat ik niet meer met de bus durf te gaan.......... dat is een behoorlijke aantasting in MIJN vrijheid :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:21

joopie7 schreef:

Je bent zelf kortzichtig door je niet te kunnen inleven in die categorie. Ik voel me in mijn vrijheid aangetast als turkse kerels met drie rond me komen staan omdat wat ik aan heb hen niet aan staat. En ja, echt meegemaakt. Het is maar goed dat de vriend waar ik toen bij was nogal breed en imposant is en de bewuste "heren" al snel hun excuses aanboden toen ze hem zagen. Dus ja, ik voel me in mijn vrijheid aangetast door dat idiote geloof waarin vrouwen niets waard zijn en als mummy's moeten rondlopen met 36°C. En dan op hun werk flauw vallen... (ja ook echt gebeurt, een moslima poetsvrouw die flauw viel omdat het te warm was. Tja, gek he?) En neen, ik ga heus niet zo uitdagend gekleed dat mijn tieten er uit vallen. Ik heb gewoon een topje en meestal zelfs een lange broek aan. Dus je moet het niet gaan steken da tik waarschijnlijk als een hoertje rond liep. :)

Ik baseer dat op het eeuwige gezeur dat hoofddoekjes in de klas moeten kunnen. Dat hoofddoeken in openbare functies moeten kunnen. Dat, van het moment dat zij iemand de schedel in slagen, ze er potverdorie gewoon mee weg komen door te zeggen dat ze racistische opmerkingen maakte :roll: Die kerel heeft 2 dagen in coma gelegen en de daders kregen niets. Noem jij dat gelijk behandelen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-05-09 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:23

KiWiKo schreef:
ik vind dat mijn vrijheid behoorlijk aangetast word op het moment dat ik me op bepaalde plekken in Nederland niet meer durf te vertonen, of dat ik savonds niet meer naar buiten durf...... Of dat ik niet meer met de bus durf te gaan.......... dat is een behoorlijke aantasting in MIJN vrijheid :)

Waarom voel je je niet veilig, of durf je je op bepaalde plekken niet meer te vertonen?

Anoniem

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:24

SP :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:25

omdat de agressie je om je oren vliegt, tesamen met HOERRRRRR en andere bedreigende taal.....

de sfeer heel gespannen is en ik me niet veilig voel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:25

Ik kwam via de stemwijzer uit op GL, SP, Newropians (oid). Ik ga toch voor SP- ik kan me na wat checken gewoon goed vinden in hun standpunten.

PVV staat bij mij onderaan, hun standpunten komen absoluut niet overeen met de mijne. Bovendien zijn er veel van hun standpunten waarover zij 'geen toelichting' geven. Dat zijn voor mij goede redenen om die partij absoluut niet te kiezen.. en daar komt nog eens bij dat ik meneer Wilders nogal een bekrompen beeld van 'buitenlanders' vind hebben en hem bovendien bevooroordeeld, ongenuanceerd en ondoordacht vind.

Ik snap niet zo goed phara, dat jij beweert dat mensen hun mening over de PVV niet onderbouwen. 'Extreem' is namelijk gewoon een onderbouwing. PVV vind ik persoonlijk een partij van extremen en extremisme. En ik houd niet van extremisme, op welk front dan ook..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:27

@ KiWiKo: Wordt dat enkel door allochtonen gedaan?
@ Wildwings: dat vind ik ook jammer ja, dat er heel vaak geen toelichting gegeven wordt bij de PVV

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:28

Ik heb nog geen Belg gezien die dat deed nee. Want van hen hoef ik niet gesluierd rond te lopen. :)

Wildwings? Ik zeg nergens dat PVVstemmers het niet onderbouwen. Ik zeg enkel dat Vlaams Belang me meer ligt en dat ik het vreemd vind dat zo'n 1manspartij kan bestaan. :) Ik heb hier al meer PVV stemmers degelijk zien onderbouwen waarom ze er wel voor stemmen, dan dat ik anti-PVV'ers het degelijk heb zien onderbouwen waarom niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-05-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:29

Heino schreef:
Waar haal je vandaan dat allochtonen er op rekenen dat ze zorg krijgen en dus niet gaan werken?
Waarom word je pissig wanneer je geconfronteerd wordt met andermans geloof?
Waar baseer je op dat allochtonen niet gelijk behandeld worden?

