Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:08

Volgens mij hebben ze in Srebrenica ook aardig wat Moslims van het leven berooft...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:11

mick75 schreef:
Over wat Christenen aangericht hebben heb ik het eerder in dit topic al gehad. Wat te denken van Noord Ierland? de ETA? Allemaal vrij recent en echt erg Christelijk.

Je bedoelt de ETA die een baskische staat wil maken van baskenland? Erg christelijk :+
Zelfde geldt voor de IRA, alleen willen die een ierse staat :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:12

In Noord ierland was het de katholieken tegen protestanten als ik het goed heb.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:18

Princess_ schreef:
In Noord ierland was het de katholieken tegen protestanten als ik het goed heb.

Ierland was katholiek, de engels en schotten die daar gingen wonen waren protestants. (let op DIT WAS IN DE MIDDELEEUWEN) De IRA bestaat sinds het begin van de 20e eeuw (1500 jaar later dus). IRA staat voor Irish Republikan Army, die vechten voor een onafhankelijke iers staat, dat heeft totaal niets meer met katholieken of protestanten te maken :n

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:19

Oke, nee ben geen expert op het gebied vandaar datk ook zeg: als ik het goed heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:20

Margreetje schreef:
Hij zou toch ook eens wat aan dat gebleekte kapsel zou doen dan zouden de mensen hem misschien eens serieus nemen.

Het lijkt me toch niet helemaal goed om mensen enkel (niet) serieus te nemen vanwege hun uiterlijk...
Als iemand komt met een goede boodschap en onderbouwde argumenten zal het mij een zorg zijn wat voor kapsel die persoon heeft.

(Ik vind het beste van Wilders nog zijn kapsel, kan je nagaan. :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:51

Vroeger had hij nog wel iets van Mozart weg, nu meer iemand van een achterstandswijk. :+

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:56

Er zijn problemen in Nederland, maar we hebben geen geblondeerde haatzaaier nodig die de bevolkingsgroepen nog verder uit elkaar drijft.

Turken, Marokanen en de hele rataplan hebben in het algemeen gewoon een strengere aanpak nodig. Als ze dit in Marokko of thuis zouden flikken krijgen ze een klap voor hun kop. Op straat, weg van hun ouders, krijgen ze slechts een waarschuwing, of een taakstraf. Daar zijn ze niet van onder de indruk. Ze hebben duidelijke grenzen nodig, en in Nederland zijn we veels te soepel.

Maar Wilders moet al die domme dingen met 'Mein Kampf' is hetzelfde als de Koran en laten we ze terug sturen met de familie die hier al 10 jaar woont achter wegen laten, dat lost niets op.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:20

Wilders is helemaal niet voor uitzetten. Gewoon een dikke immigratie stop. Tot-moord-aanzettende-imams, die worden uitgezet.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:45

Waarom zegt zijn partij dat dan?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:46

Ga jij eens het partijprogramma doorlezen voordat je zulk soort dingen gaat beweren.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:28

Mariss kijk op deze site is naar punt II en IV. De PVV is voor strengere straffen en minder soft gedoe voor iedereen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:35

Wie zegt dat de strijd in Noord- Ierland niets met religie te maken had? Nog op de dag van vandaag mogen Katholieke Ierse kinderen NIET naar protestantse scholen, zelfs niet als die beter zijn. Er bestaan tot op de dag van vandaag Katholieke winkels en Protestantse winkels, de scheiding is minder hard dan in de hoogtijdagen van de IRA, maar voor de mensen die daar wonen dagelijks voelbaar. Een katholiek die in een protestantse wijk woont kan tot op de dag van vandaag rekening houden met vernielingen, pesterijen, ingegooide ruiten en dat soort dingen, puur op grond van geloof. Een Noord-Ierse vriend die hier logeert op het moment zijn vader is door de IRA vermoord bij een bomaanslag op een Protestantse winkel... Need I say more? Alles daar draait om geloof, het Christelijke wel te verstaan.

Oja, strenger straffen. Kijk naar de VS. Het hoogste aantal criminelen ter wereld, 2 % van de bevolking zit in de gevangenis, de doodstraf bestaat in een fors aantal staten maar er zijn nog steeds grote gebieden die levensgevaarlijk zijn... Door criminelen. Werkt dus niet.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:17

mick75 schreef:
Oja, strenger straffen. Kijk naar de VS. Het hoogste aantal criminelen ter wereld, 2 % van de bevolking zit in de gevangenis, de doodstraf bestaat in een fors aantal staten maar er zijn nog steeds grote gebieden die levensgevaarlijk zijn... Door criminelen. Werkt dus niet.

Maar in de VS heb je ook weer met andere problemen te maken zoals bijv een veel grotere armoede. En een doodstraf wil niet zeggen dat er daar strenger gestraft wordt. Het gaat om de kleinere misdrijven om daar ook streng voor te straffen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:42

Doen ze in de VS niet nee, strenge straffen voor kleine vergrijpen. Let me remind you, in Californie is het zo dat je als je 3 overtredingen begaat (drie keer oversteken naast het zebrapad is genoeg) ga je de rest van je leven de bak in. Is het criminaliteitscijfer gedaald in Californie? Nee. Erger nog, het is gevaarlijker geworden. Mensen gaan verdomd gekke dingen doen om NIET gepakt te worden voor kleine overtredingen met alle gevolgen van dien. De kat in het nouw maakt rare sprongen.

