Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Noem je dat streng? Dat noem ik "welkom welkom, doe vooral wat je wilWij zorgen wel dat het je goed gaat. Neem je hele familie ook maar mee, ook al ben je enkel getrouwd om ze hier heen te nemen"
Kom op zeg... Geef ze nog een aai over de bol.......
Groenlinks noemt niet zo omdat ze streng willen zijn voor allochtonen. Dan zouden ze wel groenrechts noemen.
Extra geld uit trekken? Waar gaan ze dat nog halen? De burger meer laten dokken omdat die mensen zonder centen hierheen komen en maar verwachten dat ze opgevangen worden?Alsof het leven nog niet duur genoeg is zonder dat soort grapjes.
joopie7 schreef:@pharagirlke: Heb je ooit van het woord "verdraagzaamheid" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn eigen geloof te geloven. Vrijheid is niet onbeperkt maar houd op waar de vrijheid van iemand anders wordt aangetast. Op het moment dat iemand een hoofddoekje draagt wordt niemands anders vrijheid aangetast, dat toevallig een bepaalde kortzichtige categorie mensen zich daar aan ergert is geen argument. Want ze doen er niemand kwaad mee, en ook Nederland heeft het verdrag van de mensenrechten ondertekend en is verplicht om iedereen zijn vrijheid te gunnen. Ik zelf geloof ook echt niet, maar niet geloven is ook een vorm van geloof en als iemand mij zou vertellen dat ik niet meer mocht geloven in het feit dat ik niet geloof zou ik aangetast zijn in mijn persoonlijkheid. Zou ik niet meer kunnen zijn wie ik ben, en dat gun ik niemand toe.
joopie7 schreef:@pharagirlke: Heb je ooit van het woord "verdraagzaamheid" gehoord? Ik persoonlijk ben van mening dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn eigen geloof te geloven. Vrijheid is niet onbeperkt maar houd op waar de vrijheid van iemand anders wordt aangetast. Op het moment dat iemand een hoofddoekje draagt wordt niemands anders vrijheid aangetast, dat toevallig een bepaalde kortzichtige categorie mensen zich daar aan ergert is geen argument. Want ze doen er niemand kwaad mee, en ook Nederland heeft het verdrag van de mensenrechten ondertekend en is verplicht om iedereen zijn vrijheid te gunnen. Ik zelf geloof ook echt niet, maar niet geloven is ook een vorm van geloof en als iemand mij zou vertellen dat ik niet meer mocht geloven in het feit dat ik niet geloof zou ik aangetast zijn in mijn persoonlijkheid. Zou ik niet meer kunnen zijn wie ik ben, en dat gun ik niemand toe.
KiWiKo schreef:ik vind dat mijn vrijheid behoorlijk aangetast word op het moment dat ik me op bepaalde plekken in Nederland niet meer durf te vertonen, of dat ik savonds niet meer naar buiten durf...... Of dat ik niet meer met de bus durf te gaan.......... dat is een behoorlijke aantasting in MIJN vrijheid
pharagirlke schreef:Ik baseer dat op het eeuwige gezeur dat hoofddoekjes in de klas moeten kunnen. Dat hoofddoeken in openbare functies moeten kunnen. Dat, van het moment dat zij iemand de schedel in slagen, ze er potverdorie gewoon mee weg komen door te zeggen dat ze racistische opmerkingen maakteDie kerel heeft 2 dagen in coma gelegen en de daders kregen niets. Noem jij dat gelijk behandelen?