Pharagirlke?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:29

pharagirlke schreef:
Ik baseer dat op het eeuwige gezeur dat hoofddoekjes in de klas moeten kunnen. Dat hoofddoeken in openbare functies moeten kunnen. Dat, van het moment dat zij iemand de schedel in slagen, ze er potverdorie gewoon mee weg komen door te zeggen dat ze racistische opmerkingen maakte :roll: Die kerel heeft 2 dagen in coma gelegen en de daders kregen niets. Noem jij dat gelijk behandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:30

KiWiKo schreef:
omdat de agressie je om je oren vliegt, tesamen met HOERRRRRR en andere bedreigende taal.....

de sfeer heel gespannen is en ik me niet veilig voel

Persoonlijk werd en word ik dus altijd vaker nageroepen of zonder enige aanleiding uitgescholden door binnenlanders dan buitenlanders, om het maar zo te omschrijven. Daarbij heb ik nu al een tweetal negatieve aanvaringen gehad zonder dat ik daar duidelijke aanleiding voor gaf (althans, de eerste keer had ongetwijfeld te maken met mijn kledingstijl op dat moment, de tweede keer met het feit dat we met twee vriendinnen verkleed waren met Halloween en iedereen een Happy Halloween wensten.. reden genoeg schijnbaar), en 1 van die keren heb ik daar toch een leuke hersenschudding en meer aan overgehouden. En beide keren waren dat blanke meiden op een scooter, geen allochtonen. Sterker nog, de eerste keer was het een allochtone jongen die haar van mij afhaalde, tenmidden van een groep blanke jongeren die toekeken maar niets deden omdat ze bang voor haar waren..

On the other side, voor mensen die in omgeving Rdam / Almere wonen.. is dat een heel ander verhaal, want wat ik daar in de bus heb gezien.. of daar in Almere heb gehoord als ik savonds laat stond te fotograferen.. wist niet hoe gauw ik terug in de trein naar Hilversum moest zijn :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:31

@ Heino: Ja, als je hier buiten loopt langs dé plek waar je je vooral na 5 uur niet meer moet vertonen omdat je anders een mes tussen je ribben hebt, waar om de haverklap illegale wapens worden gevonden en waar je als je geluk hebt alleen maar wordt uitgemaakt voor prutsmuts als je niet reageerd op: "He meisje, wil je op mijn paal komen?" waarna ze nog achter je aan komen lopen ook. Ja, dat zijn de allochtonen hier.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:32

KiWiKo schreef:

Heeft dat met het geloof te maken of het feit dat bepaalde personen zich gewoon misdragen? Allochtonen hangjongeren zijn vaak niet de gene die zich het meest met het geloof bezighouden. Een vriend van mij is echt streng gelovig en ook moslims dus. Die bid 5x per dag, doet daarnaast een universitaire opleiding en wil daarna een opleiding als imam gaan doen. Die heeft echt geen tijd om andere mensen lastig te vallen, en dat zou hij ook nooit doen omdat geweld wordt afgekeurd in de Koran. Vroeger behoorde hij wel tot dat tuig, maar de Koran heeft hem weer op het goede pad gebracht zullen we maar zeggen.

Wat jij noemt heeft ook niks met vrijheid van godsdienst te maken, dat is je gewoon misdragen en dat daar straffen tegen over staan lijkt me niet meer dan normaal. Maar goed in elke groep en binnen elk geloof zul je mensen vinden die zich misdragen. Maar voel je je bedreigt als vrouwen hoofddoekjes dragen? Of als iemand met een kruis om de nek loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:33

pharagirlke schreef:
Wildwings? Ik zeg nergens dat PVVstemmers het niet onderbouwen. Ik zeg enkel dat Vlaams Belang me meer ligt en dat ik het vreemd vind dat zo'n 1manspartij kan bestaan. :) Ik heb hier al meer PVV stemmers degelijk zien onderbouwen waarom ze er wel voor stemmen, dan dat ik anti-PVV'ers het degelijk heb zien onderbouwen waarom niet.

