Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thaliaatjuh schreef:Als je nederlands kunt, en je woont in nederland.. waarom zou je dan buitenlands gaan praten? .
Thaliaatjuh schreef:Misschien moeten ze het juist meer praten ipv minder. Leer je de taal ook sneller...Vind het alsnog geen pesten.....
Maargoed, eindeloze discussie denk ik
Thaliaatjuh schreef:Jij ziet waarschijnlijk een andere kant van die mensen, of beter gezegd, een ander deel van die "bevolking". Ik vorm mijn beeld naar wat ik zie en meemaak, en dat zal waarschijnlijk iets anders liggen als jouw ervaringen.. Als ik veel positieve dingen mee zou maken wat verband houdt met marokkanen, zou ik ook geen slecht beeld van ze hebben. Maar helaas, ze hebben het bij mij voor zichzelf verpestal zal dat diegenen zelf niet uitmaken, die schamen zich er niet voor dat ze te boek staan als irritant, luidruchtig, vervelend en (straat)vervuilend...
Sim0ne schreef:Het probleem is dat als er 2 Marrokanen een nare opmerking maken, is het 'die Marokkanen' (worden ze als volk bekeken, terwijl het incidenten met individuen zijn), terwijl als een Nederlander iemand vermoord (Volkert van der G. of Holleeder), dan worden die als individuen bekeken. Beetje raar toch.... Ik ken ook genoeg Nederlanders die een uitkering trekken en er lekker zwart bij werken, of Nederlanders die nare opmerkingen maken... Het zijn toch echt individuen die dat gedrag laten zien en geen volken.
Blue_Eyes schreef:Thaliaatjuh schreef:Misschien moeten ze het juist meer praten ipv minder. Leer je de taal ook sneller...Vind het alsnog geen pesten.....
Maargoed, eindeloze discussie denk ik
Dus als jij op school zou zitten en je zou Frans hebben, dan zou je in de pauze ook altijd maar Frans spreken, want dan leer je de taal sneller? Prijzenswaardig hoor... maar niet haalbaar, denk ik. Rust heb je ook nodig om de stof makkelijker op te kunnen pakken.
Saskia9 schreef:En waarom zeg je dit over alleen marokanen eigenlijk?
Nooit negatieve dingen meegemaakt met Nederlanders?
vast wel,maar die scheer je niet over 1 kam?
Thaliaatjuh schreef:Blue_Eyes schreef:Dus als jij op school zou zitten en je zou Frans hebben, dan zou je in de pauze ook altijd maar Frans spreken, want dan leer je de taal sneller? Prijzenswaardig hoor... maar niet haalbaar, denk ik. Rust heb je ook nodig om de stof makkelijker op te kunnen pakken.
Als ik in frankrijk woonde wel ja
Lusitana schreef:Wil ook even zeggen dat Nederlsand dus bekend staat in het buitenland als een soort drugsparadijs met ongelimiteerde vrijheid en makkelijk te krijgen uitkeringen en vergunningen, dus ja, wat trek je als land dan aan? Wat verwacht je van buitenlanders en aanpassen? Niet zoveel blijkbaar. Jullie zijn altijd te gastvrij geweest en te onduidelijk. In ander landen is het (meestal) zo dat je kunt blijven zolang je een werk hebt hebt en aan gezinshereniging doet men gewoonlijk niet. Dat voorkomt al een hoop problemen.
Nederland heeft daar geen regels in gehad en zit nu met de gebakken peren zeg maar. Want buiten de prima gastarbeiders is er ook een stroom mensen gekomen die helemaal niet van plan zijn om te werken.
Dat zijn hier in Portugal bv ook de mensen (hippies) die voor de overlast zorgen dus ik zie wel hoe zoiets nadelig uit kan pakken.
Maar terugdraaien gaat niet.