Ik vind trouwens de straffen hier in Nederland vooral raar. Voor best serieuze zaken krijg je een taakstraf, terwijl je voor relatief lichte vergrijpen de cel in draait. Stem dat eerst maar eens op elkaar af.

Maar als je de krant leest lijkt het wel alsof iedereen die een overtreding begaat (en dat kan iedereen gebeuren, er zitten rare wetten tussen) de doodstraf moet krijgen en dat is domweg kortzichtig en irrelevant.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:47

Princess_ schreef:
Ik vond fitna een lachertje :=
Plak knip, film :=

Allemaal beelden die we allemaal wel eens hebben gezien. En ja, bijv. dat kindje wat zegt: Joden zijn varkens ze moeten dood oid.

Wss is dat een Palestijns kindje die leeft dus in oorlog en zegt na wat zijn omgeving roept. En dat is heel sneu JA.
Nog sneuer vind ik het om zoiets in je filmpje te zetten.

Jij vond het een lachertje het zijn gewoon waargebeurde filmpjes dus waarom maken die mensen zich zo druk, zo kunnen ze zien hoe ze zijn ;)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:58

Laten we "ze" maar over een kammetje scheren :)
Als je verder leest, leg ik ook uit waarom ik het een lachertje vind, beelden die iedereen al kende. Niks nieuws.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:15

Flosje446 schreef:
mick75 schreef:

Maar in de VS heb je ook weer met andere problemen te maken zoals bijv een veel grotere armoede. En een doodstraf wil niet zeggen dat er daar strenger gestraft wordt. Het gaat om de kleinere misdrijven om daar ook streng voor te straffen.

Wilders wilde toch ook het minimumloon en alle uitkeringen afschaffen....
Dus met die armoede komt het wel goed. ;)

In de VS is als bijkomend probleem in sommige staten ook ontzettend veel bezuinigd op het politiekorps. Al zal dát dan door de War On Terror al weer aardig rechtgezet zijn, binnenlandse veiligheid is daar gewoon een stevige industrie geworden.

Boeven zul je altijd houden, en er moeten straffen zijn. Wat mij betreft niet strenge straffen om de vergeldingsdrang van sommige mensen te stillen, maar straffen die in verhouding staan tot het misdrijf. (Lees: een goede balans hebben tussen een ontmoedigende werking en de kosten voor de samenleving.)
Verder zouden alle kosten van een misdrijf zoveel mogelijk op de dader verhaald moeten kunnen worden, dus heb je een huis en auto: betalen maar.

Bij mensen die dieren verwaarlozen ben ik allang voor een houdersverbod.

Het beste middel tegen bepaalde vormen van criminaliteit blijft nog altijd integratie in de samenleving. WWW: werk wijf en woning.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:30

Trouwens, wat mij ook opvalt aan Wilders: Er is nog een groep buitenlanders die regelmatig voor problemen zorgt als je de kranten erop na slaat: De Polen. Toch goed voor een relatief groot deel van de criminaliteit, waaronder georganiseerde misdaad (volgens de kranten). Maar dat mag van Wilders blijkbaar wel want daar hoor je hem nooit over. Of heeft dat iets te maken met zijn vrouw? Of toch omdat het vaak om katholieken gaat en Wilders waarschijnlijk ook katholiek is (gezien zijn geboorteplaats)? Criminaliteit is criminaliteit, ongeacht of dat nou door een Marokkaan, een blonde Hollandse jongen of een Pool gebeurt. En dat zou ook gelijk bestraft moeten worden.

Wat de strafmaat betreft vind ik dat Randalinpony het heel goed omschrijft, beter dan ik kan!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:03

@mick, bedoel jij niet de roemenen?
Die zitten namelijk behoorlijk diep in het nederlandse serieuze drugsnetwerk incl moorden en handel.

Volgens mij moeten we niet massaal afgaan op wat wilders roept/schreeuwt whatever.
Dat is zijn manier om aandacht te trekken, 9 vd 10 keer zijn dit helemaal geen partij standpunten.
Lees je daar eens in; dan zie je dat het best meevalt met de afschaffing van de uitkering en het minimumloon

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:03

[LZP] > [NM]

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:07

Wildgirl schreef:
@mick, bedoel jij niet de roemenen?
Die zitten namelijk behoorlijk diep in het nederlandse serieuze drugsnetwerk incl moorden en handel.

Volgens mij moeten we niet massaal afgaan op wat wilders roept/schreeuwt whatever.
Dat is zijn manier om aandacht te trekken, 9 vd 10 keer zijn dit helemaal geen partij standpunten.
Lees je daar eens in; dan zie je dat het best meevalt met de afschaffing van de uitkering en het minimumloon

De joegoslaven ook :) Maar ik geloof dat beiden onder de "niet-westersen" vallen, en dáár heeft hij het weer wel over :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:08

@mystica DIE bedoelde ik idd, achja al die oostbloklanden 1 pot nat *lol* :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:09

Wildgirl schreef:
@mystica DIE bedoelde ik idd, achja al die oostbloklanden 1 pot nat *lol* :D

Alweer discriminatie :oo ~~}> :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:10

Spong klaagt Wilders aan omdat Wilders de Koran met mein Kampf vergelijkt, doch vergelijkt Wilders op tv met Goebbels :? Dat kan weer wel blijkbaar......