Volgens mij impliceert onderstaande opmerking toch echt dat mensen die 'tegen' de PVV zijn dat niet kunnen onderbouwen en niet met goede argumenten komen..
Citaat:
Het valt me vooral op dat mensen die zo "anti-vlaams-belang" zijn hier in België nooit met betere argumenten kunnen komen dan "extreem" "eng" enz. En kennelijk is dat in Nederland niet anders. Achja... Als je ergens voor bent, dan moet je natuurlijk ook iets zoeken waar je tegen kan zijn Het zou nóg beter zijn als je dat ook kon onderbouwen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:34

Heino schreef:
@ KiWiKo: Wordt dat enkel door allochtonen gedaan?

kweenie, praten met een accent en hebben een noordafrikaans uiterlijk :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:35

pharagirlke schreef:
pharagirlke schreef:

Allochtonen (bvb de moslim met een hoofddoekje) hebben evenveel recht op het uitdragen van hun geloof als allochtonen (de christen met een kruisje om de nek). Dus, ander argument? En link naar document van dat voorval?

En, waar haal je vandaan dat allochtonen er op rekenen dat ze zorg krijgen en dus niet gaan werken?
En, waarom word je pissig wanneer je geconfronteerd wordt met andermans geloof?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:35

KiWiKo: Ik neem aan dat je insinueert dat die bedreigende sfeer door allochtonen in Nederland komt?
In dat geval - wat lijkt nu een betere oplossing. Iedere allochtoon het land uit flikkeren, alle grenzen dichtgooien en in ons eentje heerlijk onverdraagzaam gaan zitten wezen, omdat we nu eenmaal het liefst hebben dat iedereen om ons heen netjes christelijk of ex-christelijk is? Of is het misschien handiger om een poging te doen wél een ''multiculturele samenleving'' te zijn? Dat hoeft heus niet gepaard te gaan met een bedreigende sfeer. Ik ben het met je eens dat het vervelend is als je niet meer met de bus durft op bepaalde tijdstippen - en ik ga zelf liever ook niet met de bus of metro na tienen 's avonds. Maar die sfeer komt echt niet alleen door allochtonen, sterker nog, negen van de tien keer dat ik écht bang ben op een metrostation komt dat door oer-Hollandse jongens.

Daarbij blijf ik van mening dat de hele discussie in principe overbodig zou moeten zijn. Het blijft dweilen met de kraan open, of je nu iedereen het land uitstuurt of allerlei problemen in Nederland gaat aanpakken - we zouden eens kunnen beginnen met ervoor zorgen dat er geen reden meer is voor ál die mensen om hun eigen land te ontvluchten. Want verreweg de meesten doen dat heus niet voor hun plezier, maar door gevaar, honger of economische malaise. In plaats van ons druk te maken over dát ze in Nederland zijn, zouden we ons een druk moeten gaan maken over waaróm ze in Nederland zijn.

Ik las ergens dat iemand dacht dat ik me in het verkeerde partijbeleid had verdiept, omdat het hier gaat om Europese politiek: in zekere zin waar, ware het niet dat ik enkel en alleen meldde dat ik zo'n grote meerderheid voor de PVV een eng idee vind, of dat nu voor Europese- of nationale politiek is: een partij met weinig onderbouwde en vooral zulke extreme standpunten zou ik überhaupt nooit een meerderheid willen zien hebben, of dat nou in Nederland of in Europa is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:36

Lyonesse schreef:
@ Heino: Ja, als je hier buiten loopt langs dé plek waar je je vooral na 5 uur niet meer moet vertonen omdat je anders een mes tussen je ribben hebt, waar om de haverklap illegale wapens worden gevonden en waar je als je geluk hebt alleen maar wordt uitgemaakt voor prutsmuts als je niet reageerd op: "He meisje, wil je op mijn paal komen?" waarna ze nog achter je aan komen lopen ook. Ja, dat zijn de allochtonen hier.