KiWiKo schreef:omdat de agressie je om je oren vliegt, tesamen met HOERRRRRR en andere bedreigende taal.....
de sfeer heel gespannen is en ik me niet veilig voel
KiWiKo schreef:ik vind dat mijn vrijheid behoorlijk aangetast word op het moment dat ik me op bepaalde plekken in Nederland niet meer durf te vertonen, of dat ik savonds niet meer naar buiten durf...... Of dat ik niet meer met de bus durf te gaan.......... dat is een behoorlijke aantasting in MIJN vrijheid
pharagirlke schreef:Wildwings? Ik zeg nergens dat PVVstemmers het niet onderbouwen. Ik zeg enkel dat Vlaams Belang me meer ligt en dat ik het vreemd vind dat zo'n 1manspartij kan bestaan.Ik heb hier al meer PVV stemmers degelijk zien onderbouwen waarom ze er wel voor stemmen, dan dat ik anti-PVV'ers het degelijk heb zien onderbouwen waarom niet.
Citaat:Het valt me vooral op dat mensen die zo "anti-vlaams-belang" zijn hier in België nooit met betere argumenten kunnen komen dan "extreem" "eng" enz. En kennelijk is dat in Nederland niet anders. Achja... Als je ergens voor bent, dan moet je natuurlijk ook iets zoeken waar je tegen kan zijn Het zou nóg beter zijn als je dat ook kon onderbouwen
pharagirlke schreef:pharagirlke schreef:Ik baseer dat op het eeuwige gezeur dat hoofddoekjes in de klas moeten kunnen. Dat hoofddoeken in openbare functies moeten kunnen. Dat, van het moment dat zij iemand de schedel in slagen, ze er potverdorie gewoon mee weg komen door te zeggen dat ze racistische opmerkingen maakteDie kerel heeft 2 dagen in coma gelegen en de daders kregen niets. Noem jij dat gelijk behandelen?
Lyonesse schreef:@ Heino: Ja, als je hier buiten loopt langs dé plek waar je je vooral na 5 uur niet meer moet vertonen omdat je anders een mes tussen je ribben hebt, waar om de haverklap illegale wapens worden gevonden en waar je als je geluk hebt alleen maar wordt uitgemaakt voor prutsmuts als je niet reageerd op: "He meisje, wil je op mijn paal komen?" waarna ze nog achter je aan komen lopen ook. Ja, dat zijn de allochtonen hier.
Heino schreef:Lyonesse schreef:@ Heino: Ja, als je hier buiten loopt langs dé plek waar je je vooral na 5 uur niet meer moet vertonen omdat je anders een mes tussen je ribben hebt, waar om de haverklap illegale wapens worden gevonden en waar je als je geluk hebt alleen maar wordt uitgemaakt voor prutsmuts als je niet reageerd op: "He meisje, wil je op mijn paal komen?" waarna ze nog achter je aan komen lopen ook. Ja, dat zijn de allochtonen hier.
Maar er zijn ook zat voorbeelden van zinloos geweld door autochtonen.
Citaat:Tijdens een fuif in het ontmoetingscentrum Lutselus in Diepenbeek is in de nacht van zaterdag op zondag een gewonde gevallen. Een vijftiental fuifnummers waren met elkaar slaags geraakt.
Eén van hen kreeg een paar stampen op zijn hoofd en moest voor verzorging naar het ziekenhuis worden overgebracht. Alle betrokkenen werden voor de duur van het onderzoek van hun vrijheid beroofd maar mochten na verhoor weer naar huis. Het parket van Hasselt werd van het voorval ingelicht, politie HAZODI onderzoekt.
WildWings schreef:Heino schreef:
Maar er zijn ook zat voorbeelden van zinloos geweld door autochtonen.
Precies! Het punt is dat veel mensen dat niet inzien. Ik denk dat dat ook voor een gedeelte afhankelijk is van je woonplaats of plaatsen waar je ooit gewoond hebt.. echt, dat kan de mening van mensen echt vormen en gewoon in zulke mate dat hun besluit over wat ze van allochtonen vinden voor altijd vaststaat en ze niet meer hun oogkleppen willen afnemen om te zien wat autochtonen allemaal uitvreten. (Of dat laatste wordt 'goedgepraat' onder het motto: maar zij wonen hier en zijn hier niet te gast, allochtonen wel dus die moeten zich maar gedragen'..)