Maar er zijn ook zat voorbeelden van zinloos geweld door autochtonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:39

Heino schreef:
Lyonesse schreef:

Precies! Het punt is dat veel mensen dat niet inzien. Ik denk dat dat ook voor een gedeelte afhankelijk is van je woonplaats of plaatsen waar je ooit gewoond hebt.. echt, dat kan de mening van mensen echt vormen en gewoon in zulke mate dat hun besluit over wat ze van allochtonen vinden voor altijd vaststaat en ze niet meer hun oogkleppen willen afnemen om te zien wat autochtonen allemaal uitvreten. (Of dat laatste wordt 'goedgepraat' onder het motto: maar zij wonen hier en zijn hier niet te gast, allochtonen wel dus die moeten zich maar gedragen'..)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:41

Ik zeg dan ook dat PVVstemmers het onderbouwen. Ik vind idd dat anti-PVV stemmers of anti vlaams belang stemmers in mijn geval het niet onderbouwen. Meer dan "ze zijn veel te extreem" komt er nooit uit. En dan volgt "je bent een leuke meid maar je politieke keuze zuigt". Maar dat onderbouwen? Ho maar :)

Ik lees hier nu een leuke discussie en zoals ik hierboven al zei kan ik in Nederland wel begrijpen dat iemand anti PVV is gezien ik de hele partij opstelling niet snap. 1 persoon heeft alle macht en da's niet goed. Ook niet als "partij" en voor de rest hebben ze weinig inhoud. Vlaams belang echter heeft ook op andere gebieden hele goede punten en zijn helemaal niet zo extreem als Wilders. Maar toch word ik voor Hitler uitgemaakt :j En dan houd de discussie voor mij op.

Heino: Omdat ik die onzin niet steeds voor mijn ogen moet hebben. Net zoals je niet naakt over straat mag lopen, zou geloof ook niet mogen. Ik hoef daar niet steeds naar te moeten kijken. Documentatie. Als je me even tijd geeft want het voorval is ondertussen een maandje of twee geleden dus dat word wel even zoeken.
edit: sneller gegaan dan ik dacht:
bron: http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/g ... -fuif.aspx
Citaat:
Tijdens een fuif in het ontmoetingscentrum Lutselus in Diepenbeek is in de nacht van zaterdag op zondag een gewonde gevallen. Een vijftiental fuifnummers waren met elkaar slaags geraakt.

Eén van hen kreeg een paar stampen op zijn hoofd en moest voor verzorging naar het ziekenhuis worden overgebracht. Alle betrokkenen werden voor de duur van het onderzoek van hun vrijheid beroofd maar mochten na verhoor weer naar huis. Het parket van Hasselt werd van het voorval ingelicht, politie HAZODI onderzoekt.

Verder is er niets meer in de krant gekomen er over. Kennissen van de bewuste daders hebben me ook verteld waarom :j

En dit is het eerste artiekel er van: http://www.hbvl.be/limburg/heusden-zold ... onden.aspx
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-05-09 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:41

@ Heino: Ja die zijn er, maar niet hier en daar wordt ik niet bang van, die maken niet te pas en te onpas opmerkingen dat ze wel even weet ik het wat met je willen doen, die gaan niet bij vreemde mensen in de tuin liggen zonnebaden, die bedreigen geen buschauffeurs omdat ze zogenaamd niet verstaan dat je met een treinkaartje niet in de bus komt.

Heel eerlijk gezegd ga ik voor optie 1 van Hanmar. :o

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:42

WildWings schreef:
Heino schreef:

Precies! Het punt is dat veel mensen dat niet inzien. Ik denk dat dat ook voor een gedeelte afhankelijk is van je woonplaats of plaatsen waar je ooit gewoond hebt.. echt, dat kan de mening van mensen echt vormen en gewoon in zulke mate dat hun besluit over wat ze van allochtonen vinden voor altijd vaststaat en ze niet meer hun oogkleppen willen afnemen om te zien wat autochtonen allemaal uitvreten. (Of dat laatste wordt 'goedgepraat' onder het motto: maar zij wonen hier en zijn hier niet te gast, allochtonen wel dus die moeten zich maar gedragen'..)

Over welke oogkleppen heb je het nu precies? Wat ik weet 100% zeker dat er in dit topic NIEMAND te vinden is die een hekel heeft aan ALLE allochtonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:43

En dat is de kortzichtigheid van anti-PVV'ers/ VB'ers waar ik me aan irriteer.